PDA

View Full Version : schorriemorrie, schavuiten, bedrog en verraad..



bobby
3 februari 2003, 16:04
Hee daar..

Dit is de situatie: ik heb een tijdje geleden een boss DD 3 pedaal gekocht (particulier via marktplaats) voor 90 euro (incl. rembours) maar helaas was bij aankomst de pedaal defect..
ik probeer de verkoper te bereiken (ik hou de naam nog even stil) maar hij reageert niet meer.. al 2 mailtjes gestuurd, maar het blijft onaangenaam stil..
het lijkt mij logisch dat ik mijn geld terugkrijg en hij de pedaal..

Nu de vraag: hij zit duidelijk fout (in een eerder mailtje na de koop geeft hij aan dat hij niet zeker wist of de direct out van het pedaaltje geen geluid hoort weer te geven)

Heeft iemand hier op gitaarnet daar ervaring mee?? wat kan ik doen om toch mijn geld terug te krijgen?

Bedankt alvast..

Mithrandir
3 februari 2003, 16:13
Misschien kun je Marktplaats zelf hiervoor inschakelen, ik weet niet wat hun voorwaarden zijn over over aankopen enzo, maar wellicht dat ze je kunnen helpen.

JV
3 februari 2003, 16:52
hiervoor kun je zelfs naar de rechter stappen, want hij verkoopt iets wat defect is terwijl dat niet zo is.

(kvind dit trouwens zowieso wel een overdreven hoge prijs. daarvoor kun je ze bijna nieuw krijgen)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2003-02-03 16:52 ]</font>

BLOK182
3 februari 2003, 17:07
ja kantongerecht ofzo, die handelen dit soort zaken af of niet?

domie
3 februari 2003, 17:35
ik zou niet weten, volgens mij heb je geen poot om op te staan (het is ook nog onder rembours)

Wel klote voor je.

suzanne
3 februari 2003, 18:33
je weet zn naam wel? kan je dan zn telefoonnummer niet achterhalen?jij hebt gewoon recht op je geld, maar die kerel laat gewoon expres niks van zich horen. ik weet niet of je hier iets tegen kan doen, tis wel balen.

Robbert
3 februari 2003, 21:04
Volgens mij moet er bij rembours zendingen altijd een retouradres aanwezig zijn. Dus das is het probleem niet.

Juridisch gezien heb jij gelijk, natuurlijk. Maar, je kan nooit een rechtszaak aanspannen, das veel te kostbaar. Ik hoop voor jou dat hij niet een hotmail adres heeft doorgegeven, heb ik zelf al eens (negatieve) ervaring mee gehad, das niet fijn.

Als hij echt niet reageerd, en je hebt zijn adres. Schrijf hem dan een ouderwetse brief. Als dat niet werkt, dan mail je hier zijn adres en dan gaan we hem met zijn allen spammen. Wie niet horen wil .. :wink:

SteavisSmokin
3 februari 2003, 22:07
Ik heb redelijk vaak spul via marktplaats gekocht en het op laten sturen onder rembours. Ik zorg gewoon dat ik de verkoper telefonisch te pakken kan krijgen en knoop effe een gesprekje met hem aan over waarom hij het verkoopt etc., dan hoor je vaak gelijk of iets klopt of niet. Mits iets niet te veel kost doe ik het zo, iets van boven 100 euro ofzo zal ik niet snel op laten sturen als ik het niet helemaal vertrouw.

Eigenlijk zouden ze een soort van user-feedback moeten toepassen op marktplaats, net zoals op ebay.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2003-02-03 22:09 ]</font>

Dirk_Hendrik
4 februari 2003, 09:30
Op 2003-02-03 22:07, schreef SteavisSmokin:
Eigenlijk zouden ze een soort van user-feedback moeten toepassen op marktplaats, net zoals op ebay.


Helemaal mee eens. Graag in combinatie met een "lazy"-counter die bijhoud hoe vaak de plaatser zijn advertentie niet verwijderd nadat het artikel is verkocht.

lars
4 februari 2003, 11:56
lullig, maar wettelijk heb je geen poot om op te staan.
je kan proberen te bellen /adresachterkomen/langsgaan maar dat laatste werkt alleen als jij groot en breed en hij niet is.

Gebeurt trouwens wel veel vaker op marktplaats dus altijd zelf langsgaan en grondig testen als je de verkoper niet vertrouwt (en dat doe je niet, tenzij je goede reden hebt)

zie het als 90 euro leergeld, je kunt het pendaal trouwens waarschijnlijk erg gemakkelijk maken door 2 draadjes weer vast te solderen ofzo maar dat is een ander verhaal.

JV
4 februari 2003, 15:55
Op 2003-02-04 11:56, schreef lars:
lullig, maar wettelijk heb je geen poot om op te staan.


ehm, jawel. als iemand je iets verkoopt waarvan hij zegt dat het goed is en het blijkt defect heb je wettelijk weldegelijk een poot om op te staan

bobby
4 februari 2003, 16:35
Tja.. ik heb z'n e-mail waarin hij toegeeft dat de pedaal het mogelijk niet doet op een gitaar versterker nog wel.. maar volgens mij kan ik daar niks mee.. want dat kan van iedereen zijn..
Dit zijn gewoon de gevaren van het particulier handelen via internet.. wees gewaarschuwt... :wink:

domie
4 februari 2003, 18:34
nee, want hij zegt gewoon dat het pendaal kapot is gegaan onder het reizen, en dan krijgt hij altijd zijn gelijk.
Misschien kan je hem bangmaken door hem op te bellen.
Dat is vaak wel een goede manier, e-mailen is vaak toch niet de goede manier.
Als je zijn adres, echte naam of zo hebt, kan je zo aan dat telefoonnummer komen.
Ik ken zelfs iemand die met een e-mail adres achter het adres/telefoonnummer kan komen. (werkt bij een of ander internetbedrijf)

lars
5 februari 2003, 13:38
no you dont!
wat wil je serieus doen dan? naar de politie gaan, aangifte doen waarvan?! hoe wil je in godsnaam bewijzen dat je em gekocht hebt, dat ie het toen nog wel/niet deed, de prijs, alles, je hebt totaal geen bewijs of niks.( en hotmail emailtjes zijn nou niet bepaald overtuigend bewijs. als diegene zegt ïk weet nergens van"is het afgelopen zaak)
en zelfs al had je dat, wat wil je dan doen een rechtzaak? weet je hoeveel werk/wat dat kost?!

Enige wat werkt (want emailen werkt gewoon niet) is zijn adres + telefoon achterhalen, en drijgen. desnoods met een steen door de autoruit ofzo. maarja.... who cares voor 90 euro.



Op 2003-02-04 15:55, schreef JV:


Op 2003-02-04 11:56, schreef lars:
lullig, maar wettelijk heb je geen poot om op te staan.


ehm, jawel. als iemand je iets verkoopt waarvan hij zegt dat het goed is en het blijkt defect heb je wettelijk weldegelijk een poot om op te staan

Shay
7 februari 2003, 02:29
ja, maar je moet wel een uitdraai van de advertentie hebben en een aankoopsbon hebben .. dus voordat je wat koopt moet je dat eerst regelen .. via rembours heb je altijd een retouradres dus dat kan je opvragen en je moet aangifte doen bij de woutuh

dirkw83
7 februari 2003, 03:05
Op 2003-02-03 16:04, schreef bobby:
Hee daar..

Dit is de situatie: ik heb een tijdje geleden een boss DD 3 pedaal gekocht (particulier via marktplaats) voor 90 euro (incl. rembours) maar helaas was bij aankomst de pedaal defect..
ik probeer de verkoper te bereiken (ik hou de naam nog even stil) maar hij reageert niet meer.. al 2 mailtjes gestuurd, maar het blijft onaangenaam stil..
het lijkt mij logisch dat ik mijn geld terugkrijg en hij de pedaal..

Nu de vraag: hij zit duidelijk fout (in een eerder mailtje na de koop geeft hij aan dat hij niet zeker wist of de direct out van het pedaaltje geen geluid hoort weer te geven)

Heeft iemand hier op gitaarnet daar ervaring mee?? wat kan ik doen om toch mijn geld terug te krijgen?

Bedankt alvast..


Tja, da's gewoon zowieso stom dat het zo gelopen is. Volgende keer beter je hoofd erbij he :razz: . Kekekekekekekekekeke :razz:.

JV
7 februari 2003, 15:31
het is een beetje dom, maar van je fouten leer je

justitieel heb je wel een zaak, alleen het bewijzen ervan is erg lastig, tijdrovend en misschien ook geldrovend.

voor dit soort bedragen zou ik pakketjes zowieso verzekerd sturen.

misschien is repareren een optie die beter is

michielv
11 februari 2003, 13:17
Tsja, is best lullig. Laatst heb ik ook een hals gekocht die bij aankomst een stuk minder van kwaliteit bleek te zijn dan dat de verkoper had doen voorkomen. Ik heb die man dus opgebeld en gezegd wat er aan de hand was.

Ik kon zo mijn geld terug krijgen maar ja, ik had ook al porto betaald en dat zou ook zonde zijn. Uiteindelijk de deal gesloten dat ik een deel van het geld terugkreeg en eerst effe wat digitale foto's op zou sturen zodat hij ook kon zien dat ik niet uit mijn nek stond te zwammen. Was wel een goeie kerel geloof ik.

Maar ja, hij had zelf ook al veel ervaring met ebay enzo en gewoon een eerlijke vent.
Misschien gewoon mazel gehad?

jaalst
18 februari 2003, 21:42
Marktplaats is niet aansprakelijk voor defecten...
Sterker nog, marktplaats is geen officiele biedings-site. m.a.w. de boden zijn niet rechtsgeldig.
Ik denk dat als de verkoper niet mee wil werken dat het moeilijk word.

Ik wens je veel succes...gr John