PDA

View Full Version : Rocktron Replifex probleem



Nocki
11 december 2007, 18:53
Hoi,

Ik heb sinds kort een Replifex en was er even mee bezig om m in te stellen naar mijn wensen. Op midi kanaal 2 heb ik mn clean sound, chorus en delay op 310ms. dit is een leuk tokkel geluidje en klinkt al jaren goed. op kanaal 3 wou ik het zelfde maar dan met 360ms en de delay wat meer naar voren voro u2 achitge dingetjes.

Dus gebruik ik copy om mn geluid op 2 naar 3 te kopieren en m daar verder aan te passen.

Nu gaat het fout...

Als ik op kanaal 3 iets aanpas en opsla dan veranderd het op 2 ook automatisch en viezeverza ( :) )
Erg vervelend. ik heb al van alles zitten proberen of die 2 niet naar elkaar gemapt stonden of zo maar dat is niet het geval. wat doe ik verkeerd?

alvast heel erg bedankt!

boss
11 december 2007, 19:57
Eerste waar ik aan denk... (heb geen Replifex dus...):
Algemene delay settings overulen de delay settings van een preset???

Nocki
11 december 2007, 23:12
RTFM!

Ergens aan de zijkant in de handleiding staat in wat kleinere lettertjes dat je bij "Spillover" aan automatisch de settings van de vorige preset overneemt.

Ik ben er dus uit!

Niet de spillover aan zetten. wel jammer maar weer wat geleerd!

boss
12 december 2007, 00:52
Ik zat wel in de buurt dus :)

Dick Wolkendeck
12 december 2007, 12:59
Met spillover aan heb je na twee keer trappen je gewenste settings. Dat geeft ook leuke mogelijkheden voor andere situaties. Delay wat meer naar voren laten komen kan ook met een extressiepedaal, dat vind ik schitterend werken.

Nocki
13 december 2007, 16:13
Ja klopt!

Ik ben er uit inderdaad! Ik was aan het programmeren zonder midi pedaal. Als ik m had gebruikt was het me waarschijnlijk eerder opgevallen. het is een leuke optie waar over is nagedacht! Erg leuk!

Hij is helemaal in gesteld en klinkt heerlijk. We gaan m eens vergelijken met mn Intellifex. Kijken welke er blijft en welke mag verdwijnen...

Als ik eruit ben wat voor amp ik ga kopen weet ik ook gelijk of ik ze beide houdt of niet...

Bedankt voor de hulp! Laten we dit topic lekker laten zakken voor de zoekfunctie...

ben vanhoof
13 december 2007, 21:19
Vergeet bij die keuze niet dat de replifex 2 relais heeft, voor in het geval je eens een amp hebt die niet midi stuurbaar is maa wel via jacks...

Henri H
3 april 2008, 13:40
Ik gebruik m'n BOSS GT-8 om de Replifex aan te sturen maar wil graag de CTL knop en/of het expression pedaal van de GT-8 gebruiken om b.v. het Phaser effect aan/uit te schakelen. CC's dus.

In de handleiding staat dat je met een "Rocktron All Access" via Switch 10 het Phaser effect aan/uit kunt schakelen.
Ook heb ik deze topic gevonden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=51489&highlight=replifex
Maar ik weet niet of de GT-8 dit kan.

De GT-8 gebruik ik voor distortions en het Acoustic guitar simulation effect (pre loop).
De (meeste) overige effecten van de Replifex vind ik beter dan die van de GT-8.

Weet iemand of dit mogelijk is?

boss
3 april 2008, 18:53
Ik gebruik m'n BOSS GT-8 om de Replifex aan te sturen maar wil graag de CTL knop en/of het expression pedaal van de GT-8 gebruiken om b.v. het Phaser effect aan/uit te schakelen. CC's dus.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Lijkt mij wel.
In de manual van de GT-8 op pagina 81 staat hoe je de CTL instelt voor een CC nummer.
In de manual van de Replifex staat op pagina 41 hoe je de Replifex laat luisteren naar dat zelfde CC nummer.

Henri H
5 april 2008, 21:27
Bedankt boss, 't is gelukt.
2 probleempjes nog:
- Het CTL pedaal moet ingedrukt blijven anders is de "change" weer ongedaan gemaakt.
- Via het expressie pedaal gaat het beter. Echter als deze in z'n uiterste stand staat en je selecteert een patch waarin een CC geprogrammeerd is dan moet je eerst het pedaal in de minimum stand zetten en vervolgens weer in de uiterste om het gewenste effect alsnog aan te zetten.

Maar ik red me d'r wel mee....