PDA

View Full Version : Simpel buizenbakje



ThrusT
14 december 2007, 11:04
Hey,
Ik heb zonet mijn transistorbak, een Peavey Bandit, verkocht om een bescheiden buizenbakje te kunnen aanschaffen. :B

Budget ligt rond de €400 maar hoe minder hoe beter natuurlijk.Ik ben ook nog maar een "beginneling". 8-)
Ik speel voornamelijk blues en lichte rock. Ik hou van een dik, warm geluid met een scherp randje. Desnoods schaf ik me wel een pedaaltje aan dus veel effecten op de versterker zijn geen noodzaak.

Ik heb al heel wat zoekwerk verricht en ben uiteindelijk met dit lijstje geëindigd :
Fame GTA-15
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0007942-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
Fame GTA-40
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0007943-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
Over beiden goede dingen gelezen, mooie clean met Jensen speaker in de 15W maar wel een lichte ruis?

Fender Super Champ
http://www.thomann.de/gb/fender_super_champ_xd.htm
Weet iemand hier iets meer over?Op het internet is het doorgaans alleen over de Champ uit 70' dat je info vindt.

Laney LC15
http://www.thomann.de/gb/laney_lc15_gitarrencombo.htm
Laney LC15R
http://www.thomann.de/gb/laney_lc15r_egitarrencombo.htm
Laney VC15
http://www.thomann.de/gb/laney_vc15110_gitarrencombo.htm
De Laney's schijnen erg lekkere dingen te zijn voor hun geld, maar welke van deze 3 is nu de beste?

Peavey Valveking 112
http://www.thomann.de/gb/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm
Deze zal dan allicht wel 2de hands worden aangeschaft.
Peavey Windsor
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010497-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#


Met welke van deze amps ben ik het best af? Zijn er nog andere versterkers die binnen mijn budget passen?
Iemand die hier enkele persoonlijke ervaringen wil neerschrijven? :satisfie:

We gaan wss in de kerstvakantie naar Musicstore dus dan ik ook het merendeel van deze amps testen, op wat moet ik dan zoal letten?

Alvast bedankt!!
:hippie:

q-elvis-p
14 december 2007, 11:15
Je kan nog kijken naar een vox ac15 of fender hotrod de luxe tweedehands.
Vooral opletten en misschien zelf even bij een dealer vergelijken dat je een 12" speaker neemt. Klinkt veel beter en betere sprijding van het geluid.

Die laney's zijn zeker niet verkeerd maar een ac15 is al een stuk beter (vind ik).

Die valveking ken ik alleen van plaatjes:) en weet niet hoe deze klinkt.

succes!!! Ik zou wel even een paar keer gaan testen in de winkel. Buizenversterkers klinken mooi, maar mooi is je eigen smaak.

Mike McCready
14 december 2007, 11:30
Ik zou voor een 2ehands Peavey Delta Blues gaan. Can't go wrong! Zeker niet als ik je muziekstijl zie

Bernd Veenema
14 december 2007, 11:31
De peavey windsor schijnt erg leuk te zijn. Hij komt binnenkort ook in de winkels in nederland te liggen.

http://www.gearwire.com/peavey-windsor-wnamm.html

Hier vind je een soundfile van de Windsor.

q-elvis-p
14 december 2007, 11:31
Ik zou voor een 2ehands Peavey Delta Blues gaan. Can't go wrong!

kan ook!!:)

Bruvtilov
14 december 2007, 11:35
Fame GTA-40! Te gekke versterker, mooi Fenderachtig clean. Handzaam, Celestion speaker. Je moet er wel een pedaaltje voor zetten als je overdrive/distortion wilt hebben want deze versterker blijft tot op hoge volumes clean.

Kim Wilson
14 december 2007, 11:43
+1 voor de Peavey Delta Blues, of de Classic 30.

MarkV
14 december 2007, 12:14
of de Classic 30.
+2 (plus 10 tekens)

almarvk
14 december 2007, 12:22
Tjah, Peavey is value for money!

LP_CL
14 december 2007, 13:01
orange tiny terror? Misschien net boven je budget omdat je er nog een cab moetbijkopen, maar tweedehans is het misschien een mogelijkheid die je toch maar eens moet overwegen...

ThrusT
14 december 2007, 13:28
Iemand enig idee hoelang het juist gaat duren alvorens de Peavey Windsor beschikbaar zal zijn?

De Peavey Delta Blues is blijkbaar nog goed te vinden 2dehands, in Belgie.
Wat is een goede prijs om voor deze amp te betalen? :)

De hot rod en de AC15 zullen me net iets te duur zijn denkik.

Ik heb ook al gedacht om een head+cab te kopen maar dan zit ik op z'n minst al aan zo'n 700€ en dat vind ik vooropig nog net iets te veel. :satisfie:

Edit : Ik heb er nooit eerder bij stilgestaan maar thuis staan er nog 2 van deze speakers.
http://img511.imageshack.us/my.php?image=afbeelding002ca6.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?image=afbeelding004ck9.jpg
Kan ik hier een head op aansluiten? :D

LP_CL
14 december 2007, 14:07
Ik heb ook al gedacht om een head+cab te kopen maar dan zit ik op z'n minst al aan zo'n 700€ en dat vind ik vooropig nog net iets te veel. :satisfie:

De tiny terror moet tweedehands te vinden zijn voor zo'n 300€ (max) en een 1*12 cab kan je zeker vinden voor minder dan 200... dan zit je aan zo'n 500€, waarvoor je echt een superversterker hebt

Sjaan
14 december 2007, 14:59
ik ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een simpele lampenversterker.

Ik weet niet of je de epi valve junior al hebt getest.

http://www.epiphone.com/images/N_new2007t.jpg
Deze beviel me wel, maar ik twijfel toch nog. Kost iets van € 300 dacht ik. Er bestaat ook een combo versie van, deze kost minder maar heeft ook een kleinere speaker.

Jimwoud
14 december 2007, 15:41
Ik zat net ook nog even die Harley Benton GA5 Head te checken, lijkt me toch ook wel leuk. Heb ook nog een 1x12 thuis staan.

Dat is ook wel een leuk alternatief Die GA5, is er ook in combo, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n ding klinkt naast een redelijke transistorversterker. Den toch dat het laatste wel beter klinkt.

Realeigo
14 december 2007, 17:12
Spam: Marshall JCM 800's zijn ook simpele buizenbakken :D

Je mag altijd komen testen!

ThrusT
15 december 2007, 13:29
Spam: Marshall JCM 800's zijn ook simpele buizenbakken :D

Je mag altijd komen testen!
:D Zou dat wat voor mij zijn?

Kheb ondertussen wel wat gevonden :

2*Peavey Delta Blues : eentje voor 300€ maar deze is normaal gezien reeds verkocht :( en eentje voor 360€ waarbij de koper dit zegt "Kraakt of en toe, is namelijk buizenversterker..." is dit normaal?

Verder een Valveking 112 en 212, een Laney VC50, enkele Fender Pro Junior's en een Hot Rod maar deze is me iets te duur. :satisfie:

Wat zou ik nu best doen?

Sjaan
15 december 2007, 14:36
2*Peavey Delta Blues : eentje voor 300€ maar deze is normaal gezien reeds verkocht :( en eentje voor 360€ waarbij de koper dit zegt "Kraakt of en toe, is namelijk buizenversterker..." is dit normaal?

Verder een Valveking 112 en 212, een Laney VC50, enkele Fender Pro Junior's en een Hot Rod maar deze is me iets te duur. :satisfie:

Wat zou ik nu best doen?

Ik ken er niet veel van maar, TESTEN! :)

Lexvandoef
15 december 2007, 16:06
:D Zou dat wat voor mij zijn?

Kheb ondertussen wel wat gevonden :

2*Peavey Delta Blues : eentje voor 300€ maar deze is normaal gezien reeds verkocht :( en eentje voor 360€ waarbij de koper dit zegt "Kraakt of en toe, is namelijk buizenversterker..." is dit normaal?

Verder een Valveking 112 en 212, een Laney VC50, enkele Fender Pro Junior's en een Hot Rod maar deze is me iets te duur. :satisfie:

Wat zou ik nu best doen?

Nou een buizenversterker hoort niet te kraken, die moet gewoon goed geluid geven.

Toon DW
18 december 2007, 11:02
Blijf van die Fame af!!!

Ik heb er mezelf ook aan laten vangen. Ik heb de 15-watt. Die dingen zijn en klinken goedkoop. Het is net of je door een kartonnen doos speelt, zelfs als je hem aan een cabinet hangt! (Dan klinkt ie wel al beter, maar toch!)

Ook de Valveking is echt niet je dat...

Van de Laney's is de VC-15 de beste. Die klinkt echt niet gek, jammer dat je er maar een 10" speaker bij krijgt.

Nog een optie is de Fender blues junior: 15 watter met 12" speaker. Heb je voor een 500 euro nieuw. Een tikkeltje duurder, maar zeker niet minder qua klank is de AC-15. Deze zijn helaas wel berucht voor foutjes, maar die zouden sinds productiejaar 2007 van de baan moeten zijn.

Een gouden raad: spaar liever nog ff door voor iets wat je echt goed vindt ipv iets wat je nu ok vindt. Want - ik spreek uit ervaring - je gaat er nog spijt van krijgen dat je je zuurverdiende centjes hebt uitgegeven aan iets waar je enkele weken of maanden later niet gelukkig meer mee bent. En probeer van die Fame-rotzooi maar eens af te geraken aan een fatsoenlijke prijs!

Jim Haagmans
18 december 2007, 11:15
Ik zou als ik jou was ook gewoon even afwachten en goed marktplaats in de gaten houden tot je een vox ac15 kan kopen voor je budget. Ben het met Toon eens dat je uiteindelijk toch gaat denken van had ik nu maar in één keer iets goeds gekocht, en zo'n fame ding is misschien wel oke, maar kom je inderdaad aan de straatstenen niet kwijt. Met een vox ac15 moet je in principe gewoon vooruit kunnen, en kan je nog gebruiken als je in een bandje gaat spelen.

Voor een beter idee van de Vox AC15:

http://www.youtube.com/watch?v=g9cbIiamYtg

Heeft er alleen een beetje veel reverb opstaan maar dat gaat vrij snel met die Vox-reverb. Vind dat persoonlijk het enige nadeel aan de versterker.

ThrusT
18 december 2007, 17:02
De Vox zou goed bij me passen en hij staat me ook erg aan maar ik vind 'm persoonlijk erg moeilijk om te vinden op de 2ehands markt.
Als je er dan eentje hebt gevonden dan krijg je te maken met een of andere onbeschofte verkoper waarvan je op voorhand al weet dat hij dat ding gewoon verneukt heeft. :stop: :(

Ik heb een Fender Blues Junior made in USA aangeboden gekregen voor 400€, volgens de verkoper stukken beter dan de Mexican made die nieuw zo'n 470€ kost.
Wat denken jullie?

Mvg

Gibsonman
18 december 2007, 18:48
Ik zou voor een 2ehands Peavey Delta Blues gaan. Can't go wrong! Zeker niet als ik je muziekstijl zie

Sluit ik mij bij aan, maar niet de Valveking!

Nobler
19 december 2007, 17:45
Ik heb 3 'kleine' buizenversterkertjes
- Epi Valve jr head. nadeel dat je er een cab bij moet kopen, maar als je die al hebt of kunt lenen is het een goede keus. Ik speel hem over een 2x12 kast met Vintage Celestions (198 euro bij Thomann), maar dan gaat hij al erg hard voor hij uit zichzelf gaat oversturen. Bovendien zou ik dan de Harley Benton versie bij Thomann kopen, die is goedkoper én heeft toonregeling.
- Vox AC15 met Blue Alnico. Valt buiten je budget. Ik vind hem eigenlijk nog te zwaar in gewicht en geluid, scheelt niet veel met mijn AC30! Betekent wel dat het een echt goede backup voor de AC30 is voor optredens.
- Laney LC15, momenteel mijn favoriet voor repetities en jamsessies. Klein, licht, maar toch een behoorlijke bak bruikbare herrie. Wat mijn smaak betreft een heerlijk geluid en niet duur, maar inmiddels moeilijk te vinden.
- Ik heb over een Fender Champion 600 gespeeld in een muziekzaak, maar dat vond ik niks.

Jim Haagmans
19 december 2007, 23:41
Valve junior is voor uitsluitend thuis te spelen waarschijnlijk inderdaad beter.. dus laat ik je dit eens vragen: wil je het ding ook thuis houden of heb je liever iets waarmee je ook nog vooruit kan als je in een band gaat spelen en eventueel optredens gaat doen?

ThrusT
30 december 2007, 19:17
Valve junior is voor uitsluitend thuis te spelen waarschijnlijk inderdaad beter.. dus laat ik je dit eens vragen: wil je het ding ook thuis houden of heb je liever iets waarmee je ook nog vooruit kan als je in een band gaat spelen en eventueel optredens gaat doen?
Versterker is voornamelijk voor thuisgebruik maar met het uitzicht op een band in de nabije toekomst.
We zijn nu een paar weekjes verder en ik heb nog steeds niet de versterker gevonden die ik zoek. :) Ik kon een Peavey Delta Blues voor 250€ scoren maar deze was nét verkocht! :mad:

Verder nog enkele Peavey's en Fenders getest (2de hands) en ik moet zeggen dat ze toch telkens anders klonken dan in de winkel, zeg maar slechter.
Ik heb dus besloten van alvast een nieuwe versterker te kopen.
Om later geen spijt te hebben van een eventuele aankoop heb ik ook besloten van m'n budget naar max. 600€ uit te breiden. Lijkt mij wel voldoende voor een amateur. :D

De Vox AC15 is dus kandidaat nummer 1 voor mij. Ik heb deze ook al bespeeld in de winkel en daar valt een erg mooie blues uit te halen maar ik vraag me af of er ook een scheurgeluid inzit? Ik voel me enigzins beperkt met de Vox. Ik zou nl. ook graag wat 70's rock spelen zoals Rush, Jethro Tull, Led Zeppelin, ... en ik ben tevens ook een grote Santana fan. :cool:

Wat denken jullie?

Cheers

Kriske
31 december 2007, 04:33
Ik was vandaag bij Van Gorp in Roopsendaal en heb daar de fender Super Champ XD getest. Leuke versterker met veel mogelijkheden voor een goeie prijs.
En hij is volledig buizen.
video en geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=Cymmjamz3ts

reviews:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Fender/Super+Champ+XD/10/1

Rinze
31 december 2007, 08:00
Peavey Classic 30 is te gek ding. Valve King vond ik ook erg lekker klinken. Veel beter dan de Laney 15 watter. De Harley Benton is net deze maand getest in de Gitarre & Bass, komt er beter uit dan de Epiphone tegenhanger. Die Fender klinkt ook interessant.

Rocketman
31 december 2007, 13:32
Ja de AC15. Ik check die Fender filmpjes/sampletjes altijd even uit en vind ze best ok maar als ik dan weer een AC15 hoor dan weet ik het weer. De reverb zuigt inderdaad. Maar verder vind ik het een heerlijk geluid. En je kan er afgezien van super high gain toch heel ruig op tekeer gaan.

Orpheo
31 december 2007, 15:00
ik vind de fender champ een leuk ding voor thuis, maar niet superbijzonder.

de ac15 is te schel imo.

de laney is het lekkerst :) allround, lekker clean, lekkere drive. goed te doen.




Liever natuurlijk de koch studiotone, maar ok. ;)

ThrusT
31 december 2007, 15:12
De Peavey Classic ben ik nog niet tegengekomen, denk dat ik deze week nog eens ga rondneuzen. :satisfie:

Als iemand persoonlijke samples heeft van de AC15 of iets dergelijks, post ze gerust!

ik vind de fender champ een leuk ding voor thuis, maar niet superbijzonder.

de ac15 is te schel imo.

de laney is het lekkerst :) allround, lekker clean, lekkere drive. goed te doen.




Liever natuurlijk de koch studiotone, maar ok. ;)
Over welke Laney heb jij het dan? De LC of de VC?
Ik zit alleen een beetje met die 10" speaker, zou je daar eventueel een 12" kunnnen inproppen? :D

Jimwoud
31 december 2007, 15:23
De Peavey Classic ben ik nog niet tegengekomen, denk dat ik deze week nog eens ga rondneuzen. :satisfie:

Als iemand persoonlijke samples heeft van de AC15 of iets dergelijks, post ze gerust!

Over welke Laney heb jij het dan? De LC of de VC?
Ik zit alleen een beetje met die 10" speaker, zou je daar eventueel een 12" kunnnen inproppen? :D
Ik ga misschien een Laney LC50 II kopen, heb hem al eens geprobeerd, en ben het helemaal met Orpheo eens, ik vind ook de AC15 te schel, clean wel erg mooi, maar met aardig wat distortion gaat ie naar mijn menig een beetje over z'n nek.

Denk dat in die VC geen 12" past, jammer dat die standaard met 10 geleverd wordt, erg slechte keuze van Laney vind ik.

succes

Mitch
31 december 2007, 15:36
ik vind ook de AC15 te schel, clean wel erg mooi, maar met aardig wat distortion gaat ie naar mijn menig een beetje over z'n nek.


Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik vond 'm eerder te modderig dan te schel. Enneh....dat -ie over zijn nek gaat is de bedoeling hè ;)

Jimwoud
31 december 2007, 16:03
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik vond 'm eerder te modderig dan te schel. Enneh....dat -ie over zijn nek gaat is de bedoeling hè ;)
Het moet alleen niet gaan klinken als dat er iemand over z'n nek gaat, hehe.

Misschien is schel niet het juiste woord, maar vind hem wat ielig ofzo. Maar voor crunchy sounds is hij erg lekker en direct.

ThrusT
31 december 2007, 16:15
Nu ben ik weer volop aan het twijfelen.
De Laney valt wel te overwegen aangezien ik dan ook weer een aardige duit uitspaar.
Welke zou het best bij me passen?
De VC of de LC?
Beiden zijn moeilijk te vinden in Belgie.

Naar wat ik gelezen heb leunt de VC meer naar de Vox AC toe?
Hoe zit het dan met de LC?

Mvg! :)

LCH
31 december 2007, 16:19
Naar wat ik gelezen heb leunt de VC meer naar de Vox AC toe?
Je moet niet lezen, maar luisteren. ;)

Ga die zooi gewoon uittesten, dan weet je het. Misschien kom je wel uit bij een modeling-bak van Vox.

ThrusT
31 december 2007, 16:27
Je moet niet lezen, maar luisteren. ;)

Ga die zooi gewoon uittesten, dan weet je het. Misschien kom je wel uit bij een modeling-bak van Vox.
Lezen kan nooit kwaad. :satisfie:

De VC of de LC?
Beiden zijn moeilijk te vinden in Belgie.
maw ik heb er nog geen kunnen testen.

Maar je hebt wel gelijk.

Lexvandoef
31 december 2007, 16:42
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik vond 'm eerder te modderig dan te schel. Enneh....dat -ie over zijn nek gaat is de bedoeling hè ;)

Ik gebruik die van mij gewoon clean hoor ;) Maar je hebt wel gelijk dattie wat modderig wordt als de topboost voorbij de 3 uur komt, zeker met humbuckers. Met single coils vind ik het juist wel lekker, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen maar clean :satisfie:

LCH
31 december 2007, 17:00
maw ik heb er nog geen kunnen testen.

Maar je hebt wel gelijk.
Nou kijk, het is goed om je op internet wat te oriënteren. Maar uiteindelijk kun je van plaatjes en forumverhalen geen amp kopen. Eerst had ik hele hoge verwachtingen van een London City Hornet. Weinig geld, buizen. In de winkel was het nog mooier: geweldig grote, groene, stoere bak. Tot ik er op begon te spelen. Ik vond het helemaal niks. Wat ik ook probeerde, het ding ging me steeds meer tegen staan.

Dus uiteindelijk zul je zo'n ding toch zelf moeten testen. Als je jezelf achter je pc helemaal verlekkert aan een Laney kan het straks een enorme tegenvaller zijn. ;)

ThrusT
3 januari 2008, 01:35
Allrighty , vandaag nog enkele lokale gitaarwinkels gedaan en ik heb zowaar de Laney VC15 én de LC15R gevonden! :B

De VC15 was eigenlijk vrij teleurstellend.
Een erg mooie clean en crunch, hij mag gerust naast de AC15 staan maar hij mistte toch iets. Ik had er meer van verwacht.

De LC15R daarentegen was de revelatie. :)
Met de settings op clean dreigt ie nogal snel over te slaan in een wat modderige toon maar ik heb het wel graag zo, ook goed voor wat stevig rockwerk en met een distortion pedaaltje ervoor klonk hij helemaal te gek.
Ook even aan de verkoper gevraagd of ik hiermee op het podium terechtkan, toen had ie ff de LC aangesloten op een 2X12 cab en ik moet zeggen dat het allemaal vrij indrukwekkend(voor mij dan toch) klonk.

Ik ben dus vrij zeker dat het de Laney LC15R zal worden, alleen jammer van zijn looks, maar goed hij klinkt toch! :satisfie: