PDA

View Full Version : Epiphone Gothic SG, 2 uitvoeringen



xs2bas
3 februari 2003, 14:25
Hi,

Ik wil een Epiphone Gothic SG gaan kopen en ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook zo'n gitaar hebben ... vast wel, ik ben alleen op zoek naar de 'helemaal zwarte' uitvoering, dus niet die met de kleinere slagplaat en bruine hals, maar de uitvoering die eigenlijk helemaal lijkt op de Gibson ... op de Epiphone-site staat deze ook afgebeeld, alleen in Nederland/Europa lijkt deze uitvoering niet leverbaar ... iemand die toevallig wel deze utivoering heeft of um ergens heeft gezien?

Dit is de helemaal zwarte uitvoering:
http://www.epiphone.com/electrics/classics/acf.asp?mod=egg

en dit de andere uitvoering:
http://www.elderly.com/new_instruments/items/EGSG.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xs2bas op 2003-02-03 14:27 ]</font>

schaap
3 februari 2003, 14:34
volgens mij hangt ie gewoon bij de staffhorst in utrecht.

Noctiis
3 februari 2003, 14:35
das gewoon een slecht gephotoshopte gibson actie... er is maar 1 epiphone goth SG en das degene van deze link: http://www.elderly.com/new_instruments/items/EGSG.htm
op de epiphone site staat een misleidende foto...
overigens zijn er dacht ik nog wel floyd rose uitvoeringen van, maar dat weet ik niet precies.

telecastermaster
3 februari 2003, 14:41
Mmmmm......interessante keuze. Zwart of zwart!

xs2bas
3 februari 2003, 14:45
Duh, zwart of zwart, niet dus, zwart met zwart of zwart met bruin voor de oplettende kijker ... lijkt me trouwens stug dat het een photoshop-actie is aangezien de foto op de Epiphonesite zelf staat ...

Moonchild
3 februari 2003, 14:50
Dus die ene met die OERLELIJKE inlay op de 12e fret bestaat gewoon niet?
Echt spuuglelijk zo'n witte balk.

Die andere is subtieler, en IMO vele vele malen mooier.
En zonder slagplaat is ie ook veel strakker.

xs2bas
3 februari 2003, 15:00
Hmm, ik vond eigenlijk die helemaal zwarte iets mooier, maar idd die witte balk is niet helemaal subtiel nee, maak me nou niet aan het twijfelen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xs2bas op 2003-02-03 15:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xs2bas op 2003-02-04 10:09 ]</font>

xs2bas
3 februari 2003, 15:01
Hmm, ik vond eigenlijk die helemaal zwarte iets mooier, maar idd die witte balk is niet helemaal subtiel nee, maak me nou niet aan het twijfelen :wink:

Noctiis
3 februari 2003, 15:25
geloof me nou maar, degene op de epiphone site BESTAAT NIET!! echt mensen, daar is al zoveel over gediscussieerd.
epiphone heeft gewoon het plaatje van de gibson site gebruikt en er een andere hals op gephotoshopped. tijd/kostenbesparend, typerend voor epiphone

Noctiis
3 februari 2003, 15:29
kijk maar eens bij de epiphone website naar de andere modellen van de Goth:
de epi goth flying V is van het model 1958... op het plaatje zie je de gibson variant (van een aantal jaartjes later), ditto bij de explorer.
ik zeg overigens niet dat dit slechte gitaren zijn, integendeel

xs2bas
3 februari 2003, 15:42
Hmm, zou zo maar kunnen natuurlijk ... volgens een verkoper in een Duitse gitaarwinkel ging het om het Amerikaanse model ... lekker verhaal dan dat Epiphone dit doet, maar goed, heb ze een tijdje geleden ook al een mailtje gestuurd met mijn vraag, maar geen antwoord, dan zal dit de reden wel zijn :smile:

Noctiis
3 februari 2003, 15:48
ik denk dat ie met de amerikaanse variant gewoon de Gibson SG Gothic bedoelde :smile:
maar ik vind die epi goth best aardige gitaren overigens :smile:

xs2bas
3 februari 2003, 15:50
Nou, dan moeten we het daar maar op houden he ... slotje :smile:

jorrit
4 februari 2003, 20:53
dr bestaan wel epi's met een floyd. k heb dr zelf een, een explorer goht met een floyd als brug....die witte balk bestaat niet, dr zit een hele subtiele 12 in romijnse cijfers in de hals...