PDA

View Full Version : Pakket niet ontvangen: wat nu!?



Chroxy
14 december 2007, 14:40
Ik weet niet of dit het goeie forum is; misschien bij gestolen anders?

Het verhaal: ik koop/verkoop al zo'n 3 tot 4 jaar via internet. Vaak ophalen (gitaren/versterkers), maar pedaaltjes laat ik vaak verzenden: zeker omdat ik weinig/geen tijd heb door de week om op en neer te gaan reizen voor deze kleine dingen -> dan maar die 6,20 betalen.

Nu heb ik in november een Looper/switcher gekocht van een Belg; dom dom; hij woonde maar een half uurtje rijden van mijn ouders vandaan (Maastricht), maar aangezien ik in Tilburg zit (student) liet ik het verzenden.

DUs geld overgemaakt en wachten.. wachten.. wachten.. niks..
Duss!? Opgelicht of niet: ik hebnog gewoon contact met de verkoper en hij komt met redenen waarom de mails soms wat lang duren en wilt alles gewoon nachecken, alleen zie ik hier niks van... dus opzich verdenk ik hem niet van oplichting (is ook een vrij profigitarist, een volwassen man).. maar toch ook weer wel.. Ik heb dat geld echt hard nodig (of die looper), want optredens ligen voor de deur en heb he geld nie om tijdelijk een andere te kopen.

Wat kan/moet ik nu dus doen!? aangezien ik hier geen ervaring mee heb..

Mr.Fingers
14 december 2007, 14:47
Ik weet niet of dit het goeie forum is; misschien bij gestolen anders?

Het verhaal: ik koop/verkoop al zo'n 3 tot 4 jaar via internet. Vaak ophalen (gitaren/versterkers), maar pedaaltjes laat ik vaak verzenden: zeker omdat ik weinig/geen tijd heb door de week om op en neer te gaan reizen voor deze kleine dingen -> dan maar die 6,20 betalen.

Nu heb ik in november een Looper/switcher gekocht van een Belg; dom dom; hij woonde maar een half uurtje rijden van mijn ouders vandaan (Maastricht), maar aangezien ik in Tilburg zit (student) liet ik het verzenden.

DUs geld overgemaakt en wachten.. wachten.. wachten.. niks..
Duss!? Opgelicht of niet: ik hebnog gewoon contact met de verkoper en hij komt met redenen waarom de mails soms wat lang duren en wilt alles gewoon nachecken, alleen zie ik hier niks van... dus opzich verdenk ik hem niet van oplichting (is ook een vrij profigitarist, een volwassen man).. maar toch ook weer wel.. Ik heb dat geld echt hard nodig (of die looper), want optredens ligen voor de deur en heb he geld nie om tijdelijk een andere te kopen.

Wat kan/moet ik nu dus doen!? aangezien ik hier geen ervaring mee heb..

Best kut, maar ik spreek uit ervaring, overschrijvingen tussen België & Nederland durven lang duren (wachttijden van 1.5 week niet uitgezonderd), en verzenden van een pakket met de Belgische Post is rampzalig, gaat niet vooruit (heb eens een basgitaar BINNEN België met de post verstuurd, aan PRIOR tarief, en het duurde TIEN dagen eer deze 90km verder was, bij de bestemmeling)...

Niet direct wanhopen, maar ik hoop voor je dat je alle mailtjes hebt bijgehouden

Chroxy
14 december 2007, 14:53
Ik heb inderdaad ook de ervaring dat verzenden + overmaken nogal tijd kost (tussen NL/BE) .. maar het geld was 6 november al binnen en is die week ook opgestuurd..

Das meer dan 10 dagen, das bijna 1,5 maand nu. Vandaar nu deze post :)

Mr.Fingers
14 december 2007, 14:56
Ik heb inderdaad ook de ervaring dat verzenden + overmaken nogal tijd kost (tussen NL/BE) .. maar het geld was 6 november al binnen en is die week ook opgestuurd..

Das meer dan 10 dagen, das bijna 1,5 maand nu. Vandaar nu deze post :)

Okee, das wel verdacht :) Nja, ik kan ook niet echt iets verzinnen...

duckman
14 december 2007, 14:57
Hij heeft bevestigd dat het geld op zijn rekening staat?
Vraag hem om een tracking nummer als hij zegt dit verstuurt te hebben.

Succes ermee.

Chroxy
14 december 2007, 15:02
hij heeft het bevestigd dat het geld op zijn rekening staat en bevestigd dat het is verzonden.

Om een tracking nummer heb ik al gevraagd maar die zouden internationaal niet bestaan... althans tussen Be-NL niet.. klopt dit?

Brent Ray Vaughan
14 december 2007, 15:05
Hey,

Normaal gezien heeft hij een ticketje gekregen met een trackingnummer er op. Als hij met dat trackingnummer naar het postkantoor gaat, kunnen ze daar ongeveer situeren waar het pakketje zich bevindt. Als hij geen trackingnummer meer heeft, vind ik dat een smoes.
Vraag je geld desnoods terug... via welke veilingsite heb je het gekocht want ik geloof dat je via zo'n site toch iets kunt terugkrijgen...
Maar blijf steeds vriendelijk tegen de verkoper... als hij niet meer reageert ben je namelijk nog verder van huis.

Ikzelf laat alleen verzekerd opsturen, met trackingnummer. Kost vaak iets meer, maar je hebt er zeker wat aan.

Veel succes en hou ons op de hoogte!

duckman
14 december 2007, 15:06
nou ik heb wel eens wat naar de US gestuurd en kreeg gewoon een int. tracking nummer van de US Post. Lijkt me sterk dat dat er tussen NL en Belgie niet is.Maar ik weet het niet zeker.
Wellicht een zuiderbuur die dit kan bevestigen?

Brent Ray Vaughan
14 december 2007, 15:08
Belgische post staat jaren achter tov andere landen!!! Je hebt soms sneller een pakketje van iemand uit de USA, dan van iemand van 2 dorpen verder.

Arm België....

Kim Wilson
14 december 2007, 15:10
Belgische post staat jaren achter tov andere landen!!! Je hebt soms sneller een pakketje van iemand uit de USA, dan van iemand van 2 dorpen verder.

Arm België....
Dat komt waarschijnlijk omdat die postkoetsen daar niet zo hard willen over die veredelde karresporen die ze snelwegen noemen...

lennaertn
14 december 2007, 15:10
Gewoon bij em langs gaan. Verhaal gaan halen.

Mr.Fingers
14 december 2007, 15:11
nou ik heb wel eens wat naar de US gestuurd en kreeg gewoon een int. tracking nummer van de US Post. Lijkt me sterk dat dat er tussen NL en Belgie niet is.Maar ik weet het niet zeker.
Wellicht een zuiderbuur die dit kan bevestigen?


*Haalt ticketje uit portefeuille boven*

Ze bestaan, het is een stickertje van de post (de andere helft is de adresbalk die op het pakketje staat), met daarop de adresgegevens van de ontvanger, en een Serienummer/Tracknummer, dus ze bestaan (begint met 2007xxxxxxxxxx)

M Kactus
14 december 2007, 15:12
Belgische post staat jaren achter tov andere landen!

Nou, ik moet zeggen dat het ook van postkantoor tot postkantoor afhangt, maar ik heb wel eens een basgitaar opgestuurd naar iemand in Nederland en die is toen een week later aangekomen. Ik weet wel dat ik wat papieren heb moeten invullen en ondertekenen, waarvan je een deel moet houden, maar een trackingnummer kan ik me niet herinneren. Waarschijnlijk ook omdat ik het niet nodig heb gehad ?

Sorry dat ik niet meer kan helpen, maar zelfs zonder trackingnummer moet de afzender toch kunnen natrekken waar zijn pakket is op de post ? Lijkt mij slechte wil als hij niet gaat vragen...

Edit: beetje nutteloze post, nu but anyways...

Mr.Fingers
14 december 2007, 15:13
Dat komt waarschijnlijk omdat die postkoetsen daar niet zo hard willen over die veredelde karresporen die ze snelwegen noemen...


(waarbij de overdreven spoorvorming vaak wordt veroorzaakt door buitenlandse (Nederlandse) vrachtwagens en Nederlanders die massaal als de zonne begint te schijnen met hun overlaten sleurhutten of "kèmpers" naar buiten komen en zich door ons landje begeven, naar Frankrijk of Fritsenland) ;) wie de bal kaatst, kan de bal ook terugverwachten

Kim Wilson
14 december 2007, 15:15
(waarbij de overdreven spoorvorming vaak wordt veroorzaakt door buitenlandse (Nederlandse) vrachtwagens en Nederlanders die massaal als de zonne begint te schijnen met hun overlaten sleurhutten of "kèmpers" naar buiten komen en zich door ons landje begeven, naar Frankrijk of Fritsenland) ;) wie de bal kaatst, kan de bal ook terugverwachten
Ons land wordt ook als doorvoerland gebruikt (zegt de Rotterdamse haven je iets?), maar hier liggen de wegen er prima bij. :satisfie:

Mr.Fingers
14 december 2007, 15:17
Ons land wordt ook als doorvoerland gebruikt (zegt de Rotterdamse haven je iets?), maar hier liggen de wegen er prima bij. :satisfie:


Ja logisch, jullie rijden allemaal op onze autosnelwegen, bij jullie is er gewoon niemand om over jullie tarmac te rijden ;) (En wij hebben Antwerpen, en al die chemicaliën worden vaak niet per trein vervoerd)


On topic: De post levert trackingnummers, voor zowel nationaal als internationaal

http://www.post.be/site/nl/packages/international/kilopoststandard/index.html
http://www.post.be/site/nl/packages/international/economy/index.html

Chroxy
14 december 2007, 15:18
Bedankt voor de vele reacties!

Ik ga er dus bij voorbaat van uit dat de verkoper me niet wil besodemieteren, mja ik ben goedgelovig! :)

Hij heeft dus geen trackingnummer; alleen een betalingsbewijs. Hij zou het gaan navragen; alleen ik word gewoon (nu al) moe van de tijd die erover heen gaat.

Ik zal hem in ieder geval even confronteren met het feit dat er dus wel trackingnummers zijn..!

Mr.Fingers
14 december 2007, 15:19
Bedankt voor de vele reacties!

Ik ga er dus bij voorbaat niet van uit dat de verkoper me wil besodemieteren, mja ik ben goedgelovig! :)

Hij heeft dus geen trackingnummer; alleen een betalingsbewijs. Hij zou het gaan navragen; alleen ik word gewoon (nu al) moe van de tijd die erover heen gaat.

Ik zal hem in ieder geval even confronteren met het feit dat er dus wel trackingnummers zijn..!

Het betalingsbewijs is de trackingnummer (zeg hem dat dat die lange code op dat papiertje is, met denk ik nog een streepjescode op)

Brent Ray Vaughan
14 december 2007, 20:19
Dat komt waarschijnlijk omdat die postkoetsen daar niet zo hard willen over die veredelde karresporen die ze snelwegen noemen...

Voilla, het is gebeurt. Ben er sinds vandaag achter dat mijnheer Kim Wilson niet uit België komt en dat er ook een Hasselt is in Nederland :eek:

En wat olie op het vuur te gooien: Onze karresporen zijn natuurlijk wel verlicht!
De slechtste snelwegen zijn in de buurt van de grens, die gekenmert wordt door benzine"tenkende" en frietetende Nederlanders. Voor de rest vallen onze snelwegen wel mee als je goede schokdempers hebt lijkt me

qroy
15 december 2007, 13:05
Die verlichting is ook wel nodig ja, aangezien de richtingsborden veelal _na_ een afslag staan in plaats van ervoor :)

Chroxy
15 december 2007, 14:16
nja, een mai llater: er staat echt geen trackingsnummer op volgens hem.

Brent Ray Vaughan
15 december 2007, 14:26
Via welke site heb je het gekocht als ik mag vragen?

fransoos
15 december 2007, 14:39
(waarbij de overdreven spoorvorming vaak wordt veroorzaakt door buitenlandse (Nederlandse) vrachtwagens en Nederlanders die massaal als de zonne begint te schijnen met hun overlaten sleurhutten of "kèmpers" naar buiten komen en zich door ons landje begeven, naar Frankrijk of Fritsenland) ;) wie de bal kaatst, kan de bal ook terugverwachten

;)
++
doen belgen ook alleen rijden ze dan niet door nederland

Chroxy
15 december 2007, 14:44
hij stond op gitaarmarkt en ik meende ook op marktplaats..
Dus niet zoals bij ebay dat ik mijn geld eventueel terug kan krijgen.

M Kactus
15 december 2007, 18:34
hij stond op gitaarmarkt en ik meende ook op marktplaats..
Dus niet zoals bij ebay dat ik mijn geld eventueel terug kan krijgen.
Je zou nog kunnen vragen om het ontvangstbewijsje in te scannen of te fotograferen, of je kan hem vragen om toch maar naar de post te stappen met dat betalingsbewijsje, misschien kunnen zij er wat mee. Maar als het er niet naar uitziet dat er nog vordering in de zaak zal komen, vraag je toch best je geld terug.

BamBuFan1
15 december 2007, 18:58
Wat kan/moet ik nu dus doen!? aangezien ik hier geen ervaring mee heb..

Ik heb een half jaar geleden een pedaaltje naar België verzonden, en ik kreeg daar ook geen trackcode bij, dat deden ze naar België alleen bij aangetekende stukken. Ook duurde het een tijd voordat ik het geld binnen had (meer dan een week). Ik zou de verkoper dus gewoon het voordeel van de twijfel geven.

no 1 hops
16 december 2007, 18:13
je kunt nederlandse post niet vergelijken met de belgische.

maar voor de TS.\
jij kunt aantonen dat er geld is overgemaakt, en ik hoop dat je de advertentie opgeslagen hebt en de mail die je erover gehad hebt.

nu moet hij dus aantonen dat er ook werkelijk wat verstuurd is en is hij verantwoordelijk voor de evt actie bij vermissing om dat bij tante post na te laten zoeken.
als hij je niet de copie wil sturen van het verzenden via mail dan zou ik toch naar de politie stappen en aangifte doen van fraude.
je kan hem dat evt melden dat als hij niet wat aktiever achter dat pakje aangaat je eigenlijk geen andere keus hebt dan te vermoeden dan je bedondert word.
kijk of hij nog meer op internet heeft staan, zoek meer info over hem.

nu weet ik dat je afhankelijk bent van die ander, en heb zelf nu net ook een vreemd geval gehad waarin ik steeds wantrouwiger werd en ook alles tegen zat.
uiteindelijk kwam het toch goed.

maar waar is waar, vanuit de VS heb je je pakje soms sneller binnen dan vanuit belgie

rufus
17 december 2007, 12:49
hey,

ik heb ook al ééns een rare soortgelijke situatie meegemaakt, beste dat je kan doen is al je mails sparen. Neem even contact op met de politie en vraag gewoon wat er eventueel kan gedaan worden. Als de verkoper je probeert te belazeren, spreek er hem over aan dat je contact hebt opgenomen met de politie en dat je stappen zal ondernemen als de zaak niet opgelost word, het is tenslotte hij die z'n plichten als verkoper moet naleven.
De verkoper waar ik problemen mee had was zich er ten volle van overtuigd, dat ik hem niets kon maken, ik heb hem erover aangesproken dat hij z'n verplichtingen moest naleven of dat ik klacht zou neerleggen...15 min. later belde hij mij terug om te melden dat alles in orde ging komen. Effectief 2 dagen later was alles ok.

edit:oeps had bovenstaande post niet gelezen

manu
17 december 2007, 13:27
en ik zou vermelden (je hoeft niet te zeggen dat je het echt gedaan hebt)
dat je bij de politie geweest bent en daar het advies hebt gekregen dat de verkoper of ervoor moet zorgen dat je binnen een mum van tijd of het product of je geld (terug) ontvangt...

als dat binnen de zeg maar 10 dagen niet gebeurt de politie maatregels gaat treffen...

je wilt niet weten hoe snel je dan je pedaaltje of je geld hebt...

heb het ook al 2 keer zo gedaan en het helpt..

q-elvis-p
17 december 2007, 13:35
hij heeft het bevestigd dat het geld op zijn rekening staat en bevestigd dat het is verzonden.

Om een tracking nummer heb ik al gevraagd maar die zouden internationaal niet bestaan... althans tussen Be-NL niet.. klopt dit?

Internationale trackinsnummers bestaan wel. Alleen bied de belgische post deze service (nog) niet. Ik ben ook een keer een pakketje kwijtgeraakt en heb de tpg gebeld. Met de gegevens van de afzender kan je als het goed achterhalen of het in Nederland afgeleverd is. Mischien kan dit ookwel met de belgische post. Maar dat zou je moeten proberen. Succes!

Laser
18 december 2007, 14:47
Ik vind het wat onvoorzichtig van de verkoper om via gewone post te verzenden. Dat risico zou ik nooit nemen.
Dan liever een pakjesdienst inschakelen - als koper betaal je graag een paar euro meer verzendingskosten als je dan een veilig transportsysteem kan gebruiken en je pakje altijd traceerbaar is.

Ik zou de druk op de verkoper wel wat opvoeren: het heeft nu lang genoeg geduurd. Hij heeft je geld al van begin november, de sint is al lang terug vertrokken, het pakje had er al moeten zijn.

Dus een hoger vermelde tip even ter harte nemen: schrijven dat je al met politie hebt gepraat - en dat ook effectief doen - over eventueel klacht tegen... en dan de reactie afwachten.

Succes hiermee, het is een erg spijtige ervaring.

Chroxy
23 december 2007, 21:11
een spijtige ervaring indeed:.. tis mij ook nog nooit overkomen in 4 jaar kopen/verkopen op inet (lees: meer dan 200 keer!)

Vorige week is hij in ider geval richting post gestapt en heeft een klachtenformulier ingevuld. DIt zou 2 weken duren dus de 25e: maar gezien nieuwjaar etc wacht ik tot 1 januari en dan gaan we eens actie ondernemen :)

Marshallover
4 januari 2008, 16:47
En? Al een oplossing in zicht?

Chroxy
9 januari 2008, 00:21
oplossing in zicht? was het maar zo!

Logischerwijs heb ik nog steeds niks ontvangen en begin januari heb ik dan ook gemaild: hij heeft ook niks meer gehoord van de belgische post. Ik heb vervolgens om het bonnetje gevraagd waarmee ik weet dat hij het ding daadwerkeljk op de post heeft gedaan..

Deze kreeg ik snel: alleen was hij van 7 november terwij lhij hem pas na 10 november op de bus heeft gedaan.. en daarna weer niks gehoord.

Tis daarnaast ook een forumlid.. Mja! Wat nu? wachten en wachten? Of toch echt eens richting politie aangezien ik de man gewoon moet vertrouwen dat hij verzonden is, maar ik nog niks weet!?

BrianMay
9 januari 2008, 01:11
Tis daarnaast ook een forumlid.. Mja! Wat nu? wachten en wachten? Of toch echt eens richting politie aangezien ik de man gewoon moet vertrouwen dat hij verzonden is, maar ik nog niks weet!?

Ik geef je weinig kans bij de politie, aangezien het hier een privaatrechtelijke kwestie betreft, en daar kan de politie verder niks mee, de politie grijpt alleen in bij overtreding van het wetboek van strafrecht.