PDA

View Full Version : Vraagje over floyd



MichaelSS
13 december 2007, 15:29
Hoi,

Ik heb even een vraagje over een floyd rose. Op dit moment heb ik er 5 veren inzitten. Dit omdat ik hem anders niet fatsoenlijk kan stemmen omdat anders de floyd veels te hoog komt. Het nadeel ervan is dat je erg hard aan die hendel moet trekken voordat de floyd begint te werken.

Mijn vraag. Is 5 snaren te veel van het goede (slecht voor de gitaar e.d.) en hoe kan ik eventueel mijn floyd stemmen met 3 veren erin?

Mr.Fingers
13 december 2007, 15:58
Hoi,

Ik heb even een vraagje over een floyd rose. Op dit moment heb ik er 5 veren inzitten. Dit omdat ik hem anders niet fatsoenlijk kan stemmen omdat anders de floyd veels te hoog komt. Het nadeel ervan is dat je erg hard aan die hendel moet trekken voordat de floyd begint te werken.

Mijn vraag. Is 5 snaren te veel van het goede (slecht voor de gitaar e.d.) en hoe kan ik eventueel mijn floyd stemmen met 3 veren erin?


De trekkracht zal hetzelfde zijn met 5 dan met 3 veren, dus slecht is dat niet voor je gitaar. Hoe minder veren, hoe verder je de "haak" waar ze aanhangen (in de gitaarromp) moet schroeven, alvorens de tremblok normaal hangt, maar wel hoe soepeler uw trem zal werken.

Quadrifoglio
13 december 2007, 16:01
Wat voor snaardikte gebruik je? Zelf gebruik ik .009 en daarbij heb ik aan drie veren genoeg om de floyd netjes te laten zweven. Bij .011 kan ik mij voorstellen dat drie veren niet meer toerijkend zijn ;)

MichaelSS
13 december 2007, 16:04
Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik 0.10.

Orpheo
13 december 2007, 16:11
Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik 0.10.

tja, gewoon die plaat waar de veren aan vast zitten dieper de body inschroeven. zo moeten werken.