PDA

View Full Version : modding my wah



joke
14 december 2007, 07:55
gisteren mijn cry baby weg gebracht naar zaandijk waar een techneut die ook op marktplaats adverteerd hem gaat modden.
hij maakte een erg schel en krasserige piek hetgeen een verschijnsel blijkt waar de cry baby's na het verstrijken der tijd meer last van blijken te gaan krijgen .
hij zet er een nieuwe wah pot in en een true by-pas die het pedaal niet alleen gelijk maakt in de zin dat het geluid in niet ingeschakelde stand onbewerkt blijft ( cry baby's geven het onbewerkte signaal meestal een scherp randje en een kleine dip in volume ) maar het geluid volgens eigen zeggen ook iets warmer maakt .
ben benieuwt en hou jullie op de hoogte .
hebben jullie wel eens iets aan jullie wah's laten modificeren?

almarvk
14 december 2007, 07:58
Kijk 's verder dan je neus lang is aub. Deze gaat naar Effecten.

Nielsje
14 december 2007, 08:07
Ja zelf gedaan, scheelt een hoop duiten en is leerzaam.

Dirk_Hendrik
14 december 2007, 08:42
Ja.

Ik hoop dat wat je bovenstaand schrijft over "na verloop van tijd" je eigen ervaring is en gebaseerd op je eigen wah. Als verkooppraat is het namelijk een leuk verhaal maar zit net naast de waarheid.

Gaan wahs en andere apparaten dan niet anders klinken na verloop vabn tijd? Jawel. Alléén doen ze daar jaren over. Dat heet veroudering van componenten, uiteraard uitgezonderd die pot die gewoon verslijt.

Is er dan geen voordeel aan TB op Wahs? Jazeker maar da's omdattie in bypass je volume naar beneden trekt en dan vnl in het hoog. Dat heet tonesuk. Van een krasserig randje is dus juist geen sprake.

joke
14 december 2007, 12:58
ja die dip had ik al beschreven ( onbewerkt signaal = vol dip) en dat ie al best een oud beestje was misschien niet maar het is uiteraard slijtage van de wah het krassen van die pot .
moest dus toch gebeuren die pot vervangen en ben best benieuwt naar het resultaat dat beloofd is erg goed te zijn ..
ben benieuwt en hou jullie op de hoogte .
zelf doen is geen optie ,ben niet zo goed met weerstanden en transistoortjes!

Mitch
14 december 2007, 20:27
Een nieuwe pot en een Tb schakelaar noem ik geen modificeren, da's meer onderhoud. Of verandert -ie ook iets in het circuit om een warmere sound te creëren ? Anders snap ik weinig van het breierige verhaal uit je openingspost :dontgeti:

Valoosj
14 december 2007, 22:33
Ja.
Jawel. Alléén doen ze daar jaren over. Dat heet veroudering van componenten, uiteraard uitgezonderd die pot die gewoon verslijt.


Is dit iets om ons zorgen over te maken? Of ben ik al grijs en rimpelig wanneer mijn phaser niet meer zo lekker klinkt?

Nitefly7
15 december 2007, 00:36
TB-mod, regelaars van bodem naar zijkant, extra schakeling Fasel/normale spoel en een 'Rob Winter'-schakelaar (Wah aan zodra je voet op pedaal staat; zonder 'doorklikken'), LED voor aan/uit
door Ed's Custom Shop

Led-strip onder regelpedaal ('sideskirt light' idee....)
door mijzelf

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding025.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/PedalboardApril2006Sidewaysleftdark.jpg