PDA

View Full Version : Nieuwe Richwood RE-125 Les paul



frekie
13 december 2007, 19:18
Welja nog een RW topic :cooler:
Net weer even bij de lokale muziekboer geweest. Twee nieuwe RW RE-400 ES335 klonen, 1 natural en 1 in Gretsch achtig oranje, yummie! Wel iets duurder dan de mijne destijds, 325 wil hij ervoor hebben.
Er hing ook een nieuwe RE-125 LP. Gelijmde nek maar een totaal andere hals/body overgang, veel geleidelijker, het doet me denken aan Aria(ProII) als je begrijpt wat ik bedoel. Hebben die nieuwe dat allemaal of zijn er ook "echte" LP klonen bij?
Ze hebben eerder gedonder gehad met de Gibson importeur dus vandaar wellicht deze iets andere opzet.

marter544
13 december 2007, 19:19
Vette shit, heb je een foto van die nieuwe heel?

Keesz
13 december 2007, 19:22
Hee nog iemand!

Die site van Richwood is al een jaar onder de panne, zeggen ze. Ik dacht dat er dus gewoon een dikke rechtzaak tegen was aangespannen, en ze niet meer gemaakt werden..

Wel dus! ik kwam laatst toenvallig ook een ES 335 tegen, hele aparte constructie ook, ipv van een scarf joint voor de headstock was er nu vanaf de 5e fret gewoon een ander stuk maple aangeplakt en daar een kop + 1e vier frets mee gemaakt...speelde als een tiet! (paar schoonheids foutjes maar dat weet je)

was ook 325, wit gestaind met quilt. maple top blegh!

Dus ze worden dus weer gemaakt?

frekie
13 december 2007, 19:53
Jaja ze zijn er weer. Zie ook MP. Ik heb ooit 6 RW LP's uit geprobeerd, je ziet verschillende lijmnaden voor de kop, soms recht soms ovaal. Ik heb toen de beste gekocht, gepimpt met GFS en een tijd later weer verkocht. Toch wel een beetje spijt van. Een " local guitarhero" deed er wat minnetjes over maar na een stevige jamsessie hoorde je hem niet meer :speed:

episua
13 december 2007, 21:14
Zo zien ze er nu uit:
http://www.basvandenbroek.com/jpg/22000/22699.jpg

Ik vind ze totaal niet mooi.
Niet dat het veel uit maakt want voor iets meer heb een bv ook wel een epiphone lp studio ofzo.

wietse
13 december 2007, 21:41
Zo zien ze er nu uit:
http://www.basvandenbroek.com/jpg/22000/22699.jpg

ah weet nu ook waar ze gemaakt worden, op de kop na is het sprekend een aria, die hebben ook die afwijkende vorm.

almarvk
13 december 2007, 21:52
Ik was vanavond bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had nog een 'originele' Richwood LP hangen, voor maar 400 euro :stop:

marter544
13 december 2007, 21:55
Ik was vanavond bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had nog een 'originele' Richwood LP hangen, voor maar 400 euro :stop:

Pre-Lawsuit hea :) Die nieuwe is best hondslelijk trouwens, sorry..

Keesz
13 december 2007, 22:08
maakt samick ook niet van dat soort LP's?

on that matter...waar werden de Pre Lawsuit richwoods dan gemaakt?

mrweird
14 december 2007, 09:35
Zo zien ze er nu uit:
Ik vind ze totaal niet mooi.


En bedankt! Ik heb d'r net eentje gekocht van de week.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon11.gif

Ander vraagje over "lawsuit les pauls", je kunt via een paar sites wel gibsUns bestellen in china rechtstreeks maar weet iemand of er ook al chinese sites zijn waar je een les paul copy goedkoop kunt bestellen waar geen GibsUn op staat? Een "homage" laten we zeggen ala lawsuit les pauls waar geen fake naam op staat maar dan niet via een tussenhandelaar?

bass blom
14 december 2007, 11:21
En bedankt! Ik heb d'r net eentje gekocht van de week.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon11.gif

Ander vraagje over "lawsuit les pauls", je kunt via een paar sites wel gibsUns bestellen in china rechtstreeks maar weet iemand of er ook al chinese sites zijn waar je een les paul copy goedkoop kunt bestellen waar geen GibsUn op staat? Een "homage" laten we zeggen ala lawsuit les pauls waar geen fake naam op staat maar dan niet via een tussenhandelaar?

dat gibsun is een denkfout, staat al jaren ook op gibsons..

mrweird
14 december 2007, 11:33
dat gibsun is een denkfout, staat al jaren ook op gibsons..

Dat is waar, maar het is al bijna een merknaam/beschrijving an sich voor nep gibsons made in china

Quadrifoglio
14 december 2007, 15:26
Een GibsUn SG heb ik laatst ook in plastic uitgave bij Intertoys zien liggen :D