PDA

View Full Version : wat missen we in gitaarwinkels?



marc_o
3 februari 2003, 15:05
Ik zou graag horen wat men zoal mist in gitaarwinkels qua hulp (spullen mag ook)
wat stuit je tegen de borst, waar erger je je aan in winkels..

JV
3 februari 2003, 15:06
ik erger me als ik niks mag proberen.

wat veel winkels betreft, mis ik goeie hulp. zo'n irritante kille sfeer van; als ie wat aanraakt rammen we em neer. bah

skabouter
3 februari 2003, 15:16
-Magnetron
-jacuzzi
-koelkast, rijkelijk gevuld met....JUIST, BIER
-Massage dames
-lekker bankstel
-TV

oja, en inderdaad dat de verkopers je geen vingernagel in de weg staan als je iets uit wilt proberen. Daar is die winkel toch voor ?

Negative K3 fan
3 februari 2003, 15:24
ik mis vooral veel gear, bij tags dan, tags is de koelste winkel maar ze hebben niet echt een overweldigend ruim assortiment, hoe ruimer het assortiment hoe beter. Het is ook wel handig als de verkopers er een beetje verstand van hebben en de tijd nemen (wat wel inhoud dat je langer moet wachten voordat je aan de beurt bent, maar dat heb ik er wel voor over).

moretel
3 februari 2003, 15:28
Ik heb me afeglopen vrijdag enorm zitten opwinden over Feedback, en wel de techneuten daar.

Ik had mijn versterker voetschakelpedaal ingeleverd ter reparatie, 40 euro betaald, en ja hoor hij doet het het nog steeds niet, k...t zakken daar. Je mag toch aannemen dat ze de boel na meten, nu hebben ze wat knopjes vervangen.
En het ergste is dat ik er weer heen moet om te klagen.

Dirk_Hendrik
3 februari 2003, 15:30
Wat mij extreem tegen de borst stuit zijn zaterdaghulpen die een bizarre hoeveelheid onzin vertellen en gepikeerd raken als ze terecht gewezen worden. Zij werken tenslottie in die muziekzaak en niet jij dus jij kan het niet beter weten.

BLOK182
3 februari 2003, 15:42
Wat ik nog wel eens mis is idd vakkundigheid (er lopen maar al te vaak gasten rond die er geen fuck vanaf weten), klantvriendelijkheid en de assortimenten mogen idd wel eens groeien af en toe, het zijn vaak altijd dezelfde gitaren die je in muziekzaken ziet hangen, een rits squiers, een paar fenders, epi's, tja, soms een of twe gibsons. Das idd wel lastig met testen.

ilovemyguitar
3 februari 2003, 15:43
de muziek winkel bij mij..
-uitproberen mag allen op zaterdag
-duitse spullen zijn duurder omdat de boot van china wat later was
-en dingen die hun niet hebben worden niet meer gemaakt. (lees :akoestische bassen)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilovemyguitar op 2003-02-03 15:44 ]</font>

telecastermaster
3 februari 2003, 15:47
Ik koop eigenlijk al een hele tijd niet meer bij gewone muziekwinkels, maar gewoon online (via ebay, marktplaats of musik produktive oid). Zorg dat je weet wat je zoekt en zoek het online goedkoper.

FTI
3 februari 2003, 15:49
wat ik mis: hmmm geld! hehehe... - afgezien van de benodigde financiele investering; aanbod verschillende merken, oefencabines, ruimte (soms moet je toch ERG voorzichtig lopen), koffieaparaat en zitplaats om even rustig alles te bedenken, hooooterz-achtige vrouwen (hehe..sorry..maar het valt mij op hoe weinig leuke meisjes in de winkel staan), enz.

waar ik mij aan irriteer: het gevoel "like you're walking on egg shells", haastige verkopers, verkopers die denken alles te weten, enz..

fti

Bins
3 februari 2003, 15:56
Wat ik vooral mis, is het "kom rustig even binnen, kijk op je gemak rond en vraag maar als je iets niet weet. Wij vinden het niet hinderlijk om je te helpen." -gevoel.
Ik krijg bij de meeste winkels het gevoel dat ik of niet welkom, of iig heel erg lastig ben.

R. Flagg
3 februari 2003, 15:56
Ik vindt dat ook altijd wel vervelend als verkopers weinig tijd voor je nemen. Maar waar ik me vooral aan erg is een gebrek aan interesse.

Ik krijg altijd een beetje de indruk dat zo een gitarenwinkel je al snel wat probeert aan te smeren, mocht je niet zeker weten wat je zoekt (maar gelukkig hebben we daar het gitaarforum voor).
En wat ik altijd ook wel erg komisch vindt is dat veel winkels instrumenten of apparatuur die ze niet in hun assortiment hebben staan volledig afkraken.

Maar het hangt natuurlijk altijd af wie je helpt in zo een muziekzaak

marc_o
3 februari 2003, 15:56
Op 2003-02-03 15:05, schreef marc_odijk:
Ik zou graag horen wat men zoal mist in gitaarwinkels qua hulp (spullen mag ook)
wat stuit je tegen de borst, waar erger je je aan in winkels..


Graag nog meer a.u.b., ik ben namelijk van plan zelf een zaak te openen met als doelstelling helpen bij zoeken naar je sound, wat is je plaats in de band en wat wil je ermee bereiken, de tijd nemen en op weg helpen...dus niet van die "dozenschuiverij" als bij een Feedback (wat hebben toch een hoop mensen een hekel aan die zaak)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marc_odijk op 2003-02-03 15:57 ]</font>

BLOK182
3 februari 2003, 16:15
Wat ook irritant is is dat sommige verkopers je het gevoel bezorgen dat wanneer je eventjes iets probeert, je meteen er aan vastzit.

Bins
3 februari 2003, 16:48
Ja, idd. Je durft dan bijna niet te zeggen dat je het niet wil.
Maar misschien werkt zo'n gast wel met comissies (sp?) en denkt ie "kassa". Dat heb je in electronica zaken ook meestal.

Raffel
3 februari 2003, 16:56
breed assortiment, in plaats van diep assortiment (of juist andersom) ik bedoel in ieder geval, meer verscheidenheid in producten. En ook dat ze wat meer risico nemen, zodat je exclusieve modellen kan proberen, zodat je niet eerst naar Timboektoe hoeft. :grin:

Negative K3 fan
3 februari 2003, 16:58
Ik vind dat tags het heel goed doet op het gebied van behulpzaamheid en klantvriendelijkheid, ik ben er een keer een hele ochtend geweest om mn gitaar af te laten stellen, een babbeltje te houden en een scheurpedaal te kopen. Maar dat moet je natuurlijk ook neit op een zaterdag middag rond de feestdagen proberen.

Enige wat ik mis bij tags is een groot assortiment (met name versterkers hebbenz e neit zoveel).

Neals
3 februari 2003, 18:01
geduld moeten de zaken wat meer hebben...

vooral omdat ze je wel eens zo ver tot een aankoop willen pushen dat je er niet eens meer wat wil kopen (music store leeuwarden)

maar zelf ga ik ook liever naar het gitaarwinkeltje om de hoek.

Chris Wolstenholme
3 februari 2003, 18:13
Wat er moet zijn volgens mij is: meerdere verkopers die wat kunnen vertellen, helpen en naar je LUISTEREN, slecht voorbeeld daarvan is een zaak in alkmaar: 'ik zoek een gitaar, me eerste elektrische, maar het moet geen ultiem beginners model zijn, want ik wil niet over een halfjaar weer een nieuwe moeten kopen, ik zoek in de prijsklasse E400-E500" die man: owh, zo duur hoeft niet als je begint *drukt een pacifica in onze handen*

Veel verschillende modellen, en als iets er niet is..de mogelijkheid om het te laten bestellen.

Geen gitaren achter glas.

niet te krappe winkel.

Alles mogen uitproberen.

De verkopers moeten weten dat voor veel mensen een gitaar een hele uitgave is, niet iedereen is rijk. Dat je dus niet boos word aangekeken als je veel probeert en vergelijkt en dan niet meteen beslist, ze moeten je een beetje aanmoedigen juist met vergelijken en nadenken.

...om te beginnen zou dit heel fijn zijn ( owh wat lijkt dit toch weer veel op hartman :grin: )

The Black
3 februari 2003, 18:40
Hier moest ik gewoon even op reageren.
Ik, als klant, word meestal genegeerd, omdat ik niet als de rijktse eruit zie (iig zo kleed ik me).
Bijvoorbeeld bij Schreeven in Nijmegen:
Kom binnengelopen met nog 3 man, eentje ervan kijkt bij de boeken, en er word tegen hem gezegd dat hij ze niet mag aanraken. Terwijl ik daar godverdomme eerder 5.000 euro had uitgegeven aan spullen!!! Daar zal ik NOOIT meer iets kopen.

Nog een keer ging ik met een vriend naar Duitsland, naar Beyer's. Ik had van tevoren gebeld wat ze allemaal hadden enzo, en of ik ze kon uitproberen. TUUUUUUURLIJK, geen probleem mannetje. Komen we daar aan, gaan we iets proberen, komen 3 man op ons af gelopen, nemen de gitaren uit onze handen, en zeggen iets in de trend van "en genoeg gespeeld!?". Ik spreek hun in het Engels aan en zeg dat ik hun gisteren had gebeld, en dat me werd gezegd dat ik alles mocht bespelen (het was niet alsof ik meteen de duurste gitaar had gepakt). Ja, kijk en dan hadden ze een smile op hun lelijke koppen, och, hast du gestern angerufen, speel maar vrolijk verder.
KLOOTZAKKEN.

Nog een keer naar Muzik Produktiv geweest, daar werd ik wel vriendelijk behandeld. Mocht alles proberen, jammergenoeg sloten ze eerder op een zaterdag. Maar dat was wel leuk.

Mijn suggesties voor een (ultieme)gitaarzaak:
- klantvriendelijkheid (geen muzikale losers die denken dat ze alles zijn, en neerkijken op mensen ofzo, of jaloers worden)
- genoeg assortiment (bijvoorbeeld van elke merk alle standaard produkten op voorraad en speelbaar)
- aparte hokken/ruimtes (liefst geisoleerd), zo heb je nooit last van andere klanten die zo hard mogelijk proberen te spelen, en lopen te doen of ze Steve Vai zijn
- Klantbehulpzaamheid, de klant moet immers als koning behandeld worden.

Er zullen nog wel meer dingen zijn, maarja, ik kan er zo niet op komen.

Swan
3 februari 2003, 18:56
eens wat anders dan fender epi gibson skwaaier ibanez

marioverkerk
3 februari 2003, 19:31
Als je ziek wordt dat je niks mag uit proberen. Ga dan eens naar Stockenhof muziek
in beek/ubbergen bij Nijmegen.

de musykfabryk
3 februari 2003, 19:32
ik ben zelf eigenaar van een gitaar toko de muaykfabryk bijn mij in de zaak mag idereen de gitaren beethouden en uitproberen zo lang die maar wil en zoveel die maar wil ik heb
ook 3 oefenruimtes en als iemand een gitaar wil proberen mag die in één van de oefenruimtes gaan zitten en proberen wat die
maar wit en zo hard als die maar wil.
de aanschaf van een nieuwe gitaar is een personlijk iets en dat moet je niet forseren ik heb liever dat een klant tevreden de zaak verlaat zonder gitaar dan ontevreden met gitaar want die zie je nooit meer terug.

Electrical Storm
3 februari 2003, 19:36
Ik mis kapstokken!! Er wordt altijd gevraagd of ik mijn jas uit wil doen voordat ik ga uitproberen (om lakschade te voorkomen), alleen ik flikker hem dan altijd van me af omdat er nergens kapstokken of stoelen zijn om hem op te hangen. Ik moest serieus een keer flink nadenken waar ik mijn jas had gelaten toen ik weg wilde gaan, later bleek dat iemand er een gitaardoos op had gelegd ergens in de oefenruimte ofzo...

de musykfabryk
3 februari 2003, 19:41
Op 2003-02-03 19:32, schreef de musykfabryk:
ik ben zelf eigenaar van een gitaar toko de musykfabryk bij mij in de zaak mag iedereen de gitaren beethouden en uitproberen zo lang die maar wil en zoveel die maar wil ik heb
ook 3 oefenruimtes en als iemand een gitaar wil proberen mag die in één van de oefenruimtes gaan zitten en proberen wat die
maar wil en zo hard als die maar wil.
de aanschaf van een nieuwe gitaar is een persoonlijk iets en dat moet je niet forseren ik heb liever dat een klant tevreden de zaak verlaat zonder gitaar dan ontevreden met gitaar want die zie je nooit meer terug.

Electrical Storm
3 februari 2003, 19:42
Op 2003-02-03 19:32, schreef de musykfabryk:
ik ben zelf eigenaar van een gitaar toko de muaykfabryk bijn mij in de zaak mag idereen de gitaren beethouden en uitproberen zo lang die maar wil en zoveel die maar wil ik heb
ook 3 oefenruimtes en als iemand een gitaar wil proberen mag die in één van de oefenruimtes gaan zitten en proberen wat die
maar wit en zo hard als die maar wil.
de aanschaf van een nieuwe gitaar is een personlijk iets en dat moet je niet forseren ik heb liever dat een klant tevreden de zaak verlaat zonder gitaar dan ontevreden met gitaar want die zie je nooit meer terug.


Damn zet jezelf is in de Gouden Gids ofzo!!! Ik zocht me laatst ter pletter naar een gitaarwinkel in Heerenveen (een kennis had me dit aangeraden), alleen kon ik nergens iets over jullie vinden, geen internetadres, niets in het telefoonboek en ook niet in de GG. Hoelang zitten jullie er eigenlijk al? Het was namelijk wel al een half jaar geleden dat ik naar jullie adres zocht...

Butcher
3 februari 2003, 19:56
Ik weet van het bestaan af van een gitaarzaakje dat bijna falliet ging omdat er een muziek-supermarkt om de hoek ging zitten.
Die lui zijn naar een modellen-bureau gegaan, 5 mooie mevrouwen ingehuurd die zelf een beetje gitaar konden spelen, en hun een spoedcursus gitaar verkopen gedaan. Brilliant idee, want ze zijn nog steeds in business....

green_day
3 februari 2003, 20:13
weet je wat ik vervelend vind? dat als je hele nieuwe gear gaat ophalen, dan heb ik het niet over een squier affinity pack, je ook nog eens 0.25 euro mag gaan betalen voor het plectrum dat je meeneemt.. in plaats van dat ze zeggen.. ach neem maar mee!

Electrical Storm
3 februari 2003, 20:19
Haha dat had ik ook. Omdat alles zo lang duurde kreeg ik een snoer gratis, een draagband voor de halve prijs, maar voor de plectrums moest ik betalen (het waren er wel 3).

BLOK182
3 februari 2003, 20:25
Op 2003-02-03 20:13, schreef green_day:
weet je wat ik vervelend vind? dat als je hele nieuwe gear gaat ophalen, dan heb ik het niet over een squier affinity pack, je ook nog eens 0.25 euro mag gaan betalen voor het plectrum dat je meeneemt.. in plaats van dat ze zeggen.. ach neem maar mee!

Ja precies, ik zag bij F**dback van die Matchpick pakjes liggen van 3 euro ofzo, en toen ik die bij mun amp wilde kon ik ook 3 euro extra betalen, hoewel ik wel een gratis versterkerhoes kreeg.

hoofd
3 februari 2003, 20:27
In mijn vaste shop zeiken ze bij een kleine aankoop (paar pakjes snaren) al niet om een kwartje voor een plectrum. Verder kan ik in mijn vaste shop ook altijd alles uitproberen en er makkelijk een uur of meer rondhangen zonder dat het irritant wordt. Echt toffe lui daar. De winkel is overigens The String in Amsterdam :smile:.

Lakin's Juice
3 februari 2003, 20:44
ik mis idd ook de klantvriendelijkheid en het zeggen-van-probeer-dit-probeer-dat, heb je deze al geprobeerd? nee? moet je is doen!!

ruimte om te lopen, in veel zaken is het zo krap dat als je je omdraai, je de halve zaak omver maai...

VROLIJKE verkopers die de TIJD voor je nemen...

groot assortiment aan versterkers...

IJzerbroot
3 februari 2003, 22:20
Ach zonder dat ik er aandelen heb....Promusicstore Rotterdam. Ben er al een aantal malen geweest en het bevalt me uitstekend. Geen gezeik, als je wat wilt uitproberen dan kan dat. Veel gitaren hangen "vast" maar dat kan ik nog wel begrijpen. Ze doen in ieder geval wel wat moeite. Aanradertje.

Duane
3 februari 2003, 23:07
Wat mij erg opvalt, (niet bij alle winkels!!). Maar heel veel hebben van effecten maar 1 merk, BOSS wel te verstaan. Terwijl er nog zoveel meer is en beter.

Fatal Fairytale
3 februari 2003, 23:44
Wat mij hier in zwolle opvalt is dat je bij de enige grote muziekhandel, met veel gitaren, nix uit kan proberen als je niet laat blijken dat je iets wil kopen. Verder ging ik daar laatst eens langs om een beetje rond te kijken voor een nieuwe gitaar, en het enige waar die kerel het over kon hebben waren ibanezjes, niet dat ze slecht zijn, maar over de jacksons, washburns enz. hield ie mooi zn smoel.

Hankey
4 februari 2003, 00:04
Het valt mij nogal op dat iedereen hier zo negatief is over feedback. Ik heb er pas na ruim 2 uur gespeeld te hebben op allerlei gitaren een acoustische gitaar gekocht. De verkoper was in mijn ogen erg vriendelijk en men vond het ook niet erg dat ik alles uit probeerde daar... (Keb het over feedback rotterdam btw)...

Anyways, wat ik relaxed vind aan een gitaarzaak:

- de tijd en ruimte om alles uit te proberen...
- geen verkopers die je meteen lastig vallen met "kan ik je ergens mee helpen?"...
- een ruim assortiment (feedback had een aantal zaken niet die ze wel op de site hadden staan = minder prettig)
- vakkundig personeel die je vragen goed kan behandelen (zet geen gitaar-noob die nog minder weet dan een beginneling als ik achter de balie)...

:smile:

McCloud
4 februari 2003, 01:30
Even als reactie op The Black en Hankey. Bij Feedback heb ik 't dus ook vaak genoeg gehad dat ik weg werd gekeken. Ik was opzoek naar een nieuwe versterker. Ik wou de Koch Powertone met 4*12 uitproberen. Ik dat dus vragen, staan ze me aan te kijken of ik debiel ben (2 verkopers). Vervolgens zeg ik dat ik die versterker wel lekker vind klinken, zeker met mijn gitaar. Lachend vragen ze daarna wat voor 'n gitaar 'ik dan wel niet heb'. Ik doe m'n koffer open en daar verschijnt mijn glimmende PRS Custom24. Ik mocht meteen alles proberen wat ze in de zaak hadden (ik zat op een gegeven moment met 4 halfstacks in 1 oefenhok).

Ik vind dit soort zaken echt belachelijk. Als je iets wilt proberen moet dat gewoon kunnen. Als je iemand die weinig geld heeft goed behandeld komt ie later misschien wel terug om z'n eerste salaris van z'n eerste baantje totaal te spenderen aan gear. Klantenbinding heet dat.

Negative K3 fan
4 februari 2003, 08:41
Dat is echt stom, dat ze je pas helpen als je een dure gitaar laat zien... Maar wat zullen die **** opp hun neus hebben gekeken toen jij je gitaar te voorschijn haalde. had je moeten filmen ofzo :smile:

Raffel
4 februari 2003, 09:18
Ik heb eigenlijk het meeste ervaring met EMI en Conijn Muziek in Eindhoven.

Bij EMI is het echt afhankelijk van de werknemer. Bij de één krijg je gratis brugveren als je verder dan ook helemaal nix nodig hebt. Goed teken! De andere werknemer kijkt niet eens op van de krant als je een aankoop van minder dan 150 euro doet. (en dan bedoel ik 149 euro!!!)

Bij Conijn heb ik tot nu toe alleen nog goede ervaringen, hoewel de verkopers wel altijd een kater lijken te hebben van de avond ervoor. (op za. dan :grin:)

Toch blijf ik bij EMI trug komen :smile:

Marc Oblivian
4 februari 2003, 10:05
Op 2003-02-03 19:56, schreef Butcher:
Ik weet van het bestaan af van een gitaarzaakje dat bijna falliet ging omdat er een muziek-supermarkt om de hoek ging zitten.
Die lui zijn naar een modellen-bureau gegaan, 5 mooie mevrouwen ingehuurd die zelf een beetje gitaar konden spelen, en hun een spoedcursus gitaar verkopen gedaan. Brilliant idee, want ze zijn nog steeds in business....


Zozo! En waar is die zaak? :grin:

Marc Oblivian
4 februari 2003, 10:11
Op 2003-02-03 20:27, schreef mtlhead:
In mijn vaste shop zeiken ze bij een kleine aankoop (paar pakjes snaren) al niet om een kwartje voor een plectrum. Verder kan ik in mijn vaste shop ook altijd alles uitproberen en er makkelijk een uur of meer rondhangen zonder dat het irritant wordt. Echt toffe lui daar. De winkel is overigens The String in Amsterdam :smile:.


Klopt!! Heb ik ook hele goede ervaringen mee: ik heb er mijn versterker gekocht.
Ik eerts dat ding op een christelijk niveautje uitproberen, die gast draaien aan het gainlevel (op 10)..zette m ook harder. Liet me ook verschillende gitaren proberen over de versterker en ik hoefde er niet eens om te vragen. Ook schappelijke prijzen daar, zeker voor n Amsterdamse zaak.
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat verkopers mij op de een of andere manier nooit lastig vallen, ook niet bij Dirk Witte, Dijkman ofzo. Ik denk dat ik meestal op een manier reageer van: "niet in mijn buurt komen..ik kom er zelf wel uit en als dat niet zo is, dan roep ik je wel".

McCloud
4 februari 2003, 12:02
Op 2003-02-04 08:41, schreef Negative K3 fan:
Dat is echt stom, dat ze je pas helpen als je een dure gitaar laat zien... Maar wat zullen die **** opp hun neus hebben gekeken toen jij je gitaar te voorschijn haalde. had je moeten filmen ofzo :smile:


Ja, daar had je echt bij moeten zijn. Je hebt nog nooit 2 mensen zover met hun mond open zien staan :grin:. Ik lag echt helemaal dubbel. Een geweldig gezicht.

Maar wat je zegt, het is gewoon belachelijk dat je pas een versterker uit mag proberen (of ie nou goedkoop of duur is) als je een gitaar van €3000,- laat zien. Wat boeit dat nou. Wat ik eerder al zei. Als iemand op dit moment geen geld heeft wil dat niet zeggen dat hij in de toekomst ook niets bij je komt besteden.

Electrical Storm
4 februari 2003, 12:24
Op 2003-02-03 23:44, schreef Fatal Fairytale:
Wat mij hier in zwolle opvalt is dat je bij de enige grote muziekhandel, met veel gitaren, nix uit kan proberen als je niet laat blijken dat je iets wil kopen. Verder ging ik daar laatst eens langs om een beetje rond te kijken voor een nieuwe gitaar, en het enige waar die kerel het over kon hebben waren ibanezjes, niet dat ze slecht zijn, maar over de jacksons, washburns enz. hield ie mooi zn smoel.


Bleh, laatst had BigOne bijna alleen maar Squiers en Fenders, AL de andere gitaren hingen achter glas. Toch verder wel een goede winkel vind ik...

moretel
4 februari 2003, 12:28
Maar nu een moreel vraagje.

Bij de gitaarwinkel waar het altijd zo leuk vertoeven is kost jouw droomgitaar net effe meer dan bij de dozen schuivende concurrent of op internet.
Daar ligt toch het verschil, service heeft een prijs maar ben je ook bereid die te betalen, want als niemand dat is verdwijnen langzamerhand de kleine zaakjes.

hoofd
4 februari 2003, 13:01
Een verschil van meer dan 10/20 % zal er nooit echt zijn tussen een klein zaakje en een internetgroothandel (vergeet de bestel- en verzend- en oplichtkosten niet bij die groothandels). En als er toch een verschil is in prijs ben ik denk ik toch wel geneigd om naar de leuke kleine gezellige winkel te gaan met het vriendelijke personeel (The String dus :wink:) dan naar de grote onpersoonlijke kille gitaargroothandel (Dijkman of Dirk Witte of internet), zelfs al is het verschil 200 euro ofzo.

Ibanez RuleZ
4 februari 2003, 13:31
hehe, inderdaad K3, TAGS is wat mij betreft wat service betreft een wereldzaak. Ik wilde een keer een Engl versterker proberen, omdat ik nou wel eens wilde weten hoe dat klonk. Heb er toen bij gezegd dat ik m niet ging kopen, maar ik was wel benieuwd, vanwege die goede verhalen. enfin, hij vond het totaal geen probleem (kai) en ik pak een ibanez RG 3020 (leuk ding) en ga wat lopen prutsen. Ik speel wat van Dream Theater en wat doet ie? hij pakt een EBMM JPM 7 snaar (meest uitgebreide versie) en douwt dat ding in mijn handen. om eens te proberen :grin: en hij wist dat ik niet eens ging kopen. DAT IS PAS SERVICE!

Harrald

Shay
4 februari 2003, 13:35
Dat is geen service .. dat is liefde voor het instrument gitaar en amps

Shredhead
4 februari 2003, 13:42
Wat ik mis in gitaarwinkels?

De Shredhead signature serie van Conklin natuurlijk! :razz:

Sicky61
4 februari 2003, 15:05
nahw....een paar lekkere wijven zou geen kwaad kunnen.En een afwerkplek natuurlijk!......en betere geluidscabines.Als je een stack test en hij mag niet open gedraaid worden,ben ik weg.Opzoute met zulke winkels.Die kunnen beter de kousen en sokken bizz in gaan.....En,al eerder gelezen,vlees&amp;bier maar in ieder geval KOFFIE.Een gitaarwinkel zonder dope,....ach ja...maar zonder KOFFIE???

Sicky61
4 februari 2003, 15:09
Mischien zouden gitaristen die met pensioen gaan beter in die winkels gaan staan.Komt alles goed.

ArpeggioKing
4 februari 2003, 16:21
Ook een leuk voorbeeld hoe erg sommige winkels (Big One) gericht zijn op het geld> Normaal als ik daar kwam bestede ze nooit zoveel aandacht aan mij, ik liep en beetje rond en dat was het. Verkopers super dull en een beetje sigaretten roken.
Toen ik mijn vader mee nam (had toen een pak aan) kwamen ze dol gelukkig steeds weer naar ons toe,of we hulp nodig hadden en bla, bla bla.
Jongeren worden naar mij mening gewoon minderwaardig behandeld omdat ze misschien minder geld hebben.
Ik kom ook echt never meer in de Big One. (alleen maar skuierss en een paar andere poep merken)

Musik Produktiv is echt een aanrader, je mag alle gitaren pakken en uitproberen die je wilt, geen gezeik en ze laten je lekker gaan. ALleen de PRS' kun je niet zo pakken maar dat is ook zekers te begrijpen. Prima winkel!

marc_o
5 februari 2003, 00:11
Op 2003-02-04 12:02, schreef McCloud:


Op 2003-02-04 08:41, schreef Negative K3 fan:
Dat is echt stom, dat ze je pas helpen als je een dure gitaar laat zien... Maar wat zullen die **** opp hun neus hebben gekeken toen jij je gitaar te voorschijn haalde. had je moeten filmen ofzo :smile:


Ja, daar had je echt bij moeten zijn. Je hebt nog nooit 2 mensen zover met hun mond open zien staan :grin:. Ik lag echt helemaal dubbel. Een geweldig gezicht.

Maar wat je zegt, het is gewoon belachelijk dat je pas een versterker uit mag proberen (of ie nou goedkoop of duur is) als je een gitaar van €3000,- laat zien. Wat boeit dat nou. Wat ik eerder al zei. Als iemand op dit moment geen geld heeft wil dat niet zeggen dat hij in de toekomst ook niets bij je komt besteden.


Ik ken dat, ja...was eens bij Bassconnection, best een mooie zaak, en die gitarist die daar werkt kan vet spelen ook...affijn die was bezig op een rode musicman VanHalen en een triaxis setup, mooie sound, echt, ik vraag er een en ander over, zit ie met zo'n arrogante kop naar me te kijken dat het een goeie set is maar dat ie bij mij thuis nooit zo zou klinken, gezien de gitaar die hij in zijn handen had...Ik zeg, nou, ik weet niet of die Teal Black Eddie VanHalen van mij nou zo heel anders klinkt dan die rooie van jou....toen werd ie wat stiller (maar hij speelt wel beter dan ik, haha)

Moonchild
5 februari 2003, 00:37
Ahh ik kan echt genieten van die verkoper-uit-lul-anekdotes, heerlijk :grin:

Marshallover
5 februari 2003, 08:26
De apartere gitaren, zoals Conklin of BC Harmond. Die gitaren zijn alleen in Amerika of ergens anders een paar duizend km verderop te krijgen !!!

InternEd
5 februari 2003, 10:02
Bij de gitaarwinkel waar het altijd zo leuk vertoeven is kost jouw droomgitaar net effe meer dan bij de dozen schuivende concurrent of op internet.
Daar ligt toch het verschil, service heeft een prijs maar ben je ook bereid die te betalen, want als niemand dat is verdwijnen langzamerhand de kleine zaakjes.



Ja, ik wel. Ik heb mijn Twintone ook gekocht bij een klein zaakje met persoonlijke aandacht. Het was zelfs de verkoper daar die mij op die versterker wees en enthousiast maakte.
Dat ie € 100,- duurder was dan bij de online winkel of feedback, vind ik dan niet belangrijk.

Groeten, Ed.

ReinoutV
5 februari 2003, 12:26
Al die klachten die hier genoemd worden herken ik helemaal niet. Ik ga altijd naar een zaak die super relaxed is. Je kan ontzettend goed ouwehoeren met het personeel daar en het is daar echt lang leve de lol. Het enige waar ik minder over te spreken is is het feit dat ik eerst een half uur moet rijden voordat ik er ben :smile:. Ik heb het dan over Guitar Center in Wierden. Je kunt daar rustig een hele middag aan de bar zitten, koffie drinken en zitten ouwekleppen met alles en iedereen, vinden ze absoluut geen probleem. En als de bar vol is, dan zet hij een extra tafel in de winkel om aan te staan. Dát is pas service.

Er worden in deze discussie trouwens tegestrijdige wensen gewenst. Enerzijds wil iedereen de ruimte hebben in de muziekzaak, en anderszijds willen ze een heel groot assortiment. Dan loop ik liever wat voorzichtiger, als ik dan maar wat meer de keus heb.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ReinoutV op 2003-02-05 12:27 ]</font>

Anders Destium
5 februari 2003, 14:03
KAPSTOKKEN en TV's met instructievideo's! Dat je in een oefenhok kan zien hoe de pro's dingen doen!

Ik ga meestal enkel naar een winkel als ik echt iets nodig heb, voor ik het weet loop ik weer met dingen de winkel uit waarvan ik zelf denk: mmmm. De verkopers hebben daar meestal niets mee te maken, ik vraag ook enkel dingen als ik iets wil weten. Als ik dan het gevoel heb dat ik niets bijleer zegt dat meer over de verkoper/winkel dan over mij heb ik het idee. Ik zit meestal niet echt te wachten op een kwijlende verkoper achter me, ik zou mensen altijd helpen op de manier waarop ik zelf geholpen zou willen worden (veel verkopers denken daar anders over geloof ik). Ik denk dat ik ook maar vaker over het net ga bestellen, scheelt vaak bakken met geld.

Sicky61
5 februari 2003, 16:42
de beloofde service en korting

Ibanez
5 februari 2003, 16:48
Op 2003-02-05 00:11, schreef marc_odijk:


Op 2003-02-04 12:02, schreef McCloud:


Op 2003-02-04 08:41, schreef Negative K3 fan:
Dat is echt stom, dat ze je pas helpen als je een dure gitaar laat zien... Maar wat zullen die **** opp hun neus hebben gekeken toen jij je gitaar te voorschijn haalde. had je moeten filmen ofzo :smile:


Ja, daar had je echt bij moeten zijn. Je hebt nog nooit 2 mensen zover met hun mond open zien staan :grin:. Ik lag echt helemaal dubbel. Een geweldig gezicht.

Maar wat je zegt, het is gewoon belachelijk dat je pas een versterker uit mag proberen (of ie nou goedkoop of duur is) als je een gitaar van €3000,- laat zien. Wat boeit dat nou. Wat ik eerder al zei. Als iemand op dit moment geen geld heeft wil dat niet zeggen dat hij in de toekomst ook niets bij je komt besteden.


Ik ken dat, ja...was eens bij Bassconnection, best een mooie zaak, en die gitarist die daar werkt kan vet spelen ook...affijn die was bezig op een rode musicman VanHalen en een triaxis setup, mooie sound, echt, ik vraag er een en ander over, zit ie met zo'n arrogante kop naar me te kijken dat het een goeie set is maar dat ie bij mij thuis nooit zo zou klinken, gezien de gitaar die hij in zijn handen had...Ik zeg, nou, ik weet niet of die Teal Black Eddie VanHalen van mij nou zo heel anders klinkt dan die rooie van jou....toen werd ie wat stiller (maar hij speelt wel beter dan ik, haha)
Hahahaha mooi verhaal!!