PDA

View Full Version : Tascam Guitar Trainer (CD-GT 2)



Marshallover
13 december 2007, 14:28
Iemand ervaring met de CD-GT 2 guitartrainer van Tascam?, vind 'm voor 169 euro aardig aan de prijs maar als dat ding écht goed is én ik er wat aan heb heb ik het er wel voor over...

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_gold/jingle-shop/new_photo/new_tascam_cdgt2_l.jpg

stratestic
14 december 2007, 17:34
Dat leek mij ook wel wat. Ik heb er eerder een post over geplaatst
maar niemand schijnt die dingen te gebruiken.

FreeGee
14 december 2007, 18:18
Ik heb de eerste versie gehad. Ik was er niet kapot van.
Het apparaat was erg traag met het opstarten van een nummer. Het instellen van loopjes was er omslachtig en moeizaam.
De eerste versie had moeite met zelf gebrande CD's en kon al helemaal niet omgaan met mp3.
De ingebouwde gitaar voorversterker en ingebouwde effecten waren slecht.
Het enige wat ik wel mis was de handige mogelijkheid om met een voetschakelaar het nummer te starten.
Misschien gelden deze nadelen niet voor de tweede versie.

(Tegenwoordig gebruik ik de PC met winamp en plug-in loopmaster en pacemaker.)

savecracker85
14 december 2007, 18:46
ik denk dat zo'n ding pas echt interessant wordt wanneer het een mp3speler is.

Voor thuis werkt iniedergeval winamp met pacemaker en loopmaster erg goed idd :)

stratestic
15 december 2007, 14:17
Dank voor de tip ik ga gelijk winamp me deze plug ins maar eens installeren.

heavy-metal-thunder
22 december 2007, 23:33
Ondertussen bestaat een Tascam MP3 versie.

Als het is om gewoon loopjes mee te spelen, vertraagd afspelen of toonhoogte laten variëren kan je beter het programma "Best practice" installeren. Google maar effe, je komt er zo. het is gratis. Je kan heel makkelijke vertraagd, versneld, toonhoogte afspelen en loopjes inbouwen. ik gebruik het heel veel.

Die tascam heeft, als ik het goed voor heb, ook een gitaar ingang met effecten, zodat je via de koptelefoon (of evt. aangesloten op muziekinstallatie ofzo) kan meespelen.