PDA

View Full Version : XP probleem?



guhlenn
15 december 2007, 17:44
Dag, heb net mijn quad core icm sonar 7 aan het draaien (oh the joy, 50+ tracks en mijn CPU komt nauwelijsk aande 10% per stuk, HD geeft zo;n 10-15%, ik kan het iedereen aanbevelen.) Helaas is er iets mis. Het ding loopt vaker vast tijdens het afsluiten (windows is af aan het melden) . Daarnaast, wanneer ik nu mijn MIDI keybiard (M-audio 49e) aansluit heb ik ongeveer 1 minuut een functionerend systeem. Daarna valt het geluid weg, ook systeem sounds zals de USB poort houden op. Een mp3 afspelen kan dan soms wel soms niet. afhankelijk van of mij geluidskaart (firewire 1814) is bevroren of niet. Heb de onboard inmiddels uitgeschakeld (stom ik weet). MIDI werkt gewoon, dat heb ik inmiddels achterhaald. Het zou natuurlijk sonar kunnen zijn, maar dat afmeld ding had ik al meteen. Daarnaast kreeg ik, voordat ik de onboard had uitgeschakeld, telkens bij zo;n crash het scherm dat 'MCI handling window' niet gesloten kon worden. schijnt een multimedia controller te zijn.

Iemand die raad weet?

bass blom
15 december 2007, 17:51
oei wat een drama, sterkte ermee.
het enige wat ik herken is XP die soms niet goed afsluit, dan gaat ie opnieuw starten i.p.v. uit :sneaky:

guhlenn
15 december 2007, 18:56
Dank voor het medeleven :)

BEn inmiddels een stap verder. Sonar werkt nu naar behoren. Echter ALLEEN de systeem sound blijft uitvallen, gehele systeem hapert zelfs bij zoiets doms als start menu openen voor een minuut ofzo. Ik heb de Realtek uitgezet, maar, als ik hem uitzet krijg ik nu de foutmelding dat RTHDCPL.exe (en natuurlijk MCI halndling window) niet afgesloten kunnen worden. De eerste kan ik zo terug vinden in de taken lijst van windows. de tweede overigens niet. RTHDCPL staat zeer waarschijnlijk voor realtek high definition iets... Windows gaf ook een foutnelding over de realtek driver. Waarom word dat ding nog opgestart, ik heb bij apparaat beheer de realtek uitgeschakeld, en dat geeft ie na reboot ook netjes aan? Kom bij sommige synths nog steeds rare dingen tegen (één keer crashte sonar zelfs). Maw; hoe verwijder ik een driver (of wat het ook is) die helemaal niet geactivceerd doent te worden. of waaorm word ie geactiveerd?

ps. Iedereen aan wie ik dit vertel reageerd gelijk aan jou; oei, daar is iets 'groots' aan de hand. Ik heb verder nergens last van. Moet ik bang zijn voor toekomstige ellende? Ik ben een computer-noob. Ignorance is bliss zegt men he? ;)

bass blom
15 december 2007, 19:22
zit je processor er wel goed in?
als dat niet zo is en dat kan zomaar, krijg je van dit soort vage dingen..

Robin.ke
15 december 2007, 19:56
Kijk eens in het windows event log, daar kun je vaak zien welke applicatie de veroorzaker is.

guhlenn
17 december 2007, 08:54
hmmm. De wel zeer waarschijnlijke veroorzaker is de realtek audio manager of whatever en het MCI handling window. of denk ik nu te simplistisch? en hoe vind ik de event log window?

dat van de processor zal ik even checken bij de pc bouwer. dank!

Rinze
17 december 2007, 09:36
Heb je die Realtek wel in het BIOS uitgezet?

guhlenn
17 december 2007, 11:32
nope. Ik dacht dat het hardware profiel aanpassen voldoende was. Zal eens gaan proberen. Dank!

Azrael
17 december 2007, 11:34
Ik den dat iwa wel een tip voor je heeft. Iets met "Macs"..... :chicken:

guhlenn
17 december 2007, 11:48
Als jij je geld uit je zak wil laten kloppen, be my guest. mij zeggen prestaties meer dan animaties. maar als design je ding is heb je volledig gelijk. Ik heb gewoon een zwarte doos. klinkt lang niet zo geil als een power mac, agreed.

verder geen reacties op PC vs Mac aub. Te vaak uit de hand gelopen imho.

Robin.ke
17 december 2007, 21:34
hmmm. De wel zeer waarschijnlijke veroorzaker is de realtek audio manager of whatever en het MCI handling window. of denk ik nu te simplistisch? en hoe vind ik de event log window?

dat van de processor zal ik even checken bij de pc bouwer. dank!

Start > Rechtermuisknop op "Deze computer " > Beheren
Hier logboeken openklappen en klik op systeem.

guhlenn
18 december 2007, 10:07
Het was de bios setting. DUh. bedankt voor the slap of the obvious. hehehe. een of andere vage vrouwen naam audio stond enabled. uitgezet. Geen error message meer. mooizo. Alleen. Nu draait de fan conitnu. hehehe. Zal wel iest meer dan alleen dat audio dinge hebben uitgezet. Zal ik de titel veranderen in BIOS setup for dummies? ;)

pol
18 december 2007, 16:29
dacht het al, die kut onboard audiodingen ook altijd.

en macs zijn ideaal voor mensen die te dom zijn om een pc te configureren :p

Ik werk er zelf elke dag mee (tekenaar), maar voor thuis zou ik het ook niet kopen, veel te duur voor wat je maar krijgt.

Azrael
18 december 2007, 16:30
Het was de bios setting. DUh. bedankt voor the slap of the obvious. hehehe. een of andere vage vrouwen naam audio stond enabled. uitgezet. Geen error message meer. mooizo. Alleen. Nu draait de fan conitnu. hehehe. Zal wel iest meer dan alleen dat audio dinge hebben uitgezet. Zal ik de titel veranderen in BIOS setup for dummies? ;)

Ik verwacht dat je CPU throttling hebt uitgeschakeld. Of acoustic-management. Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom er iets van audio bij stond.

Ic3gl0vE
18 december 2007, 17:00
Acoustic management heeft normaal gesproken betrekking tot de harde schijf, daar zit geen fan in...

guhlenn
19 december 2007, 11:02
Het is me gister niet opgevallen, maar goed, er werd nogal wat volume geproduceerd. Ga er nog eens voor zitten.

harrie-beton
19 december 2007, 12:39
Het hoofd koel houden in een snelle pc is een hele kunst. De CPU koeler maakt vaak meer lawaai dat de meeste harde schijven.
Er zijn dempingsmatten en speciale koelers.

pol
19 december 2007, 12:53
valt mee. Ik heb een nieuwe intel quadcore en die standaard koeler is niet extreem lawaaierig, mijn schijven maken meer geluid.

guhlenn
19 december 2007, 13:44
eerste was hij stiller, en ik heb een speciale koeler. dus vandaar.