PDA

View Full Version : Boss GE-7 vs. Behringer EQ7000



ruezzz
14 december 2007, 14:14
Boss GE-7 vs. Behrin
Iemand deze twee al eens vergeleken?
Roadproofheid is geen issue, komt toch op een pedalshelf in een rack.
Hoe zit het met ruis/noise e.d. geluidskwaliteit?

Ik wil er namelijk twee in mijn loopswitcher hangen, 1 voor EQ op Les Paul en 1 op Strat. Zodat ik gitaar kan wisselen en met 1 druk op de knop EQ-settings en volumeverschillen kan handelen.

Thom TK
14 december 2007, 14:27
de Behringer schijnt te ruisen. Mag ook wel voor dat geld.
De Boss ge-7 ruist relatief weinig, en dan bedoel ik de japanse versie.
Daar zou ik sowieso voor gaan als je voor de Boss gaat.

Fuhgawz
14 december 2007, 15:10
De Boss ge-7 ruist relatief weinig, en dan bedoel ik de japanse versie.
Daar zou ik sowieso voor gaan als je voor de Boss gaat.

Dat hoor ik vaker mensen zeggen, maar ben toch een beetje sceptisch wat betreft dit soort opmerkingen. Qua verzamelaarsoptiek zul je vast wel gelijk hebben, getuige de prijsverhoging van Japanse versies van Boss pedalen op marktplaats, maar hoe zit het nou ECHT met het geluidsverschil? Heb je ze naast elkaar gehad? Hoe groot zijn de verschillen tussen de Japanse en Taiwanese versie? Mijn vermoeden zegt dat 9 van de 10 mensen bij een blinde test niet genoeg verschil horen om ze uberhaupt te onderscheiden, laat staan de Japanse aan te wijzen als de betere. Wie kan dit vermoeden bevestigen of verwerpen?
De Boss EQ schijnt trouwens ook bekend te staan om het feit dat hij een beetje ruist, maar als je de ICs verwisselt schijn je dat te kunnen verhelpen. Voor exactere info moet je maar even de zoekfunctie gebruiken. Als je het goedkoop wilt houden maar toch goed spul wilt hebben en degelijkheid niet belangrijk is kan ik je melden dat de EQ van Danelectro altijd positieve recensies krijgt, dus die kun je ook overwegen.

Kim Wilson
14 december 2007, 15:12
Mijn Bossje ruist wel iets, maar niet dusdanig veel dat ik er hinder van heb. Geen idee of ik de Jap of de Taiwan uitvoering heb.

Thom TK
14 december 2007, 22:08
Dat hoor ik vaker mensen zeggen, maar ben toch een beetje sceptisch wat betreft dit soort opmerkingen. Qua verzamelaarsoptiek zul je vast wel gelijk hebben, getuige de prijsverhoging van Japanse versies van Boss pedalen op marktplaats, maar hoe zit het nou ECHT met het geluidsverschil? Heb je ze naast elkaar gehad? Hoe groot zijn de verschillen tussen de Japanse en Taiwanese versie? Mijn vermoeden zegt dat 9 van de 10 mensen bij een blinde test niet genoeg verschil horen om ze uberhaupt te onderscheiden, laat staan de Japanse aan te wijzen als de betere. Wie kan dit vermoeden bevestigen of verwerpen?
De Boss EQ schijnt trouwens ook bekend te staan om het feit dat hij een beetje ruist, maar als je de ICs verwisselt schijn je dat te kunnen verhelpen. Voor exactere info moet je maar even de zoekfunctie gebruiken. Als je het goedkoop wilt houden maar toch goed spul wilt hebben en degelijkheid niet belangrijk is kan ik je melden dat de EQ van Danelectro altijd positieve recensies krijgt, dus die kun je ook overwegen.

Ik heb het zelf niet gehoord, maar bijvoorbeeld Speeddemon vindt het ook.
ZO is er ook een significant verschil tussen een taiwanese en een japanse Boss DS-1.

AriaProII
17 december 2007, 09:43
Ik heb ze allebei gehad, en ik moet zeggen dat ze allebei worden afgetroefd door de DOD FX-40B, wat betreft ruis.