PDA

View Full Version : Even voorstellen



AlbertB
12 december 2007, 10:59
Hallo allemaal.

Ben 43. Speel al poosje gitaar, paar jaar klassiek gestudeerd maar overgestapt naar jazz en blues en daar blijven hangen. Kan er geen genoeg van krijgen. Ben geinteresseerd in muziektheorie en kan alles om me heen aardig vergeten als is achter mijn gitaar zit. Speel op een Hanika uit 1990 en die heeft me nog niet in de steek gelaten al kijk ik af en toe met een schuin oog maar een warme electrische hollowbody. Laatst op een Eastman gespeeld en dat klonk toch wel lekker!

Helden: Kenny Burrrell, Grant Green, SRV, Walter Trout, Bill Perry (helaas overleden dit jaar), Jobim, Gilberto, Piazzolla, American Songbook en nog heel veel meer.

Ik zal mijn best doen om een actieve bijdrage te leveren.

Groet

Mr.Fingers
12 december 2007, 11:06
Welkomwelkom...


En wat bedoel je met "een schuin oog naar een hollowbody kijken"?, aan het overwegen er eentje te kopen???

AlbertB
12 december 2007, 12:22
Zeker aan het overwegen. Alleen vraag ik mij af of ik er veel op zal spelen. Ben gewend om mijn acoustische gitaar direct te kunnen pakken. Ik speel niet in een band en zelden met anderen (hoewel ik dat wel erg leuk en leerzaam is) dus.... twijfel twijfel

Mr.Fingers
12 december 2007, 12:31
Zeker aan het overwegen. Alleen vraag ik mij af of ik er veel op zal spelen. Ben gewend om mijn acoustische gitaar direct te kunnen pakken. Ik speel niet in een band en zelden met anderen (hoewel ik dat wel erg leuk en leerzaam is) dus.... twijfel twijfel

Fullhollows die je niet versterkt speelt, klinken zo luid, en net zo goed als een gewone akoestische (probeer zeker eens een Epiphone "Joe Pass")

AlbertB
12 december 2007, 16:55
Mee eens, maar als ik dit aanschaf wil ik wel versterkt spelen. En Joe Pass op Epiphone klinkt inderdaad magnifiek. Ik ben er nog niet uit...en misschien kom ik er wel nooit uit. Heb in ieder geval iets om naar uit te kijken.

'66 special
12 december 2007, 16:58
Welkom, en veel plezier met kijken :hippie: .

Bouke
12 december 2007, 17:07
...Ben gewend om mijn acoustische gitaar direct te kunnen pakken...

o.a. voor dat doel staat een ES295 (Epi) bij mij midden in de huiskamer. Dat is zo'n gitaar waar je nou eenmaal niet omheen kunt lopen zonder 'm (of: 'r?) even op te pakken om te spelen. Hij/zij is iets minder luid dan mijn akoestische gitaar en dus ook bespeelbaar midden in het laat. En speelt ook nog eens lekker!

Welkom!

Bouke