PDA

View Full Version : Supersonic en Prosonic gebruikers



the sure thing
15 december 2007, 17:13
Hallo,

2 verschillende Fender amps, maar beweren beide "de Marshall scheur" in huis te hebben. Clean zullen deze amps (top of combo) ongetwijfeld hun mannetje staan, maar mijn vraag is: HOE REAGEREN ZE OP VERVORMINGSPEDALEN? Mijn ervaring is dat Fender "over het algemeen" wat moeilijker op distortion-pedalen reageert, maar deze 2 types zijn anders "gevoiced". Wat zijn jullie ervaringen met deze typen amp? Veelzijdige monsters of veel bla bla en weinig wol?

the sure thing
16 december 2007, 10:29
GOEDEMORGEN! Er zijn hier toch wel forummers met een dergelijke amp? Please help me :)

heavy-metal-thunder
16 december 2007, 11:08
ook een goede morgen.

De super sonic heb ik nog niet gehoord, enkel op youtube.com en daar klonk het wel goed. Heb lang getwijfeld om er zo eentje uit te proberen (en te kopen), maar uiteindelijk is het een mesa boogie lone star geworden.

De prosonic heb ik een half uurtje gehoord, hier mijn eerste indrukken:
- lekker clean
- lichte en handige versterker
- veel mogelijkheden
- helaas geen gescheiden toonregeling voor beide kanalen.
- met zware humbuckers niet echt veel headroom, leek me. Je zou dan al op 60W moeten staan als je op repetitieniveau nog clean wil blijven. Maar ik heb hem niet uitgetest in een band, dus is onder voorbehoud.
- het overdrivekanaal: daar heb je de zogenaamde cascade-gain, en dat geeft vele mogelijkheden, maar is anderzijds ook delicaat. Wellicht dat je na wat zoekwerk je ding erin vindt, maar ik vond het niet direct en dan moet ik dat ook niet hebben (heb geen geduld). Ik hoorde er niet zo'n marshall-scheur in, maar eerder een gecompresseerde zingende overdrive.

De nieuwe Fenders zoals Blues Junior, hot rod reageren idd. niet zo op pedalen, maar vele oudere Fenders slikken pedalen. De vraag blijft juist of je met pro- en supersonic nog veel pedalen nodig hebt? Ergens een boostertje of tubescreamer mss??