PDA

View Full Version : Jazzgitaar Richwood RE-450



Thoom42
13 december 2007, 14:29
Een Richwood RE-450, als leuke jazz gitaar. Een goede keus?

Mr.Fingers
13 december 2007, 14:31
Een Richwood RE-450, als leuke jazz gitaar. Een goede keus?

Slecht zijn ze zeker niet (Is precies een Epiphone Emperor Regent model)... Als je budget het toelaat, zou ik zeker opteren voor een Epiphone (rond de 5/600 2e hands, 900 nieuw)

Thoom42
13 december 2007, 14:38
Mijn budget laat het over een paar maandjes wel toe, nu nog niet. Maar het is dus geen verkeerd ding? En hoeveel is dat ding waard? 2de hands?

frekie
13 december 2007, 19:06
Goed uitproberen as always. Fretwerk wil nog wel eens het zwakke punt zijn. Bij een Lp is het een nadeel dat de humbuckers wat microfonisch zijn, bij een dikke jazzer zal de gitaar veel eerder gaan fluiten dan de elementen.
De mijne klonk vanaf het begin akoestisch goed, maar electrisch heb ik toch wat moeten experimenteren. P90s was niet zo'n succes tenminste voor het geluid wat ik in mijn hoofd had, straight ahead jazz 8-)

Ik heb een nu 1 GFS PAF op bij de nek, 1 volumepot en verder nix, ziet er wat merkwaardig uit maar het klinkt prima. Misschien dat ik nog eens mijn spaarpot leeg voor een echte jazz humbucker, Shadow Attila Zoller, Benedetto.

Fretwerk is redelijk maar niet perfect. Voor de rest dik zijn geld waard, makkelijk bespeelbaar zelfs met een 012 roundwound setje. Mooi afgewerkt, perfect in de lak. En voor de rest is jazz een kwestie van oefenen he :rockon:

Nadeel van Richwood: verkoopwaarde is 0,0.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450.htm

Thoom42
15 december 2007, 00:05
Dankjewel voor de informatie! 8-) Ik heb hem vanavond opgehaald, gelijk ff gespeeld en klinkt na wat afstellen beter dan ik had verwacht! Zeker voor het geld! Binnenkort de foto's! :B