PDA

View Full Version : Squier goes Dick Dale?



john.3001
3 februari 2003, 14:56
Kun je een Squier Strat zodanig ombouwen dat je er een Dick Dale sound uit krijgt. Als ik een nieuwe gitaar heb gekocht ben ik namelijk van plan m'n Squier een beetje om te (laten) bouwen. Kunnen er van die Dick Dale pickups in?

Negative K3 fan
3 februari 2003, 14:59
Er zijn geen dick dale pickups, als je een gegwone squier strat hebt kun ej er een dick dale strat van maken door je brug single c oil element direct naar je output jack the draden en er hele dikke snaren op zetten. Meer heb je echt niet nodig (op een fendedr twin/quad reverb na).

john.3001
3 februari 2003, 15:13
Honoring the pioneer of surf guitars.
Ik ben er al uit (dat wordt nog een stuk moeilijker dan ik dacht):

" 'The Beast" (Dick's name for it) is the all-time favorite of the man who started the surf sound. Features reverse headstock, vintage tremolo, three custom '50s pickups (bridge set at reverse angle). Available in chartreuse sparkle only. Includes brown Tolex® case with gold plush lining, strap, and cable ($159 value).

Features:

Alder body
Special shape maple neck with reverse headstock
Rosewood fingerboard with 21 frets
Three custom '50s pickups with special switching
Master volume control
Bridge set at reverse angle
Original synchronized tremolo"

Maar met een paar '50s pickups en dikke snaren kom ik dus al een heel eind?

Negative K3 fan
3 februari 2003, 15:16
waarschijnlijk kom je met die squier elementen al ver genoeg...

telecastermaster
3 februari 2003, 16:00
Dick Dale is ten minste 50% attitude!!!

Speel alsof de duivel je op de hielen zit, met dikke snaren en reverb vol open. Het gerucht gaat dat Dick Dale zo snel speelt dat zijn plectrum smolt! Ik heb 'm afgelopen najaar in de Melkweg gezien en hij had zijn strat het hele concert op het brugelement. Volgens mij hoef je geen 3 nieuwe pickups te kopen.

Negative K3 fan
3 februari 2003, 17:31
Hij heeft zn brugelement ook racht naar de output doorverbonden en omzeilt zo dee knoppen.