PDA

View Full Version : bogner shiva en marktplaats



Rick trodat
13 december 2007, 22:37
Waarom zie je die bogner shiva's toch zo vaak staan op marktplaats? Ook zie je dat mensen de versterker vaak maar heel kort in hun bezit hebben, hoe kan dat toch vraag ik me af. Het is toch een eerste klas versterker?

bluegate
13 december 2007, 23:16
Zelf heb ik ook een Bogner Shiva, tot op heden bevalt hij prima.
Maar ik kan wel redenen bedenken waarom ze regelmatig te koop staan.
Ligt ook een beetje aan de uitvoering denk ik.

Met mijn 1x12" combo heb ik wel eens problemen om de versterker goed te
horen, maar op een flightcase of gewoon wat verder ervanaf staan en het
probleem is weg.

Het geluid moet je liggen, het is niet modern, meer classic-rock.
Een beetje netjes/braaf maar met veel dynamiek.
Hierdoor hoor je ook meer van je gitaar en, nog belangrijker, je gitaarspel terug.

De oudere series hebben een onhandige effectloop (speciale kabel nodig),
geen bright switches, en boost volume is niet in te stellen.
Mijn versterker had al een boost volume, en zelf heb ik ook het 2e kanaal
aangepast zodat ik het verschil tussen boost aan/uit zelf kan bepalen.

Hij is loodzwaar, echt niet normaal meer...:sneaky:
(Waarschijnlijk de voornaamste reden om 'm te verkopen)

the sure thing
14 december 2007, 05:08
Het geluid van Bogner is heel karakteristiek, heel eigen. Ik kan mij voorstellen dat mensen na een paar weken er toch op uitgekeken raken vanwege de conclusie dat het het nét niet allemaal is. Er zit zeker mooie geluiden in een Shiva, maar het is een beetje als PRS: die gitaren klinken/spelen fantastisch, maar kunnen het gevoel geven dat het nét geen Fender of Gibson is. Een Bogner is nét geen Marshall of Fender. Het is een "eigen" geluid.

En soms gaat het met vrouwen net zo: de looks lijken in het begin geweldig, maar ja: je moet toch een keer ook samen gaan praten en dat kan dan wel eens tegen gaan vallen. Zo van "dit is het toch nét niet".

Eko
14 december 2007, 08:04
Ik denk dat een hoop mensen zich laten leiden door een hype. Bogner werd een tijd terug aardig gepushed. Uiteraard is het een klasse versterker , maar je gaat er niet beter mee spelen. Het is geen echte highgain , wat veel mensen uiteindelijk toch liever willen.
Echt openzetten voor het gewenste geluid kan niet/bijna nooit. Hij is inderdaad behoorlijk zwaar en dat vind je de eerste paar keer nooit erg. Maar na dertien keer een trap op en af ,en naar een podium heen en weer, en je begint je er aan te ergeren.

Marc Oblivian
14 december 2007, 09:36
Het geluid van Bogner is heel karakteristiek, heel eigen. Ik kan mij voorstellen dat mensen na een paar weken er toch op uitgekeken raken vanwege de conclusie dat het het nét niet allemaal is. Er zit zeker mooie geluiden in een Shiva, maar het is een beetje als PRS: die gitaren klinken/spelen fantastisch, maar kunnen het gevoel geven dat het nét geen Fender of Gibson is. Een Bogner is nét geen Marshall of Fender. Het is een "eigen" geluid.



Juist allemaal positieve punten wat mij betreft: eigen karakter is goed, want Fender en Marshall bestaan al, dus als je dat geluid wilt, moet je dat kopen.

Bedenk me trwns net dat ik nog nooit een Bogner in het echt gehoord heb.....

Rick trodat
14 december 2007, 10:04
Zelf heb ik ook een Bogner Shiva, tot op heden bevalt hij prima.
Maar ik kan wel redenen bedenken waarom ze regelmatig te koop staan.
Ligt ook een beetje aan de uitvoering denk ik.

Met mijn 1x12" combo heb ik wel eens problemen om de versterker goed te
horen, maar op een flightcase of gewoon wat verder ervanaf staan en het
probleem is weg.

Het geluid moet je liggen, het is niet modern, meer classic-rock.
Een beetje netjes/braaf maar met veel dynamiek.
Hierdoor hoor je ook meer van je gitaar en, nog belangrijker, je gitaarspel terug.

De oudere series hebben een onhandige effectloop (speciale kabel nodig),
geen bright switches, en boost volume is niet in te stellen.
Mijn versterker had al een boost volume, en zelf heb ik ook het 2e kanaal
aangepast zodat ik het verschil tussen boost aan/uit zelf kan bepalen.

Hij is loodzwaar, echt niet normaal meer...:sneaky:
(Waarschijnlijk de voornaamste reden om 'm te verkopen)

Bedoel je dat het geluid een beetje langs je heen gaat als je er naast staat, of gaat ie gewoon niet hard genoeg?

future2future
14 december 2007, 10:35
Ik heb er ook een, een paar maanden nu, en ben er heel blij mee. Ik vind dat eigen karakter juist relaxed, voor mij persoonlijk is een marshall altijd net niet. Clean is ok, niet het allerbeste wat er is, maar zeker niet slecht.

Ik weet van een vriend van me die er een had dat hij em heeft verkocht omdat hij er niet mee om kon gaan, de amp was te onvergeeflijk.

Ik ben het er wel mee eens dat de shiva geen echte high gain amp is, maar het is toch leuk om te zien dat Rafael Moreira en Mark Tremonti (als solosound amp) de amp gebruiken

ben vanhoof
14 december 2007, 12:49
Met welk ander cabinet kan je zo'n bogner cabinet vergelijken? Ik heb al diezels, marshalls, laboga's en mesa's kunnen testen maar nog nooit zo'n bogner. Op marktplaats en 2dehands staat idd zo'n bogner shiva met kast te koop, die mens vraagt €800 voor de bogner 4*12 kast met v30's. Ik heb er wel interesse in.
En ja, ik zou ze moeten gaan testen, maar er is bij mijn weten geen winkel die bogner, diezel, mesa en bv orange heeft staan. Ben een tijdje geleden naar musicstore geweest en die hadden geen bogner.

Lexvandoef
14 december 2007, 12:50
feedback heeft wel wat staan van bogner en v/d haar sowieso wel.

Ben zelf ook nog steeds wel beniuwd naar een nieuwere shiva, heb weleens een oude versie bespeeld, ik weet niet on hoeverre ze qua klank veranderd zijn. Von het destijds echt een ubergeile amp.

Helter Skelter
14 december 2007, 13:43
Bedoel je dat het geluid een beetje langs je heen gaat als je er naast staat, of gaat ie gewoon niet hard genoeg?

dat een Shiva niet hard genoeg gaat lijkt me erg onwaarschijnlijk tenzij je optredens zich afspelen in Ahoy-achtige zalen :satisfie:

bluegate
14 december 2007, 23:24
Dat ding gaat behoorlijk hard, master staat bij mij nooit verder dan 09:00.
Maar omdat ik een 1x12" versie heb is de opstelling wel belangrijk.
Als je er te dicht op staat gaat het geluid inderdaad langs je heen.
Een stap of twee verder naar voren en je wordt gek van je eigen volume...

Lexvandoef
14 december 2007, 23:36
Maybe een beamblockert der in stoppen?

Nielsje
14 december 2007, 23:38
Beamblockers all the way!!

AART
15 december 2007, 00:30
Met welk ander cabinet kan je zo'n bogner cabinet vergelijken? Ik heb al diezels, marshalls, laboga's en mesa's kunnen testen maar nog nooit zo'n bogner. Op marktplaats en 2dehands staat idd zo'n bogner shiva met kast te koop, die mens vraagt €800 voor de bogner 4*12 kast met v30's. Ik heb er wel interesse in.
En ja, ik zou ze moeten gaan testen, maar er is bij mijn weten geen winkel die bogner, diezel, mesa en bv orange heeft staan. Ben een tijdje geleden naar musicstore geweest en die hadden geen bogner.

Jukebox in Boekel, Noord brabant, die hebben dat staan. Nog dicht bij belgië ook, afhankelijk van waar in belgië je zit.

new deep
15 december 2007, 10:07
Antwoord op de oorspronkelijke vraag is misschien dat veel mensen hele andere verwachtingen hebben van een amp die eerst erg is gehyped.

Ik vind het clean het beste clean van een versterker waar ik zelf ooit over heb gespeeld.

Er stond er laatst een shiva combo te koop op internet voor 1600 vraagprijs, dit is echt een absurd laag bedrag voor deze amp.

zjanke
15 december 2007, 10:26
Nieuw bij Feedback kost een 2x12 2100 euro. Dan vind ik 1600 niet absurd laag...

new deep
15 december 2007, 10:59
Die amp waar jij op doelt staat in de uitverkoop en de 1X12 is gewoon 2.5 k

http://www.feedback.nl/?id=26&a=47&treeID=2_2_3

the sure thing
15 december 2007, 11:02
Maa k a.u.b. wel een verschil tussen de oude en nieuwe shiva. Dat vertaalt zich ook in een 2e hands prijs. EUR 1.600 voor een oude shiva 2e hands is niet abnormaal.

fransoos
15 december 2007, 11:08
Waarom zie je die bogner shiva's toch zo vaak staan op marktplaats? Ook zie je dat mensen de versterker vaak maar heel kort in hun bezit hebben, hoe kan dat toch vraag ik me af. Het is toch een eerste klas versterker?

Ik weet niet of dit iets over Bogner in het algemeen zegt :
Heb zelf geen Shiva maar een Bogner Duende top met 1x12 cab.
Deze top of combo kom je 2e hands niet tegen;
zelfs nieuw kom je deze amp (bijna)nergens tegen.

Klinkt IMHO fantastisch, alleen het clean mocht een beetje cleaner. :hippie:
Gaat voorlopig ook echt niet weg.

ben vanhoof
15 december 2007, 11:59
Jukebox in Boekel, Noord brabant, die hebben dat staan. Nog dicht bij belgië ook, afhankelijk van waar in belgië je zit.
Ok heb eens gekeken en dat is ongeveer een uurtje rijden. Volgend weekend ga ik er eens wat testen.

Michael AE
15 december 2007, 15:38
Heb ook een Shiva gehad en de reden waarom ik hem heb weggedaan is omdat ik een enorme haat/liefde verhouding met het gain kanaal had en omdat mijn 2x12 versie niet te tillen was. Het clean is heel mooi en de reverb klonk ook waanzinnig.

Helaas kwam ik bij Erik de Matchless Phoenix tegen die wat meer in mij straatje paste en die ik gebruik voor dezelfde doeleinden als de Shiva destijds.

Toch blijf ik een plekje in mij hart houden voor de Shiva. Het is gewoon een heel goed gebouwde en waanzinnig klinkende versterker. Je moet er alleen wel van houden, maar dat is met ale Bogners zo.

Rick trodat
15 december 2007, 17:13
Dat ding gaat behoorlijk hard, master staat bij mij nooit verder dan 09:00.
Maar omdat ik een 1x12" versie heb is de opstelling wel belangrijk.
Als je er te dicht op staat gaat het geluid inderdaad langs je heen.
Een stap of twee verder naar voren en je wordt gek van je eigen volume...

Hey Bluegate, leuke website heb je. Mooie liedjes ook. Is dat allemaal opgenomen met de shiva toevallig?

Bernd Veenema
15 december 2007, 17:59
Er staan er inderdaad een stuk op 4 op marktplaats. Best wel vreemd eigenlijk, dat je een versterker koopt voor 2500 euro en er al snel weer vanaf wil. Er staat zelfs 1 op van 1 week oud. Test je dan niet goed ofzo?

the sure thing
15 december 2007, 18:34
Er staan er inderdaad een stuk op 4 op marktplaats. Best wel vreemd eigenlijk, dat je een versterker koopt voor 2500 euro en er al snel weer vanaf wil. Er staat zelfs 1 op van 1 week oud. Test je dan niet goed ofzo?Sommigen zijn zo kapitaalkrachtig dat ze inderdaad iets kopen zonder het uit te testen. Die kopen puur op naam.

bluegate
15 december 2007, 22:21
Hey Bluegate, leuke website heb je. Mooie liedjes ook. Is dat allemaal opgenomen met de shiva toevallig?

Thanx.:p
Nee, ik heb geen tijd meer voor opnames te maken.
Deze zijn gemaakt of met een CAE3+ of met de Guytron GT100FW.

marc_o
15 december 2007, 23:27
Een hoop mensen kopen een versterker waar ze weinig aan hebben, daarom staan er zoveel te koop.

In de praktijk speelt het gros van de mensen bijna alleen thuis, of in ieder geval meer dan 90% van de tijd thuis. De meeste professionele versterkers, waar zeker de Shiva ook onder valt klinken dan opeens zo goed niet meer. Het is een goed klinkende versterker, maar hij moet wel hard, dan issie echt mooi. Thuis is het daarmee vergeleken een slap aftreksel van wat ie kan.

Rick trodat
16 december 2007, 10:35
Thanx.:p
Nee, ik heb geen tijd meer voor opnames te maken.
Deze zijn gemaakt of met een CAE3+ of met de Guytron GT100FW.

Ik had al een vermoeden dat sommige liedjes met een guytron zijn opgenomen. Dat ding heeft zo'n karakteristiek geluid.

bluegate
16 december 2007, 11:24
Het is een goed klinkende versterker, maar hij moet wel hard, dan issie echt mooi. Thuis is het daarmee vergeleken een slap aftreksel van wat ie kan.

Ben ik het niet helemaal mee eens, thuis gebruik ik hem ook met de master op
07:00 en ik vind het beter klinken dan alle andere versterkers die ik op dat volume
heb gebruikt.

jplm
16 december 2007, 14:41
En soms gaat het met vrouwen net zo: de looks lijken in het begin geweldig, maar ja: je moet toch een keer ook samen gaan praten en dat kan dan wel eens tegen gaan vallen.

Práten? Met vrouwen? :stop: :sssh: :???: :seriousf:.

Groet, Jan.

marc_o
17 december 2007, 10:28
Ben ik het niet helemaal mee eens, thuis gebruik ik hem ook met de master op
07:00 en ik vind het beter klinken dan alle andere versterkers die ik op dat volume
heb gebruikt.

Kan goed zijn, alleen weet ik niet welke andere versterkers je op dat volume hebt gebruikt. Ik vond het niet veel in ieder geval, maar zodra ie lekker opengaat is ie te gek. Hij lijkt op de Rivera Fandango, maar die klinkt thuis stukken beter.