PDA

View Full Version : Welk van de 3 vind jij de beste goed uitkomen qua geluiden



hindux
12 december 2007, 16:43
Hoi, Ik heb zelf momenteel een Boss GT3 maar ik vind de geluiden niet echt mooi. Nu ben ik op zoek naar een 19" gitaar effecten zoals de Line 6 Pod Pro XT, Digitech GSP1101, Boss GT pro en de Lexicon MPX G2.
Wat zouden jullie mij adviseren om te kopen ?
Ik ben op zoek naar geluiden die klinken zoals Santana, Erip Clapton, Gary Moore.
Wie kan mij advies geven of is mij Boss GT3 goed genoeg en zo ja hoe krijg ik die geluiden op mijn Boss GT3 ?

Mvg,
Rajesh

Raffel
12 december 2007, 17:03
speel je alleen thuis? Of waarom ga je voor een soort modeller/multi-fx combinatie?

hindux
12 december 2007, 22:39
speel je alleen thuis? Of waarom ga je voor een soort modeller/multi-fx combinatie?

Ik speel live :noob: dus wat adviseren jullie mij ?

Kaboemba
13 december 2007, 10:22
Hoi, Ik heb zelf momenteel een Boss GT3 maar ik vind de geluiden niet echt mooi. Nu ben ik op zoek naar een 19" gitaar effecten zoals de Line 6 Pod Pro XT, Digitech GSP1101, Boss GT pro en de Lexicon MPX G2.
Wat zouden jullie mij adviseren om te kopen ?
Ik ben op zoek naar geluiden die klinken zoals Santana, Erip Clapton, Gary Moore.
Wie kan mij advies geven of is mij Boss GT3 goed genoeg en zo ja hoe krijg ik die geluiden op mijn Boss GT3 ?

Mvg,
Rajesh

volgens mij heb je ze alle 3 dan niet nodig maar moet je opzoek naar een goede buizenpreamp.

En om AART voor te zijn MESAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :satisfie:

minoin
13 december 2007, 13:35
+1

En als ik een keuze zou maken uit de door de TS aangeboden opties, dan zou het de Lexicon MPX G2 zijn. Maakt mooi spul dat bedrijf!

Kaboemba
13 december 2007, 19:50
Dat wel en g2 schijnt best goed te zijn.

Alleen ze worden niet meer gemaakt, so what !
Nou er schijnen nog wel is exemplaren te zijn met moederbord problemen en je raad het al, die zijn er ook niet meer.

Azrael
13 december 2007, 19:52
Als het geld het toelaat en je hebt de ruimte........
Ga voor een leuke buizenamp! Doe je jezelf meer plezier mee dan met een POD.

Mephistocles
13 december 2007, 20:52
Ik zou idd een buizenamp kopen. Ik ben nu ook aan het "modellen", en ik vind het niks. Ik heb een ME50 en ik kan er wel mee uit de voeten, maar het geluid is niet dynamisch genoeg. Ik ga voor analoog.

Weet je wat jij zou moeten doen? Koop een leuke zwarte strat met lichte toets (en maak m ongelooflijk vies, zodat ie goed zwart ziet, vooral in het midden bij de 12e positie), en een buizenversterker.

Azrael
13 december 2007, 21:01
Ik zou idd een buizenamp kopen. Ik ben nu ook aan het "modellen", en ik vind het niks. Ik heb een ME50 en ik kan er wel mee uit de voeten, maar het geluid is niet dynamisch genoeg. Ik ga voor analoog.

Weet je wat jij zou moeten doen? Koop een leuke zwarte strat met lichte toets (en maak m ongelooflijk vies, zodat ie goed zwart ziet, vooral in het midden bij de 12e positie), en een buizenversterker.

Een ME50 is echt niet representatief voor modelling he...vergeet dat niet. De nieuwe generatie is echt helemaal niet slecht. Maar je moet gewoon verdomd goede speakers hebben om te kunnen genieten van modelling terwijl een simpele buizenamp met een 12 inch je al "instant satisfaction" geeft.

AART
22 december 2007, 00:23
volgens mij heb je ze alle 3 dan niet nodig maar moet je opzoek naar een goede buizenpreamp.

En om AART voor te zijn MESAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :satisfie:


Bogner. :chicken:

Plantje
22 december 2007, 13:01
Ik had een Marshall TSL100 buizentop, maar ik moet zeggen dat ik VEEL gelukkiger ben met de Boss GT Pro die ik nu heb! Wat een super apparaat!

Rene Rijpma
22 december 2007, 15:04
Hee,

Ik heb een Boss GT-6 gehad, ik was niet blij.
Daarna +/- 2 jaar live gespeeld met een POD XT (Rechtstreeks naar de PA, uiteraard met (Shure) in-ears)
Dit was al wel beter maar nog niet super.
Heb dit jaar een setje samengesteld:

Engl e580
TCE G-force
Mesa Fifty/Fifty
Palmer PDI-03

Ook weer rechtstreeks naar de PA. (Nu met UE11 In-Ears)

Nu denk ik.... SUPER!!! had ik dit maar eerder gedaan.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat dit budgettair niet te vergelijken is met een POD, dus ik weet niet of je hier wat mee kan.
Ik ben in ieder geval buizen-man geworden.
Ik wilde er nooit aan i.v.m. het vele gesleep (mijn setje weegt nu zo'n 55 kiklo), maar ik kan je zeggen: Het is het meer dan waard!

Plantje
22 december 2007, 15:58
Ik heb er overigens wel een 9100 buizen eindversterker bij. Anders was ik denk ik ook niet zo tevreden geweest. Maar puur voor het voorversterkte geluid modelling: prima hoor!

arjanb01
22 december 2007, 16:38
Ik ben nooit een modelling man geweest, het klinkt te steriel vind ik.

Ik speel over het volgende setje:

- Koch Studiotone combo
- Koch 2x12 jensen speakerkast
- TC Electronics G-major

En dit alles opgeslagen en in midi oproepbaar middels mn Behringer FCB5050.

Topsetje en ga hem vanavond weer aan de tand voelen tijdens een gig !

rjong999
22 december 2007, 17:06
GT8 in de FX-return van een mooi buizencombootje met fatsoenlijk speaker en je bent helemaal het heertje!

Kijkt:

Les Paul -> Samsom wireless -> GT8 -> Kitty Hawk Junior met 12GT75, met 1 center en 1 off-center mic.

http://www.kramer-music.nl/files/gear.jpg

(Paradiso, 15-12-2007, met dank aan Azrael voor het licht!)

olaftheholy
2 januari 2008, 12:54
GT8 in de FX-return van een mooi buizencombootje met fatsoenlijk speaker en je bent helemaal het heertje!

Kijkt:

Les Paul -> Samsom wireless -> GT8 -> Kitty Hawk Junior met 12GT75, met 1 center en 1 off-center mic.

http://www.kramer-music.nl/files/gear.jpg

(Paradiso, 15-12-2007, met dank aan Azrael voor het licht!)


Helemaal mee eens!!! goed bezig!

marc_olly
2 januari 2008, 21:11
En dit alles opgeslagen en in midi oproepbaar middels mn Behringer FCB5050.

Topsetje en ga hem vanavond weer aan de tand voelen tijdens een gig !


Huh, help me even, wat is een FCB5050, want die ken ik niet! Is dat ene kleiner broertje van de 1010? Dat lijkt me wel wat !

Azrael
2 januari 2008, 21:19
GT8 in de FX-return van een mooi buizencombootje met fatsoenlijk speaker en je bent helemaal het heertje!

Kijkt:

Les Paul -> Samsom wireless -> GT8 -> Kitty Hawk Junior met 12GT75, met 1 center en 1 off-center mic.

http://www.kramer-music.nl/files/gear.jpg

(Paradiso, 15-12-2007, met dank aan Azrael voor het licht!)

Hij was fijn en die GT8 klonk uitstekend zo op de versterker aangesloten. 8-)

JeroenSchaaf
3 januari 2008, 07:46
Nou gooit die hem natuurlijk ook nog over een Kitty heen! heerlijk!

En rob kent de gt8 binnenste buiten!