PDA

View Full Version : Od-3 Sd-1 het verschil??



Thoon_Loque
12 december 2007, 16:43
Wie kan mij eens uitleggen wat het verschil is tussen de OD-3 en de SD-1 van boss. Het zijn allebei overdrives, er zitten 3 knoppen op, maar de prijs verschilt nogal.

Ik wil graag een leuke overdrive via bijv. marktplaats aanschaffen, maar waar zittum het verschil nou in??

Ik heb binnen het forum al de zoekfunctie gebruikt, zonder resultaat....

Groetjes,
Anthony

Rude Perception
12 december 2007, 16:50
De sd-1 heb ik gehad. Ik vond hem niet echt lekker, alleen een hele lichte overdrive klonk wel ok. Verder wordt hij geloof ik vooral als booster gebruikt.

De od-3 heb ik nooit gehad, maar staat wel op m'n verlanglijstje. Ik heb een aantal keer mensen erop zien spelen en toen vond ik hem erg lekker voor z'n geld. Ik geloof dat deze vooral (alleen?) als stand-alone wordt gebruikt.

Fuhgawz
12 december 2007, 17:08
Ik heb wel eens gelezen dat de OD-3 enigszins vergelijkbaar is met de SD-1, maar dan meer bass, meer drive en meer volume heeft, waardoor hij dus niet alleen beter geschikt is als standalone overdrive maar ook wat meer boost in huis heeft.

In de regel geldt geloof ik dat de SD-1 zeer geschikt is als booster om je buizenamp nog eens goed op z'n flikker te geven met drive laag, volume hoog en tone naar smaak. Hij schijnt qua opbouw ook dicht bij de Tube Screamer te liggen. De OD-3 doet dit ook, maar kun je daarnaast als losse overdrive ook gebruiken.

Ik heb zelf de OD-3 die ik als booster gebruik en als zodanig zeer goed bevalt. En inderdaad klinkt hij als losse overdrive ook zeer oke voor low tot medium gain toepassingen. Vooral voor een classic rock sound is hij zeer geschikt. De SD-1 heb ik echter nooit geprobeerd, dus zeker weten doe ik het niet.

mario88
12 december 2007, 20:49
http://nl.youtube.com/watch?v=GHyz9SbTQ9Y&feature=related :)

Fuhgawz
12 december 2007, 21:28
Ah kijk eens, dat zegt natuurlijk meer dan getypte woorden! ;)

Yannicks
12 december 2007, 22:04
Sd-1 moet het hebben van de mids en highs en gaat snel wat schel klinken, maar is heerlijk als solo pedaal vind ik.