PDA

View Full Version : Es339



Les Paul R8
13 december 2007, 19:20
Vandaag mijn ES339 opgehaald. Vorige week 1 op 1 getest tegenover een ES335. De 339 sprak mij meer aan. Heerlijke veelzijdige gitaar die je moeilijk wegzet :)

En dan nu de foto's:

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/001.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/004.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/003.jpg

Mr.Fingers
13 december 2007, 19:21
Vandaag mijn ES339 opgehaald. Vorige week 1 op 1 getest tegenover een ES335. De 339 sprak mij meer aan. Heerlijke veelzijdige gitaar die je moeilijk wegzet :)

En dan nu de foto's:

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/001.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/004.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/003.jpg


Extreem mooie & vlotspelende gitaar (heb een identiek exemplaar in de muziekwinkel bespeeld), maar een es335 spreekt me net iets meer aan imho...

anyway, enige kans op soundsamples voor de nog niet overtuigden???

Tupelo
13 december 2007, 19:22
Beeld & beeldschoon! Congrats! :p

Otje
13 december 2007, 19:27
Whoa!! Wat een collectie!! Ja, die 339 is tof maarruh..... wat een collectie. Als zo even tel dan zie ik 4 Gibsons, 1 PRS, 2 Fenders, een acoustieke en een bas. Zou niet misstaan backstage in Ahoy of zo :D.
Congrats, man. Helemaal te gek.

Les Paul R8
13 december 2007, 19:35
Whoa!! Wat een collectie!! Ja, die 339 is tof maarruh..... wat een collectie. Als zo even tel dan zie ik 4 Gibsons, 1 PRS, 2 Fenders, een acoustieke en een bas. Zou niet misstaan backstage in Ahoy of zo :D.
Congrats, man. Helemaal te gek.

De acoustische is een Taylor T5. De Tele is een Haar en geen Fender. Niet op de foto staan een Strat, 2 x Les Paul en mijn andere PRS.

Les Paul R8
13 december 2007, 19:35
anyway, enige kans op soundsamples voor de nog niet overtuigden???

Ik zal eens kijken wat ik kan doen

d'oh
13 december 2007, 19:41
Mooie gitaar, ik hou zelf ook meer van de ES335, maar dat is dan puur muggenziften, want dit is gewoon een prachtige gitaar en qua geluid eigenlijk nog veelzijdiger dan een ES335.

(btw: kleine kans dat ik misschien in jou testament kom te staan?)

Reb
13 december 2007, 19:43
Voor de niet-kenner (ik dus), wat is het verschil met een ES335? :)

Mooie gitaar trouwens! :cooler:

Chris Winsemius
13 december 2007, 19:45
Volgens mij heb ik die heel even in m'n handen gehad bij Wizz; toffe axe!!!

Les Paul R8
13 december 2007, 19:53
Voor de niet-kenner (ik dus), wat is het verschil met een ES335? :)

Mooie gitaar trouwens! :cooler:

De ES339 heeft het formaat van een Les Paul en is dus een stukje kleiner dan een ES335. Qua bouw is de gitaar verder vergelijkbaar.

Sound van de ES339 is wat donkerder. Meer laagmid dan de ES335.

Het is echt een enorm veelzijdige gitaar. Net 2 uur gespeeld en afwisselend veel scheur, klein randje, jazzy, mooi warm clean en bluesy sound eruit gehaald. Amp hoefde ik niets aan te veranderen. Alleen af en toe een pedaaltje aan of uit zetten.

Thoom42
13 december 2007, 20:49
Knalmooi ding! Gefeliciteerd!

cas121
13 december 2007, 20:53
Supervet man!

Toen ik voor het eerst een CS336 zag was ik echt helemaal weg van die gitaar, alleen de prijs was wat pijnlijk +-3000 eppies. Te gek dat ze nu dus die 339 hebben, ook custom shop en een stuk beter geprijsd. Alleen geen flametop maar ach...

Hoe vind je hem in vergelijking met je LP als je flink scheurt?

Mark1990
13 december 2007, 21:00
geweldige collectie. al mn droomgitaren zitten er tussen! nog maar even sparen denk ik :chicken:

Dweezman
13 december 2007, 22:25
De acoustische is een Taylor T5. De Tele is een Haar en geen Fender. Niet op de foto staan een Strat, 2 x Les Paul en mijn andere PRS.

ow... dat valt weer ietwat tegen, dan...



;-)
NOT

GibsonDC
13 december 2007, 22:26
Mooi gitaartje man, en ook mooie collectie! Veel plezier ermee.

Les Paul R8
13 december 2007, 22:29
Supervet man!

Toen ik voor het eerst een CS336 zag was ik echt helemaal weg van die gitaar, alleen de prijs was wat pijnlijk +-3000 eppies. Te gek dat ze nu dus die 339 hebben, ook custom shop en een stuk beter geprijsd. Alleen geen flametop maar ach...

Hoe vind je hem in vergelijking met je LP als je flink scheurt?

De Les Paul (is een 58RI, ook uit de CS) is een stukje ruiger.
De ES339 is duidelijk veelzijdiger en heeft voor vrijwel elk soort muziek gewoon een perfecte toon. Echt metal zal niet gaan natuurlijk, maar lekker stevige scheur is prima. Over het algemeen klinkt de ES339 wat warmer.

Rutger
13 december 2007, 22:48
Woah, eindelijk iemand die m binnen heeft, congratz :)

Nu nog uitbrengen met P90's, en Rutger is helemaal blij!

Jay75
13 december 2007, 22:57
Heb je 'm nieuw of 2e hands gekocht?
Ik vind m te gek, zou er alleen een bigsby opzetten en een rode hebben gekocht ;) verder erg cool

Wat kostte die nou?

Metal Chick
13 december 2007, 23:04
Gefeliciteerd!!

Ik heb hem live al even mogen aanhoren en deze Gibson klinkt echt geweldig!

Orpheo
13 december 2007, 23:07
Heb je 'm nieuw of 2e hands gekocht?
Ik vind m te gek, zou er alleen een bigsby opzetten en een rode hebben gekocht ;) verder erg cool

Wat kostte die nou?

2ehands.... de gitaar is NET uit.... alsof iemand 'm nu al zou verkopen, tweedehands.

barno
13 december 2007, 23:42
vind deze gitaar heel mooi, en gezien zijn specs en naaste familieleden zou dit wel es een hele populaire jan kunnen worden in het rockcircuit. good thinking van gibson.

Rormo
13 december 2007, 23:47
2ehands.... de gitaar is NET uit.... alsof iemand 'm nu al zou verkopen, tweedehands.

Zat mensen die daar toe in staat zijn. Je hebt zelf ook wel eens dingen heeel snel weer verkocht.

vulvasonic
13 december 2007, 23:53
Gefeliciteerd! :cheerup:

Het hele idee achter deze gitaar is goed. Ik heb 'm zelf niet geprobeerd, maar ik kan me wel een kleine voorstelling maken van de klank en ik denk dat Gibson hiermee veel mensen een plezier zal doen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze niet gekozen hebben voor een ontwerp dat qua vorm net iets meer afwijkt van de 335 (in mijn ogen komt dit over als een 'verminking' van 'the real thing'). Ik kan me echter goed voorstellen dat Gibson om exact dezelfde reden (het lijkt zoveel op de 335) JUIST hiervoor gekozen hebben om anders ingestelden over de streep te trekken. Compleet nieuwe modellen hebben tenslotte bij Gibson zelden veel succes gehad, ondanks de soms geweldige kwaliteiten van die bewuste gitaren.

Je hebt een indrukwekkende verzameling. Top! :D

Luke-wannabe
14 december 2007, 00:01
Toffere gitaar, maar inderdaad een indrukwekkende verzameling! Gefeliciteerd!

the sure thing
14 december 2007, 05:26
Gefeliciteerd met je aankoop! Die 339 doet mij denken aan een oude Ibanez serie (ben ff de naam kwijt). Hij staat ook zeker op mijn verlanglijstje. Gelukkig ben ik ook de bezitter van een Gibson 335 die ik nooit meer weg doe... Wat is dat een veelzijdige gitaar zeg!!!!!!

Jay75
14 december 2007, 09:06
Zat mensen die daar toe in staat zijn. Je hebt zelf ook wel eens dingen heeel snel weer verkocht.

En anders ik wel hehe

Ik zag m staan inderdaad op mp, 1900 eurokes

future2future
14 december 2007, 12:02
Vet man! Heb er ook al naar gekeken, maar ben er nog niet of ik nou liever een 335 wil. Wel pluspunt dat dit CS is.

Rockmo(ther)
14 december 2007, 13:28
PATSER!!! :D







Fraaie gitaar, hoor. Ben benieuwd hoe hij klinkt. Donderdag, he?

Snaar'n Bennie
14 december 2007, 17:04
@ topicstarter

Is die rode rechtse een Les Paul Special? Mooie gitaren zijn dat! Kwanta kosta...?

Les Paul R8
14 december 2007, 17:08
@ topicstarter

Is die rode rechtse een Les Paul Special? Mooie gitaren zijn dat! Kwanta kosta...?

Is inderdaad een Les Paul Special DC. Uit de faded serie. Was indertijd 800 euro, wat eigenlijk best goedkoop is voor zo'n goeie gitaar. Inmiddels zijn de prijzen wel wat omhoog gegaan.
Overigens de Les Paul daarvoor is ook een Les Paul Special DC, maar dan uit de Custom Shop in TV Yellow. De rode klinkt wat donkerder, de TV Yellow is opener van klank.