PDA

View Full Version : Nieuwe Lakewood's snuiven



hanskemink
12 december 2007, 13:21
---------------

Laser
12 december 2007, 16:18
Jommie,
klinkt lekker. Hou die gedachte bij!!! Kan van pas komen bij een volgende GAS aanval.

bert
12 december 2007, 17:45
Verslaafd . . . . Ben nog altijd verslaafd aan de lucht van mijn gitaar. Afentoe eens met mijn neus in het klankgat en . . . . snuiven maar. Ook mijn koffer heeft een lekker luchtje. ( 2e verslaving ) Laatst een wandeling in een vochtig Zwitsers-bos, waar ze aan het hakken waren, leek het wel of ik door mijn gitaar liep. Die lucht was precies MIJN gitaar.

Bert.

weet dat je met snuiven wat anders bedoelde, maar ik wou dit toch ook even kwijt.

bert k
12 december 2007, 19:49
Nou, de lucht is er wel vanaf inmiddels, maar ik heb een Lakewood M-32... Echt al jaren helemaal blij mee. Goed (prachtig) gebouwd, en een heerlijke klank. En die fabriek zit gewoon een paar uur rijden van hier...:)

Jedeel
13 december 2007, 06:42
Is een beetje OT maar.... weet iemand hier wat er toch met hun website aan de hand is?

D.w.z. de online-shop is al heel lang gesloten en het forum is volgens mij nu al driekwart jaat 'in onderhoud'. :???:

Jedeel
13 december 2007, 10:14
....Maar ik merkte de laatste maanden dat het wel functioneerde dat het elke dag onder 'smerigheid' werdt bedolven.....
Ik probeer het forum niet dagelijks/wekelijks, maar ik krijg toch al zeker 6 maanden (zo niet langer) de onderhoudsmelding.
Misschien dat het forum tussendoor even 'actief' is geweest?

lutewizzard
13 december 2007, 12:55
@ Hans Kemink:

Ik ben benieuwd waar je die nieuwe Lakewoods hebt gesnoven. Op de site van Lakewood zijn maar een paar adressen in Nederland te vinden. Of was het ergens anders?

Boom-chick-Franky
13 december 2007, 20:24
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO~S!!!!!!!!!!!!!!


Ik wil graag foto`s zien Hans

Frank

Daniël_san
13 december 2007, 21:16
Ik heb al een behoorlijke tijd een M1-CP. Erg goede gitaar, mahonie zijkant voor een iets zachtere klank dan een M32. (ik vind allebei mooi, maar de M32 lag net boven mijn budget;)) Maar Lakewood maakt erg mooie gitaren.

Wizz
13 december 2007, 22:17
Maar duitse gitaren... sorry hoor. En hij heeft ook wel een heel eng baardje, je ziet hem helemaal voor je in een lange regenjas in het park...
Doe mij maar een Taylor !

Wizz

chris c
13 december 2007, 22:20
Het is me in België ook opgevallen dat je de laatste tijd nauwelijks nog Lakewoods in de winkels ziet, terwijl dat een paar jaar geleden wel het geval was. Een jaar of 3 geleden waren er opeens echt veel Lakewoods, en ze bleven nooit lang in de winkels hangen, en nu niets meer... vreemd. Ik vermoed dat het aan de distributie (of de productie ?) ligt, en niet aan de winkels, want zoals gezegd, die gitaren verkochten goed (en ze zijn ook goed !)

bert k
13 december 2007, 22:23
Wie is tegenwoordig de importeur? Destijds was het Ron Houben, die hier ook post. Maar nu?

dadgad
14 december 2007, 00:05
P.S. Ik had het liefst ook allemaal vrouwelijke 'Man'zer gitaren

Hallo Hans,

Mocht je willen - die zijn een beeeeetje onbetaalbaar ! Linda Manzer maakt
hele mooie gitaren, maar ik moet de eerste hier in Europa nog tegenkomen.

lakewood is wel betaalbaar, en als je zoekt vind je er wel een. Ik heb zelf een
M32 Custom, dus met een paar aangepaste features (diepere body, open
vergulde mechanieken - lijken Waverly maar zijn Schaller), tweedehands
gekocht weliswaar - maar toch een schitterend instrument. Voelt een beetje
stug aan, maar heeft een ontzettende power. Zo'n beetje de gitaar met het
meeste volume in mijn "collectie".

Er hangt trouwens nog een mooie maple Lakewood bij Piet (er horen puntjes
op de 'e', maar ik weet even niet hoe) gitaren in Arnhem.....

Greetz,

Han (zonder 's' !)

Jedeel
14 december 2007, 11:28
Er hangt trouwens nog een mooie maple Lakewood bij Piet (er horen puntjes
op de 'e', maar ik weet even niet hoe) gitaren in Arnhem...

Even OT..... dat wordt dan Piët :-)

(om de ë te verkrijgen => eerst Shift dubbel quote en dan de e) :-)

Boom-chick-Franky
14 december 2007, 19:05
Maar duitse gitaren... sorry hoor. En hij heeft ook wel een heel eng baardje, je ziet hem helemaal voor je in een lange regenjas in het park...
Doe mij maar een Taylor !

Wizz
Ja, nu Wizz de vergelijking maakt,waar liggen de verschillen tussen een Lakewood en een Taylor??
Wat vindt jij Hans, naar wat ik tot nu toe van jou gelezen heb, lijk jij mij iemand die weet waar hij over praat.
Wat zijn de verschillen tussen BV Taylor-Lakewood-Martin??
Hoe bespeelbaar is een Lakewood bv tov een Taylor??
En de klank??Taylor is normaal ingetogen, maar wel goed uitgebalanceerd.
Martin is mooi ,hoe zit het met Lakewood(heb eerlijk gezegd er nog nooit serieus naar gekeken......... :nervous:

Frank

LaurentB
14 december 2007, 21:55
Maar duitse gitaren... sorry hoor. En hij heeft ook wel een heel eng baardje, je ziet hem helemaal voor je in een lange regenjas in het park...
Doe mij maar een Taylor !

Wizz

Wat is dat nou voor onzin? Gitaren moet je beoordelen op hoe ze klinken en spelen. Maakt niet uit wat er op de kop staat of uit welk land ze komen. Als het klinkt klinkt het en als het speelt speelt het.

En bijvoorbeeld op klassieke gitaren hebben Duitsers trouwens nog een naam ook hoor, als het je daarom gaat. Te beginnen met de beroemde Hauser van Andres Segovia. En dan heb je Dieter Hopf (ik heb een Hopf van zijn vader, toen nog middenklassers/ hoge middenklassers), Hanika...

lutewizzard
16 december 2007, 22:20
@HansKemink,

Volgens mij ben jij nog niet uitgesnoven?