PDA

View Full Version : nieuw lid van de ibanez club



allochthomas
14 december 2007, 15:42
sinds vandaag ben ik ook lid van de ibanez club met mijn nieuwe s2170 FB.
afgelopen zaterdag besteld en vandaag opgehaalt. er was eerst nog onduidelijkheid over de lever tijd, maar dat is toch nog goed gekomen.

na een verjaardag en een finaciele meevaller vond ik het tijd om een nieuwe gitaar te gaan kopen. een tijdje terug bij feedback wezen testen en werkelijk bijna elke gitaren daar van de muur gehaalt en getest. van fender tot godin, van gibson tot ibanez. sommigen stelde erg teleur, andere wisten me te verrassen, maar de ibanez s4170 kwam toch voor mij als beste uit de verf, de prijs schrok me eerst af, maar na even met de verkoper te hebben gepraat kwam ik er achter dat de s2170 bijna hetzelfde is als de s4170, een stukje goedkoper maar net zo fijn. :D

en ja ja foto's komen zo, waneer ik een camera weet te bemachtigen :)

Raffel
14 december 2007, 15:52
cool man. Veelzijdig gitaartje. Wat ga je er voor pups ingooien?

allochthomas
14 december 2007, 16:04
cool man. Veelzijdig gitaartje. Wat ga je er voor pups ingooien?
de veelzijdigheid gaf ook de doorslag.op moment nog geen plannen voor nieuwe pups, ik vind hem nu prima zoals hij is :)

foto's!
http://img232.imageshack.us/img232/6956/img1151fg5.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/5083/img1152bn6.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/3594/img1156wf9.jpg

Kim Wilson
14 december 2007, 16:08
Wauw!!! Wat een mooi ding zeg! :o

allochthomas
14 december 2007, 16:13
Wauw!!! Wat een mooi ding zeg! :o
thnx, hij speelt net zo lekker als dat hij mooi is :D

Bart_Blueprint
14 december 2007, 16:13
Gefeli! Ziet er nice uit :)

M Kactus
14 december 2007, 16:15
Inderdaad, bijzonder mooi. Vooral die witte binding maakt hem af! Prachtig.

Kim Wilson
14 december 2007, 16:17
Ik vind vooral het gebruikte hout voor de top en het behoud van de nerven prachtig. Lekker natural, geen gepoetste glimbak. Eerlijk waar, echt een supermooi ding! (zegt hij, die eigenlijk helemaal niks met dit soort Ibanezzen heeft).

almarvk
14 december 2007, 16:24
Erg gave uitvoering van een Ibanez S! Feli ermee!

Hoe klinkt ie op de Valveking?

allochthomas
14 december 2007, 16:29
Erg gave uitvoering van een Ibanez S! Feli ermee!

Hoe klinkt ie op de Valveking?
heb hem nog niet voluit kunnen testen ivm dat mn moeder ziek is en het niet leuk vind als ik allerlij rare fratsen uit loop te halen met mn nieuwe gitaar. maar op lage volume klinkt hij prima, heb alleen wat last van brom van de single coil, maar voor de rest is hij lekker stil zelfs op high gain.

klinkt allemaal lekker fris in vergelijking met de modderige sound van mn epiphone.

@kim, ben zelf ook grote fan van een naturel finish, shiny lak hoeft van mij allemaal niet.

De Beer
14 december 2007, 19:04
Knap ding!

hesse
14 december 2007, 20:07
Wauw, echt knap.
Geile kleur ook.

Kan je misschien ook ineens een beschrijving/beoordeling geven van de andere gitaren die je hebt getest?

Anders Destium
14 december 2007, 20:31
Gefeliciteerd, S serie Ibanezen zijn qua speelgemak en veelzijdigheid echt top :)

zeppo
14 december 2007, 20:33
cool man. Veelzijdig gitaartje. Wat ga je er voor pups ingooien?

Wat is dit nu weer voor een reactie?

- hij heeft 'm pas een paar dagen in zijn bezit, een gitaar van > 1.00 Euro, en 'm dus niet eens fatsoenlijk kunnen testen. Prijsklasse suggereert iig kwaliteit.

- nergens laat hij doorschemeren ontevreden te zijn met het geluid, of dattie andere pups erin wil zetten.

Of heb ik iets gemist? en kun je als gtn-er niet met stock pickups tevreden zijn?

allochthomas
15 december 2007, 19:06
vandaag eindelijk de kans gehad om hem met mn valveking op vol vermogen, heb hem al goed kunnen testen bij feedback, maar er gaat toch niks boven je eigen versterker.

klinkt allemaal erg lekker, hij gaat alleen een beetje feedbacken zodra de volume ver openstaat, zeker met de single coil, maar daar moet ik gewoon rekening mee houden. klinkt allemaal lekker fris en fel, reageert erg goed op alles wat ik er mee doe, en met de 5 standen schakelaar heb ik genoeg keuze kwa geluid, van een lekkere humbucker sound tot lekker ploink ploink met de single coil. alleen hij klinkt wat minder "bruut" als het beukende geluid dat ik uit mn epiphone krijg met distortion vol open. maar dat is erg.

samengevat: ik ben een tevreden man :cooler:

ps. weet iemand een leuk distortion pedaaltje?

Thijssie06
15 december 2007, 20:27
mooi ding zeg , heb zelf een SA :)

distortion pedaal? Ik heb zelf de Digitech Grunge en bevalt me echt heel goed, lekker ruige sound

samples:

http://www.digitech.com/products/Grunge.htm#

TimmU
15 december 2007, 20:31
Tof gitaartje,welkom bij de club!

Ik vind het altijd gek dat mensen na de aankoop van een gitaar gelijk vragen welke pups er ingaan. Ik ben vaak ook al goed tevreden met de stock pups!:)