PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Standard (Body)



Autumnkid
12 december 2007, 20:22
Hoi

Een vraag ivm de Epiphone Les Paul Standard.

De modellen die ik in de winkels zie, hebben duidelijk in het midden verticaal een split, wat dus wil zeggen dat de body uit twee stukken hout bestaat.
Op de foto's die ik zie op www.musicstore.de echter, ziet de body er één stuk hout uit. Iemand hiervoor een verklaring?

Voor de rest : ik heb nu een Epi Les Paul Special II. Ben er eigenlijk niet zo tevreden van. Is de het model Epiphone Les Paul Standard een 'goeie gitaar'? Kwaliteitsnormelijk gesproken?

Is een Gretsch voor hetzelfde geld van betere kwaliteit, bijvoorbeeld?

Merci!

Koen

Rude Perception
12 december 2007, 20:25
Het zijn sowieso totaal andere gitaren. Verder moet je maar eens de zoekfunctie gebruiken.

Autumnkid
12 december 2007, 20:29
Ja, ik heb het enkel maar over de bouwkwaliteit. Ik weet dat je de gitaren qua geluid, manier van spelen, etc... niet kunt vergelijken. Wil enkel bouwkwaliteit vergelijken.

Groeten!

Koen

bass blom
12 december 2007, 20:30
en je wist nog niet dat een les paul meestal uit een plank bestaat (back) met een top (in delen) daarop gelijmd?

Rude Perception
12 december 2007, 20:37
Ja, ik heb het enkel maar over de bouwkwaliteit. Ik weet dat je de gitaren qua geluid, manier van spelen, etc... niet kunt vergelijken. Wil enkel bouwkwaliteit vergelijken.

Groeten!

Koen

Waarom zou je de bouwkwaliteit willen vergelijken van 2 dingen die totaal andere dingen kunnen? Als je serieus naar een gitaar kijkt, dan moet je je eerst concentreren op het soort geluid wat je wilt. Daarna pas op bouwkwaliteit. Wat heb je aan een goede gitaar die niet kan wat je wilt?

Bovendien is er al heel veel geschreven over de kwaliteit van epiphones.

kassie
13 december 2007, 00:01
Ja, ik heb het enkel maar over de bouwkwaliteit. Ik weet dat je de gitaren qua geluid, manier van spelen, etc... niet kunt vergelijken. Wil enkel bouwkwaliteit vergelijken.

Groeten!

Koen

de bouwkwaliteit van een epiphone is goed als je naar de prijs kijkt. meer valt er niet over te zeggen eigenlijk.

Orpheo
13 december 2007, 01:10
tuurlijk is de standard beter dan de special2. de standard is een van de topmodellen (naast de exclusieve japanse/usa lijn en wat signaturemodellen). de special2 is een instapmodel. zoiets als dat je zegt 'ja, de suzuki alto heb ik nu, maar ik ben benieuwd of de toyota prius kwalitatief beter is' (om het even over de 'japanse auto'-boeg te gooien). zie je wat je ongeveer vraagt?



beter voorbeeld: je hebt een fender MiM standard, (imo de slechtste fender-serie), en je vraagt of de customshop closet beter is. tuurlijk is ie beter. Hij lijkt hetzelfde, maar hij is hoogstwaarschijnlijk (altijd slag om de arm; soms heb je bij beiden een lemon en een topper) beter, omdat fender(epiphone) meer aandacht besteedt aan de closet (standard).