PDA

View Full Version : radius blok of niet



barno
13 december 2007, 13:54
zit in de fase fretboard radiussen, zelf een radiusblok gemaakt maar niet echt zeker van de accuraatheid. niet dadelijk zin om zo'n duur ding te kopen en te laten opsturen.
vraag: de methode met de lange schuurblok en dan manueel en op zicht de radius erin schuren, iemand ervaring mee? Las ergens dat dat goed te doen is, maar mss was dat wel een ervaren houtbewerker... me: not. (ik wil echt maar een licht radiusje, 11inch of zelfs wat hoger). Of toch maar radiusblok kopen?
thx!

Mr.Fingers
13 december 2007, 14:34
zit in de fase fretboard radiussen, zelf een radiusblok gemaakt maar niet echt zeker van de accuraatheid. niet dadelijk zin om zo'n duur ding te kopen en te laten opsturen.
vraag: de methode met de lange schuurblok en dan manueel en op zicht de radius erin schuren, iemand ervaring mee? Las ergens dat dat goed te doen is, maar mss was dat wel een ervaren houtbewerker... me: not. (ik wil echt maar een licht radiusje, 11inch of zelfs wat hoger). Of toch maar radiusblok kopen?
thx!


Voor m'n Ickenmacker project heb ik het heel simpel opgelost, ik wou een 9.5" radius, dus heb ik op karton met een passer een cirkel met straal 9.5" gemaakt, een sectie uitgesneden, afgetekend op een metalen geleidingsmal, en gewoon met een bovenfrees drie radiusblokken van 10cm elks gemaakt, en dan aan elkaar gelijmd (met extra deuvels, om niet de verschuiven)...

Van Dattum
13 december 2007, 16:47
www.guitarsupplies.nl (http://www.guitarsupplies.nl) radiusblok 14,95 ex verzendkosten in verschillende maten!

barno
13 december 2007, 17:39
thx VD! goedkoper dan de prijzen die ik had, en ze hebben ook nog andere stuff die ik nodig had