PDA

View Full Version : Meerdere gitaren aansluiten?



Nils47
14 december 2007, 09:49
Ik ben al een tijdje aan het zoeken... Ik heb het al eerder gezien maar ik weet totaal niet hoe het heet. Het is geen a/b/y box of iets wat erop lijkt. Het is een kastje met 5 inputs voor gitaar, 1 main out en 5 volume knoppen voor iedere gitaar. Dus ideaal om meerdere gitaren op standby aangesloten te houden, gewoon een kwestie van volume op draaien en spelen.

Heeft er iemand een idee waar ik het over heb of over welk product dit gaat?

Einzeln
14 december 2007, 09:56
Ik ben al een tijdje aan het zoeken... Ik heb het al eerder gezien maar ik weet totaal niet hoe het heet. Het is geen a/b/y box of iets wat erop lijkt. Het is een kastje met 5 inputs voor gitaar, 1 main out en 5 volume knoppen voor iedere gitaar. Dus ideaal om meerdere gitaren op standby aangesloten te houden, gewoon een kwestie van volume op draaien en spelen.

Heeft er iemand een idee waar ik het over heb of over welk product dit gaat?

Reikt dit product je de gitaar ook aan en stemt hem voor je en zet hij er nieuwe snaren op, en dept hij je voorhoofd en zet hij je mic stand weer recht als hem omtrapt, en zet hij je drinken klaar? God hoe heet zoiets ook weer?

JeroenSchaaf
14 december 2007, 09:59
Reikt dit product je de gitaar ook aan en stemt hem voor je en zet hij er nieuwe snaren op, en dept hij je voorhoofd en zet hij je mic stand weer recht als hem omtrapt, en zet hij je drinken klaar? God hoe heet zoiets ook weer?

ZO EEN HEB IK OOK!!

hmmm ben alleen de naam vergeten...

Einzeln
14 december 2007, 10:01
Volgens mij is het zoiets, maar deze heeft slijtplekken.
http://www.beyondearcandy.com/images/roady1.jpg

q-elvis-p
14 december 2007, 10:11
Volgens mij is het zoiets, maar deze heeft slijtplekken.
http://www.beyondearcandy.com/images/roady1.jpg

slijtplekken op de foto?

ponq
14 december 2007, 10:27
Ik ben al een tijdje aan het zoeken... Ik heb het al eerder gezien maar ik weet totaal niet hoe het heet. Het is geen a/b/y box of iets wat erop lijkt. Het is een kastje met 5 inputs voor gitaar, 1 main out en 5 volume knoppen voor iedere gitaar. Dus ideaal om meerdere gitaren op standby aangesloten te houden, gewoon een kwestie van volume op draaien en spelen.

Heeft er iemand een idee waar ik het over heb of over welk product dit gaat?Zo iets is goed te maken als je een beetje handig bent. Wil je m door iemand laten bouwen, dan kan je me een pm sturen.

Nils47
14 december 2007, 10:33
Zo iets is goed te maken als je een beetje handig bent. Wil je m door iemand laten bouwen, dan kan je me een pm sturen.

Oke, bedankt voor je reactie! Volgens mij bestaan ze ook kant en klaar, maar ik weet niet hoe het heet of een "switchbox" is of iets in die trend.

techfrenk
14 december 2007, 11:28
je kunt natuurlijk ook een kabel kopen, waarbij op de aansluiting een knopje zit die het signaal uitzet (?) en dan weer in je andere gitaar kunt steken. zonder dat je dat vervelende geluid hoort. maar dan kun je weer niet je volume regelen...

E_r_i_k
18 december 2007, 18:32
Ik ben al een tijdje aan het zoeken... Ik heb het al eerder gezien maar ik weet totaal niet hoe het heet. Het is geen a/b/y box of iets wat erop lijkt. Het is een kastje met 5 inputs voor gitaar, 1 main out en 5 volume knoppen voor iedere gitaar. Dus ideaal om meerdere gitaren op standby aangesloten te houden, gewoon een kwestie van volume op draaien en spelen.

Heeft er iemand een idee waar ik het over heb of over welk product dit gaat?

Beste,
Kijk hier eens naar:
http://www.behringer.nl/UB502/index.cfm?lang=eng

Einzeln
18 december 2007, 22:24
Beste,
Kijk hier eens naar:
http://www.behringer.nl/UB502/index.cfm?lang=eng

Als de impedantie onder 1 meg is zou ik dat niet doen.

Rude Perception
18 december 2007, 22:41
Kan je ipv die volume knop niet gewoon die van je gitaar gebruiken?
Dan hoef je alleen 5 inputs te hebben en 1 output.
En dat is heel makkelijk zelf te maken (zoals al gezegd werd).

dePerik
18 december 2007, 23:10
Ik vind het hele idee toch verdacht veel op een klein mengpaneeltje lijken, dus wat zou df mis zijn om het eens met een mengpaneeltje te proberen?

Dastard
19 december 2007, 01:00
De UB502 is een mixer, en nog een oude ook, tegenwoordig heet ie gewoon de xenyx502, het is wel een ok mixertje alleen nadeel is dat de adaptor plug snel stuk gaat.
Wat je moet hebben en wat je ook zoekt is een Behringer MX400
http://www.behringer.com/MX400/

Nils47
19 december 2007, 08:50
De UB502 is een mixer, en nog een oude ook, tegenwoordig heet ie gewoon de xenyx502, het is wel een ok mixertje alleen nadeel is dat de adaptor plug snel stuk gaat.
Wat je moet hebben en wat je ook zoekt is een Behringer MX400
http://www.behringer.com/MX400/

JA! Dat is precies wat ik zoek! Mijn dank is groot, dastard en alle anderen bedankt voor jullie reacties. Ik zie alleen dat deze een 12V aansluiting heeft, en naar mijn weten bestaan ze ook niet powered.

In ieder geval bedankt, nu weet ik al meer waar ik naar op zoek ben!

Dastard
19 december 2007, 10:56
Meeste kleine line mixers hebben een adaptor, anders moet je ze echt zelf gaan maken :-)

Swan
19 december 2007, 11:08
mij lijkt t hele idee nogal nutteloos maargoed....

Mephistocles
19 december 2007, 11:46
Reikt dit product je de gitaar ook aan en stemt hem voor je en zet hij er nieuwe snaren op, en dept hij je voorhoofd en zet hij je mic stand weer recht als hem omtrapt, en zet hij je drinken klaar? God hoe heet zoiets ook weer?
Een vriendin.

En iemand die je gitaar kapot smijt, de snaren eraf trekt, je een klap in je gezicht geeft, je achternazit met een mic stand en je drinken in je gezicht gooit heet een ex.

Nitefly7
19 december 2007, 12:29
De UB502 is een mixer, en nog een oude ook, tegenwoordig heet ie gewoon de xenyx502, het is wel een ok mixertje alleen nadeel is dat de adaptor plug snel stuk gaat.
Wat je moet hebben en wat je ook zoekt is een Behringer MX400
http://www.behringer.com/MX400/

ik weet niet of je 't maximale eruit haalt, aangezien die MX400 'lijn-niveau' instrumenten verwacht en geen 'gitaar-niveau' (ligt een stuk lager dan lijn-level)..
de opmerking over impedantie een paar posts terug moet je ook in de gaten houden..

wat jij wilt is makkelijk te bouwen door bijv. een van de forumleden.. en als je wat meer geld 'overhebt' kun je altijd kijken naar een Lehle 3@1 Switcher of een Boss LS-2 (hoewel je dan 'maar' 3 gitaren tegelijkertijd aan kan sluiten)

de suggestie om 'n gitaarkabel met een Neutrik Silent-plug te gebruiken, kan ook erg waardevol zijn !

Joey Handsome
19 december 2007, 12:36
mij lijkt t hele idee nogal nutteloos maargoed....

Daarnaast gaat zo'n ding het echt niet lang voldhouden onstage. Kan je ook nog eens vijf kabels kopen ipv een.

Rhulshof
20 december 2007, 10:45
en er bestaat natuurlijk ook nog een risico dat je vergeet je gitaar dicht te draaien voor dat je hem weg zet en dan heb je pas echt herrie op het podium.

en jij maar denken dat je verkeerd staat met al die feedback.

Einzeln
20 december 2007, 10:51
Een mixer met een ingangsimpedantie die te laag is gaat toon zuigen.

qoute:

Op 2002-06-13 12:17, schreef aadplagiaat:
Een gitaarelement heeft een hoge (AC)uitgangsimpedantie (bijv. 100K-ohm). Een beetje gitaarversterker heeft een ingangsimpedantie van 1Meg. Dit houdt in dat je element door een gitaarversterker nauwelijks wordt belast en dat het oorspronkelijke signaal intact blijft.

Een microfoon ingang heeft een ingangsimpedantie van slechts 1K-ohm (1000-ohm). Dit is dus eigenlijk een kortsluiting van je gitaarelement. Daarom klinkt het niet goed op de mic-ingang.

schizo910
20 december 2007, 10:51
Kan je ipv die volume knop niet gewoon die van je gitaar gebruiken?
Dan hoef je alleen 5 inputs te hebben en 1 output.
En dat is heel makkelijk zelf te maken (zoals al gezegd werd).

Nee dat werkt niet, want zodra je dan de plug uit je gitaar trekt hoor je alsnog die plop.

Kim Wilson
20 december 2007, 10:54
Nee dat werkt niet, want zodra je dan de plug uit je gitaar trekt hoor je alsnog die plop.
Nou en? Knappen moet het! :rockon:


Serieus, ik heb me nooit zo druk gemaakt om die plop. Ik wissel ook nog weleens met gitaren, maar dat gaat door de regel gewoon zonder iets uit te zetten. Dan reutelt het maar iets, ik kan me er niet zo druk om maken. :satisfie:

Swan
20 december 2007, 10:59
er zijn ook kabels te koop met een knopje bij de plug, dan kan je stil uit en inpluggen

AutoStatic
20 december 2007, 11:05
Die Silent Neutrik pluggen ploppen nauwelijks. En met één kabel werkt echt het beste. Het wordt anders echt een spaghetti van kabels, gaat geheid fout.

schizo910
20 december 2007, 12:21
Ik trap mijn tuner gewoon in. Alles stil en dan wissel ik gewoon van gitaar...