PDA

View Full Version : hoe krijg ik de lak van frets van mijn maple toets



a.c.
13 december 2007, 14:49
Ik heb een mooie maple neck maar over de frets zit dezelfde lak als over de toets. Hoe krijg ik de lak eraf, zonder de frets en toets te beschadigen?

Mr.Fingers
13 december 2007, 14:56
Ik heb een mooie maple neck maar over de frets zit dezelfde lak als over de toets. Hoe krijg ik de lak eraf, zonder de frets en toets te beschadigen?

Toets HEEEEEEEEEEEEEL goed afplakken met schilderstape (echt tot tegen de fret aan), en dan met fijne staalwol de frets oppoetsen.

cas121
13 december 2007, 15:18
Of gewoon veel spelen en veel bends maken, duurt even, maar ook dan komt het goed. (Is misschien ff minder mooi, dat wel....)

Nielsje
13 december 2007, 16:19
Toets HEEEEEEEEEEEEEL goed afplakken met schilderstape (echt tot tegen de fret aan), en dan met fijne staalwol de frets oppoetsen.

Inderdaad, dat is de manier.
Eventueel zou je de lak kunnen insnijden met een stanley mes, maar dan moet je wel kunnen mikken.

Eko
13 december 2007, 16:36
Gewoon spelen is de beste oplossing. Bedenk dat mechanisch verwijderen ( met messen e.d.) het risico met zich mee brengt dat er ruimte komt tussen fret en toets. Vocht kan daar makkelijk tussen komen.

blademan
13 december 2007, 16:45
ik heb hetzelfde probleem gehad met een maple toets, idd afplakken met schilderstape (toets) en dan met fijne staalwol over de frets heen. Je kunt evt. met zo'n vlijmscherp mesje langs de fret snijden (niet in het hout maar over de fret aan de zijkant) dan laat die lak sneller los.

Brent Ray Vaughan
13 december 2007, 17:26
Misschien eerst even met een oude E of B snaar over je frets gaan. Achteraf goed afplakken en met staalwol schuren. Misschien is zo'n toets afdekplaatje wel de investering van 2,50 € waard.

a.c.
13 december 2007, 18:01
bedankt voor de tips. ik ga aan de wol!