PDA

View Full Version : akoestische gitaar rond de 1000 euro



Brianmayrulezzz
3 februari 2003, 13:29
Ik ben dus op zoek naar een goede akoestisch gitaar rond de 1000 euro. Ik ben bij verschillende winkels geweest maar de meeste hebben niet veel rond de 1000 euro. Eisen zijn dat ie in ieder geval een cutaway en voorversterker moet hebben. Ik zat de denken aan de Yamaha CPX 15S. Die is echt mooi en Yamaha staat bekend om z'n goede producten.

Andere suggesties?

Ibanez RuleZ
3 februari 2003, 13:35
volgens mij is dat wel een redelijke keuze! check ook maar eens wat Furch gitaren, die heb je ook voor die prijs met cutaway en voorversterker. Ik moet wel oppassenw wat ik zeg, maar ik kan je verzekeren dat je daar ook geen spijt van krijgt als je die eens gaat proberen!

Harrald

Fijntje
3 maart 2003, 18:13
Inderdaad voor die prijs en zelfs voor minder is er een goede Yamaha te krijgen.
Mijn zoon speelt al jaren op zo'n gitaar en hij is uitermate tevreden.

guitarmusicman
3 maart 2003, 22:17
Ey,
Ik zou zelf toch naar een merk als Furch gaan kijken i.p.v een Yamaha. Yamaha staat natuurlijk bekend om de goede producten en dat zijn ze ook, maar de laatste jaren is het gebruikte hout van yamaha van steed mindere kwaliteit en daar zal je bijvoorbeeld bij furch geen last van hebben. (Merken die hun fabrieken in America en Canada hebben staan beschikken als eerste over de lading hout die gekapt is en kunnen ze dus ook gelijk het beste hout er uit halen, de 'rest' word aan merken zoals yamaha verkocht die hun fabrieken in de aziatische landen hebben, voor de duidelijkheid, ik beweer hier niet mee dat ze slecht hout gebruiken maar de KANS is er dat het van iets minder goed klankhout is) En voor een gitaar van 1000 euro daar zal het gebruikte hout toch al een groot verschil maken. Maar de sleutel blijft natuurlijk persoonlijke ervaring: stap de winkels in en probeer ze zelf. Dus als de Yamaha dan prachtig klinkt en speelt wordt het die natuurlijk,
veel succes met je keus!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2003-03-03 22:18 ]</font>

peréz
4 maart 2003, 15:37
Hi,

ben net nieuw, maar dat hield me niet tegen je een tip te geven. Voor een 1000euro denk ik dat je een extreem goede gitaar kunt krijgen. denken dat APX gitaren rond de 500 -700 euro kosten (toch in mijn plaatselijke muziekhandel). Maar misschien eens kijken naar Takamine. heb er zelf eentje, en speelt erg goed. verder zijn er natuurlijk ook nog Washburn en fender die goede kwaliteit leveren. oh, er zijn zoveel labels die kwaliteit leveren onder de 1000 euro.
Maar natuurlijk is dat jou keuze, veel succes op je zoek tocht.

Ibanez RuleZ
4 maart 2003, 17:45
owk, allereerst: welkom

ten tweede, Fender acoustische gitaren zijn niet om over naar huis te schrijven en daarnaast betaal je bij takamine (mijns insziens) te veel voor de naam. Het zijn leuke gitaren, een vriend van me heeft er een, mooi ding, maar te duur voor wat je krijgt.

harrald

peréz
4 maart 2003, 18:04
Howdy,
bedankt voor de welkom. kan best verdragen dat je je mening hebt, maar ik zou graag eens willen weten waarom je vindt dat je te veel naam en minder kwaliteit betaald bij takamine. Ik zou ook graag weten wat jij voor een model hebt, mits ik steeds opzoek ben naar die ene perfect gitaar.
alvast bedankt

axmaster
9 maart 2003, 13:43
Ik heb geen ervaringen met Takamine of Yamaha, maar wat ik ik 'de bladen' lees is dat het doorgaans prima instrumenten zijn. Je zou ook kunnen proberen voor dat geld een goede gebruikte gitaar te kopen. Zit je een (paar) klasse hoger en heb je een gitaar waarvan de top al 'geopend' is. Als je zo'n gitaar bij een goede winkel koopt betaal je iets meer maar heb je ook de zekerheid van service. Succes met je zoektocht, niets is leuker dan shoppen voor een nieuwe gitaar.

Ibanez RuleZ
10 maart 2003, 16:39
gaan we

Takamine heeft in het begin van de jaren 90 een goede naam opgebouwd, het werd een hype, net zoals meerdere gitaren dat hebben gehad. Hun gitaren zijn er (volgens mij) niet minder op geworden, alleen je betaald wel meer dan nodig is, vanwege dat stukkie naam. Voor die 1000 euro zou ik een gitaar kopen van een wat minder bekend merk, omdat je daar niet echt voor de naam betaald. Zoals ik al zei, een vriend van mij heeft een takamine (ook iets van die 1000 euro range, maar ik weet het model zo niet meer). In ieder geval, toen ik mijn Furch D21CR er naast zette.... :grin: dag Takamine.

Je kan je er vast wel iets bij voorstellen, dat je voor een naam veel betaald (alleen de coca cola wordt al op iets van 6 of 60 miljard dollar geschat, in ieder geval, magistraal veel. Denk ook eens aan alle licenties, kosten gewoon veel geld).

enjoy

Harrald

Joost Assink
15 mei 2003, 10:01
Heb je al nagedacht over een Cort?
De Cort NTL CE Custom is een super gitaar die past in je budget: AAA-class massief hout met de gewilde engelmann spruce - rosewood combinatie met cutaway, fishman pickup, flamed maple binding en grover tuners!!!!!

Dirk_Hendrik
15 mei 2003, 11:02
Op 2003-05-15 10:01, schreef Joost Assink:
Heb je al nagedacht over een Cort?
De Cort NTL CE Custom is een super gitaar die past in je budget: AAA-class massief hout met de gewilde engelmann spruce - rosewood combinatie met cutaway, fishman pickup, flamed maple binding en grover tuners!!!!!



Met alle respect,
Wordt jij op een of andere manier betaald door Cort ofzo?? :wink:

Mijn ervaringen met Cort zijn voornamelijk dat ze in de afgelopen jaren in kwaliteit extreem veel beter zijn geworden. Het vergelijk met een Lowden, Taylor of Furch kan ik echter nog steeds niet echt zien. Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening.

gertdm
15 mei 2003, 11:47
ik zou de Furch zeker uitproberen. De nieuwe lichting is verbeterd ten opzichte van eerder. Ik denk dat het een goede investering is, betaalbaar.
Nu nog wel tenminste.
Een gitaar is altijd persoonlijk en merken kunnen wel iets zeggen, bv objectieve kwaliteit. Mar de eigen 'feel' is bepalend.
Furch is in die prijsklasse wel de beste in objectieve zin. Goed hout, goede constructie,
deels handbouw en zou voor Taylor kunnen zijn wat Avalon voor lowden is.
Gewoon uitproberen:)

Joost Assink
15 mei 2003, 12:12
*hahaha* ja je zou het bijna zeggen. Werd ik maar betaald door Cort. Het grappige is dat ik zelf gekozen heb voor een Taylor 414CE Limited Edition. Dat was een moeilijke beslissing, want hij kostte 2x zoveel als een Cort. Ook heb ik meerdere gitaren geprobeerd en de Cort kwam voor mijn gevoel het dichtst bij het mooiste geluid dat ik gehoord heb: de Taylor. Ik was helemaal verliefd op de Cort en wat wars van al die taylor-verhalen op het net, maar toen ik de Taylor pakte, was het verschil daar. Toen heb ik er een nachtje erg over moeten slapen, want het was 2x zoveel geld, maar uiteindelijk moet je kiezen voor het geluid dat jou het beste in de oren klinkt (de Cort had namelijk echt betere specs en een chique afwerking), en ik heb besloten dat ik niet wil spelen op een gitaar als ik weet dat er een mooiere is ergens.

Kortom, als je het budget ervoor hebt, koop dan een Taylor, maar dat is slechts mijn subjectieve mening.

Brianmayrulezzz
17 mei 2003, 21:54
Ik heb inderdaad ook aan een gebruikte akoestische gitaar zitten denken, maar dan ga je je toch afvragen waarom een Taylor 614 CE na een jaar voor 800 euro wordt weggedaan (terwijl ze zeggen mint edition...ja, en welk geluid heb je dan). Ik heb het al aan enkele mensen gevraagd maar die raden het echt af. Dan je een paar prijsklassen hoger zit, oke, maar dan kun je nog met een 'slecht' geluid zitten.

En iedereen nog bedankt voor de reacties!!! Heeft trouwens iemand ervaring met het Duitse Lakewood.
Die Furchgitaren zien er trouwens ook goed uit!




Op 2003-03-09 13:43, schreef axmaster:
Ik heb geen ervaringen met Takamine of Yamaha, maar wat ik ik 'de bladen' lees is dat het doorgaans prima instrumenten zijn. Je zou ook kunnen proberen voor dat geld een goede gebruikte gitaar te kopen. Zit je een (paar) klasse hoger en heb je een gitaar waarvan de top al 'geopend' is. Als je zo'n gitaar bij een goede winkel koopt betaal je iets meer maar heb je ook de zekerheid van service. Succes met je zoektocht, niets is leuker dan shoppen voor een nieuwe gitaar.

bert k
17 mei 2003, 23:36
[quote]
Heeft trouwens iemand ervaring met het Duitse Lakewood.
[quote]


Jazeker! Ik heb een Lakewood M32, en het is echt de mooiste gitaar die ik ooit heb vastgehouden. Nou zit die wat boven jouw budget, maar ik zou zeker naar de M1 of de D1 kijken, die zitten net boven de €1000,= Kijk ff op http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Lakewood/ , daar vind je een hoop recensies.
Ik heb laatst een stel Furchs en Seagulls zitten proberen, en die waren ok, maar niet zo goed als mijn Lakewoodje :smile: Hij speelde trouwens ook Martin en Taylor naar huis, maar nou zit ik op te scheppen. (maar niet te liegen)

Succes,
Bert K



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert k op 2003-05-17 23:39 ]</font>