PDA

View Full Version : Nieuw stratje!



Orpheo
12 december 2007, 11:09
Deze zomer heb ik een PRS swampash special gekocht. Ik ruilde 'm bij een forumlid om voor een LP van warmoth (de paarse quilt, voor mensen die mijn collectie een beetje kennen) en een stratbody+hals+slagplaat. Ik heb echter nooit de tijd gehad om dat ding in elkaar te zetten. Op een gegeven moment had ik zo de schijt ervan, dat ik die man weer emailde met 't verzoek of hij 'm terug wilde nemen, en of ik dan een andere kon uitkiezen, eventueel wat bijdokken. Nja, geen probleem. moest nog wel effe een maandje wachten, mijn ouwe baas moest 't geld nog overmaken. Ik was alleen stom; ik was vergeten dat ik nog voor een uitzendbureau heb gewerkt, en die heeft WEL nu al uitbetaald (ik wilde zeggen 'netjes uitbetaald' maar dat slaat nergens op, omdat de vorige baas de eindafrekening moet maken, etc etc etc).

Nou, welke gitaar is 't geworden? Het is een stratje geworden met maple toets, en maple body. Hij klinkt waanzinnig goed! Dik, scheurend, drukkend, en met een kleine aanpassing kan ie zelfs wat twangy klinken. Ik ben heel erg in mijn nopjes, zeker ook omdat ie er waanzinnig uitziet.

foto's ben ik nu aan 't uploaden, komen eraan.

Veekeren
12 december 2007, 11:10
Een strat? Orpheo toch ;)!

Rinze
12 december 2007, 11:11
Maple body? Weet je dat zeker?

Kim Wilson
12 december 2007, 11:12
Ik hoor het al: geen blijvertje... :satisfie:

Gefeli, Orph! En kom op met die foto's!!

Nellyrocks
12 december 2007, 11:13
Maple body? Weet je dat zeker?

Lekker doods.

maar, ben benieuwd. gefeliciteerd.

fred dons
12 december 2007, 11:18
he mijn maple bodies zijn niet doods!! :D

Orpheo
12 december 2007, 11:39
ja, zeker weten :) en nee, hij klinkt totaal niet doods.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2140.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2139.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2137.jpg

Ik heb 't even met daglicht icm flits gedaan, omdat zonder flits, de quilt niet goed te zien is, niet zoals het in het echt te zien is, zeg maar.

Orpheo
12 december 2007, 11:42
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2134.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2135.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2136.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2138.jpg

en doods is ie zeker niet. Hij is veel lichter dan dat je zou verwachten van een full maple body, en ik denk dat ie daardoor ook veel resonanter klinkt. je moet denken aan een ashbody strat, met esdoorn hals, qua geluid. en dan nog even een tandje strakker en punchier. een tussenweg tussen een 70ies strat en een LP custom ghehe

bass blom
12 december 2007, 11:42
wow, blauw, lekker!

d'oh
12 december 2007, 11:44
Ik vind hem niet mooi, maar toch veel plezier ermee!

Meneer I.
12 december 2007, 11:45
Eigenlijk wel redelijk fraai voor een strat! Maar ik zou een ander kleurtje pickupring erop zetten.

Orpheo
12 december 2007, 11:45
ik heb een tijd geleden al bij warmoth een OFR besteld (komt met de LP aan die ik ook besteld heb) dus die gaat erop, kan dat kitsch goud eraf :D ik heb er ook een andere hals bij gekregen, eentje die een stuk dikker is dan dit, en nu er olie op zit, komt er opeens een heel aardige vlam tevoorschijn :D

TimoSomers
12 december 2007, 11:46
Ziet er erg gaaf uit Orph!!
Stratje met kloten, altijd vet :).
Mooi kleurtje ook, trouwens.

Orpheo
12 december 2007, 11:46
Eigenlijk wel redelijk fraai voor een strat! Maar ik zou een ander kleurtje pickupring erop zetten.

oh? :) welke? ik heb nog en flamed maple ring liggen, maar dat is echt te kitsch. zwart beter?

fred dons
12 december 2007, 11:46
oh dan wil ik die nek graag terug hebben :D

bass blom
12 december 2007, 11:47
oh dan wil ik die nek graag terug hebben :D

ik heb nix gehoord :seriousf:

Orpheo
12 december 2007, 11:47
oh dan wil ik die nek graag terug hebben :D

ghehe, tis niet een vlam als in je haar hoor ;) IK vind 't een mooie vlam, maar tis wel een zoekplaatje :seriousf: ik maak er een foto van ghehe (en ik heb de topkam al aangepast voor de locking nut)

fred dons
12 december 2007, 11:48
mooi, nog problemen er mee gehad ?

Orpheo
12 december 2007, 11:50
mooi, nog problemen er mee gehad ?

neuh, zo gepiept. maar wil je die hals echt terug hebben? dan breng ik 'm van de week nog wel langs.

almarvk
12 december 2007, 11:53
Ik heb ook zo'n blauwe 'golf' op m'n Ibanez SA160 QMTE. Maar dan van zwart naar blauw. Erg mooi iig :)

G.G.
12 december 2007, 11:55
Zo Fred, je bent weer een lelijke kwijt. Heb je weer ruimte voor een mooie.

RammerStein
12 december 2007, 12:01
Zo Fred, je bent weer een lelijke kwijt. Heb je weer ruimte voor een mooie.

haha :seriousf:

Orpheo
12 december 2007, 12:03
fred, ziehier: je hals met 'vlam'. Ik vind t vlam en mooi, maar ik denk dat jij er niet echt wild van word :D

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2142.jpg

fred dons
12 december 2007, 12:07
neuh, zo gepiept. maar wil je die hals echt terug hebben? dan breng ik 'm van de week nog wel langs.

nee joh geintje, ik heb er nog een paar liggen liggen (maar dan met echte vlam)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2582876&i_pos=10&page=2&ktw=8017bb46d2d42965ed208895b4332d68&sid=r4wz5dc7767da12f7e5ded1cee18fadb

Orpheo
12 december 2007, 12:08
nee joh geintje, ik heb er nog een paar liggen liggen (maar dan met echte vlam)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2582876&i_pos=10&page=2&ktw=8017bb46d2d42965ed208895b4332d68&sid=r4wz5dc7767da12f7e5ded1cee18fadb

gelukkig :P toch nog effe zeker weten (van mijn kant) ghehe

almarvk
12 december 2007, 12:09
fred, ziehier: je hals met 'vlam'. Ik vind t vlam en mooi, maar ik denk dat jij er niet echt wild van word :D

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_2142.jpg
Vooral als je de hals bij het gasfornuis houdt :D :D

Orpheo
12 december 2007, 12:40
Vooral als je de hals bij het gasfornuis houdt :D :D

het lijkt erop alsof 'ie erop ligt, maar hij hangt er eigenlijk een metertje boven.

bass blom
12 december 2007, 12:49
het lijkt erop alsof 'ie erop ligt, maar hij hangt er eigenlijk een metertje boven.

ja dat is beter, subtiel roosteren dat ding, anders ploffen de toonkamers :D

rickert
12 december 2007, 13:20
Je kozijnen zijn aan het wegrotten:p

Sinds tijden een gitaar die ik echt niet mooi vind gozer!!! Als jij er maar lekker veel plezier van gaat hebben:p.

G.G.
12 december 2007, 13:35
Sinds tijden een gitaar die ik echt niet mooi vind gozer!!!

Dat was ook wat ik dacht. Orph, je hebt een leuke collectie, maar deze vind ik toch iets minder. Waarom niet een echte strat-strat (vintage brug, 3 pots, 5-way, elzen body en 3 singletjes)? Dat zou denk ik een leukere aanvulling zijn op je collectie.

Joey Handsome
12 december 2007, 13:40
Mesjokke, echt lang geleden dat ik zo'n LELIJKE gitaar gezien heb. De tering... :nervous:

Vooralsnog wens ik je er veel plezier mee. :hippie:

Luke-wannabe
12 december 2007, 13:42
Jezus is het Orpheo afkraak dag geworden? Het is wel erg makkelijk, weet ik, maar echt aardig is het niet..

G.G.
12 december 2007, 13:51
Jezus is het Orpheo afkraak dag geworden? Het is wel erg makkelijk, weet ik, maar echt aardig is het niet..

Nee, da's morgen pas. Altijd de 13e van de maand, weet je toch. Vandaag kraken we zijn gitaar af. :stop:

Ik vind de reacties wel meevallen hoor. Deze gitaar heeft toch wel een behoorlijk typisch uiterlijk, en daar zijn niet alleen liefhebbers voor. Als je post met plaatjes, dan krijg je reacties.... Orph is vaak ook niet veel minder uitgesproken in zijn reacties. Dit kan ie wel hebben.

Qua kwaliteit en klank zal het zeker een prima instrument zijn, qua uiterlijk.... tsja... daar valt van mening over te verschillen (gelukkig maar, anders speelde iedereen op een LP custom of een strat of .... Zou een saaie boel zijn.

Hendriks
12 december 2007, 13:52
Als je hier een gitaar post ,vraag je om reacties en die een keer niet positief uitvallen , nou ja. Ik vind hem ook niet mooi , maar gelukkig verschillen de smaken.

Luke-wannabe
12 december 2007, 13:55
Nee ik vind hem ook niet mooi, maar ik had gewoon het idee dat het bij Orf ietsje erger is dan bij andere mensen (hoewel ik me dat wel kan voorstellen).

iwamoto
12 december 2007, 14:03
ik zeg, 2 maanden, nu zal het zijn "ja die doe ik echt niet weg", ik zag laatst orph's BFG topic, en daarin zei ik ook dat ie m weg zou doen, en jawel, dat heeft ie ook gedaan, iwa heeft nooit ongelijk!

GunMetalBlue
12 december 2007, 14:05
'k Vind'm wat kitscherig. Wel donders mooi, hij hangt wat op het randje...


Veel plezier d'rmee!

G.G.
12 december 2007, 14:08
ik zeg, 2 maanden, nu zal het zijn "ja die doe ik echt niet weg", ik zag laatst orph's BFG topic, en daarin zei ik ook dat ie m weg zou doen, en jawel, dat heeft ie ook gedaan, iwa heeft nooit ongelijk!

Iwa is een Iwab

Lexvandoef
12 december 2007, 14:20
Gefeliciteerd orpheo, ik vind hem trouwens wel, hoewel ik hem zelf nooit zou kopen. Nu nog een zwarte pickup ring, zwarte ORF en zwarte domeknoppen. :rockon:

Orpheo
12 december 2007, 15:13
omdat ik een echte strat echt TE lelijk vindt...niet alleen qua looks, maar ook qua sound. Ik vind dat echt verschrikkelijk. Ik kon ook nog die kiezen bij fred, een vintage style, maar ik vind die bruggen gewoon slecht (ik wil diven, en dat kan er niet goed mee) ik wil humbucker, ik wil flashy looks. Ik vind 'm behoorlijk mooi, maar hij klinkt en speelt gewoon goed :)

Rinze
12 december 2007, 15:27
Ik vind hem wel mooi, mooie body, en inderdaad, Orpheo lijkt mij niet het type voor een vintage strat. Ben ikzelf trouwens ook niet, dus ik kan hem geen ongelijk geven.

marter544
12 december 2007, 16:18
Ik vind em zeker wel mooi! Alleen een andere pupring er op zou niet verkeerd zijn zegmaar.. Orpheo aan de strat, wie had dat gedacht..

Danielovich
12 december 2007, 16:38
ik vind hem wel mooi;) alleen die kitcherige hardware is ietsje minder.

barno
12 december 2007, 16:56
mooi, lelijk, maakt niet uit, in the eye of the beholder etc... maar dit heeft uiteraard niets met een strat te maken, vind het altijd gek dat gitaren hier enkel omwille van hun vorm al strat of tele of LP naampje krijgen. Dit is in fact everything a strat is not met die hums en die rare tralalakleur etc

fred dons
12 december 2007, 17:03
met alle respect, wat een gelul; omdat hij een afwijkende kleur heeft en een humbucker is het geen strat ??????

goh daar denken ze bij fender toch heel anders over

http://www.stratcollector.com/images/2004deluxe1.gif

grayfink
12 december 2007, 17:20
Dan hebben ze bij Fender geen verstand van strats :)

Bij strat denk ik aan een slagplaat met 3 singlecoils, en een effen of sunburstkleur. Ik vind dit dus geen strat. Wel een vrij mooie gitaar. Al zou ik hem zelf niet gauw kopen denk ik.

fred dons
12 december 2007, 17:33
ja en ik denk bij strats aan dikke tieten en dan vooral omdat ik heel de dag aan dikke tieten denk (op zich net zo'n valide mening ;) )

G.G.
12 december 2007, 17:44
ja en ik denk bij strats aan dikke tieten en dan vooral omdat ik heel de dag aan dikke tieten denk (op zich net zo'n valide mening ;) )

Hee, daar denk ik ook de hele dag aan.

Het is inderdaad wel een strat, maar wel een variatie op het oermodel. Is ook helemaal niets mis mee. Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand hem wel mooi vind, met die tekening in het esdoorn.

Het is alleen niet echt mijn smaak. Ik ben nogal traditioneel, en deze wijkt voor mij net teveel af (2 pots, geen slagplaat, floyd, esdoorn body, humbucker) maar het is inderdaad wel een strat(-achtige)

Orpheo
12 december 2007, 17:49
het gaat er niet om of dit en strat is of niet :) het gaat om 't hout, de kleur, de mogelijkheden. ik ben d'r heel blij mee, en daar gaat 't imo gewoon om :)

mijn schoonpa is trouwens me aan 't helpen met de andere hals vast te zetten. de schroeven die ik erbij had zijn te lang, en we zijn nu 't netjes aan 't uitlijnen dat de hals recht zit.

G.G.
12 december 2007, 17:56
het gaat er niet om of dit en strat is of niet :) het gaat om 't hout, de kleur, de mogelijkheden. ik ben d'r heel blij mee, en daar gaat 't imo gewoon om :)

mijn schoonpa is trouwens me aan 't helpen met de andere hals vast te zetten. de schroeven die ik erbij had zijn te lang, en we zijn nu 't netjes aan 't uitlijnen dat de hals recht zit.

Post straks eens een plaatje als ie helemaal af is, een totaalplaatje, niet alleen de body.

barno
12 december 2007, 18:39
met alle respect, wat een gelul; omdat hij een afwijkende kleur heeft en een humbucker is het geen strat ??????

goh daar denken ze bij fender toch heel anders over

http://www.stratcollector.com/images/2004deluxe1.gif
voor mij staat een 'strat' voor triple single coil in combinatie met de typische stratbody vorm (en dan vooral omwille van dat typische geluid, dat resulteert uit de combinatie van body en pups), en idd fender is later strats met hums gaan maken en virtual shit en noem maar op, for the record, fender is later zowat alles gaan maken wat, cfr competition, goed in de markt lag.

fred dons
12 december 2007, 19:57
niet alleen later, in 57 ging fender over op elzen van ash, mid 65 gebruikte fender voor enkele gitaren mahonie, custom colours werden al mid jaren 50 gebruikt maar dit zouden dus geen strats zijn ?
ik begrijp dat dit voor "jou"geen strat is maar zoals ik al eerder zei Fender en zeker Leo Fender dacht daar toch heel erg anders over en als er iemand recht van spreken had ;) .
Had Orpheo gezegd dit is een Fender Stratocaster dan had je een punt gehad maar om een bolt on gitaar met strat body shape, strat nek met strat headstock en een tremelo vanwege het feit dat er geen enkelspoel in de brug zit geen strat te noemen vind ik persoonlijk nogal kortzichtig

Tupelo
12 december 2007, 20:01
T is geen geen LP & geen Gibson.... riekt op geen enkele wijze naar Gibson, ik geef 'm maximaal 6 weken.
Voor de tijd die dat duurt!

Heel erg veel plezier ermee, congrats!!! :rockon:

grayfink
12 december 2007, 20:09
Ik vind het nog steeds geen strat. Lekker puh. :cheerup:

Hendriks
12 december 2007, 20:15
Strat-like misschien.

Orgasmocaster
12 december 2007, 20:54
Ik vind hem wel mooi! gefeliciteerd Orpheo!
Maar eh, wat is het nou eigenlijk? het lijkt me een partsocaster, maar de body is duidelijk niet van een van de bekende replacement body merken...

Orpheo
12 december 2007, 22:54
Ik vind hem wel mooi! gefeliciteerd Orpheo!
Maar eh, wat is het nou eigenlijk? het lijkt me een partsocaster, maar de body is duidelijk niet van een van de bekende replacement body merken...
de body is van "claim' (gemaakt door Godin) en de hals is van allparts :)


De hals zit erop, met VIJF schroeven, zit muurvast en netjes recht. schoonpa heeft me geholpen tot mijn groot geluk. de hoge E is alleen iets meer naar 't midden dan bij de ouwe hals, maar dat komt omdat de topkam iets smaller is dan de breedte van de headstock bovenaan, maar dat heeft schoonpa ook opgelost.

jerome
13 december 2007, 00:01
Mss dat je schoonpa die gitaar ook een ander kleurtje kan spuiten?
Transparant zwart, -oranje, -geel of mijn part transparant rood zou m goed staan.
Vooral transparant zwart of transparant knal oranje waar je het hout nog doorheen ziet!!
En dan die tremelo glasparelen en dan in een verchroombadje (mat of zwart verchromen of zo)
Ik dat je met een beetje handigheid een fantastisch mooie en aparte Superstrat ervan kan maken!!

barno
13 december 2007, 01:16
niet alleen later, in 57 ging fender over op elzen van ash, mid 65 gebruikte fender voor enkele gitaren mahonie, custom colours werden al mid jaren 50 gebruikt maar dit zouden dus geen strats zijn ?
ik begrijp dat dit voor "jou"geen strat is maar zoals ik al eerder zij Fender en zeker Leo Fender dacht daar toch heel erg anders over en als er iemand recht van spreken had ;) .
Had Orpheo gezegd dit is een Fender Stratocaster dan had je een punt gehad maar om een bolt on gitaar met strat body shape, strat nek met strat headstock en een tremelo vanwege het feit dat er geen enkelspoel in de brug zit geen strat te noemen vind ik persoonlijk nogal kortzichtig

Ik denk niet dat ik kortzichtig ben, ik hou het alleen graag eenvoudig qua terminologie, en bovendien begon ik mijn post met de woorden "voor mij". Laten we het erop houden dat voor mij een strat de specs moet hebben van het overgrote deel van de fender strats en voor jou een strat elke gitaar kan zijn met dat soort vorm. fair enough.

Orpheo
13 december 2007, 01:37
Mss dat je schoonpa die gitaar ook een ander kleurtje kan spuiten?
Transparant zwart, -oranje, -geel of mijn part transparant rood zou m goed staan.
Vooral transparant zwart of transparant knal oranje waar je het hout nog doorheen ziet!!
En dan die tremelo glasparelen en dan in een verchroombadje (mat of zwart verchromen of zo)
Ik dat je met een beetje handigheid een fantastisch mooie en aparte Superstrat ervan kan maken!!

ghehe, nee ik laat 'm lekker zo :) ik vind 'm gewoon zo mooi, in 't blauw. Er komt tzt een chromen OFR op (dit is een licenced kreng). Ik heb al wel een gaatje erbij geboord voor een coiltap voor de humbucker. ben nu helemaal een gelukkig mens! Morgen lekker de paarse quilt-lp afmaken (nieuwe pups, bedrading, allerlei andere zooi) en dan is alles klaar.

Orpheo
13 december 2007, 01:39
Ik denk niet dat ik kortzichtig ben, ik hou het alleen graag eenvoudig qua terminologie, en bovendien begon ik mijn post met de woorden "voor mij". Laten we het erop houden dat voor mij een strat de specs moet hebben van het overgrote deel van de fender strats en voor jou een strat elke gitaar kan zijn met dat soort vorm. fair enough.

je bent wel kortzichtig. Fred illustreert juist mooi dat een strat NIET eenvoudig en eenduidig is, en jij negeert het lekker makkelijk. Ik vraag me af waar jij zo over valt. De humbucker? de floyd? het hout? toch zijn dat de dingen die leo fender zelf wilde hebben en verbeteren. Lekker zelf kutten aan je gitaartje, dat was wat leo fender voor ogen had, en dat hebben fred en ik toch mooi gedaan! ander halsje erop, humbuckertje erin, betere brug, etc etc. Ik vind het kortzichtig dat je stijf vasthoudt aan een beeld van een gitaar die juist gemaakt is voor modificaties, maar in de winkel een vast patroon heeft qua pickups en hardware.

fred dons
13 december 2007, 09:19
Ik denk niet dat ik kortzichtig ben, ik hou het alleen graag eenvoudig qua terminologie, en bovendien begon ik mijn post met de woorden "voor mij". Laten we het erop houden dat voor mij een strat de specs moet hebben van het overgrote deel van de fender strats en voor jou een strat elke gitaar kan zijn met dat soort vorm. fair enough.

laten we het maar op houden dat wij van mening verschillen ;) (en die laatste opmerking over wat een strat voor mij is geheel voor jouw rekening)

G.G.
13 december 2007, 09:32
Het is gewoon een strat, met aanpassingen op het originele "recept".


Waar ga je de grens leggen?

Is dit een strat? Ondanks dat de toets van ebben is, er een dummiecoil in zit, de kop verkeerd om staat en de brug fout is?

http://img340.imageshack.us/img340/5519/p1000468iy7.jpg

Is dit een strat? Brugelement klopt toch echt helemaal niet, de brug is ook fout en de kop ook verkeerd om

http://img340.imageshack.us/img340/1269/p1000710wv3.jpg

En dit zelfbouwsel van me?

http://img153.imageshack.us/img153/7050/img01967cw.jpg

En zoiets? Strat of geen strat?

http://img85.imageshack.us/img85/3324/image00047rw5.jpg

Volgens mij zijn het allemaal strats hoewel ze afwijken van het standaard fenderconsept uit de beginperiode. Dat ding van Orpheo is volgens mij gewoon een strat.

jorrit
13 december 2007, 13:14
wat een oeverloos gezeik over wie wat een strat vind..

Waar blijven die foto's met die nieuwe nek orpheo? :D

barno
13 december 2007, 14:20
je bent wel kortzichtig. Fred illustreert juist mooi dat een strat NIET eenvoudig en eenduidig is, en jij negeert het lekker makkelijk. Ik vraag me af waar jij zo over valt. De humbucker? de floyd? het hout? toch zijn dat de dingen die leo fender zelf wilde hebben en verbeteren. Lekker zelf kutten aan je gitaartje, dat was wat leo fender voor ogen had, en dat hebben fred en ik toch mooi gedaan! ander halsje erop, humbuckertje erin, betere brug, etc etc. Ik vind het kortzichtig dat je stijf vasthoudt aan een beeld van een gitaar die juist gemaakt is voor modificaties, maar in de winkel een vast patroon heeft qua pickups en hardware.

Waar slaat dit op? Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven over je stratachtige gitaar, (ik zei alleen iets, off topic, geef ik toe, over het gebruik van de term strat),ik heb helemaal niets gezegd over zelf kutten aan je gitaar, ik negeer niets en ik gebruik geen fucking hoofdletters om schoolmeesterachtig mensen terecht te wijzen.

Hendriks
13 december 2007, 14:44
Wat een heisa om een onderwerp wat nergens meer over gaat,

Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen.
Doe er je voordeel mee.

Orpheo
13 december 2007, 14:54
wat een oeverloos gezeik over wie wat een strat vind..

Waar blijven die foto's met die nieuwe nek orpheo? :D

moah niet nodig lijkt me :) het is precies dezelfde qua looks als die vorige. Ik ga zo wel even totaalfoto's maken (of doe ik morgen, als ik vanavond mijn warmoth-singlecut-les paul heb afgemaakt)

TimmU
13 december 2007, 14:55
Wat een heisa om een onderwerp wat nergens meer over gaat,

Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen.
Doe er je voordeel mee.
Ik erger me altijd aan mensen die dat soort dingen zeggen...

Hendriks
13 december 2007, 15:00
Ik erger me altijd aan mensen die dat soort dingen zeggen...

Dat zou ik maar gauw dat jointje nemen.
Ik erger mij alleen aan mensen die zich overal aan ergeren.