PDA

View Full Version : mijn klemt echolette m40 is weer terug!



Saf
13 december 2007, 23:18
Ik had mijn klemt echolette m40 versterkertje weg gebracht voor een service beurt en manne wat heeft dat ding een vette tone. met die buizengelijkrichter buis heeft hij ook een heerlijk compressie en hij reageerd geweldig o pde volume knop van je gitaar van nagenoeg clean tot ver overstuur. Krijg de amp om al zijn kanalen niet echt clean maar dat overdrive geluid is echt zo gaaf.

Hebben hier meer mensen een m40 en weet iemand hoe ik hem kan dateren?

Robbert
26 december 2007, 17:37
Misschien dat er nog wel productiedatums op de potmeters staan. Ik heb zelf een M100, een transistor eindtrap.

Waar heb je hem laten servicen?

Saf
27 december 2007, 16:08
ik heythuysen noord limburg. ik zal heb eens open maken en inderdaad o pde potmeters kijken. deze is all-tube. ook nog met buizengelijkrichters buisje. je ziet ze ook meestal in de uitvoering met din aansluitingen deze heeft orgineel vier jacks.

Von Trippenhof
5 februari 2008, 23:07
Ja da's een te gek ding!
Ook mooi om samen met de echo in vergelijkbare casing te gebruiken, handig voor bv verschillende synths op aan te sluiten
Ik gebbruik zelf ook de BS40 amp, , ook een geweldig ding, meer Marshall. De m40 vind ik meer vox/hiwatt/ oude ampeg

Saf
5 februari 2008, 23:43
heb wel nog een dynacord echocord mini staan die ga i kverkopen wi linderdaad nog eens de echo in diezelfde goude behuizing zag op ebay.de laatst zelfs een m80 de 80 watt uitvoering van de m40. Wist niet eens dat ze die hadden.