PDA

View Full Version : Pedalboard bouwen: tips 'n tricks



Pagina's : [1] 2 3

RedBuell
12 december 2007, 13:33
Heb deze week de showmaster 48 case binnen gekregen en ik ga zaterdag
aan de slag om een pedalboard te maken. (showmaster case trouwens voor een zeer nette prijs weten te bestellen via e bay bij deze zaak http://search.stores.ebay.nl/STAR-Technology-light-sound_showmaster_W0QQfciZQ2d1QQfclZ3QQfsnZSTARQ2dT echnologyQ20lightQ26soundQQfsooZ2QQfsopZ2QQsaselZ6 63733960QQsofpZ0 € 47,- inclusief bezorg kosten )

IK heb al in het post foto's van je zelfgemaakte pedalboard zitten neusen maar daar er zijn zoveel reply's en pagina's dat me dat een beetje duizeld.

Ik ben dus opzoek naar wat tips en tricks. De case is wat groot en ik heb nog niet zo veel pedalen maar hij was maar een paar euri duurder dan een 24 dus heb ik de 48 maar genomen. Momenteel heb ik aan pedalen: Korg DT-10 tuner, Dimebag crybaby from hell, Ibanez CS-9 Chorus, Boss metalcore en een boss Os-2. Er zal nog wat gewijzigd worden met de tijd maar heel erg veel komt er niet meer bij denk ik, een delay, flanger en een boost pedaal zal er nog bij gaan komen, de pedalen van de versterker om de kanalen te schakelen komen er ook in.

Wat kan ik het beste gebruiken wat hout betreft, mdf of multiplex. Waar kan ik het beste kijken voor klitteband, muziekzaak of ergens anders. Onderwerp van al vele discussies, de patch cables, kan ik gewoon de wat duurdere standaard kabeltjes kopen of is het beter te gaan voor de George L's of planet wave kit.

Nu de voeding, ik heb op mijn vorige wah (V847 met adapter mod) ooits eens zo'n universele adapter aangesloten wat voor hele gekke geluiden zorgde, ik heb nu veel over geisoleerde en gestabiliseerde voedingen gelezen maar electronica heb ik nooit iets gesnapt dus is dat nu ff uitzoeken geblazen en hier en daar wat vragen stellen.
Ik heb over Cioks Schizophrenic wat goeie dingen gelezen en die is geisoleerd en kost zo'n 105 euri zonder kabeltjes, ik heb ook iets gelezen over 1 spot adapters maar daar kan je dus maar 1 pedaal mee voeden? De DC brick van dunlop kost ongeveer hetzelfde als de Cioks, maar Cioks heeft ook andere types die een stuk goedkoper zijn, wat is daar het verschil tussen.

Is het verstandig of de moeite waard om van die in en output jacks te maken (zoals op een van de foto's hieronder) op het board of is het eigenlijk beter om gewoon direct in het eerste en laatste pedaal te prikken. Waar kan je die jacks eigenlijk kopen.

http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,26,file=6424

q-elvis-p
12 december 2007, 13:42
hoi,

met de onespot kan je tot 9 pedalen voeden, moet je alleen even zo;n splitkabel versieren.

George L gebruik ik zelf en ben er erg tevreden over. Geluid is zeer goed en natuurlijk makkelijk te customizen in de lengte. Deze zijn ook voordelig op ebay te vinden. (bijvoorbeeld twee meter snoer en 14 pluggen:))

Mooie case trouwens. Zit er iets van een schuine bodem in?

RedBuell
12 december 2007, 14:05
Standaard is het gewoon een lege case waar een soort van mengpaneel in past, ik wil er wel een plank in leggen anders liggen mijn pedalen zo diep en trap ik de rand op een gegeven moment stuk als ik de pedalen in wil trappen.
Ik weet niet of die jongen van die link er een schuine plank in heeft zitten of een rechte, volgens mij een rechte.

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,26,243646,page=1 hier kan je nog meer zien en lezen over deze case, echt wel een heel mooi pedal board, alleen ben ik niet zo heel goed met electra dus om die input en output janks te maken, ik ben bang dat zo'n extra jack weer voor brom kan zorgen.

Einzeln
12 december 2007, 14:11
Klitteband:
Hema bevestigingsband: dat zijn stukjes van 2 bij 4 cm geloof ik en werkt ronduit fantastisch. Je kunt er een olifant mee vastbinden en je kunt hem toch ook weer zonder hem pijn te doen weer bevrijden.

Nielsje
12 december 2007, 18:01
Hout: ik zou voor multiplex gaan. MDF is zwaarder, en zeker met zo'n enorme bak ga je het wel merken. Daarentegen is mdf wel goedkoper en kan je wat makkelijker (voor je beurs) eens een plankje verzieken. 9 mm voldoet prima.

die aansluitingen worden ook wel een patch box/bay genoemd. Erg praktisch, zeker als werkt met de send/return van je amp. Ik had eerst ook geen patchbox, maar toen kwamen dus de snoeren aan de zijkant van m'n bord eruit, en stond ik er wel eens op, met als gevolg dat je effect wat los gaat komen etc etc, ik raad zo'n ding aan. Zoek er eens op, er zijn tal van voorbeelden te vinden, en echt simpel om te maken.

snoeren: ik heb m'n eigen gemaakt dmv haakse pluggen (van newtone) en een stuk tasker kabel van 3m en alles gesoldeerd. Prima kwaliteit, goedkoop, wel een hoop werk. George L is goed, maar duur. De Gier heeft op het moment de X2 snoertjes set in de aanbieding, zou ik doen als je het geld ervoor over hebt.

Voeding: One spot + daisy chain heeft op het moment de beste prijs/kwaliteit verhouding. Tis een geschakelde voeding, dus geen last meer van ruis/brom/herrie met je wah. En lekker klein en sterk! Natuurlijk is alle waar na het geld wat je ervoor neerlegt. Zo'n pedal power of burkley zijn natuurlijk ontzettend goed maar duur (en dat nederlandse apparaat is groot!). Goeie kanshebber is de Cioks Schizo, met z'n geisoleerde uitgangen etc, voor slechts 105 euri (excl. kabels). De fueltank ziet er beter uit (en afzonderlijk netsnoer met zo'n eurostekker, handig) maar is eigenlijk gewoon een daisy chain in een doosje. Wel strak, niet beter, wel weer een afzonderlijke 12 V uitgang etc.

Ik ga nu eten, maar ik denk dat je echt het beste dat pedalboard topic kan doorspitten, ik heb het ook gedaan, drie avonden werk. (t lijkt erger dan het is, met een biertje erbij enzo) lekker ideen op doen, plaatjes opslaan en eventueel een specifieke vraag stellen aan iemand. Succes, moet goedkomen!

RedBuell
12 december 2007, 22:52
Vanmiddag even bij de praxis geweest, multiplex is idd een stuk lichter dan mdf en mdf is weer makkelijker te verwerken. Een collega (meubelmaker van origine) heeft nog wat hout liggen en helpt mij met dit projectje dus ik kijk wel even, heb ook al wat van dat geluidsisolatie spul gevonden voor in de deksel van de case, alleen jammer dat ik daar 2 grote delen van moet kopen, maar ik kijk nog ff verder voor een kleinere verpakking.

Als ik een 1 spot ga gebruiken moet ik dus een stekkerdoos op mijn board plaatsen, is het aan te bevelen om die crybaby from hell een eigen 1 spot te geven ivm gevoeligheid voor adapters of maakt dat niet uit? Zijn er ook 1 spots voor pedalen die meer voltage nodig hebben dan 9v ?

Ik heb nog wat gezocht op "patch box/bay" maar dan kom ik uit op iets als dit: http://zoom.thomann.de/thomann/jpeg/images/163855.fpx/600_600_0_0_0c33_0c25.jpg

Ik heb gekeken wat ik nodig zou hebben aan patch boxes en ik kom uit op 2x in/ out (gitaar-amp en FX loop in-out) 1x channel select en 1x het reverb pedaal van van de versterker die op dezelfde wijze werkt als de channel selector.

q-elvis-p
13 december 2007, 22:24
Vanmiddag even bij de praxis geweest, multiplex is idd een stuk lichter dan mdf en mdf is weer makkelijker te verwerken. Een collega (meubelmaker van origine) heeft nog wat hout liggen en helpt mij met dit projectje dus ik kijk wel even, heb ook al wat van dat geluidsisolatie spul gevonden voor in de deksel van de case, alleen jammer dat ik daar 2 grote delen van moet kopen, maar ik kijk nog ff verder voor een kleinere verpakking.

Als ik een 1 spot ga gebruiken moet ik dus een stekkerdoos op mijn board plaatsen, is het aan te bevelen om die crybaby from hell een eigen 1 spot te geven ivm gevoeligheid voor adapters of maakt dat niet uit? Zijn er ook 1 spots voor pedalen die meer voltage nodig hebben dan 9v ?

Ik heb nog wat gezocht op "patch box/bay" maar dan kom ik uit op iets als dit: http://zoom.thomann.de/thomann/jpeg/images/163855.fpx/600_600_0_0_0c33_0c25.jpg

Ik heb gekeken wat ik nodig zou hebben aan patch boxes en ik kom uit op 2x in/ out (gitaar-amp en FX loop in-out) 1x channel select en 1x het reverb pedaal van van de versterker die op dezelfde wijze werkt als de channel selector.

die patch boxes zijn inderdaad onvindbaar... kan iig geen plaatje vinden, zelfs niet op de site van de fabrikant.

Maar wel een gaaf en superhandig om het allemaal zo te regelen:).

Misschien ga ik je wel naapen...

mmm moet eerst meer pedalen kopen :satisfie:

Einzeln
14 december 2007, 08:29
http://www.loop-master.com/images/Patch%20Unit%20982005.JPG
IS van loop-master maar dat kan iedereen zelf maken of laten maken.

grt Nico

RedBuell
14 december 2007, 10:30
http://www.loop-master.com/images/Patch%20Unit%20982005.JPG
IS van loop-master maar dat kan iedereen zelf maken of laten maken.

grt Nico


Waar kan je die jacks halen dan? Bestaat er ook een soort koppelstukje om je kabels mee door te koppellen. Beïnvloeden die dingen je signaal?

Einzeln
14 december 2007, 10:41
Waar kan je die jacks halen dan? Bestaat er ook een soort koppelstukje om je kabels mee door te koppellen. Beïnvloeden die dingen je signaal?
pm ponq. Of google eens op shiny pedals. ( niet voor jacks maar voor dit soort boxjes)

RedBuell
14 december 2007, 11:05
Maakt ponq pedalen e.d. en kan hij goed advies geven met betrekking tot die jacks?

Zo wil ik het ongeveer gaan maken:

http://img100.imageshack.us/img100/1011/fotopedalboard4au7.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=fotopedalboard4au7.jpg)


Edit: Ben weer ff iets verder gekomen in mijn zoektocht... http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=26

Mike McCready
14 december 2007, 11:35
Kunnen we hier geen sticky van maken? Wordt een beetje moe van al die topics over pedalboards bouwen

q-elvis-p
14 december 2007, 11:49
Kunnen we hier geen sticky van maken? Wordt een beetje moe van al die topics over pedalboards bouwen
kijk je toch lekker niet:p

RedBuell
14 december 2007, 12:02
Kunnen we hier geen sticky van maken? Wordt een beetje moe van al die topics over pedalboards bouwen


Je hoeft het niet te lezen......

Wouter!
14 december 2007, 13:03
Ik heb zelf ook een Showmaster 48 case, Maar ik denk dat ik mijn kabels gewoon in de case samenbind en dan vlak voor de versterker split zodat er in feite een grote multikabel ontstaat

Hellsbellsnl
14 december 2007, 13:08
Ik heb zelf een stekkerdoos met 8 stopcontacten die ik ga inbouwen onder de verhoging in mijn board.
Dit omdat ik per effect een apparte trafo nodig heb (line6 moddelers)
Mijn Wah is 12 V en mijn tuner 9 V dus in totaal 7 stekkers/adapters nodig.
Gaat prima heb er plaats zat voor.
Zie mijn topic hierover:
D.I.Y.S. PEDALBOARD verslag (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101011)

imlikeajungle
14 december 2007, 15:27
hoi,

met de onespot kan je tot 9 pedalen voeden, moet je alleen even zo;n splitkabel versieren.

Ik voed er 14 mee en behalve mijn Holy Grail die ruist is alles stil...

Herman
14 december 2007, 16:13
Bedoel je dat die Holy Grail het niet echt trekt als je die met een one-spot voed waar ook andere pedalen aan zitten? En bedoel je dan alleen Holy Grail of Electro Harmonix in het algemeen..

guitargeek3
14 december 2007, 18:09
De Holy Grail heeft alleen die gevoeligheid.
Hij ruist enorm bij meer pedalen op zijn voeding.

Herman
14 december 2007, 19:33
Das een tegenvaller, zat er over te twijfelen er een te bestellen, maar als er extra adapter bij moet is dat toch jammer. In ieder geval bedankt :)

guitargeek3
14 december 2007, 19:50
Niet te min blijft het (voor mij dan) een geweldige reverb.

Herman
14 december 2007, 23:25
Nog even een vraagje daar over dan, zit hier nieuw nou wel of géén adapter bij eigenlijk? Ik kan het niet echt vinden (Ja, ik las net ergens een verhaaltje op internet waar het leek dat er in stond dat hij er wél bij zit, maar dit weet ik niet zeker, en ik weet ook niet of dat de holy grail of een van zjin duurdere broertjes was)

guitargeek3
15 december 2007, 09:48
Nope, er zit geen adapter bij.

drap
16 december 2007, 11:53
De Holy Grail heeft alleen die gevoeligheid.
Hij ruist enorm bij meer pedalen op zijn voeding.

Dit moet ik toch even nuanceren. Ik heb ook een Holy Grail en ik had ook erg veel last van alles wat je liever niet wil horen. Ik had dan ook alles over een Fuel Tank. Naar aanleiding van een topic hier heb ik alle modulatie maar eens op een aparte One Spot met daisy chain geflikkerd en de rest op de Fuel Tank en ik heb geen noemenswaardige problemen meer, terwijl het toch nog vier modulatiepedalen zijn op één groep.

Nielsje
17 december 2007, 10:44
Het blijft voor een ieder altijd ge-etter: hoe bevestig je die wah nou? Velen van ons hebben een klassieke wah -> in een crybaby/vox behuizing dus. Maar op die pootjes plak je geen klitteband. Als je de pootjes eraf haalt zijn die schroefjes te lang, en zonder bodemplaat is het lastig bevestigen. Nou kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat de schroefjes die je gebruikt in je computer (behuizing, schijven vastzetten etc) precies in deze gaten willen :)
Zorg er wel voor dat je schroefjes hebt die je alleen met een kruiskop kan vastzetten, je hebt ze ook met kruiskop, en die je ook met een kleine steeksleutel kan vastzetten, maar die hebben een hogere opstaande rand.
Heb je een mooie pootloze wah, 4 stukjes klitteband op de hoeken van je bodemplaat en hij zit perfect (bij mij ten minste) op je bord vast.

Succes :)

q-elvis-p
17 december 2007, 11:17
Het blijft voor een ieder altijd ge-etter: hoe bevestig je die wah nou? Velen van ons hebben een klassieke wah -> in een crybaby/vox behuizing dus. Maar op die pootjes plak je geen klitteband. Als je de pootjes eraf haalt zijn die schroefjes te lang, en zonder bodemplaat is het lastig bevestigen. Nou kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat de schroefjes die je gebruikt in je computer (behuizing, schijven vastzetten etc) precies in deze gaten willen :)
Zorg er wel voor dat je schroefjes hebt die je alleen met een kruiskop kan vastzetten, je hebt ze ook met kruiskop, en die je ook met een kleine steeksleutel kan vastzetten, maar die hebben een hogere opstaande rand.
Heb je een mooie pootloze wah, 4 stukjes klitteband op de hoeken van je bodemplaat en hij zit perfect (bij mij tentminste) op je bord vast.

Succes :)

ha ok ik zal het onthouden...

heb nog geen wah en ook nog geen pedalboard:)

komt wel komt wel...

twijfel tussen autowah of zo'n gaspedaal... gaspedaal is gaver natuurlijk de auto is makkelijker:)

Lexvandoef
17 december 2007, 16:41
ha ok ik zal het onthouden...

heb nog geen wah en ook nog geen pedalboard:)

komt wel komt wel...

twijfel tussen autowah of zo'n gaspedaal... gaspedaal is gaver natuurlijk de auto is makkelijker:)

gaspedaal is ook leuker spelen :hippie:

Ik moet er zelf ook ooit nog eentje gaan halen. :rockon:

Nielsje
17 december 2007, 16:44
edit: nutteloze post in dit topic

Mitch
17 december 2007, 16:46
Even samengevoegd.

Lexvandoef
17 december 2007, 16:52
belang bij de mijne? of is dat nou weer spam?!

aaargh, spam!!!! ;)

maar serieus, gaat die ook al weg? wat komt er voor in de plaats?

prs
26 december 2007, 14:30
Ben nooit iemand geweest die van grote pedalenplanken houdt, maar de laatste tijd ontkom ik er toch niet meer aan om steeds meer effectpedalen te kopen.
Nu wil ik mijn pedalen (laten we zeggen dat dat er 6 a 7 zijn) op een pedalenplank maken, aangesloten uiteraard met goede patchkabels, maar voorzien van voeding. Ik wil dus niet meer al die adapters enzo los hoeven in te steken, maar heb gelezen dat je hier een soort voedingskastje voor kan kopen. Dat je dus in principe met 1 kabel naar de stroom vanuit dat voedingkastje klaar bent. Klopt dit?
De effecten die ik heb zijn allemaal true bypass, maar zuigen deze toch nog toon? Is een buffer noodzakelijk? Dat heb ik ook wl eens gelezen hier.
Hoop dat jullie me wat uitleg kunnen geven. Ben vrij onervaren op dit gebied.

Wouter!
26 december 2007, 14:33
met de pedal power voodoo lab kun je 8 effecten voeden, dan kun je er ook eventueel nog een toevoegen

VanBiLL.com
26 december 2007, 14:41
Al eens aan een Flatliner gedacht? Errug goede voeding (beetje duur wel):
http://gtrgear.com/Flatliner/Flatliner-NL.htm

Ik bedoel: 235 euro aai!!!! :(

Yannicks
26 december 2007, 15:29
Gewoon een 1spot met daicy chain. Ze zijn wel wat prijzig, maar véél goedkoper als al die andere oplossingen. Je kunt ze bestellen bij de importeur van het hele spul, namelijk Haar gitaren.

En deze vraag is al zo'n 20000 keer langs gekomen :) . De zoekmachine gebruiken kan dus geen kwaad :) .

prs
26 december 2007, 17:07
Dank voor de reacties!

Zoekmachine moet ik inderdaad op dit onderwerp nog ff wat beter gebruiken :)

EuroCinema
27 december 2007, 10:38
Misschien een ideetje om een sticky te maken over voeding? De toetsen 1, S, P , O en T beginnen behoorlijk te slijten op mijn toetsenbordje ;)

drap
27 december 2007, 11:06
Dit is zo'n beetje een encyclopedie aan info over alle wat maar met pedalen ed te maken heeft, zo ook voeding: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511

psst... het is ook het meest populaire topic in effectenpedalen/overige randapparatuur en komt nogal eens omhoog zetten... :sssh:

Cees van Bavel
30 december 2007, 12:17
www.stompin-ground.com heeft MDF-plaat die onder je wah geschroefd worden. Wat klitteband erop en het zit echt vast aan je pedalboard!

pauld
30 december 2007, 13:24
www.stompin-ground.com heeft MDF-plaat die onder je wah geschroefd worden. Wat klitteband erop en het zit echt vast aan je pedalboard!

Klitteband (haak versie, dus lus op pedalboad, anders pech) zit er al op. Maar met wat handigheid zaag je zelf zo'n plaatje uit een stuk MDF. Kan je ook zelf de dikte bepalen, hout schermt ook af tegen EMI als je WAH een coil heeft (brommmmm).

Nielsje
30 december 2007, 13:31
Heb eerder altijd een plankje erbij gemaakt. Waarbij het plankje dus op m'n pedalboard werd geschroefd, daarop klitteband, en daar het wah pedaal met pootjes en al d'r op. Ik vind tot nu doe m'n idee met computerschroefjes in de gaten en dan rechtstreekt op je pedalboard plakken, het beste werken. Maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Benzer
30 december 2007, 15:57
ik zit met een soortgelijke vraag dus ik dacht laat ik ze hier stellen om geen nieuw topic aan te moeten maken.

ik heb namelijk al heel wat gelezen over adapters ed en de 1 spot lijkt mij een ideale oplossing, maar op de site van music store kwam ik deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000Ao8od9Hg?UU IDBreadcrumb=1&ProductUUID=o0HVqHzmqWcAAAETrl49M2Mq&JumpTo=BrowseStandardCatalog#) adapter tegen.

1000mA lijkt me meer dan voldoende voor mijn pedalen (ongeveer 200mA + 105q bass wah waarvan ik het aantal mA niet ken).

deze adapter is wel super goedkoop, en zou zeer veel moeten aankunnen, maar ergens vertrouw ik het zaakje niet. terecht of niet? gaat deze adapter niet om een of andere reden voor veel ruis zorgen?

alvast bedankt.

Nielsje
30 december 2007, 16:02
Ik heb er geen ervaring mee, maar hij moet inderdaad sterk genoeg zijn. Dit is een gewone trafo, dus je kan wat ruis krijgen met je crybaby.

Vaak zijn adapters die schakelbaar zijn qua voltage niet specifiek bedoeld voor effecten, bovendien staat er ook niets bij of ie gestabiliseerd is.

als je uit bij musicstore besteld onder de 100 euro, moet je ook nog eens verzendkosten betalen. Als ik jou was zou ik een onespot nemen of een godlyke (zie mijn topic daarover). De Godlyke, die ik aanraad, kost je 32.50 euro, komt met daisy chain en tig verloopkabeltjes, en komt zonder verzendkosten naar je toe.

edit:

Als je toch iets bij Musicstore wil bestellen, dan lijkt dit (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000hi6g2lgA?Ca talogVideo=&ProductUUID=_N3VqHzmskIAAAETFlI9M2Ms&CatalogCategoryID=PP7VqHzlprcAAAEVphpWf70R&JumpTo=OfferList) er heel wat meer op.

Benzer
30 december 2007, 16:20
bedankt voor de tip!

nu heb ik wel nog twee vragen ivm je post

wat is "gewone trafo"

en wat is eigelijk het verschil tussen een gestabiliseerde adapter en een die dat niet is

ben namelijk niet zo thuis in de electronica wereld.

alvast bedankt!

Nielsje
30 december 2007, 17:06
adapter verschil:

De standaard adapter heeft als het ware simpel gezegd twee spoelen, een primaire en secundaire kant. Hier wordt de omzetting 'gedaan'. Deze manier wordt erg veel gebruikt (zo ook in je versterker). Nadeel hiervan is dat er een kans is dat de 50 hz brom van het spanningsnet hoorbaar kan zijn in bepaalde effecten (zoals een wah pedaal).


Geschakelde voedingen zie je tegenwoordig steeds meer. een algemeen bekend voorbeeld is de (snel) lader van je nokia telefoon. Ze zijn klein, maar kunnen een hoge fluittoon genereren (zoals de nokia doet) speciale effect-voeding adapters zoals de onespot en de godlyke hebben dat niet.
Hoe een geschakelde voeding precies werkt weet ik niet, dus waag ik me niet aan de uitleg. ik weet wel dat je de 50 hz niet meer zal horen.

Groot voordeel van geschakelde voedingen is dat ze kleiner zijn (one spot, de naam zegt het al. ) Speedy heeft ooit een vergelijk gedaan tussen beide soorten voedingen, zoek er maar ff op, kwam wel nuttige info uit voort.

Gestabiliseerd wil zeggen dat je voeding exact 9 volt is (dacht ik), zodat je geen fluctuaties krijgt in je signaal. Voor een drive maakt het niet veel uit, maar digitale delays, of modulatie pedalen in het algemeen, vinden een gestabiliseerd signaal erg lekker.

Benzer
30 december 2007, 17:54
nice!

fijn dat er zulke hulpvaardige mensen op dit forum zijn

laatste vraagje: is die Axis adaptor die je voorstelde dan geschakeld of niet?
bestaat de kans dan dat hij een hoge fluittoon gaat weergeven?

Nielsje
30 december 2007, 17:57
Dat is inderdaad een geschakelde adapter. Ik vermoed dat deze niet fluitgevoelig zal zijn, aangezien er bij staat dat ie geschikt is voor pedalen werk, maar zeker weten doe ik het niet.

Zelf heb ik de Godlyke, en die werkt probleemloos (wel ff oppassen met digitale delaysen en fuzzjes).

Benzer
30 december 2007, 18:02
ok bedankt voor alle antwoorden

nog een vraag die los staat van alle verschillende types van adapters: hoe komt het eigenlijk dat voeding zoveel invloed heeft op het geluid/signaal?

Nielsje
30 december 2007, 18:15
Pfoe, dat is nogal een 'ingewikkeld' iets. Het heeft voornamelijk te maken met de omzetting van wissel- naar gelijkstroom. Hierover is wel veel te vinden, moet je maar even naar zoeken. Verder is het zo dat sommige effecten het niet leuk vinden als ze de massa moeten delen. (wat gebeurd bij het daisy chainen). Doorgaans gaat het bij drive pedalen wel goed, maar modulatie pedalen (zeker de ouderen) zorgen wel eens voor problemen. Hiervoor zijn dan ook speciale voedingen te verkrijgen die gestabiliseerd en geïsoleerd zijn. Deze zijn echter wel vaak erg duur. De goedkoopste op het moment is de Cioks Schizophrenic (105 euro).

Marshallover
30 december 2007, 20:31
Nu mijn collectie wat in formaat aan het toenemen is, wil ik overstappen op een grotere pedal-plank. Zit aan de Showmaster 48 te denken aangezien hier veel positieve reacties over zijn geweest.

Ik lees niets over het gebruiksgemak en neem aan dat dit dus wel goed zal zijn...

Echter, als ik sommige pedalenplanken zie lijkt het me lastig om de voorste pedalen in te drukken aangezien de onderkant van de flightcase (voorkant bord waar ook de vlinder-scharnieren zitten) toch zo'n 4 cm hoog is....

Hoe ondervinden jullie dit in de praktijk? Is het handig om eerst 4cm je voet op te tillen of is het gewoon handiger om een losse plank te maken en de Showmaster dus alleen als koffer te gebruiken en niet als plank zelf?

Groetjes!

Nielsje
30 december 2007, 20:36
Euh, ik weet niet hoe hoog jouw pedalen zijn, maar bij de meeste pedalen zit de schakelaar op zo'n 5 a 6 cm boven de bodem.. dus tja..
Ik zou gewoon lekker een plank maken en die in je showmaster laten zitten, is wel zo praktisch.

Marshallover
30 december 2007, 21:06
Euh, ik weet niet hoe hoog jouw pedalen zijn, maar bij de meeste pedalen zit de schakelaar op zo'n 5 a 6 cm boven de bodem.. dus tja..
Ik zou gewoon lekker een plank maken en die in je showmaster laten zitten, is wel zo praktisch.

Ja, zat daar ook aan te denken maar zitten de scharnieren dan niet in de weg?

Vraag 2: pedalen met klitteband rechtstreeks op de bodem van de showmaster is dus geen optie?

RedBuell
30 december 2007, 21:20
Ik ben bezig een pedalboard te maken in een showmastercase 48. Ik heb een plank verhoogt op de bodem geplaats en dan is er nog ruimte voor een 2e verdieping, als je het deel met het klepje aan de achterkant gebruikt als board zitten idd de vlindersloten aan de onderkant, dit kan je makkelijk omdraaien door de popnageltjes uit te boren en de boel om te draaien zodat de vlindersloten in de deksel zitten.

Nielsje
30 december 2007, 21:33
Vraag 2: pedalen met klitteband rechtstreeks op de bodem van de showmaster is dus geen optie?

Het schijnt dat de showmaster niet extreem stevig is, je hebt wel een extra bodemplaat nodig (9mm is voldoende)

MjS
30 december 2007, 21:36
Hij is inderdaad niet overdreven stevig. Heb er sinds kort ook een. Voldoet ruimschoots hoor, maar ik durf er niet op te gaan staan. En in de profielen zit ook wel wat speling. Hier en daar een beetje hout ter versteviging is geen slecht idee als je hem intensief wilt gebruiken. Verder prima case. Van die vlindersloten aan de voorkant heb je niet zoveel last hoor.

lampz
30 december 2007, 21:38
Ik gebruik hem al een jaar behoorlijk intensief (100 gigs + wekelijkse repetitie) gewoon met de pedalen direct op de case zonder plank, en er is nog helemaal niets kapot. Moet helaas binnenkort wel naar een custom case overstappen, omdat de Showmaster te klein wordt...

dePerik
30 december 2007, 23:00
Ik ga het eens proberen met een stuk laminaat. Mooi recht en natuurijk goed glad. Ik denk dat het kan werken.

RedBuell
30 december 2007, 23:54
Heb eerder altijd een plankje erbij gemaakt. Waarbij het plankje dus op m'n pedalboard werd geschroefd, daarop klitteband, en daar het wah pedaal met pootjes en al d'r op. Ik vind tot nu doe m'n idee met computerschroefjes in de gaten en dan rechtstreekt op je pedalboard plakken, het beste werken. Maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen.


Waar haal je die schroefjes?

Nielsje
31 december 2007, 00:21
Oeh, moeilijke vraag.... computer zaak? ;)

Marshallover
31 december 2007, 09:56
Bedankt voor alle reacties. Ga 'm maar eens bestellen... En nu maar hopen dat het knutselen met alle pedalen en het board niet leuker wordt dan het spelen zelf ;-)

r33n
31 december 2007, 15:34
had ff een vraagje:

welke is de site waar je deze dingen in elkaar kunt steken?

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/board-2.jpg

heb 'm ooit eens gehad maar ben de link kwijt

dank bij voorbaat

guitargeek3
31 december 2007, 16:30
www.guitargeek.com (http://www.guitargeek.com)
Maar je moet wel zelf knippen en plakken.

Mitch
31 december 2007, 21:03
Ik heb vandaag een paar andere topics samengevoegd met dit topic, dat nu een heel aardig centraal topic is geworden met een hoop nuttige info over alles wat komt kijken bij het maken van een pedalboard.
Ik zal t.z.t. de off topic escapades verwijderen om er een 'schoon' en inhoudelijk topic van te houden.

Silco
1 januari 2008, 13:57
Ik heb vandaag een paar andere topics samengevoegd met dit topic, dat nu een heel aardig centraal topic is geworden met een hoop nuttige info over alles wat komt kijken bij het maken van een pedalboard.
Ik zal t.z.t. de off topic escapades verwijderen om er een 'schoon' en inhoudelijk topic van te houden.

Nu het toch centraal gaat worden nog een vraag: Ik lees heel veel daisy chain. Ik kan alleen niet echt terug vinden in de topics wat dit inhoud? :)

Wouter!
1 januari 2008, 13:58
Nu het toch centraal gaat worden nog een vraag: Ik lees heel veel daisy chain. Ik kan alleen niet echt terug vinden in de topics wat dit inhoud? :)

Diasy chain is een kabeltje waarmee je meerdere effecten met één adapter kunt voeden (je hebt dus niet 5 adapters nodig om 5 effecten te voeden)

Silco
1 januari 2008, 14:01
Diasy chain is een kabeltje waarmee je meerdere effecten met één adapter kunt voeden (je hebt dus niet 5 adapters nodig om 5 effecten te voeden)

Ok, en die daisy chain gebruik je dus in combinatie met bijv. een One Spot?

Wouter!
1 januari 2008, 14:03
Ok, en die daisy chain gebruik je dus in combinatie met bijv. een One Spot?

Ja, meestal wel. Een gewone Boss adapter (of wat dan ook) kan ook maar One spot is weer handig omdat er zoveel mA op kan (boss adapter kan geloof ik 200mA op en een One spot 1700)

Silco
1 januari 2008, 14:10
www.guitargeek.com (http://www.guitargeek.com)
Maar je moet wel zelf knippen en plakken.

Leuke site, maar hoe bedoel je 'zelf knippen & plakken' ? Moet ik gewoon alle effect pedalen die ik wil gebruiken in photoshop zetten en er een schakeling van maken?

guitargeek3
1 januari 2008, 15:48
Helaas wel ja.

groovieguitarguus
19 januari 2008, 16:00
Ik wil namelijk in mijn Racklade ook met pedalen en Velcro gaan werken.
Gebruiken jullie tapijt, of Male en Female Velcro (bij o.a. thomann.de)???

gr. Guus

schizo910
19 januari 2008, 16:14
Duotec, (http://www1.nl2.conrad.com/conrad_nl/layout2/detail.fh?fh_secondid=b2c540536&layout=layout2&fh_host=www1.nl2.conrad.com&fh_eds=ß&do_fh_search=1&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YX RlPTM2MTQwMzA0Mzk%3d&fh_location=%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL&fh_search=duotec&fh_refview=search) is wat duurder dan Velcro, maar ook veel beter en je hebt er minder van nodig. Vier puntjes op de hoeken van je pedalen en het zit zo vast als een huis.

Mitch
20 januari 2008, 18:15
Bump naar aanleiding van mijn eigen geknutsel vandaag...
Een tip die ik wel eerder had gegeven voor een antislip-onderkant: koop een metertje schoonloopmat van de rol en timmer dat ondersteboven aan de onderkant van je plank. De onderkant van de schoonloopmat is namelijk uitstekend antislip, heeft superveel wrijving. Twee lange repen of vier stukken op de hoeken is echt genoeg.
Andere tip: als je je plank strak in een case wil hebben, heb je handvatten nodig om 'm uit de case te tillen. Uiteraard zijn hiervoor handvatten te gebruiken die je op de bovenkant van je board schroeft, maar als je geen ruimte wil verliezen kun je ook een spanband verknippen, twee ruime lussen van maken en aan weerskanten aan de onderkant van je board nieten/tacken. Erg simpel en licht en je verliest geen ruimte op je board.

Rude Perception
20 januari 2008, 18:39
Is dit ook de plek om een tip te vragen voor het opbouwen van je pedalboard?
Over een paar dagen is m'n board sowieso te zien in het post je zelfbouw pedalboard, maar ik heb nu nog een probleempje met het vastzetten van m'n wah.
Ik heb een crybaby wah, dus met voetjes aan de onderkant. Ik werkt met klitteband om m'n pedalen vast te zetten. Dat werkt dus niet. Heeft iemand ideen zonder dat ik een hele fietsketting moet kopen, alleen om die wah vast te zetten?

Mitch
20 januari 2008, 19:00
Dit ook gelezen ?


Het blijft voor een ieder altijd ge-etter: hoe bevestig je die wah nou? Velen van ons hebben een klassieke wah -> in een crybaby/vox behuizing dus. Maar op die pootjes plak je geen klitteband. Als je de pootjes eraf haalt zijn die schroefjes te lang, en zonder bodemplaat is het lastig bevestigen. Nou kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat de schroefjes die je gebruikt in je computer (behuizing, schijven vastzetten etc) precies in deze gaten willen :)
Zorg er wel voor dat je schroefjes hebt die je alleen met een kruiskop kan vastzetten, je hebt ze ook met kruiskop, en die je ook met een kleine steeksleutel kan vastzetten, maar die hebben een hogere opstaande rand.
Heb je een mooie pootloze wah, 4 stukjes klitteband op de hoeken van je bodemplaat en hij zit perfect (bij mij tentminste) op je bord vast.

Succes :)

Thijssie
20 januari 2008, 19:06
Ik heb een crybaby wah, dus met voetjes aan de onderkant. Ik werkt met klitteband om m'n pedalen vast te zetten. Dat werkt dus niet. Heeft iemand ideen zonder dat ik een hele fietsketting moet kopen, alleen om die wah vast te zetten?

De rubbervoetjes er afhalen en de schroefjes vervangen voor kortere en dan gewoon klittenband er onder.

In mijn rmc zitten de originele schroefjes met voetje in een boterhamzakje in de wah geplakt mocht ik hem weer origineel willen maken.

edit: pfff, je kunt merken dat ik een zwaar weekend heb gehad :chicken:

Harald
20 januari 2008, 19:07
Fietsketting kopen..? Ben gewoon naar de lokale fietsenboer gegaan, uitgelegd wat ik nodig had. Kreeg een restje fietsketting en korte uitleg van zo'n tang. Kon ter plekke aan de gang om de kettingstukjes los te maken. Kwartiertje bezig geweest daar, handen gewassen, en genoeg stukjes om alle pedalen vast te zetten, incl. wah. Zit prima vast. De moeite van het proberen waard.

Had daarvoor trouwens een provisorische bak, met de onderkant van een boodschappenkrat (lekker licht trouwens) Had daarvoor sandwiches gemaakt van ribkarton en dubbelzijdig plakband. Werkte ook aardig, maar niet zo goed als de fietskettingschakelbevestigingsmethode (3* woordwaarde)

Rude Perception
20 januari 2008, 19:14
Dit ook gelezen ?

Sorry, die heb ik over het hoofd gezien. Ik heb alleen scannend gelezen. Zag alleen posts over adapters....

drap
20 januari 2008, 19:43
Geen ingekorte schroefjes en zo onder de Crybaby. No problemo.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000674.jpg

Gewoon ff een stukkie klitteband ertussen plakken. Het te lange gedeelte van die schroefjes is maar millimeterwerk.

Rude Perception
20 januari 2008, 20:09
Fietsketting kopen..? Ben gewoon naar de lokale fietsenboer gegaan, uitgelegd wat ik nodig had. Kreeg een restje fietsketting en korte uitleg van zo'n tang. Kon ter plekke aan de gang om de kettingstukjes los te maken. Kwartiertje bezig geweest daar, handen gewassen, en genoeg stukjes om alle pedalen vast te zetten, incl. wah. Zit prima vast. De moeite van het proberen waard.

Had daarvoor trouwens een provisorische bak, met de onderkant van een boodschappenkrat (lekker licht trouwens) Had daarvoor sandwiches gemaakt van ribkarton en dubbelzijdig plakband. Werkte ook aardig, maar niet zo goed als de fietskettingschakelbevestigingsmethode (3* woordwaarde)

Dank je, door jou bedacht ik me dat ik net een paar maanden geleden een nieuwe ketting op m'n fiets had gedaan. We hadden thuis dus nog van die dingen liggen. Het is opgelost. Nu slechts nog een kwestie van wat klitteband plakken, alles aansluiten en morgen (als de kist dan binnen is) het hele zooitje in de kist lozen.:)

EuroCinema
21 januari 2008, 10:53
Ik wil namelijk in mijn Racklade ook met pedalen en Velcro gaan werken.
Gebruiken jullie tapijt, of Male en Female Velcro (bij o.a. thomann.de)???


Gewoon klitteband van de bouwmarkt. En ipv tapijt kan een deurmatje ook prima werken. Stukje mannetjesklitteband mee en ter plekke testen wat " houdt".

Mitch
23 januari 2008, 22:04
Bump naar aanleiding van mijn eigen geknutsel vandaag...
Een tip die ik wel eerder had gegeven voor een antislip-onderkant: koop een metertje schoonloopmat van de rol en timmer dat ondersteboven aan de onderkant van je plank. De onderkant van de schoonloopmat is namelijk uitstekend antislip, heeft superveel wrijving. Twee lange repen of vier stukken op de hoeken is echt genoeg.
Andere tip: als je je plank strak in een case wil hebben, heb je handvatten nodig om 'm uit de case te tillen. Uiteraard zijn hiervoor handvatten te gebruiken die je op de bovenkant van je board schroeft, maar als je geen ruimte wil verliezen kun je ook een spanband verknippen, twee ruime lussen van maken en aan weerskanten aan de onderkant van je board nieten/tacken. Erg simpel en licht en je verliest geen ruimte op je board.

En een fotootje erbij:
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/bottom.jpg

Jan Buurman
24 januari 2008, 14:32
Geen ingekorte schroefjes en zo onder de Crybaby. No problemo.

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000674.jpg

Gewoon ff een stukkie klitteband ertussen plakken. Het te lange gedeelte van die schroefjes is maar millimeterwerk.

Zo heb ik het ook gedaan alleen heb ik die plaat omgedraaid. Mocht ik terug willen naar origineel (je weet maar nooit) dan zit het klittenband aan de binnenkant. Niet heel erg schokkend maar toch....

Murdock
5 april 2008, 09:10
Wat is een goede manier om deze vast te maken op het effectboard?

budje
5 april 2008, 09:19
Ducttape!!!

http://85.17.151.97/220100001-220150000/220131001-220131100/220131087_5_bv6m.jpeg

Omdat mijn ervaring toch is dat hoe zeker je ook bent, volgende week wil je het toch weer anders ;-) (en meestal maar 2 hoor, dit was om mn bandgenoten te pesten die vonden dat ik te weinig effecten gebruikte)

guitargeek3
5 april 2008, 09:24
Klittenband (Velcro):

http://www.band-offline.com/Bestanden%20van%20Eric/100_4796.jpg

Bodem beplakken met vecro en je kunt nog altijd wisselen.
En dat verschuift nergens heen.

dml
5 april 2008, 09:49
Fietskettingschakeltjes zijn ook mogelijk.

Yek1
5 april 2008, 10:26
Mounty P's, ideaal.
check www.nobels.de.
http://www.alexandervanengelen.nl/gear/pics/mounty-p_200.gif

Harald
5 april 2008, 11:12
Cool, die Mounties, dure fietskettingschakels :) Adviesprijs $2,99 per pedaal! (al zit het met twee per pedaal ook wel vast)Gewoon even binnenlopen bij de werkplaats van de lokale fietshandel, en uitleggen wat je nodig hebt. Goede kans dat het je alleen wat tijd kost.

Klitteband werkt trouwens beter dan Duct/Gaffer tape. Zal iets langer zonder problemen lukken denk ik zo. Laat ook iets minder lijmsporen op de zichtbare gedeeltes van je pedalen af.

schizo910
5 april 2008, 11:48
DuoTec!!!!

http://shop.conrad.nl/Verlichting,044_Installatietechniek,044_beveiligin g/Installatietechniek/Kabelverbinder/Klitteband_materiaal/540536.html

Murdock
5 april 2008, 13:47
Mounty P's, ideaal.
check www.nobels.de.
http://www.alexandervanengelen.nl/gear/pics/mounty-p_200.gif

Dat met die mountys, lijkt me wel een goed idee,hoef je niks te plakken, denk
dat je dit zelf wel kunt realiseren

bedankt

Harald
5 april 2008, 14:34
Dat met die mountys, lijkt me wel een goed idee,hoef je niks te plakken, denk
dat je dit zelf wel kunt realiseren

bedankt

Werkt idd uitstekend. Maar kijk even in het foto van je effectenbak topic, daar staat een beschrijving van de fietskettingschakels. Dat werkt exact hetzelfde, maar scheelt je wel aardig wat geld als je handig bent, en wat meer pedaaltjes hebt. (bij 2 of 3 pedaaltjes zou ik ook die Mounty dingen kopen denk ik) Maar goed, $2,99 per pedaal adviesprijs, kun je zelf bepalen of dat loont. Een oude fietsketting mag je met een goede babbel waarschijnlijk voor niets bij de fietsenmaker uit elkaar halen.

Harald
5 april 2008, 14:36
DuoTec!!!!

http://shop.conrad.nl/Verlichting,044_Installatietechniek,044_beveiligin g/Installatietechniek/Kabelverbinder/Klitteband_materiaal/540536.html

Plak je dan twee stroken duotec, 1 aan het pedaal , 1 op de bak? OF komt er tapijt of zoiets op de plank? Lijkt gewoon klittenband, maar zie maar een helft.

Mitch
5 april 2008, 15:40
Omdat het erg moeilijk blijft de zoekfunctie te gebruiken en ik het een beetje beu ben voor de zoveelste keer topics samen te voegen die over hetzelfde onderwerp krijgt deze een beschermde status.

superken_nl
28 april 2008, 14:10
Hallo lieve mensen :hippie:

kort vraagje over het klitteband:

Welke kant van de klitteband is gebruikelijk om op de bodem van het pedalboard te plakken?

Nielsje
28 april 2008, 14:58
Hallo lieve mensen :hippie:

kort vraagje over het klitteband:

Welke kant van de klitteband is gebruikelijk om op de bodem van het pedalboard te plakken?

Dat is geheel persoonlijk. Wat ik heb ondervonden: De 'zachte' kant (lus) op de bodum en de 'stugge' kant (haak) op je pedaal.

Motivatie: Stof valt overal, ook op je bord. Het laat zich makkelijker verwijderen met de stofzuiger van de zachte kant, de stugge kant was aanzienlijk lastiger om schoon te houden. Wellicht een beetje een 'suf' argument, maar mij bevalt het prima zo!

schizo910
28 april 2008, 15:14
Plak je dan twee stroken duotec, 1 aan het pedaal , 1 op de bak? OF komt er tapijt of zoiets op de plank? Lijkt gewoon klittenband, maar zie maar een helft.

3 of 4 hele kleine stukjes op de hoeken van je pedaal en dan ook op je board. Het spul heeft i.d.d. geen twee kanten als bij regulier klitteband. Maar het spul is tig keer zo sterk, ik kan mijn complete board optillen aan de twee buitenste pedalen...

Wicked Willy
28 april 2008, 16:01
Yup Duo-tec all the way wat dat betreft. Supersterk en makkelijk weer te verwijderen.

Pim_Rashness
29 april 2008, 15:51
Zijn er ook nog goedkopere en even goede patchkabels voor effecten dan george L oid?

bedankt!

techfrenk
7 mei 2008, 14:55
Zijn er ook nog goedkopere en even goede patchkabels voor effecten dan george L oid?

bedankt!

Ja hier ben ik ook naar opzoek. Kreeg ze laats op mijn flikker van Paul Lenders dat ik van die gekleurde patchkabels gebruikte...
Als ie een schaar had gehad had ik geen patchkabeltjes meer gehad haha.

Maar ben nu naar een goede goedkope oplossing aan het zoeken

xPwnage
21 mei 2008, 11:23
Ja, meestal wel. Een gewone Boss adapter (of wat dan ook) kan ook maar One spot is weer handig omdat er zoveel mA op kan (boss adapter kan geloof ik 200mA op en een One spot 1700)
1700 maar? Ik gebruik een laptopvoeding met daisy chain, weinig last van ruis, behalve door mijn slechte kwaliteit pedaaltjes :/ (Behringer rofl)
En 1 adapter met ondersteuning tot 6A bij 9V...
dat is veel makkelijker en goedkoper, die adapter kost je met verzendkosten erbij ongeveer 45 euro (bij electronica online) en dan moet je gewoon nog wat daisychains kopen afhangend van hoeveel pedalen.
Iki heb er nou 10 aan hangen en ik denk dat je er daar wel veeeel meer nog aan kan hangen.. Je zet zowiso niet alles tegelijk aan enzo.
Hoeveel trekt 1 pedaaltje denk je? niet meer dan 200 mA toch?
Moet je maar redekenen, 6000/200, kun je 30 pedalen tegelijk aan hebben :) :metal:

Pim_Rashness
21 mei 2008, 14:16
Ja hier ben ik ook naar opzoek. Kreeg ze laats op mijn flikker van Paul Lenders dat ik van die gekleurde patchkabels gebruikte...
Als ie een schaar had gehad had ik geen patchkabeltjes meer gehad haha.

Maar ben nu naar een goede goedkope oplossing aan het zoeken


Ik heb bij musikstore de Planet Waves kabels kit besteld, en het bevalt echt prima!

ik had eerst ook regenboogkabels maar ik ben blij dat ik ze geruild heb voor planet waves, mijn geluid is er veel beter op geworden!

the feable
21 mei 2008, 14:35
Mijn pedalboard!


Staat ook in het grote pedalboard topic, maar leek me ook wel handig om hier neer te zetten! Het board is echt muisstil!! Vragen? stel ze gerust!

Joerie
http://i120.photobucket.com/albums/o182/Tremonti_photo/P5180184.jpg

http://i120.photobucket.com/albums/o182/Tremonti_photo/P5180185.jpg

http://i120.photobucket.com/albums/o182/Tremonti_photo/P5180187.jpg

Einzeln
21 mei 2008, 21:29
Je gain van de hotbox staat bijna dicht. Heb je wel geluid?
Hotbox rat en de emma. Mijn bordje denk ik!

the feable
21 mei 2008, 22:22
Je gain van de hotbox staat bijna dicht. Heb je wel geluid?
Hotbox rat en de emma. Mijn bordje denk ik!

Zeker mooi bordje! :) De instellingen zeggen niks, heb de foto genomen voordat ik erop speelde dus alle knoppen staan schots en scheef!

Mitch
21 mei 2008, 22:33
Als je wat wil vertellen over de bouw van het board is het leuk, patsen met foto's kan in het 'Post je zelfgebouwde Pedalboard' topic.

the feable
22 mei 2008, 00:36
Haha, ok

Zoals de meesten zullen zien heb ik een showmaster 48 case gebruikt. Ik vond deze echter niet stevig genoeg en heb meteen de vlindersloten vervangen voor degelijke. Verder heb ik de profielen met wat extra popnagels vastgezet. Ook heb ik hoekijzers gebruikt om de kist hier en daar te verstevigen.
Verder heb ik voor de inbouw 9 mm berken met HPL multiplex gebruikt.
Het achterpaneel is gebouwd van een 19" plate. De inputs zijn van Koch. vlnr In-Send-Return-FS-Out1&out2. Ik heb de send return ook aan elkaar doorgesoldeert. Als ik de loop niet gebruik gaan het signaal dus gewoon door. De 230v Zitten in kunstof omhuizing ( laddervoetjes) en zijn helemaal dichtgekit en afgeschermd.
De voeding is een PP2.
Bekabeling is 255mm George L's met pro audio pluggen.
Verder kan ik met her zwarte kastje kiezen of ik de hotbox als preamp wil of gewoon mijn soldano.
De pedalen zitten vast met velcor ( superspul!!).
Verder de effectchain: wah-phase90-ts9-emma-ratII-supatrem-ad999-preamps-holy grail- Dt10 - Replica.

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag!!!

Arjan12
7 juni 2008, 16:16
Ik lees dat erg veel mensen klittenband gebruiken. Blijven de pedalen ook goed zitten als je de case schuin houdt (dus als een koffertje draagt)? Ik ben bang dat m'n effecten dan van de plank af donderen :).

Arjan12
7 juni 2008, 16:21
En een fotootje erbij:
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/bottom.jpg

Wel handig, maar waarom zou je het bord niet gewoon in de case laten zitten tijdens een optreden?

Mitch
7 juni 2008, 17:44
De opstaande rand van de case, hoe laag ook, zit me dan toch in de weg. Plank eruit halen en aansluiten, kist opruimen: het kost een minuut werk of minder. En het ziet er sowieso ook 'gladder' uit, maar da's niet echt het belangrijkste...

Butcher
7 juni 2008, 20:29
Mijn pedalboard is nogal "involved". In principe split ik het signaal vrijwel meteen, met overdrives etc in signaal 1 en tijd-gebaseerde effecten in signaal 2. De signalen gaan dan in channel 1 en 2 van mijn versterker. Anyhoe...

Een paar ideetjes (misschien dat ze al vernoemd zijn, ik had geen zin om door 11 paginas door te lezen...) :
-Ik verwijder de verf aan de onderkant van m'n pedalen. De klitteband hecht beter en laat niet los in hoge temperaturen.

-Alhoewel ik geen problemen heb met George L kabels qua sound (ik gebruik ze zelfs in een paar gitaren) ben ik geen fan van soldeerloze connecties. Ik gebruik Mogami kabels, hard-wired.

-Visual Sound One Spots zijn okay, maar het probleem wat je hebt is dat, als je power supply of power kabeltje kapot gaat, je hele pedalboard aan gort is. Ik prefereer power supplies met geisoleerde outputs. Dit elimineert ook het aardings probleem. De Voodoo Labs zijn okay, maar zijn nogal picky met hun power input. Normaal gesproken koken ze bij mij binnen 18 maanden door. Sinds kort ben ik overgestapt naar een systeem waarbij het niet uitmaakt wat voor een input je hebt (alles tussen 100V en 270V, 50cycle, 60cycle, noem het maar op), de output is altijd precies 9V en ik heb twee outputs met 12V.

-Wat plaatsing van je power supply betreft, voor mij is het belangrijk dat de power supply zo ver mogelijk van m'n pedalen zit, en in mijn geval zit 'ie onder m'n volume pedaal. De magneetische velden kunnen de werking van circuits beinvloeden.

-Er zijn talloze topics geweest over de plaatsing van pedalen, maar het enigste wat ik effe zeggen wilde is dat soms een pedalen combinatie voor problemen zorgt (i.e. ruis), dus voordat je alles vastplakt, leg je pedalen effe uit en speel erdoor. Verder, als je een tuner pedaal hebt, zorg dat deze het allerlaatste in je signaal zit. Als je een probleem in je pedalboard hebt, dan is dit je master mute/kill switch.

-Als je een buffer gebruikt, doe deze het allereerste in je signaal. Pedalen werken beter met een lage impedantie. Behalve fuzz. En dit is waarom fuzz niet met draadloze systemen werkt.

-Visual Sound heeft een kabeltje waarmee je een 9V batterij aan de powerinput van een pedaaltje kunt sluiten. Ik heb er eentje voor al mijn pedalen, just in case... Je wilt altijd een alternatief op je power supply hebben.

-Verder, als je hout gebruikt voor de top van board, zorg dat dat gelamineert is. Klitteband van hout aftrekken is "a bitch"

Hope this helps...

Arjan12
11 juni 2008, 19:15
Even het berichtje uit een ander topic herhalen:

Hoe hebben de mensen die zo'n Showmaster case hebben dat rechthoekige vakje in de hoek eruit gesloopt? Ik ben bang dat ik m'n koffer aan gort mep als ik een hamer gebruik, en een schroefje zit er ook niet in geloof ik...

Wouter!
11 juni 2008, 19:31
Ik kon het gewoon makkelijk eruit trekken... een klein beetje kracht zetten

Denniel
12 juni 2008, 14:47
Same here, het viel er bijna vanzelf uit. Dat vakje zit vastgelijmt met houtlijm (oid) en dat houd voor geen meter op het formica (?) waarmee de boel bekleed is. Dus wees niet bang en zet een beetje kracht!

Arjan12
12 juni 2008, 16:19
Bij mij zat het niet vastgelijmd, maar het zat vastgeslagen met een klinknagel. Ik heb 'm er nu wel uit, maar de klinknagel steekt een beetje uit. Geen probleem, jullie zien op de foto's die volgen wel hoe ik het heb opgelost. 8-)

Peter-J
12 juli 2008, 12:49
Denken jullie dat deze kabels een beetje goed zijn?

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11236.html

Ik heb geen zin in solderen enzo, en vind de rest nogal duur >.>

Mitch
12 juli 2008, 15:59
Het functioneert. Afhankelijk van hoeveel pedalen je gaat gebruiken en dus hoeveel van dit soort kabeltjes er tussen moeten zul je er minder blij van worden. Ze zijn wat storingsgevoeliger en hebben niet de meest gweldige geluidskwaliteit, maar dat kun je aan de hand van de prijs zelf ook verzinnen ;)

Kim Wilson
15 juli 2008, 14:39
Die George L kabel en pluggen, heeft Feedback Rotterdam die ook liggen?

G.G.
3 september 2008, 20:22
Ff een pedalboardvraagje van een leek. Heb zo'n Showmaster48 besteld. die heeft achteraan zo'n klepje. Ik heb een aardig aantal lange kabels

* gitaar uit / fx in
* fx uit / amp in
* naar send amp
* naar return amp
* naar footswitch amp
* a/b box 2 kabels

Is het handig om ter hoogte van het klepje van de showmaster een aluminium boxje (zoals voor zelfbouwpedaaltjes gebruikt wordt) te plaatsen met aan beide kanten 7 plugingangen die met elkaar verbonden zijn.

Mitch
3 september 2008, 20:40
Als je je pedalboard in de showmaster wil laten zitten is dat wel handig ja. Wel extra knutselen maar dat is wel aan je besteed.

G.G.
5 september 2008, 18:59
Link in de eerste post is al wat ouder, maar wil toch ff zeggen: Heb er begin van de week besteld en gisteren was het ding in huis. Niet 100% zoals op de afbeelding: Deksel loopt niet schuin en het klepje aan de achterkant is er niet. Maar verder een ideaal ding. Wordt zeer netjes in twee dozen en plastic afgeleverd. Koffer voelt aan alsof je hem van 12 hoog naar beneden kan gooien.
Emailcontact verliep in hakkietakkie-bradwurst-duits van mijn kant en duitse antwoorden, maar ze schijnen ook in het engels te kunnen antwoorden op de vragen. Op mijn vragen krijg ik in ieder geval steeds binnen 24:00 uur antwoord.

Was incl. verzending 65 euro kwijt. Ondanks dat de link oud lijkt zou ik hem zeker bekijken.

EDIT: plaatje

http://img380.imageshack.us/my.php?image=p1010576go8.jpg


Er komt nog een tweede verdieping in die de kabeltjes van de voorste rij verbergd en helemaal achteraan een hogere rand de de kabeltjes achteraan verbergd. Rechts houd ik hem laag zodat daar in de toekomst de zelfbouw wahwah kan komen.

Joene1988
18 september 2008, 19:10
Hey mensen!

Ik heb sinds kort een flightcase (showmaster 24) en heb die omgebouwd tot pedalboard. Ik heb op de bodem tapijt gelegd en het achterste deel (1/3) opgehoogd met een plankje, onderstund door wat stukkies hout. Allemaal vrij netjes gelukt moet ik zeggen.

Nu zie ik hier op de site dat verschillende mensen bij hun board de input en de output in de case hebben gebouwd. Je weet wel, je snoer van gitaar naar je eerste pedaal, en van je laatste pedaal naar de amp. Een jackplugje in de zijkant van de case oid..

Mijn vraag is: Hoe maak je zoiets, waar haal j,e de onderdelen vandaan etc?

En btw is zoiets ook mogelijk om mn 1-spot in te bouwen...

Alvast bedankt!

Jeroen :B

Joene1988
21 september 2008, 14:37
iemand die me hiermee kan helpen?

BrotherFox
24 september 2008, 17:54
natuurlijk kunnen we je helpen :)

Zo'n input/output verhaal noemt men een patchbay. Dit is vrij simpel te maken door twee jack-aansluitbussen met elkaar te verbinden (even solderen dus). Zo aansluitbus kan je vervolgens monteren aan de zijkant van je showcase of waar dan ook maar. Het voordeel is dat je dan al je kabels netjes bij elkaar kunt inpluggen. Dus koop gewoon een aantal stereo jack-aansluitbussen (bij Newtone ofzo) en verbind de tip met de tip en de ring met de ring, voila!! :)

Voor wat betreft de 1-Spot: Ik heb een chassisdeel van een euro stekker in de zijkant van mn bord gezet (ff googelen), vervolgens hang je daar een contrastekker aan (zo'n deel waar je je 1 spot in kunt drukken) en klaar is je bord!

Geoffrey
17 oktober 2008, 23:04
Sorry als ik het niet zou gezien hebben in dit topic..
Maar waar bestel ik best die 1spot en daisy chain?

G.G.
18 oktober 2008, 18:59
Sorry als ik het niet zou gezien hebben in dit topic..
Maar waar bestel ik best die 1spot en daisy chain?

Kan je gewoon bij Feedback kopen hoor.

Geoffrey
19 oktober 2008, 14:13
Bedankt.. ik bekijk het even.

Kevz0r
11 november 2008, 15:48
Hallo allemaal,

Heb sindskort mijn pod xt live verkocht en ga over op losse stompboxjes.

Ik begin met een Vox V 847 wah, een Boss OS 2 en een Boss CS 3.

Ik ben van plan dit op een plank te monteren met klitteband, alleen weet ik nog niet wat ik met de voeding ga doen.. welke moet ik gebruiken voor deze pedaaltjes, en in de toekomst wil ik wel uitbreiden dus het moet niet enkel voor 3 pedaaltjes zijn..

Hebben jullie ideeen/suggeties voor een voeding?

Bedankt alvast!

Nielsje
11 november 2008, 15:51
One-spot/godlyke + daisychain.

Ik weet ff niet op de 847 wel of niet een normale adapter input heeft, anders moet je godlyke kopen, die komt standaard met zo'n battery-clip verloopje.

Goedkoop, praktisch, en voldoet voor de pedalen die je hebt.

Harry
11 november 2008, 16:04
ik zou die koffer van Nielsje kopen. Is ideaal, heb er zelf een. Kan vol pedalen, en je extra snoeren kunnen er zelfs nog bij.

Kevz0r
11 november 2008, 16:55
Thnx!

Heb even gauw gegoogled, en kwam hier uit: http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?manufacturers_id=19&products_id=104&osCsid=1665dfa40e3e56fe8a2e7c4e4a37f3a6

Kan ik dus met deze voeding in één keer al mijn pedalen voederen? en is er ruimte voor eventuele uitbreiding van mijn pedalen?

Over de koffer: Zal ik zeker onthouden! ziet er iig goed uit.

Nielsje
11 november 2008, 17:01
Thnx!

Heb even gauw gegoogled, en kwam hier uit: http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?manufacturers_id=19&products_id=104&osCsid=1665dfa40e3e56fe8a2e7c4e4a37f3a6

Kan ik dus met deze voeding in één keer al mijn pedalen voederen? en is er ruimte voor eventuele uitbreiding van mijn pedalen?

Over de koffer: Zal ik zeker onthouden! ziet er iig goed uit.

De godlyke komt standaard met een aantal goodies (hint: gebruik de zoekfunctie, ik heb ooit een uitgebreide review hierover geschreven ;))
En als je goed zoekt, kan je de godlyke ook nog wel ergens anders goedkoper vinden..

Als je m'n Warwick koopt, zal ik je de link geven :D





nou ja, vooruit ;)
klikkerdeklik (http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/adaptorsonderdelen_buizen_pluggen/powerall_pa9_adaptorset_34653)

Kevz0r
11 november 2008, 17:03
De godlyke komt standaard met een aantal goodies (hint: gebruik de zoekfunctie, ik heb ooit een uitgebreide review hierover geschreven ;))
En als je goed zoekt, kan je de godlyke ook nog wel ergens anders goedkoper vinden..

Als je m'n Warwick koopt, zal ik je de link geven :D

Haha ja zo doe je zaken :satisfie:

Wat vind je een redelijke prijs voor je koffer dan?

Nielsje
11 november 2008, 17:04
voor dat soort dingen mag je een bod uitbrengen via de PM functie :)

Kevz0r
11 november 2008, 18:34
Bedankt voor de link alhoewel ik hem al gevonde had :D

Gelijk besteld!

mel-aers
14 november 2008, 07:57
Volgende week komt mn Showmaster 48 binnen. Ik heb vaker op foto's gezien dat ze bij het klepje inputs hebben gemaakt die in verbinding staan met losse pedalen.

In de showcase komt de boss gt8 te zitten met een paar losse pedalen.
Boven de inputs van de gt8 wil ik een plank maken waar de overige effecten op komen te staan die er anders niet inpassen. Hierdoor kom ik niet gemakkelijk meer bij die inputs. Daarom wil ik een klepje maken met inputs die verbonden zijn met de gt-8 (input, output, fx send, fx return. Ook komt er een stekkerdoos in te liggen voor de stroomvoorziening. daarom is het ook misschien handig dat ik het hele pedaal van stroom kan voorzien door zo een computer stekker aan te sluiten.

Zit zelf te denken hoe dat precies het beste gedaan kan worden maar kom er niet helemaal aan uit.

Voor de stroom heb ik al gedacht om kabel van stekkerdoos af te knippen en aan te sluiten op de input van de volgende afbeelding. http://pan.fotovista.com/dev/1/1/03020011/l_03020011.jpg
Is het ook mogelijk om een aan uit schakelaar te monteren?

Voor de kabels van de GT-8 naar het klepje zat ik te denken om een jack kabel in de gt-8 en dan vast solderen aan zo een input.

Ben zelf niet thuis op het gebied van stroom en kabel voorzieningen. MIsschien dat jullie me kunnen helpen met het geven van tips waar ik op moet letten. Heb het forum al eens rond gekeken maar kan niet echt wat vinden

Heb de volgende aansluiting in gedachten zoals in de afbeelding:
http://www.scramed.nl/site2007/aansluiting_pedalboard.jpg

Denniel
29 november 2008, 16:26
Als niemand reageert zal ik het dan maar doen?

Die computer psu in je link levert voornamelijk 12v met allerhande molex stekkers e.d.

Ik weet niet wat (volt/ampere) je gt en effecten nodig hebben, maar het lijkt mij flinke overkill en een hoop werk om die psu op een pedalboard te zetten. Er zijn gewoon veel betere oplossingen.

Daarbij geven die cheape psu's nou niet de beste stroom voor muziekdoeleinden. Grote kans dat je last krijgt als je geen fatsoenlijke koopt en voor dat geld kan je heel wat onespots of een "gitaardoeleinden" psu kopen.

Met het schema dat je nu hebt en de zoekfunctie wordt het een prima plank! :rockon:

Boyvs
5 december 2008, 20:10
Hoi,

Ik ben een pedalboard aan het bouwen, maar ik weet niet hoe die dingen heten.

Met 'die' Bedoel ik , Een input die op de flightcase zit, daar stop je je gitaar kabel in, De input is verponden aan de effecten, en dan komt hij weer uit bij de output.

Begrijpt iemand me?

MattellicA
5 december 2008, 20:12
6,3mm Jack? http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=26&osCsid=09ce02f3f264c16f0038f905d3177815 ?

Joene1988
5 december 2008, 20:13
ja, maar wat wil je weten? hoe die dingen heten?

Ik noem het gewoon een jack-input ja, maar wat wil je erover weten?

Realeigo
5 december 2008, 20:18
Zoiets word vaak een "patch box" of genoemd.
Het is eigenlijk een heel simpel doosje.
Er zitten 4 van die jacks op waar van 2 in paren aan elkaar verbonden zijn.
Het ene paar het Input -> Send en het andere heet Return -> Output.

Ik vind ze eigenlijk weggegooid geld totdat je er meer dingen in gaat stoppen behalve in en uit.

Boyvs
5 december 2008, 20:22
We komen in de richting,
Gitaar kabel -> Input Pedalboard -> Direct naar een effect.
Iemand liet net wat zien , waar je moet solderen, maar die dingetjes waren meer voor gitaren, of zit ik nou verkeerd :$

Boyvs
5 december 2008, 20:29
Ah ik heb wat
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HLFLA52

Is dit wat ? Is de prijs een beetje normaal voor dat soort dingen?
mvg

Denniel
8 december 2008, 22:29
Is dit wat ? Is de prijs een beetje normaal voor dat soort dingen?
mvg

Duur is het niet echt (een enkele kost iets van 4 euro) maar of je er gelukkig van wordt? Hoe wil je dit gaan bevestigen?

Boyvs
9 december 2008, 07:03
Duur is het niet echt (een enkele kost iets van 4 euro) maar of je er gelukkig van wordt? Hoe wil je dit gaan bevestigen?

Er zitten toch gaatjes in..
te grote van de ingang, een gat boren in je pedalboard, en dan met 2 schroefjes, in het plaatje, alles vast zetten.

Bram78
9 december 2008, 07:46
Ik heb deze dingen ook en bevallen UITSTEKEND!!! Zijn echt heel fijn, scheelt je een hoop gesoldeer en ik merk niks aan geluidsverlies!

Gewoon doen!

MjS
20 december 2008, 00:04
Even een raar vraagje misschien: ik zit met 2 One Spots en 1 enorme Koch-adapter op mijn Pedaltrain 2, en ik heb geen plek meer om een tafelcontactdoosje aan de bovenkant van het board te plaatsen. Onder de Pedaltrain pas een doorsnee contactdoos nét wel, maar bijna al die kleredingen hebben 45 graden gedraaide contacten. Ik zoek er een waarbij de gaatjes horizontaal zitten, zodat de OneSpots niet de grond raken maar naar opzij steken. Heb er wel eens zo eentje langs zien komen hier op Gitaarnet, maar bij de plaatselijke bouwmarkt hebben ze alleen van die 45 graden dingen. Weet iemand een winkel of webwinkel die heeft wat ik zoek?

Btw, de Koch adapter bevestig ik ergens bovenop het Pedalboard met een eurostekker-verlengsnoertje. Is het plan tenminste...

Mitch
20 december 2008, 12:34
Da's geen rare vraag hoor, ik heb me er ook de pest naar gezocht en ze zijn nergens meer te vinden. Ik heb uiteindelijk maar een oude gebruikt, die we nog hadden liggen. Die had wel gewoon horizontaal...

schizo910
24 december 2008, 17:42
Ah ik heb wat
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HLFLA52

Is dit wat ? Is de prijs een beetje normaal voor dat soort dingen?
mvg


Ik heb deze dingen ook en bevallen UITSTEKEND!!! Zijn echt heel fijn, scheelt je een hoop gesoldeer en ik merk niks aan geluidsverlies!

Gewoon doen!

Ik heb interesse in zoiets, maar ik zie dat je slechts 1 kant kunt vastzetten, hoe doe je dat met de andere kant. Laat je die los bungelen??

dml
24 december 2008, 18:02
Even een raar vraagje misschien: ik zit met 2 One Spots en 1 enorme Koch-adapter op mijn Pedaltrain 2, en ik heb geen plek meer om een tafelcontactdoosje aan de bovenkant van het board te plaatsen.

Btw, de Koch adapter bevestig ik ergens bovenop het Pedalboard met een eurostekker-verlengsnoertje. Is het plan tenminste...

Marco, je kan natuurlijk ook twee losse contra-(euro)stekkers bij de electroboer halen en ze op de onderstaande manier bevestigen en aansluiten?
Voor mijn Pedaltone wil ik ook een andere voeding bouwen, eentje met een netsnoer i.p.v. een stekkeradapter die altijd teveel ruimte inneemt.

http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,7,file=8831

MjS
31 december 2008, 13:58
Een beetje late reactie, maar thanks voor de tip Dennis! Was al van plan om het op deze manier te doen, die Koch adapter leg ik gewoon op een leeg plekje op de bovenkant (mijn Pedaltrain heeft hier en daar nog wat ruimte dus dat kan wel) en inderdaad met een verlengsnoertje naar een 'gewone' tafelcontactdoos.

dekuif
14 januari 2009, 23:44
Na lang op een stack te hebben gespeeld wilde ik compacter worden.

Nu heb ik de mogelijkheid om met alleen mijn pedalboard en gitaar + snoer op pad te gaan.
Het board kan op een poweramp, clean input gitaaramp of rechtstreeks op de PA. Ik heb geen patchaansluiting voor het aansluiten op de FX gemaakt.

Daarnaast heb ik een 2HE rackje met Sennheiser IEM en Shure Wireless PGX.
Voor de zekerheid zit daar ook een 1 HE Rocktron Velocity in, zo kan ik ook altijd nog een cabinet meenemen.

Op het pedalboard: Git --> Korg Pitchblack --> JH-1 Wah ( + mods ) --> Boss NS-2 --> Koch Pedaltone, || in de FX loop: EHX MM Hazarai en EHX Holy Stain. Alles met George L's gepatched.

Patchbox achterzijde gewoon van hout, met neutriks en een powercon. Stroomvoorziening binnenin dmv opbouw stekker doosjes in de linker en rechterhoek van de showmaster 48 case.

De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op.

http://www.feestenmet.nl/Pedal2009A_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009B_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009C_gitaarnet.JPG

dekuif
14 januari 2009, 23:44
Na lang op een stack te hebben gespeeld wilde ik compacter worden.

Nu heb ik de mogelijkheid om met alleen mijn pedalboard en gitaar + snoer op pad te gaan.
Het board kan op een poweramp, clean input gitaaramp of rechtstreeks op de PA. Ik heb geen patchaansluiting voor het aansluiten op de FX gemaakt.

Daarnaast heb ik een 2HE rackje met Sennheiser IEM en Shure Wireless PGX.
Voor de zekerheid zit daar ook een 1 HE Rocktron Velocity in, zo kan ik ook altijd nog een cabinet meenemen.

Op het pedalboard: Git --> Korg Pitchblack --> JH-1 Wah ( + mods ) --> Boss NS-2 --> Koch Pedaltone, || in de FX loop: EHX MM Hazarai en EHX Holy Stain. Alles met George L's gepatched.

Patchbox achterzijde gewoon van hout, met neutriks en een powercon. Stroomvoorziening binnenin dmv opbouw stekker doosjes in de linker en rechterhoek van de showmaster 48 case.

De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op.

http://www.feestenmet.nl/Pedal2009A_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009B_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009C_gitaarnet.JPG

dekuif
14 januari 2009, 23:44
Na lang op een stack te hebben gespeeld wilde ik compacter worden.

Nu heb ik de mogelijkheid om met alleen mijn pedalboard en gitaar + snoer op pad te gaan.
Het board kan op een poweramp, clean input gitaaramp of rechtstreeks op de PA. Ik heb geen patchaansluiting voor het aansluiten op de FX gemaakt.

Daarnaast heb ik een 2HE rackje met Sennheiser IEM en Shure Wireless PGX.
Voor de zekerheid zit daar ook een 1 HE Rocktron Velocity in, zo kan ik ook altijd nog een cabinet meenemen.

Op het pedalboard: Git --> Korg Pitchblack --> JH-1 Wah ( + mods ) --> Boss NS-2 --> Koch Pedaltone, || in de FX loop: EHX MM Hazarai en EHX Holy Stain. Alles met George L's gepatched.

Patchbox achterzijde gewoon van hout, met neutriks en een powercon. Stroomvoorziening binnenin dmv opbouw stekker doosjes in de linker en rechterhoek van de showmaster 48 case.

De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op.

http://www.feestenmet.nl/Pedal2009A_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009B_gitaarnet.JPG


http://www.feestenmet.nl/Pedal2009C_gitaarnet.JPG

Henri H
15 januari 2009, 09:09
......
De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op
........Mooi board is dat geworden maar hoe bedoel je dat met die sleuf?
Waar klemt de plank precies op en waarom die sleuf?

Henri H
15 januari 2009, 09:09
......
De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op
........Mooi board is dat geworden maar hoe bedoel je dat met die sleuf?
Waar klemt de plank precies op en waarom die sleuf?

Henri H
15 januari 2009, 09:09
......
De sleuf bovenop de zwarte plank is bewust gemaakt. Deze plank klemt er nu precies op
........Mooi board is dat geworden maar hoe bedoel je dat met die sleuf?
Waar klemt de plank precies op en waarom die sleuf?

dekuif
15 januari 2009, 09:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende potnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.

dekuif
15 januari 2009, 09:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende potnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.

dekuif
15 januari 2009, 09:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende potnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.

Henri H
15 januari 2009, 11:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende popnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.Mooi gemaakt! (popnagels is dus met 2 p's, dit terzijde)
Die extra ruimte bij de sleuf is voor koeling van de adapters neem ik aan?

Henri H
15 januari 2009, 11:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende popnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.Mooi gemaakt! (popnagels is dus met 2 p's, dit terzijde)
Die extra ruimte bij de sleuf is voor koeling van de adapters neem ik aan?

Henri H
15 januari 2009, 11:52
De sleuf valt om een plank heen die rechtop staat. Daar zitten ook de aansluitingen in.
Om de rechtopstaande plank zitten iets lagere plankjes waar de bovenste plank op rust.

Daarnaast rust de bovenste plank op de uitstekende popnagels aan de binnenkant van de case.

Op deze manier kan ik er snel bij mocht dat nodig zijn. En door de sleuf gaat de plank niet schuiven.Mooi gemaakt! (popnagels is dus met 2 p's, dit terzijde)
Die extra ruimte bij de sleuf is voor koeling van de adapters neem ik aan?

dekuif
15 januari 2009, 12:01
Jup, een beetje lucht moet wel weg kunnen, overigens kan de warmte ook naar voren. er zit namelijk geen tussenschot in. ( zeg maar als je de EHX MM Hazarai weg zou halen, dan zie je de adapter gewoon zitten )

Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

dekuif
15 januari 2009, 12:01
Jup, een beetje lucht moet wel weg kunnen, overigens kan de warmte ook naar voren. er zit namelijk geen tussenschot in. ( zeg maar als je de EHX MM Hazarai weg zou halen, dan zie je de adapter gewoon zitten )

Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

dekuif
15 januari 2009, 12:01
Jup, een beetje lucht moet wel weg kunnen, overigens kan de warmte ook naar voren. er zit namelijk geen tussenschot in. ( zeg maar als je de EHX MM Hazarai weg zou halen, dan zie je de adapter gewoon zitten )

Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

Nielsje
15 januari 2009, 12:03
Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

Zou ik niet doen.. popnagels in je wah schijnen niet zo best te klinken...
Alhoewel H. Huisjes het wel heeft gedaan met z'n WH-10 dacht ik..

Nielsje
15 januari 2009, 12:03
Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

Zou ik niet doen.. popnagels in je wah schijnen niet zo best te klinken...
Alhoewel H. Huisjes het wel heeft gedaan met z'n WH-10 dacht ik..

Nielsje
15 januari 2009, 12:03
Betreft de popnagels.... ik was ook bezig met het modden van een wah met een potmeter...zo haal je nog wel eens wat door elkaar...

Zou ik niet doen.. popnagels in je wah schijnen niet zo best te klinken...
Alhoewel H. Huisjes het wel heeft gedaan met z'n WH-10 dacht ik..

P****Fred
15 januari 2009, 12:41
@ De kuif: Heb jij in de case nog een plank vastgemaakt of werk je rechtstreeks op de bodem van de case...

En heb je iets in de binnenkant van het deksel (schuim of zo) om alles op z'n plaats te houden?

mooie case!

P****Fred
15 januari 2009, 12:41
@ De kuif: Heb jij in de case nog een plank vastgemaakt of werk je rechtstreeks op de bodem van de case...

En heb je iets in de binnenkant van het deksel (schuim of zo) om alles op z'n plaats te houden?

mooie case!

P****Fred
15 januari 2009, 12:41
@ De kuif: Heb jij in de case nog een plank vastgemaakt of werk je rechtstreeks op de bodem van de case...

En heb je iets in de binnenkant van het deksel (schuim of zo) om alles op z'n plaats te houden?

mooie case!

dekuif
15 januari 2009, 13:12
Ik heb een 9 mm multiplex plaat als extra bodem. Daarop zitten de pedalen. De meesten zitten vast met de kettingschakels, andere met Velcro en de Koch met ijzeren strips.

Ik heb dus geen schuim om de boel op zijn plaats te houden, die dingen gaan geen kant op!

Maar een beetje schuim ( noppen ) doe ik denk ik nog wel voor de zekerheid.

dekuif
15 januari 2009, 13:12
Ik heb een 9 mm multiplex plaat als extra bodem. Daarop zitten de pedalen. De meesten zitten vast met de kettingschakels, andere met Velcro en de Koch met ijzeren strips.

Ik heb dus geen schuim om de boel op zijn plaats te houden, die dingen gaan geen kant op!

Maar een beetje schuim ( noppen ) doe ik denk ik nog wel voor de zekerheid.

dekuif
15 januari 2009, 13:12
Ik heb een 9 mm multiplex plaat als extra bodem. Daarop zitten de pedalen. De meesten zitten vast met de kettingschakels, andere met Velcro en de Koch met ijzeren strips.

Ik heb dus geen schuim om de boel op zijn plaats te houden, die dingen gaan geen kant op!

Maar een beetje schuim ( noppen ) doe ik denk ik nog wel voor de zekerheid.

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 15:43
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 15:43
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 15:43
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Nielsje
15 januari 2009, 15:48
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Kettingpons wellicht?

Nielsje
15 januari 2009, 15:48
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Kettingpons wellicht?

Nielsje
15 januari 2009, 15:48
@dekuif;
Ik probeerde het laatst ook met die kettingschakels erop vast te maken,
ik had een oude ketting bij de fietsenmaker gehaald.

Alleen kreeg ik die krengen die uit elkaar!
Hoe heb jij dat gedaan?

Kettingpons wellicht?

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 16:50
Bedankt voor de tip!

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 16:50
Bedankt voor de tip!

Rik van der Meulen
15 januari 2009, 16:50
Bedankt voor de tip!

Nielsje
16 januari 2009, 12:00
Zo, even nuttig zijn hoor.
Bij het doorspitten van dit topic, bleek tot mijn verbazing de handige handleiding van DML om met kettingschakels pedalen vast te maken, te ontbreken.

http://img167.imageshack.us/img167/4717/12516206gm0.jpg

Zelf was ik bezig om m'n pedaltrain van onder wat strakker te krijgen. Voor een ieder die dat ook wil, nog wat inspiratie:

http://img231.imageshack.us/img231/7495/dsc04407ye8.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3129/3162249589_026325ced0_b.jpg

Het bovenste bord is een oud bord van Dude, die (net als DML) veel vast zet met tie-wraps. Het onderste bord is gevonden ergens op TGP, daar zijn de kabels vastgezet met zogeheten 'plakzadels'. Je kan ze hier vinden (
http://www.highflow.nl/aansluitingen/aansluitingen-toebehoren/tie-wraps-kabelbinder-mounting-block-zelfklevend-.html).

Nielsje
18 januari 2009, 21:47
kutforum... eens kijken of 'ie nu 3 berichten van mij tegelijk laat zien?

Anyway, zoeken kan je leren.
Zo blijkt dat Haar Guitars visual sound gewoon importeert, en dat de überhandige MC-8 multiplug,

http://www.sweetwater.com/images/items/215/1SpotMC8.jpg

gewoon te verkrijgen is bij een van deze dealers (http://www.haarguitars.nl/dealers/). Alleen jammer dat geen enkele webshop van die dealers de multiplug gewoon 'aanklikbaar' heeft.

Prijs is 16 euro.

Mitch
18 januari 2009, 22:38
Forum is dramatisch sloom, ik heb het al gemeld bij de chef.

Nielsje
27 januari 2009, 23:14
kutforum... eens kijken of 'ie nu 3 berichten van mij tegelijk laat zien?

Anyway, zoeken kan je leren.
Zo blijkt dat Haar Guitars visual sound gewoon importeert, en dat de überhandige MC-8 multiplug,

http://www.sweetwater.com/images/items/215/1SpotMC8.jpg

gewoon te verkrijgen is bij een van deze dealers (http://www.haarguitars.nl/dealers/). Alleen jammer dat geen enkele webshop van die dealers de multiplug gewoon 'aanklikbaar' heeft.

Prijs is 16 euro.

En het verkrijgen deze daisy is een hels probleem. Een aantal door de vd Haar gesuggereerde dealers leveren hem blijkbaar niet, of willen niet bestellen. Feedback doet er blijkbaar 3 weken over om hem te bestellen.
Andere winkels zoals Big One heb ik niet eens gemaild, zij vragen al 8 euro voor het verzenden alleen, wat ik een beetje ruig vind voor een product van 16 euri..

dv247.com levert hem wel, maar accepteert blijkbaar geen paypal, voor de rest heb ik hem nog niet kunnen vinden in de U.K.
We zoeken verder..

schizo910
28 januari 2009, 00:30
Ik heb er twee waarvan één reserve... ruilen? laten we zeggen voor een... eh..

Serieus, ik haal ze bij Sound Plaza, Amsterdam.

Nielsje
28 januari 2009, 09:54
Bedankt voor de tip! Zal ze even mailen vandaag.

Yek1
4 februari 2009, 08:20
kabels vastgezet met zogeheten 'plakzadels'. Je kan ze hier vinden (
http://www.highflow.nl/aansluitingen/aansluitingen-toebehoren/tie-wraps-kabelbinder-mounting-block-zelfklevend-.html).

Thanks voor de link! Ik zoek die dingen al zóóó lang. Top.

Izegrim
10 februari 2009, 23:31
Leuk topic dit! :)

Ik had lang geleden al eens een monster van een MDF-board gepost in een ander topic, maar nu ben ik het zat. Ik heb een Pedaltrain 2 besteld, maar het duurt nog ff voor die binnenkomt. Ik ben nu op zoek naar een stekkerdoos waarvan de contacten NIET SCHUIN staan... En geloof mij: dat valt niet mee!

Hoe pakken anderen dat aan op een Pedaltrain? Ik wil geen voeding á la PP+ of Big John, maar wel een acceptabele oplossing waar ik m'n 1 Spot en 18V adapters op kwijt kan.

Is dit iets? (http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI1NTgwMzg0Nzk=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Dduoversal%26fh_secondid%3Dnl 2620429%26fh_lister_pos%3D1%26fh_location%3D%252f% 252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dduov ersal%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch)

schizo910
11 februari 2009, 10:51
Nu ik een patchbay in mijn boardje heb zitten zou ik het wel makkelijk vinden om de twee kabels die van mijn board naar FX loop gaan bij elkaar zitten als ware het één kabel. Eerst dacht ik aan krimpkous, maar buiten dat het vrij prijzig is om zo'n 5 meter krimpkous erom heen te jassen, wordt de kabel er ook te stug van. Dus heb ik het eerst geprobeerd met tie-wraps, geen succes; bij het oprollen moet je uitkijken voor de scherpe afgeknipte randen en dat werkt niet prettig. Vervolgens heb ik de kabels met veel gedoen netjes aan elkaar geplakt met Ductape. Maar toen ik ging oefenen merkte ik dat e.e.a. enorm stoorde, de Ductape was van dat dunne zilverkleurige spul, misschien dat er iets van metaal o.i.d. doorheen zit waardoor het stoort, maar dat kan ik niet zien. Of komt het gewoon omdat die twee snoeren te dicht bij elkaar zitten?

Anyways, iemand een tip hiervoor?

Jan Buurman
11 februari 2009, 10:56
En het verkrijgen deze daisy is een hels probleem. Een aantal door de vd Haar gesuggereerde dealers leveren hem blijkbaar niet, of willen niet bestellen. Feedback doet er blijkbaar 3 weken over om hem te bestellen.
Andere winkels zoals Big One heb ik niet eens gemaild, zij vragen al 8 euro voor het verzenden alleen, wat ik een beetje ruig vind voor een product van 16 euri..

dv247.com levert hem wel, maar accepteert blijkbaar geen paypal, voor de rest heb ik hem nog niet kunnen vinden in de U.K.
We zoeken verder..

Ik heb hem via Max Guitars in Den Haag. Ik heb hem voor 13,50 gekocht. Hij heeft er nog enkelen hangen....

Jan Buurman
11 februari 2009, 11:00
Voor betaalbare Custom gemaakte kabels van zeer goede kwaliteit:
http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html
Erg goede ervaringen mee!!!
Ik heb er één kabel laten maken waardoor 3x signaal (Main, send en return) en 1x footswitch lopen. Ik heb dus één kabel met 4 met kleur gecodeerde pluggen aan elke zijde. Werkt zeer lekker en geen dradenbrei!!!!

Nielsje
11 februari 2009, 11:05
Ik heb hem via Max Guitars in Den Haag. Ik heb hem voor 13,50 gekocht. Hij heeft er nog enkelen hangen....

Toen ik een paar weken geleden een mail stuurde, hadden ze slechts de mc-5. Als ze de mc-8 voor 13.50 euro verkopen, dan is dat wel een scherpe prijs. Bij de meeste winkels kost de mc-5 al meer. Heb hem inmiddels zelf van ebay afgeplukt.

Jan Buurman
11 februari 2009, 11:09
Toen ik een paar weken geleden een mail stuurde, hadden ze slechts de mc-5. Als ze de mc-8 voor 13.50 euro verkopen, dan is dat wel een scherpe prijs. Bij de meeste winkels kost de mc-5 al meer. Heb hem inmiddels zelf van ebay afgeplukt.

Ik heb eerst ook 10 keer gebeld of hij er al was. Op een gegeven moment gevraagd of hij hem voor mij kon bestellen. Toen was het zo gebeurd. Vandaag precies een week geleden opgehaald.... inderdaad voor 13,50. Dat vond ik erg meevallen...

arcane
11 februari 2009, 11:19
Voor betaalbare Custom gemaakte kabels van zeer goede kwaliteit:
http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html
Erg goede ervaringen mee!!!
Ik heb er één kabel laten maken waardoor 3x signaal (Main, send en return) en 1x footswitch lopen. Ik heb dus één kabel met 4 met kleur gecodeerde pluggen aan elke zijde. Werkt zeer lekker en geen dradenbrei!!!!

Wat kost dat als ik vragen mag?

Jan Buurman
11 februari 2009, 23:34
Weet ik niet precies meer.. ik geloof een tientje 6/7. Misschien was het ook wel 80,- .... Maar daar zitten alleen al 6 mono Neutricsen en 2 stereo Neutricspluggen bij...
Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Ik heb ze bij voorbeeld ook kleurcoderingen laten geven. Je knt het zo gek maken als je zelf wilt.
Gewoon even met ze mailen. Bij mij reageerden ze zeer snel.

Het is een zeer goede kabel geworden met geen/weinig tone-loss.

fuchs
15 februari 2009, 18:48
Zo, even nuttig zijn hoor.
Bij het doorspitten van dit topic, bleek tot mijn verbazing de handige handleiding van DML om met kettingschakels pedalen vast te maken, te ontbreken.

http://img167.imageshack.us/img167/4717/12516206gm0.jpg


Mooie methode, alleen bij mijn MXR-pedalen zijn de schroefjes te kort icm met de schakeltjes. Nu maar hopen dat ik bij de ijzerzaak zo'n zelfde schroefjes kan vinden maar dan wat langer..

Nog iemand met deze ervaring?

edit: Ben inmiddels langs een paar ijzerzaken geweest, niemand die zulke schroefjes heeft. De draad schijnt een lastige te zijn... Wat nu? Ik wil wel graag mijn pedalen volgens bovenstaande methode bevestigen

the sure thing
17 februari 2009, 16:54
Mooie methode, alleen bij mijn MXR-pedalen kort icm met de schakeltjes. Nu maar hopen dat ik bij de ijzerzaak zo'n zelfde schroefjes kan vinden maar dan wat langer..

Nog iemand met deze ervaring?

edit: Ben inmiddels langs een paar ijzerzaken geweest, niemand die zulke schroefjes heeft. De draad schijn een lastige te zijn... Wat nu? Ik wil wel graag mijn pedalen volgens bovenstaande methode bevestigen ik heb schroeven gevonden die in de MXR pedalen passen. Het zijn schroeven die je bij elke ijzerhandel kan halen? Ik ben naar een willekeurige ijzerhandel geweest en die passen... Ik moet er wel bijzeggen dat ik recente MXR schroeven heb: dus in een MC402 en XR 10 band EQ. Met van die imbus-kopjes erop... Die schroeven die je bij de ijzerhandel haalt hebben geen imbus maar gewone schroevendraaier koppen.

fuchs
17 februari 2009, 21:53
In mijn MXR pedaaltjes (Dynacomp en Classic Fuzz) zaten dus schroeven met een kruiskop. De dikte zit tussen M3 en M4 in, en de draad is waarschijnlijk iets Amerikaans/Engels. Ik heb het probleem op weten te lossen door de oorspronkelijke gaatjes wat op te (laten) boren en er draad in te tappen. Nu past er een gewone M4 in.

Nielsje
17 februari 2009, 22:10
Tja, of je gaat gewoon naar de betere ijzerhandel waar ze ook imperial maten verkopen, en je koopt een paar schroefjes. Behoud je de waarde van je vintage pedalen;)

fuchs
18 februari 2009, 08:08
Ach tegen de tijd dat die pedalen vintage zijn ben ik zelf ook vintage...

Thiez
2 maart 2009, 23:26
ik ga binnenkort een eigen pedalboard maken. het ontwerp ligt al helemaal klaar. ik heb alleen nog een probleem met de voeding.
Ik heb een RMC wah, korg tuner, en er komen nog 2 9V pedaaltjes bij. dit kan ik doorlinken op 1 adapter. maar daarnaast heb ik nog een blackstar distortion 12V distortion.
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn voeding? ik wil het zo compact mogelijk dus liefst geen stekkerdoos op me board.

Zijn er voedingen met beide deze aansluitingen of zijn er plaatsen waar je een voeding op maat kun laten maken?

alvast bedankt

cluseau
3 maart 2009, 07:32
Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn voeding? ik wil het zo compact mogelijk dus liefst geen stekkerdoos op me board.

Uiteraard is het mogelijk een gecombineerde voedig op maat te maken maar dan is er iets meer info nodig:
1 hoe groot (fysiek) mag de voeding zijn.
2 hoeveel stroom moet hij kunnen leveren.
Tel hiervoor de afzonderlijke stromen van de gebruikers bij elkaar op.
Pas dan kun je bepalen waar de voeding aan moet voldoen.


gr
Frans

Thiez
3 maart 2009, 16:20
Hetvolgende moet op mijn pedalboard:

RMC-3 wahwah (9V - Max. 200mA)

Korg DT-10 (9V - weet niet hoeveel ampere)

Blackstar distortion (16V - 800mA)

Boss RV-3 (9v - weet niet hoeveel ampere)

Marshall RG-1 (9v - weet niet hoeveel ampere)


Op moment heb ik de blackstar met zijn eigen adapter liggen en de andere met een ibanez adapter met verloopstukje voor 7 pedaaltjes.

Mitch
3 maart 2009, 18:03
In de voedings FAQ staat een link naar een lijst waar je kunt zien hoeveel stroom bepaalde pedalen trekken.
Overigens, de RMC wah trekt dus bij lange na niet 200mA, maar het advies is om geen adapters te gebruiken die meer stroom kunnen leveren. De RV en de Regenerator zijn allebei digitale pedalen en die zullen dus wat meer stroom trekken (50-100mA). Met een aparte adapter voor de blackstar en een one spot met daisy chain of een envoudige 9V voeding zou je al een eind moeten kunnen komen.
Check sowieso de voedings FAQ!

Thiez
3 maart 2009, 21:05
ik wil het liefst een stroomaansluiting maken als in me versterker. 3pins aansluiting.
en dan daarop wil ik dus de 9v adapter en de 16v adapter aansluiten.
aangezien ik het zo compact mogelijk wil maken wil ik geen stopcontact erin maar de draden van beide adapters gelijk op die 3pins aansluiting solderen. is dit mogelijk?

cluseau
3 maart 2009, 22:13
ik wil het liefst een stroomaansluiting maken als in me versterker. 3pins aansluiting.
en dan daarop wil ik dus de 9v adapter en de 16v adapter aansluiten.
aangezien ik het zo compact mogelijk wil maken wil ik geen stopcontact erin maar de draden van beide adapters gelijk op die 3pins aansluiting solderen. is dit mogelijk?

Alles is mogelijk! Het enige wat je moet doen is de vereiste stroom berekenen, zie hiervoor de tip van "Mitch" Dus niet de stromen van de adapters optellen maar de werkelijke stroom die de afzonderlijke units nodig hebben optellen. Als alle stromen en spanningen bekend zijn kun je een adapter (laten) maken welke alle benodigde spanningen levert en wel in 1 behuizing.

Frans

titzenpitzer
18 maart 2009, 15:02
Hoi!

Ik ben een van dezer dagen ook van plan om mijn pedalboard uit te breiden, dit door een showmaster 48-case aan te schaffen.
Ik heb al ergens gelezen dat de diepte IN de case een 14cm zou zijn, kan iemand dit bevestigen?

't Is redelijk belangrijk, aangezien mijn tubezipper een belachelijk "hoog" pedaal is en ik niet voor verrassingen wil komen te staan :)

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs018.snc1/2639_57352682764_574017764_1650922_7021712_n.jpg

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs018.snc1/2639_57352687764_574017764_1650923_228256_n.jpg

Mitch
18 maart 2009, 22:47
Inderdaad 14 cm dus en volgende keer geen crossposts graag.

M Kactus
19 maart 2009, 14:47
Zo, en nu ga ik eens een domme vraag stellen. Ik ben begonnen aan mijn eerste pedalenplank, dus ben ik een berg foto's afgelopen. Wat me nu opvalt, is dat iédereen zijn wah aan de buitenkant heeft staan. Heeft dat een reden ?

Bij mij komt er een Fuzz Face voor de wah (en misschien de drive ook, twijfel nog), dus zou hij ergens in het midden uitkomen. Waarom zie ik dat echter nergens ?

JeroenSchaaf
19 maart 2009, 14:49
Omdat veel mensen hun fuzz voor de wah niet gaaf vinden klinken. En volgens mij had het iets te maken met Buffers.:)

M Kactus
19 maart 2009, 14:53
Omdat veel mensen hun fuzz voor de wah niet gaaf vinden klinken. En volgens mij had het iets te maken met Buffers.:)

Een FF voor een wah is toch de "normale" volgorde ? Precies vanwege die buffer in een wah die en FF niet graag voor zich heeft zitten.
Maar de enige reden is dus omdat hij eerst in de keten zit ? Ik dacht dat er misschien een praktische reden aan verbonden was.

JeroenSchaaf
19 maart 2009, 14:56
Ik wah liever met mijn rechter voet, daarom zet ik hem rechts! :D

Valerius
8 april 2009, 01:02
Even een vraagje dat ik geen nieuw topic waard vind, en waar ik ook niet veel bruikbaars in de zoekfunctie van kon vinden:

Kan ik mijn pedalboard zonder problemen gebruiken voor mijn akoustische gitaar? Ik wil hem aansluiten tussen mijn Marshall AS50 (akoustische versterker) en een standaard steelstring gitaar met fishman-pickups. M'n pedalboard bestaat uit enkele boss-achtige stompboxes (DD5 delay, chorus, tuner, etc).

Ik weet dat er speciale akoustische multieffectenpedalen zijn, vandaar mijn onzekerheid. Bovendien heb ik nog nooit een akoestische gitarist met een pedalboard als deze tussen zijn gitaar en amp in zien staan. Krijgt de versterker problemen? Gaat mijn gitaar ontploffen? Of kan ik het probleemloos proberen?

M Kactus
8 april 2009, 06:04
Gaat mijn gitaar ontploffen?

:seriousf: Nee, hoor. Hoegenaamd geen enkel probleem! Er zijn veel meer akoestische gitaristen die effecten gebruiken dan je denkt, hoor. Het enige probleem dat je kunt hebben, is feedback bij distortions. Dan gaat de gitaar rondzingen. En dan nog niet eens altijd. Doen dus :ok:

Thiez
8 april 2009, 12:47
Ik wil al een tijdje een pedalboard maken maar nu ik andere versterker heb is mijn footswitch een heel stukje groter. Nu zit ik dus te denken om die showmaster 48 te gaan halen maar ik vind die qua afmetingen zo ontzettend groot.

Het viel me op dat mijn flightcase voor me versterker bijna dezelfde afmetingen had dus ik ben eens gaan passen.
http://www.foto-uploaden.nl/upload/423af7722ba7e49ddc46851f35ec2f5b.jpg
http://www.foto-uploaden.nl/upload/b032af9f756add1f94e6bdac4ce6853b.jpg

nu is deze koffer maar 27 diep dus aan 30 cm zou ik genoeg hebben en de showmaster is 38. Ik vind het zo aardig groot overkomen en ik houd niet zo van dat hele uitbundige haha. de breedte lijkt ook of ik ruimte zat over heb maar daar komt waarschijnlijk nog een volume pedaal bij

De hoogte van deze case open is 90. nu kon ik nergens de maten van showcase goed vinden wat daar de hoogte is van het onderste deel open aan de voorkant.

Wat adviseren jullie? zelf case maken en wat duurder uit zijn of gewoon gaan voor die showmaster 48?

Valerius
9 april 2009, 00:15
:seriousf: Nee, hoor. Hoegenaamd geen enkel probleem! Er zijn veel meer akoestische gitaristen die effecten gebruiken dan je denkt, hoor. Het enige probleem dat je kunt hebben, is feedback bij distortions. Dan gaat de gitaar rondzingen. En dan nog niet eens altijd. Doen dus :ok:


Thanks Kactus! Ik ga er mee aan de slag :ok:

gibson-strato
10 juni 2009, 11:52
Weet er iemand van jullie misschien hoe je zo'n 'box' maakt waar je voeding, send en return in kunt bouwen?

De meesten hier hebben dat bij het deksel van het pedalboard, dan hoeven ze er maar een voedingkabel etc achterin te steken.

Weet iemand een link of beschrijving hoe je dat maakt?

Bedankt vast!

soup
2 juli 2009, 21:18
Vraagje


Hoe heet dat ene apparaat (redelijk goedkoop, 90 euro of minder?) ook alweer waar enkele hier hun pedalen mee voeden? Ik ga morgen normaal gezien enkele pedalen kopen en heb dat ook nodig.

????


Ik ga normaal een OCD fulltone kopen en een delay (t-rex replica) dan heb ik toch maar 1 daisy chain nodig?

Baco
2 juli 2009, 21:21
Vraagje


Hoe heet dat ene apparaat (redelijk goedkoop, 90 euro of minder?) ook alweer waar enkele hier hun pedalen mee voeden? Ik ga morgen normaal gezien enkele pedalen kopen en heb dat ook nodig.

????


Ik ga normaal een OCD fulltone kopen en een delay (t-rex replica) dan heb ik toch maar 1 daisy chain nodig?

Artec Power Brick?

soup
2 juli 2009, 21:25
nee heb hem al gevonden :D

toch bedankt


http://www.visualsound.net/1spot.htm

1 spot

Baco
2 juli 2009, 21:33
nee heb hem al gevonden :D

toch bedankt


http://www.visualsound.net/1spot.htm

1 spot


Oh, maar die is een stuk goedkoper dan 90 euro hé, je zette ons op het verkeerde been ;)

jasses
3 juli 2009, 10:00
nee heb hem al gevonden :D

toch bedankt


http://www.visualsound.net/1spot.htm

1 spot


let wel op, die t-rex replica heeft volgens mij 12 Volt nodig. Ik ben er niet zo zeker van of dat gewoon met 1spot gaat lukken.

Aanvulling: ik dacht het wel, maar toch even voor de zekerheid opgezocht: de ocd kan ook 12V aan. Dus als je enkel die twee pedalen ermee moet voeden, kan je zoeken naar een 12V adaptor en een kabeltje om 'm te splitten tussen de twee pedalen.

soup
7 juli 2009, 22:04
let wel op, die t-rex replica heeft volgens mij 12 Volt nodig. Ik ben er niet zo zeker van of dat gewoon met 1spot gaat lukken.

Aanvulling: ik dacht het wel, maar toch even voor de zekerheid opgezocht: de ocd kan ook 12V aan. Dus als je enkel die twee pedalen ermee moet voeden, kan je zoeken naar een 12V adaptor en een kabeltje om 'm te splitten tussen de twee pedalen.

:(, ik dacht dus dat hij 9 volt was.

En je zegt dat ik op zoek zou gaan naar een 12V adapter, dat zorgt toch niet voor problemen bij pedalen die enkel 9V nodig hebben?



Wat stellen jullie dan voor, ik ben/was van plan alles bij feedback te kopen. Wat bieden zij nog aan?

Zo'n voodoo lab pedal power (en board) of andere in dat genre zijn me iets te duur, zeker omdat ik maar maximaal 4-5 pedalen ga gebruiken.

Of moet ik gewoon deze eenmalige kost maken en zo'n power supply kopen? Ik twijfel alleen omdat ik las dat iemand er ''maar'' 18 maanden mee deed, al weet ik niet hoe frequent hij dat gebruikte maar bij mij zal het maximum om de week zijn.


Wat mijn plan uiteindelijk is, is dit:



Fulltone OCD/Zvex box of rock/T-rex Mudhoney/...
T-rex replica/Boss DD7/Carl Martin Echotone/delayla/...
Korg tuner
Boss DS-2 (enige 'aparte' effectpedaal die ik al heb)

Misschien later komt daar nog iets bij als een EHX clone (chorus).


Wat ik dus van plan was, was gebruik te maken van zo'n 1-spot en dan een daisy chain en daar alles mee verbinden.



Tips aub., ik dank jullie vriendelijk. :ok:

HaroldA
7 juli 2009, 22:15
Tips aub., ik dank jullie vriendelijk. :ok:

Cioks Double Jack!

Zowel 9 als 12 volt, geen geïsoleerde uitgangen, maar voor de rest een mooie voeding!

Henri H
7 juli 2009, 22:17
Probeer deze 's, desnoods 2 stuks. Dan kun je evt. bepaalde pedalen op een aparte adapter zetten, mocht er storing optreden.
Je pedalen kun je er misschien ook wel bestellen, proberen en evt. weer terugsturen (30 dagen proberen).

Zeker geen 12 V op een pedaal aansluiten wat voor 9V bedoeld is!
Je kunt wel een 300 mA adapter op een pedaal aansluiten wat maar 50 mA nodig heeft b.v.

http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm

Nitefly7
7 juli 2009, 23:06
:(, ik dacht dus dat hij 9 volt was.

En je zegt dat ik op zoek zou gaan naar een 12V adapter, dat zorgt toch niet voor problemen bij pedalen die enkel 9V nodig hebben?



Wat stellen jullie dan voor, ik ben/was van plan alles bij feedback te kopen. Wat bieden zij nog aan?

Zo'n voodoo lab pedal power (en board) of andere in dat genre zijn me iets te duur, zeker omdat ik maar maximaal 4-5 pedalen ga gebruiken.

Of moet ik gewoon deze eenmalige kost maken en zo'n power supply kopen? Ik twijfel alleen omdat ik las dat iemand er ''maar'' 18 maanden mee deed, al weet ik niet hoe frequent hij dat gebruikte maar bij mij zal het maximum om de week zijn.


Wat mijn plan uiteindelijk is, is dit:



Fulltone OCD/Zvex box of rock/T-rex Mudhoney/...
T-rex replica/Boss DD7/Carl Martin Echotone/delayla/...
Korg tuner
Boss DS-2 (enige 'aparte' effectpedaal die ik al heb)

Misschien later komt daar nog iets bij als een EHX clone (chorus).


Wat ik dus van plan was, was gebruik te maken van zo'n 1-spot en dan een daisy chain en daar alles mee verbinden.



Tips aub., ik dank jullie vriendelijk. :ok:

ik zou voor de T-Rex Fueltank gaan, die heeft speciaal voor de T-rex pedalen die 12v nodig hebben, 12v uitgangen..
is ook niet zo duur als de PP2+..

soup
8 juli 2009, 00:38
Overflow hier!!


Over die T-rex fuel tank lees ik dat de uitgangen niet geïsoleerd zijn, wat voor hum/buzz/... kan zorgen?!

Maar hij voedt zowel 9V als 12V, dus daar zie ik geen probleem in.


Maar de voodoo lab pedal power 2 voedt evenwel 9V als 12V (?) !!


9/12V (x4) – Standard 9V and 12V Boss ACA
With each one of these four outputs delivering 100mA, you can easily power any 9V battery-operated pedals. Boss pedals that specify the PSA adapter operate at 9V like most other pedals. Boss pedals that require the ACA adapter operate at 12V which can be selected via switches underneath the Pedal Power 2 Plus. Any one of these outputs can be individually selected to run at 9V or 12V.
Of geldt dit enkel voor de BOSS pedalen?

http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm






Hadden ze dit maar in Europa

==> http://www.modtone-effects.com/Power-Plant-Variable-Voltage-En1.html


Ik hoop dat ze bij feedback er genoeg van weten en zullen ze het zelf eens mogen uittesten voordat ik mijn eigen pedaaltjes zou verpesten door verkeerd voltage of dergelijke. :D


Maakt het nu eigenlijk uit welke van de 2 ik neem?

JeroenSchaaf
8 juli 2009, 08:43
Overflow hier!.....

Maar de voodoo lab pedal power 2 voedt evenwel 9V als 12V (?) !!

Of geldt dit enkel voor de BOSS pedalen?

http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm

....

De Pedalpower heeft een aantal uitgangen, en bij 2 van die uitgangen kun je traploos schakkelen tussen 4,5 volt tot 12 volt. ( let wel op hoeveel je per uitgang kan belasten )

Yek1
8 juli 2009, 08:58
De Pedalpower heeft een aantal uitgangen, en bij 2 van die uitgangen kun je traploos schakkelen tussen 4,5 volt tot 12 volt.

Nee hoor, bij 2 uitgangen kun je m.b.v. de SAG-functie traploos schakelen tussen 4,5 en 9V max. (op 100mA).

De 4 normale uitgangen kunnen in Boss ACA-mode geschakeld worden, waarin ze circa 12V afgeven (op 100mA).

JeroenSchaaf
8 juli 2009, 09:02
How dom van me! sorry! ik dacht tot 12volt.. maar klopt ook wel ik had in me pedalboard nog appart een One Spot liggen. :D

jasses
8 juli 2009, 12:35
Cioks Double Jack!

Zowel 9 als 12 volt, geen geïsoleerde uitgangen, maar voor de rest een mooie voeding!

Zo, die cioks-dingen zijn interessant! Maar ach, ik heb mijn fueltank al.

iets meer ontopic: hoewel ik mezelf slechts als weinig anaal beschouw, heb ik toch een mooi exceltabelletje opsteld met de eigenschappen en prijs van volgende powersupplies, het helpt wel om de meest geschikte te zoeken: pedal power 2; fueltank classic; fueltank junior; flatliner pro; flatliner six; cioks double jack; cioks schizophrenic. Daar heb ik het bij gehouden, je moet ergens stoppen…

Helaas als ik de tabel naar hier copy-paste krijg ik slechts chaos, dus probeer ik even specifiek voor het geval van soupero (en een beetje algemeen) af te lijnen:

Pedalpower, flatliner pro en fueltank classic zijn eigenlijk pas interessant als je voor meer dan 6 pedalen wilt gaan, of wanneer je eveneens AC-pedalen gebruikt.

Als je de mogelijkheid wilt eveneens 12Volt pedalen aan te sluiten, valt de fueltank junior af.

Van wat dan overblijft, vind ik de cioks schizophrenic veruit de interessantste: 6 geïsoleerde uitgangen, 5 daarvan instelbaar ofwel 9V ofwel 12V en eentje dat regelbaar is tussen 1 en 14 Volt of 18 Volt. Voor een nette prijs van iets meer dan 100 euro.

tomdiedom
8 juli 2009, 12:50
bij die cioks zitten de kabeltjes niet bij de prijs inbegrepen. Die moet je nog los kopen(volgens mij). Als je de prijs voor die kabels meerekent( 5 e per stuk x 6 meen ik) dan kom je op ongeveer dezelfde prijs uit als de burkey six, die je voor 150 e kan krijgen.

soup
8 juli 2009, 15:14
Thanks die Cioks ziet er goed uit maar waar is die verkrijgbaar? Ik krijg zeer weinig hits op google, thomann biedt deze ook niet aan.

Enkel haarguitars?

HaroldA
8 juli 2009, 15:25
Thanks die Cioks ziet er goed uit maar waar is die verkrijgbaar? Ik krijg zeer weinig hits op google, thomann biedt deze ook niet aan.

Enkel haarguitars?

Ik heb 'm bij http://www.nederlandmuziek.com gekocht, maar daar staat hij nu niet op de website.

Banzai heeft 'm nog wel: http://www.banzaieffects.com/Cioks-Double-Jack-pr-26331.html


bij die cioks zitten de kabeltjes niet bij de prijs inbegrepen. Die moet je nog los kopen(volgens mij). Als je de prijs voor die kabels meerekent( 5 e per stuk x 6 meen ik) dan kom je op ongeveer dezelfde prijs uit als de burkey six, die je voor 150 e kan krijgen.

Kabeltjes zijn Eur 2,62 p/st. De Double Jack zelf is 80,- dus voor 80 + (7*2.62 = 18.34) = ~100 Euro heb je 'm compleet met 7 kabels van de door jou gekozen lengte.

soup
8 juli 2009, 20:38
Oke, morgen ga ik dus naar feedback en pedalen testen. Ik was nu eigenlijk van plan (als alles goed verloopt) gewoon die pedalpower 2 te nemen want ik heb juist een mail teruggekregen van een muziekwinkel uit Antwerpen dat het een week zou duren voordat ze hem binnen hebbenen ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten.

Of is die Cioks echt zoveel beter?

jasses
9 juli 2009, 09:04
beter niet, je hebt zelfs meer mogelijkheden met de pedal power. Maar die is wel zo'n 100 euro duurder geloof ik.

HaroldA
9 juli 2009, 10:18
Of is die Cioks echt zoveel beter?

Als je voor de schizophrenic gaat wel! (en die's maar 20,- duurder)


Special demands and higher voltages for powering effect pedals led to development of this product from CIOKS.

Specifications:

# Output voltage: 5x 9V or 12V DC (selectable on the bottom, 75mA each).
# 1x 18V DC (80mA) or tuneable between 4 and 14V to simulate boost or dying battery
# 6 DC outlets (centre is positive)
# Individual short circuit protection on each outlet
# 2 LED status indicators (Power & Check)
# 2m mains cable
# Dimensions: 130x75x40mm
# Durable design – 3mm thick case able to withstand a person standing on the device.
# LED status indicators on each outlet give you an overview of your power situation at a glance.
# RCA sockets are used for outlets for better mechanical fixture of the Flex cables connected to the device – to avoid cables unplugging themselves by accident.

soup
9 juli 2009, 16:48
Ik ben terug, TEVREDEN, thuis.

Deze ochtend vertrokken naar feedback eindhoven en op gelijkaardig materiaal (eigenlijk precies hetzelfde) gespeeld.

Ik wou beide effecten tegelijkertijd testen dus onmiddellijk gevraagd naar de voodoo pedal power. Deze was ''jammer genoeg'' niet aanwezig maar ik zag wel dat ze een Cioks schizophrenic hadden (hoera, zeker omdat hij maar 99 euro kost) dus werd van deze gebruik gemaakt.

Waar ik echt voor kwam was de T-rex replica, deze probeerde ik uit in combinatie met de OCD Fulltone. De OCD is zeker de moeite maar met de T-rex wou het me maar niet lukken. Als ik clean speelde (OCD uit) en enkel op de delay had ik een lastige brom die de T-rex veroorzaakte, zeer zeer zeer irritant.

Uiteindelijk heb ik de OCD gewisseld voor een T-rex mudhoney, deze was zeker mijn ding. Een zeer lekkere strakke distortion maar in combinatie met de T-rex was het ook niet je dat. Als ik gebruik maakte van beide had ik de brom die hij al maakte met de OCD (kerel van feedback zei dat het kwam omdat hij op de voorversterker inwerkte, dat het ''iets teveel werd'') maar nu wanneer de noten uit gefaded (?) waren kwam er nog een ''noot'' (die ik absoluut niet speelde) achter die maar bleef herhalen. Dit zou volgens hun ook komen omdat de T-rex zeer gevoelig was en misschien niet goed werkte in combinatie met de Cioks.

Zeer jammer voor de T-rex maar deze stelde teleur, zeker met het prijskaartje van rond de 400 euro had ik er VEEL meer van verwacht.

Dan even overlegd en stelden ze de maxon AD999 voor en dit was het. Imho een zeer goede delay, zeer warme en clean klank en niks brom of whatsoever.


Dus ik ben naar huis gegaan met de MAXON AD999 + Fulltone OCD + Cioks en alles werkt prima. :cheerup:

Mijn boss heb ik er bij in het rijtje gezet en nu even de perfecte sound en combinatie zoeken.





En bedankt iedereen voor de tips!!!!!

HaroldA
9 juli 2009, 16:53
maar ik zag wel dat ze een Cioks schizophrenic hadden (hoera, zeker omdat hij maar 99 euro kost) dus werd van deze gebruik gemaakt.

Gefeliciteerd! :cheerup:

En fijn om te weten dat ze in Eindhoven de Schizophrenic hebben voor Eur 99,-... Binnenkort maar eens aanschaffen ter vervanging van mijn Double Jack!

Chris Winsemius
22 juli 2009, 17:10
ff tussendoor ;)

Binnenkort heb ik 'n PedalTrain Junior, 2e hands dus ik weet niet of/hoeveel "bevestigingsspul" er bij zit.

Wat is hier voor te gebruiken?
Is er ook iets dat je het zonder blijvende schade voor pedaaltjes kan gebruiken?
Waar te koop?

bvD!!!

(Dankzij dit topic ga ik dus ook aan 'n board.... ;) )

humbucker
22 juli 2009, 18:19
ik dacht dat je hiervoor makkelijk van die stripbandjes kan gebruiken (T-wraps of hoe noemen ze dat).. :)

Mitch
22 juli 2009, 18:22
Ik vind de klittenband van lytpedalboards erg goed. Kun je direct of via ebay scoren bij 'm.

Chris Winsemius
22 juli 2009, 19:16
Thanks humbucker en Mitch!

Ik kijk wel even wat er bij zit en ik zie Mitch dit weekend (ja ha, ik zal de mails nog even checken ;) ).

Thiez
4 augustus 2009, 21:32
ik ben op zoek naar een daisy chain met haakse pluggetjes. op moment heb ik een daisy van ibanez maar die pluggen zijn zo ontzettend lang en onhandig op mijn pedalboard....

Valoosj
4 augustus 2009, 22:15
ik ben op zoek naar een daisy chain met haakse pluggetjes. op moment heb ik een daisy van ibanez maar die pluggen zijn zo ontzettend lang en onhandig op mijn pedalboard....

Die van onespot al bekeken? 16 euro voor 8 pluggetjes.

Thiez
5 augustus 2009, 17:11
nee daar was ik naar op zoek maar kon hem nergens te koop vinden? tips?

Valoosj
5 augustus 2009, 17:56
In België vind je die standaard in de muziekwinkel.
Kijk eens op ebay?

soup
5 augustus 2009, 18:11
deze bedoel je toch?


http://www.muziekvisie.be/pagez/mv_products.asp?find=daisy