PDA

View Full Version : hulp nodig bij topdelen



YannickH
12 december 2007, 20:21
ik ben een redelijke versterker aan het zoeken maar ik heb niet zo veel geld.ik zat te denken aan een cabinet 1960 van marshall maar ik weet nog niet welke top.ik zou graag wat meer informatie krijgen uit deze topdelen:
-marshall avt 50 HX
-bugera 333
-line 6 spider III HD150 watt
foto's:
http://i9.tinypic.com/8540i0l.jpg
http://i18.tinypic.com/6pfsjg3.jpg
http://i10.tinypic.com/6lya6wm.jpg

help me hier effe uit:p

Rude Perception
12 december 2007, 20:27
Het standaard vragenrondje:
Wat voor muziek ga je spelen?
Waarvoor wil je de versterker gebruiken?


Ik denk dat je, als je weinig geld hebt, beter een combo kan kopen. Verder zou ik gewoon gaan testen.

EDIT: bovendien, als je er al 3 op het oog hebt, waarom ga je ze dan niet testen? Dit soort topics zijn alleen handig als je echt geen idee hebt wat er te koop wat aan jou eisen voldoet.

YannickH
12 december 2007, 20:30
ik bestel de topdelen en het cabinet bij de musicstore in keulen dus uittesten gaat moeilijk.ik speel meestal megadeth.ik heb een goede amp nodig voor metal trash enzo te spelen.

almarvk
12 december 2007, 20:35
Lekker beperkt als je eerst de zaak bepaald en dan pas het budget en de versterker.

Een Marshall 1960 is eigenlijk duur als je die nieuw koopt. Vooral vanwege je budget kan je beter die tweedehands halen.

En ook dan is je volgorde verkeerd. Kies eerst je budget en je mogelijke versterkers en dan pas een 4x12 of 2x12 of combo oid.

Rude Perception
12 december 2007, 20:41
Waarom zou je in godsnaam een versterker kopen zonder hem gehoord te hebben?
Ik zou er gewoon eentje kopen bij de lokale gitaarwinkel, of een andere, betere, als je daar maar gaat testen.
Sterker nog, ik zou daar alleen gaan testen, dan bedenken welke versterker je wilt (meerdere winkels afgaan) en dan tweedehands de versterker kopen die je het beste vond klinken.
Als je weinig geld hebt, ga je toch niet relatief veel geld besteden aan iets waarvan je niet weet of het wel goed is?
Gitaren en versterkers zijn veel te subjectief. Ik ga jou niets aanraden als je niet zelf test.

YannickH
12 december 2007, 20:42
de1960 koop ik 2dehands.maar als ik die heb kan ik zo'n400-500euro maar uitgeven aan een top.daarom wou ik wat meer weten over deze 3.misschien zouden jullie er 1bovenuitkiezen die goed was voor mijn budget? btw de 1960 heb ik bespeeld maar wel met een jcm 2000 en dat was heeeeeel goed.daarom,zou er 1van deze drie in aanmerking komen of niet?

Rude Perception
12 december 2007, 20:45
misschien zouden jullie er 1bovenuitkiezen die goed was voor mijn budget?

Ten eerste, wil je op je interpunctie, zinsopbouw en hoofdlettergebruik letten?

Verder snap ik deze vraag niet. Vraag je nou welke versterker ongeveer 400-500 euro is?:???:

Ik zou trouwens verder kijken dan alleen duitse winkels. Misschien vertaal je topdeilen dan niet meer met topdelen.....

YannickH
12 december 2007, 20:49
deze zijn allemaal tussen de 400 en de500euro.dat heb ik gekeken op de site van musicstore.

ben vanhoof
12 december 2007, 21:00
Kijk ook eens voor een LC bulldog head. Kost nieuw rond de €470. Ze klinken echt als een marshall en zijn goedkoper.
Voor een megadeth geluid zou ik ook eens een randall transistor top testen. Klinkt vrij goed, en denk zelfs beter dan de meeste buizenversterkers (bulldog, valveking, jcm 900) in die prijsklasse.

Van die Bugera zou ik afblijven, hier op het forum is iemand al erg lang aan het wachten op zijn bugera. Verwacht neit dat dat bij jou beter gaat zijn.

YannickH
12 december 2007, 21:01
Ok bedankt:) en de marshall 1960 cab is toch goed met die top he?

ben vanhoof
12 december 2007, 21:03
Klinkt nogal schel vind ik, maar meningen verschillen... Die Londen City mag je bij mij thuis altijd komen testen (of mss kopen). Ik woon in Mol- Sluis. PM me indien je geinteresseerd bent.

Rude Perception
12 december 2007, 21:03
Kijk ook eens voor een LC bulldog head. Kost nieuw rond de €470. Ze klinken echt als een marshall en zijn goedkoper.
Voor een megadeth geluid zou ik ook eens een randall transistor top testen. Klinkt vrij goed, en denk zelfs beter dan de meeste buizenversterkers (bulldog, valveking, jcm 900) in die prijsklasse.

Van die Bugera zou ik afblijven, hier op het forum is iemand al erg lang aan het wachten op zijn bugera. Verwacht neit dat dat bij jou beter gaat zijn.

Dat ruikt naar SPAM

YannickH
12 december 2007, 21:04
Klinkt nogal schel vind ik, maar meningen verschillen... Die Londen City mag je bij mij thuis altijd komen testen (of mss kopen). Ik woon in Mol- Sluis. PM me indien je geinteresseerd bent.

ik woon in wezel:pdat is niet ver weg.ik kan met de fiets komen:pzo dicht is het

Rormo
12 december 2007, 21:15
Sterker nog, ik zou daar alleen gaan testen, dan bedenken welke versterker je wilt (meerdere winkels afgaan) en dan tweedehands de versterker kopen die je het beste vond klinken.


En dit ruikt naar uitermate a-sociaal gedrag.

Ik zou lekker die 4x12 laten zitten. Ik snap niet waarom je een cabinet van 650 euro wilt kopen om er een top op te zetten die net de helft kost. Een cabinet is belangrijk, maar het kan toch beter andersom. Goede top en wat goedkoper cabinet kopen. OF een combo kopen.

dr.distortion
12 december 2007, 21:17
Nou, dan ga hem testen zou ik zeggen, ik heb hem eens getest en voor trash zou die prima zijn vind ik. Voor zwaardere scheur evt. een ts-achtig pedaaltje hangen. Verder zou je de Peavey Valveking head kunnen testen, dan heb je gelijk met die London City een mooie vergelijking qua EL34 (LC) en 6L6 buizen.

new deep
12 december 2007, 21:30
Peavey Valveking top is een goede deal voor onder de 500 €. inderdaad.

YannickH
12 december 2007, 21:46
Ik zal wel een paar tops gaan uittesten en misschien toch is uit gaan kijken voor een goede marshall combo.Bedankt iedereen voor de tips:)

Rude Perception
12 december 2007, 22:16
En dit ruikt naar uitermate a-sociaal gedrag.


Dit is een andere discussie, maar soms kan je dit flikken vind ik. Ik hoop niet dat de mensen in die zaak ervanuit gaan dat je altijd wat koopt als je gaat testen. Er moet uiteraard een balans zijn tussen testen en ergens anders kopen bij de winkel kopen. Zelf heb ik het een keer bij een beginnersgitaartje gedaan, en een keer bij een versterker. Nieuw heb ik daar echter 2 gitaren en een (relatief) prijzig overdrivepedaaltje gekocht. En uiteraard al m'n kleingoed. Zo bij elkaar vind ik dit niet uitermate asociaal. Misschien kwam het op de manier hoe ik het net neerzette wel asociaal over.

ben vanhoof
12 december 2007, 22:30
Dat ruikt naar SPAM

De stack is al gereserveerd, ik geef hem gewoon een goede tip.

pol
12 december 2007, 22:52
als je een 4 x 12 + top wil, vooral voor gaan, combo is gewoon niet hetzelfde en uiteindelijk wil je toch groter.

moet te doen zijn met 300-400 voor een marshall 1960a, vind wel dat de cabs met V30's beter klinken...

en 400-500 voor een okkazie head moet ook lukken, kijk wat rond op marktplaats enzo (laney's enzo) of spaar iets verder, heb je al wat meer keus, bv een Marshall DSL...

zou zeker niet zo'n nieuwe goedkope buizentop kopen, uiteindelijk wil je toch iets anders/beter en hou je nog maar weinig over van wat je betaald hebt.

Evil-Payasos
12 december 2007, 23:16
Uh... Test ze eerst uit?


Ben ik de enige die moeite heeft met het lezen van zijn verhalen?...

YannickH
13 december 2007, 17:45
als je een 4 x 12 + top wil, vooral voor gaan, combo is gewoon niet hetzelfde en uiteindelijk wil je toch groter.

moet te doen zijn met 300-400 voor een marshall 1960a, vind wel dat de cabs met V30's beter klinken...

en 400-500 voor een okkazie head moet ook lukken, kijk wat rond op marktplaats enzo (laney's enzo) of spaar iets verder, heb je al wat meer keus, bv een Marshall DSL...

zou zeker niet zo'n nieuwe goedkope buizentop kopen, uiteindelijk wil je toch iets anders/beter en hou je nog maar weinig over van wat je betaald hebt.

Daar zit iets in..Ik ga nu eerst een marshall 1960 cab kopen en ik sluit men vox top er gewaan aan.Daarna gewoon doorsparen voor een marshall jcm2000 of een marshall9200 poweramp. :satisfie:

Gielz
14 december 2007, 16:57
als je een 4 x 12 + top wil, vooral voor gaan, combo is gewoon niet hetzelfde en uiteindelijk wil je toch groter.

moet te doen zijn met 300-400 voor een marshall 1960a, vind wel dat de cabs met V30's beter klinken...

en 400-500 voor een okkazie head moet ook lukken, kijk wat rond op marktplaats enzo (laney's enzo) of spaar iets verder, heb je al wat meer keus, bv een Marshall DSL...

zou zeker niet zo'n nieuwe goedkope buizentop kopen, uiteindelijk wil je toch iets anders/beter en hou je nog maar weinig over van wat je betaald hebt.

een DSL heb je niet voor 4-500, eerder 700-750

YannickH
15 december 2007, 11:14
een DSL heb je niet voor 4-500, eerder 700-750

2dehands...

andoni
15 december 2007, 12:11
2dehands...
Ook niet. Nieuw zijn ze rond de 1000 euro, nu misschien wat goedkoper nu de VM en JVM uit zijn.

Rormo
15 december 2007, 12:49
2dehands...

700-750 is 2e hands.... Nieuw zijn ze inderdaad nog altijd 999 of in een hele enkele winkel 950.