PDA

View Full Version : Funkadelic - Maggot brain improvisatie



drap
14 december 2007, 23:41
Stiekeme crosspost 8-) Wat mij betreft het mooiste instrumentale nummer dat ik ken, Maggot Brain van Funkadelic. Ook een heerlijk nummer om overheen te improviseren. Wel ff geduld tot 1:17 ofzo, daarna begint 'het' pas. Brand los, ook de negatieve dingen.

http://nl.youtube.com/watch?v=OXZrnAt64M4

Oh ja, na 5 minuten houdt ie ineens abrupt ermee op, maar dat was omdat m'n fotocamera het genoeg vond.

Rinze
15 december 2007, 00:04
Euhh...is dit weer zo'n "ik doe het licht lekker niet aan"- filmpje? Je speelt wel lekker Drap maar er zit iemand doorheen te jodelen volgens mij?

EDIT: nu is het beeld helemaal zwart!:satisfie:

drap
15 december 2007, 00:08
Dat licht kan ik niks aan doen, dat doet mijn camera bij het converteren ofzo. Op het schermpie van de camera is het wel gewoon belicht :chicken:

Die stem, dat is toevallig wel ff de meest coole funkdude uit de geschiedenis van de rockmuziek, namelijk George Clinton. Het is een live opname van Maggot Brain. Ik moet nog ff een keer ergens de studioversie scoren. Maar vandaar dus ook het publiek en die stem die je er doorheen hoort.

Maar hoe was ie? Dat vind ik interessanter :satisfie:

edit: Als het beeld zwart wordt dan is het filmpje afgelopen Rinze. Friezen... :chicken:

Rinze
15 december 2007, 00:24
Dat licht kan ik niks aan doen, dat doet mijn camera bij het converteren ofzo. Op het schermpie van de camera is het wel gewoon belicht :chicken:

Die stem, dat is toevallig wel ff de meest coole funkdude uit de geschiedenis van de rockmuziek, namelijk George Clinton. Het is een live opname van Maggot Brain. Ik moet nog ff een keer ergens de studioversie scoren. Maar vandaar dus ook het publiek en die stem die je er doorheen hoort.

Maar hoe was ie? Dat vind ik interessanter :satisfie:

edit: Als het beeld zwart wordt dan is het filmpje afgelopen Rinze. Friezen... :chicken:

Je solo vond ik wel ok, maar de begeleiding hoor je niet zo goed, en George komt er dan zo nu en dan nogal ontregelend door 8-) Ik vond het eind ook al zo lang duren met dat stilte-gedoe...

drap
15 december 2007, 00:52
Bedenk me ineens, dat wat jij als 'gejodel' bestempeld is volgens mij de solo van het nummer zelf (niet ik dus, maar de originele solo), dus de gitaar. Je hoort George Clinton in het begin wel wat mompelen, maar verder eigenlijk niet.

Rinze
15 december 2007, 09:06
Bedenk me ineens, dat wat jij als 'gejodel' bestempeld is volgens mij de solo van het nummer zelf (niet ik dus, maar de originele solo), dus de gitaar. Je hoort George Clinton in het begin wel wat mompelen, maar verder eigenlijk niet.

Nog eens even min of meer nuchter geluisterd Drap, de solo is heel ok. Het was inderdaad de solo op de plaat die ik voor gejodel aanzag. Komt denk ik doordat ik mijn monitors 's avonds niet zo hard zet vanwege de buren en door mijn gisteravond enigzins benevelde brein. Het is wel wat druk met twee gitaren door elkaar (heb hoofdpijn door de rugpijn :sneaky: ).

Mooi geluid uit dat stuk brandhout ook :chicken:

Mooi eind, echt een statement :D flauw, ik weet het

drap
15 december 2007, 16:02
Da's een open einde, dat heb ik expres gedaan om naar meer te laten hunkeren 8-)

Die twee gitaren door elkaar kan ik niks aan doen. Het is nou eenmaal geen backingtrack, maar gewoon een bestaand nummer waar ik wat op mee heb trachten te pingelen. Ik vind het wel grappig om te horen dat daar waar ik juist wat inhou, de gitarist uit de opname juist gas bijgeeft en vice versa.