PDA

View Full Version : Welk merk en type geluidskaart om met realtime effecten te spelen/oefenen ?



Student
15 december 2007, 00:14
Ik wil mijn gitaar voorlopig via mijn pc gebruiken.
Dus met Guitar rig of een ander pakket.

Dit geeft met mijn huidige geluidskaart een bak problemen en latency.

Welke geluidskaarten met asio drivers gebruiken jullie zonder problemen?

Er is net een nieuwe creative X-fi extreme audio PCI-express uit.
Het ding is niet duur en de specs zien er goed uit, maar ik kan bij creative niet vinden of de asio drivers erbij zitten.

Dus wat gebruiken jullie ??

timgte
15 december 2007, 10:02
Je zou kunnen overwegen een line6 guitarport te kopen. Dat is op zichzelf een geluidskaart (en een interface) die speciaal ontworpen is voor gitaargejengel. Er zit ook software bij die niet echt gebruiksvriendelijk is maar wel aardig werkt.

Met die guitarport kan je ook gewoon NI guitarrig (2) gebruiken overigens.

Hij kost iets van 170 / 180 euro geloof ik. Je hebt ook goedkopere alternatieven, maar daar weet ik minder van (toneport b.v.).

almarvk
15 december 2007, 10:07
Deze gaat naar Recording.

Les Paul R8
15 december 2007, 10:13
Toneport is inderdaad prima. Zit ook simpele versie van Ableton Live bij.
Sounds zijn behoorlijk goed en de mogelijkheden met internet zijn best leuk.

Student
15 december 2007, 10:48
Hoi bedankt voor de reakties.

Ik heb met de onboard geluidskaart in mijn systeem flink last van latency.
Dus ik sla aan en daarna hoor ik het geluid pas.

Ik dacht gelezen te hebben dat je in die situatie ook met een toneport/guitarport veel last zal hebben van latency.
Ik heb ondertussen een kandidaat geluidskaart gevonden die asio 2.0 ondersteund. (Creative Sound blaster X-Fi extreme gamer PCI)

Die kaart is ook een stuk beter om mee te gamen ( ook leuk ::)
En volgens de specs ook beter voor muziek maken door asio 2.0 ondersteuning. De creative X-Fi extreme audio heeft gek genoeg geen asio ondersteuning. Dus ik ga eerst die kaart proberen.
Ik zal de uitkomst hier vermelden.

Les Paul R8
15 december 2007, 10:59
De Toneport heeft nagenoeg geen latency. Voor 72 euro heb je er al 1, dus volgens mij is dat toch je beste optie.

Student
15 december 2007, 15:08
Ik heb mijn oude SB Live in mijn PC gezet en nou werkt de input weer normaal (bij mijn onboard werkte hij vaak niet daarom wou ik ook een nieuwe)

Ik ga volgende week wel ff kijken bij de lokale muziek shop.
Toneport .... welk type .... of toch een POD .... mooie X3 .... :)

Decisions decisions :)

Ic3gl0vE
15 december 2007, 15:37
Wat voor systeem heb je? Latency wordt niet alleen door je geluidskaart veroorzaakt, de rest van de computer werkt er ook zeker aan mee. Op mijn athlon 2400+ moest ik op een latency van 18ms werken, met mijn core2duo systeem werk ik op 2ms. De geluidskaart is echter nog hetzelfde...

Student
15 december 2007, 16:28
Core2 duo 6750
2GB ram
Gigabyte GA-G33-DS3R
Eerst de onboard geluidskaart van de gigabyte ( Realtek ALC889A )
Nu de Sound blaster Live.

shredbeast
22 januari 2008, 17:26
[QUOTE=timgte]

goed om weten gewoon :)