PDA

View Full Version : Peavey 5150 schelle Bak!!!!!



Murdock
15 december 2007, 16:58
Heb net voor en eind buizen laten vervangen + bias mod laten plaatsen
door Dr.Tube. en hij klonk geweldig, maar sinds vorige week klinkt de
versterker een stuk minder vet,hij klinkt zelfs schel, bas heeft nauwlijks of
geen invloed,
Waar ken dit aan liggen????????

groetn

Realeigo
15 december 2007, 17:06
Je hebt em te vaak op 10 laten draaien waardoor je oren naar de tering zijn?

Negative K3 fan
15 december 2007, 17:18
terug naar dr. tube dus

new deep
15 december 2007, 18:19
Je hebt em te vaak op 10 laten draaien waardoor je oren naar de tering zijn?

Dan zou je juist eerder minder hoge tonen gaan horen dus dan zou het een zompige bak worden.. :)

jerome
15 december 2007, 18:37
Ik denk door de voorbuizen...
Wat voor merk/type heb je er inzitten?
Soms wil het ook helpen door de voorbuizen van plaats te wisselen.
Al zijn het allemaal hetzelfde merk en type voorbuizen er zit altijd verschil in. Het kan dus zijn dat dat door 2 of 3 van plaats buizen te verwisselen je geluid beter wordt.
En ik heb wel eens gehoord dat sommige merken/typen amps ook kil en koud kunnen gaan klinken als de eindbuizen te "koud" zijn gebiast maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Murdock
15 december 2007, 19:38
zitten jj preampbuizen in, dus dat zit wel snor,aan de bias van de eindbuizen
kan het ook niet liggen want die waarde is precies uitgerekend

Kan het niet aan de kabels liggen, dit heb ik nog niet gechecked

groetn






Ik denk door de voorbuizen...
Wat voor merk/type heb je er inzitten?
Soms wil het ook helpen door de voorbuizen van plaats te wisselen.
Al zijn het allemaal hetzelfde merk en type voorbuizen er zit altijd verschil in. Het kan dus zijn dat dat door 2 of 3 van plaats buizen te verwisselen je geluid beter wordt.
En ik heb wel eens gehoord dat sommige merken/typen amps ook kil en koud kunnen gaan klinken als de eindbuizen te "koud" zijn gebiast maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

jerome
15 december 2007, 21:08
zitten jj preampbuizen in, dus dat zit wel snor,aan de bias van de eindbuizen
kan het ook niet liggen want die waarde is precies uitgerekend

Kan het niet aan de kabels liggen, dit heb ik nog niet gechecked

groetn

Nou, dat zit volgens mij niet helemaal snor...
Ik heb die JJ voorbuizen ook in m'n amp (Marshall) gehad.
Ze gaven extreem veel hoog en bijna geen bas.
Klopt precies met jouw beeld.
Koop voor de grap maar eens 1 Tung Sol buisje en stop die in V1: zeer waarschijnlijk een vollere en dynamische sound met veel meer bas en mooi uitgebalanceerd hoog.
Of als je van een dichtgesmeerd Metalgeluid houdt een EH ;niet mijn smaak, maar wel een baggervet en vol geluid met vééél meer bas.(Een nieuwe EH heb ik BTW nog liggen)

Edit: ik heb net ff naar jullie muziek geluisterd: geen EH erin maar Tung Sol of een NOS buisje...
En als het beter bevalt stop dan in de andere preampposities ook maar Tung Sol's...
BTW, heb je soms ook JJ eindbuizen?
Maar eens laten checken of ze allemaal wel goed zijn.
Ik wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn maar bij mij was er na 3 maanden al 1 stuk...

Murdock
16 december 2007, 13:52
Inderdaad heb ook jj eindbuizen, die zitten er net een maandje in,dus daar
kan het eigenlijk niet aan liggen.



Nou, dat zit volgens mij niet helemaal snor...
Ik heb die JJ voorbuizen ook in m'n amp (Marshall) gehad.
Ze gaven extreem veel hoog en bijna geen bas.
Klopt precies met jouw beeld.
Koop voor de grap maar eens 1 Tung Sol buisje en stop die in V1: zeer waarschijnlijk een vollere en dynamische sound met veel meer bas en mooi uitgebalanceerd hoog.
Of als je van een dichtgesmeerd Metalgeluid houdt een EH ;niet mijn smaak, maar wel een baggervet en vol geluid met vééél meer bas.(Een nieuwe EH heb ik BTW nog liggen)

Edit: ik heb net ff naar jullie muziek geluisterd: geen EH erin maar Tung Sol of een NOS buisje...
En als het beter bevalt stop dan in de andere preampposities ook maar Tung Sol's...
BTW, heb je soms ook JJ eindbuizen?
Maar eens laten checken of ze allemaal wel goed zijn.
Ik wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn maar bij mij was er na 3 maanden al 1 stuk...

Swan
16 december 2007, 14:16
....en hij klonk geweldig, maar sinds vorige week klinkt de
versterker een stuk minder vet,hij klinkt zelfs schel....

zelf iets in de tussentijd er aan gedaan? zo nee, terug naar DrTube, volgens mij heb je wel iets van garantie op je buizen...

jw009
17 december 2007, 10:16
Ik heb die JJ voorbuizen ook in m'n amp (Marshall) gehad.
Ze gaven extreem veel hoog en bijna geen bas.

Is dat niet gewoon het karakter van je Marshall, en je oude buizen waren gewoon dof door oudheid? Ik dacht dat JJ's bekend stonden om hun warme sound, en dat EHX juist wat scheller was.

jerome
17 december 2007, 22:41
Is dat niet gewoon het karakter van je Marshall, en je oude buizen waren gewoon dof door oudheid?
Een Marshall kan idd gemeen hoog geven met bepaalde speakers en bepaalde voorbuizen.
Maar ik heb er nu splinternieuwe Tung Sols inzitten die geweldig klinken, warm en mooi in balans wat bas, mid en hogetonen betreft.
Die JJ voorbuizen vond ik zelf téveel hoog geven en te weinig bas. Geen mooi gebalanceerd geluid.
Ik heb 3 nieuwe JJ's geprobeerd in V1 en ze hadden het allemaal, de een wat meer dan de ander. Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze in bepaalde andere amps wél lekker klinken




Ik dacht dat JJ's bekend stonden om hun warme sound, en dat EHX juist wat scheller was.
JJ's klonken niet zozeer kil maar gewoon te schel in mijn amp (naar mijn smaak).
De EH's vond ik wel vet en vol klinken maar naar mijn smaak te metalachtig en de bastonen waren nogal (te) dominant aanwezig.
Maar is natuurlijk ook zo dat elke amp anders reageert op bepaalde buizen.
En je smaak, muziekstijl en overige gear zijn natuurlijk ook medebepalend.