PDA

View Full Version : Bridge Pickup in Neck positie



Swoon
12 december 2007, 10:30
Hey hey,

Ik heb bij GFS blijkbaar een Mean 90 P90 besteld.
Nu heb ik blijkbaar per ongeluk een bridge PU besteld terwijl ik een neck PU wou. (I know... dumb.. dumb... maar ik had het niet gezien bij het bestellen.)

Is er een groot probleem als ik die gewoon in de neck positie installeer? (Het is voor een tele-body, de cavities moeten toch nog gefreesd worden.) De bridge PU zal een Tex-Mex tele brug element zijn.

Ik denk dat die brug PU in de neck pos misschien iets meer output zal geven en mss wat meer zal bijten... dat vind ik niet erg, ik wou zowiezo een 'randje' op het geluid hebben van deze tele.

Thanks!

bass blom
12 december 2007, 10:40
zal vast geen groot probleem zijn.

Dirkdewaard
12 december 2007, 11:17
De brug is vaak iets luider, omdat de snaren daar minder trillen dan bij de neck.

Geen probleem verder, hangt wel een beetje van je andere pickup af.
Gewoon proberen.

Meneer I.
12 december 2007, 11:22
Gisteren zelf de MEAN's binnengekregen. De neck is ca. 8.2 ohm, de bridge iets van 8.8 ohm. De bridge is dus wel een stukkie "hotter", maar anders draai je 'm een stukje naar beneden.

Ben benieuwd wat jij er van vindt. Ik ga het vanavond eens op volume door een buizenbak trekken ;o)
Zitten bij mij trouwens in een Epi LP Std.

Swoon
12 december 2007, 11:31
Gisteren zelf de MEAN's binnengekregen. De neck is ca. 8.2 ohm, de bridge iets van 8.8 ohm. De bridge is dus wel een stukkie "hotter", maar anders draai je 'm een stukje naar beneden.

Ben benieuwd wat jij er van vindt. Ik ga het vanavond eens op volume door een buizenbak trekken ;o)
Zitten bij mij trouwens in een Epi LP Std.

Het zal nog wel even duren eer ik hem kan testen. Ik ben alle onderteeltjes voor een "tele-achtige" aan het bestellen. Ik verwacht dat ik ergens begin volgende maand kan testen :) Laat anders maar weten wat jij er van vind :)