PDA

View Full Version : Gitaar oplappen



Azrael
3 februari 2003, 15:49
Hallo , ik heb nu sinds een jaar een Ibanez GRX40 (GIO) en zit er aan te denken om die een beetje op te lappen. Hij ruist een klein beetje. Wat kan ik doen om dit te verhelpen? En hoe kan ik mijn elementen vervangen en wat kost dit mij? Ik wil goede single coils erin zetten en een goede humbucker aangezien ik de gitaar best lekker vind spelen. En wat kan ik behalve de elementen nog meer veranderen aan de electronica dat mijn geluid ten goede komt?

marc_o
3 februari 2003, 20:42
Als je de prijs van de nieuwe elementen en het ruisvrij maken bij elkaar optelt, zou ik me echt afvragen of je 'm niet beter kunt verkopen en voor een iets beter model moet gaan.....t'is maar een suggestie

Azrael
3 februari 2003, 21:05
Tja ik had geen idee wat dat zou kosten. 'k neem aan dat dat dus een duur karwei is. Hmmz , geld is iets wat ik niet heb :razz:
Ik vind de Fender Strat Blade erg mooi (special edition). De enige Fender Strat die ik gaaf vind. Maar die kost ook wel behoorlijk wat. En is nieuw volgens mij niet meer te koop.

Azrael
4 februari 2003, 18:00
Maar nog een vraag. Scheelt het echt veel tussen speelbaarheid met deze Ibanez en een normale Fender Strat of zit het hem vooral in de sound?

Stefan16384
4 februari 2003, 18:05
Op 2003-02-04 18:00, schreef Azrael:
Maar nog een vraag. Scheelt het echt veel tussen speelbaarheid met deze Ibanez en een normale Fender Strat of zit het hem vooral in de sound?


Volgens mij ongeveer in alles. Een echte Fender strat en een Ibanez GRX40 is nogal een contrast en dat is dan nog best wel heel voorzichtig gezegd. De GRX40 is gewoon een absolute beginnersgitaar. Ik zou daar ook niets meer aan doen. Een enkel goed single coil element is al meer waard als die GRX40 nu...

Ga gewoon voor de grap eens die Fender spelen, of een betere Ibanez.

BLOK182
4 februari 2003, 18:29
Ik heb een stagg strat (zoals die grx40 ook een beginnersgitaartje) die lekker speelt, en daar heb ik een dikke brughumbucker ingezet. Tis natuurlijk niet hetzelfde effect als in een goeie USA strat ofzo, maar het geluid is er flink op vooruit gegaan en het is nu de ultieme powerchords-gitaar

Azrael
4 februari 2003, 19:36
Op 2003-02-04 18:05, schreef Stefan16384:


Op 2003-02-04 18:00, schreef Azrael:
Maar nog een vraag. Scheelt het echt veel tussen speelbaarheid met deze Ibanez en een normale Fender Strat of zit het hem vooral in de sound?


Volgens mij ongeveer in alles. Een echte Fender strat en een Ibanez GRX40 is nogal een contrast en dat is dan nog best wel heel voorzichtig gezegd. De GRX40 is gewoon een absolute beginnersgitaar. Ik zou daar ook niets meer aan doen. Een enkel goed single coil element is al meer waard als die GRX40 nu...

Ga gewoon voor de grap eens die Fender spelen, of een betere Ibanez.


Tja de prijs was ook nogal een contrast. En moet ik wel zeggen dat ik deze GIO stukken beter vind als de Squier. Maar op een echte fender of dure Ibanez heb ik nooit gespeelt. Ik zit er zelf aan te denken om als ik genoeg geld heb een Fender Strat Blade te kopen maar ik kan hem nergens vinden en schijnt niet meer gemaakt te worden :S

michielv
5 februari 2003, 13:26
Je bedoelt waarschijnlijk de Blade, een model van Levinson.

Maaruh, als je eens kijkt op http://www.billlawrence.com kun je zien dat een goed element niet idioot veel hoeft te kosten. Monteren is zo simpel, iedereen die een soldeerbout vast kan houden kan dat.

Misschien is het wel handig om je te realiseren dat een goed element altijd bruibaar is. Ofwel in een nieuwere, betere gitaar of gewoon in je huidige gitaar. Als je deze wilt verkopen zijn mensen eerder geneigd er meer voor te geven. Bieden ze te weinig, zet je de oude elementen er weer in en verkoop je hem zo.

Volgens mij kost een goede splitsbare humbucker in single coil formaat iets van 36 dollar (dus ook 36 euro, voor het gemak) bij Bill Lawrence. Tel daar nog wat porto ed bij op en je hebt voor weinig een enorme verbetering in je gitaar. Een goede grote humbucker kost iets meer, 48 dollar geloof ik.

Azrael
5 februari 2003, 15:11
Op 2003-02-05 13:26, schreef michielv:
Je bedoelt waarschijnlijk de Blade, een model van Levinson.


Ik heb ff gezocht en ja dat is de gitaar die ik bedoel. Damn wat vind ik die mooi. Weet iemand de prijs van deze gitaar?

Sicky61
5 februari 2003, 16:24
Heb een seymour duncan in een squier strat (JAP)zitten.Single formaat humbucker.Koste 60 euro ,en de gitaar klinkt vet bij powerchords en heeft een sustain als gary moore.Dat hout van je zogenaamde beginnersgitaartje is best OK .En als ie lekker speelt is dat ook klaar.Gewoon wat elementen uitproberen in de winkel en als je de beste hebt gevonden(slechte bestaan niet meer)zoek je die gewoon 2e hands.SUCK6 israel

Kapitan Yonker
8 februari 2003, 19:42
'k zou zeggen ga je gang :smile: dat element kan je toch nog altijd gebruiken.. en de gitaar ruisvrij maken is niet zo heel moeilijk gewoon goed de interne delen afschermen met folie.. kost bijna niets