PDA

View Full Version : Nieuwe Epiphone Les Paul



robert-gitarist
11 december 2007, 18:28
Hoi allemaal,
Na een tijd vrij inactief te zijn geweest op het forum maar goed, ben er weer ;)

Ik wou jullie mededelen dat Epiphone vanaf december,geloof de 14de, een nieuwe Les Paul in het asortiment heeft namelijk de Les Paul Slash. Helaas niet de mooie wijnrode die al eerder op de markt is verschenen (die zou ik nog steeds graag willen hebben!) maar een hele mooie tabacco sunburst.
Hoe weet ik dit? Nou ik kreeg weer een leuk mailtje van Epiphone in mijn mailbox vandaar. Op de site van Epiphone staat wat foto's en gegevens. Op eerste oog lijkt het een gewone standaard Les Paul maar als je kijkt na de spec's zie je dat deze echte SD Alnico elementen heeft (niet van die design by, EMG/SD/DiMazio etc) en een apparte hals heeft. Een slash profile ofzo, wat dat wezen mag...
In elk geval ben ik zeer benieuwd na de plank. Ziet er goed uit etc en ben erg benieuwd wat de prijs is. Lijkt wel of Epiphone aan het verbeteren is van de pick ups. Als je kijkt na de Zakk Wylde LP's zie je dat die passieve EMG'sheeft ipv zoals het echt hoord actieve EMG's. Na mijn idee dus wel redelijk op bezuinigd. Dus of de Slash LP een stap na verbetering van de elementen is...?
*hoewel ik zelf nooit klachten heb over de elementen eigelijk want voor mij klinken ze prima verder :)*

Zo dat was het :D

roelercoaster
11 december 2007, 20:25
Ik heb het ook gemerkt!!
Hier is de link
http://www.epiphone.com/slash/

Nevaratoiel
11 december 2007, 21:34
Ik zou 'm best willen hebben, maar 800 euro (zo'n 1100 nogwat dollar) heb ik niet even gauw uit mijn mouw getoverd (en ook niet van mijn bankrekening). Ik vind 'm wel best cool, maar ja, misschien later een keer als ik het wel kan betalen.

Donaties iemand?

Frisods
11 december 2007, 21:55
Haha,
Vind hem wel mooi, heeft epiphone goed gedaan :rockon: en goede pups

episua
11 december 2007, 22:06
De gitaar heeft zelfs een long neck tenon!
Best mooi ding hoor.

Rormo
11 december 2007, 23:05
Dat ding ziet er echt heel sweet uit. Ik vraag me af hoe hij zich in kwaliteit zal verhouden tot de +/- 4000 euro kostende broer van Gibson.

kassie
12 december 2007, 01:31
mooi model heur...

maar nog steeds een vieze dikke laklaag en ugly headstock.

De sound van slash haal je ook uit een gewone les paul standard met alnico2 pro's. ik vraag me af hoe die qua constructie en hout is. daar zit het hem in bij de meeste epi lp's.

LP_CL
12 december 2007, 01:42
Dat ding ziet er echt heel sweet uit. Ik vraag me af hoe hij zich in kwaliteit zal verhouden tot de +/- 4000 euro kostende broer van Gibson.
Dat ding heeft dan ook geen 3300€ kostende killswitch.

Otje
12 december 2007, 07:21
Dat ding heeft dan ook geen 3300€ kostende killswitch.
:seriousf:

WillemdaGuide
12 december 2007, 12:07
zeer fraai inderdraad...ben wel benieuwd maar de komende tijd gaan mijn centjes naar m'n pedalboard, misschien daarna...

robert-gitarist
12 december 2007, 14:03
Ach willem, jij hebt geen Epiphone nodig met je Gibson LP's en SG :D ;)

Ik vind hem echt super fraai. Zal mooi in het rek staan naast me cherryburst,goldtop en honeyburst *patsmode off :D*
800 euro vind ik mee vallen als je kijkt na de specs. De Zakk Wylde LP kost ook beetje die prijs en die heeft van die nep-emg's erin zitten terwijl ik eigelijk best mag verwachten van die prijs dat er een echt EMG81+85 in zit. Als je kijkt na andere gitaren in die prijs klasse (zoals LTD 400 serie).
Maar ik ben benieuwd. Heb het geld er voorlopig niet voor mij uittesten etc kan altijd.

WillemdaGuide
13 december 2007, 09:04
[QUOTE=robert-gitarist]Ach willem, jij hebt geen Epiphone nodig met je Gibson LP's en SG :D ;)

Nou ja, nodig, nodig, alsof ik uberhaupt meer nodig heb dan één goeie gitaar en amp en toch staat een hele kamer vol met die zooi. Maar ik vind het echt een vette gitaar maar uiteindelijk gaat het erom hoe die speelt en klinkt, wat dat betreft maakt het geen fuck uit of er epi of gibson op staat.
Denk dat de Gibson uitvoering hiervan iets boven budget ligt….

Orpheo
13 december 2007, 10:34
Dat ding heeft dan ook geen 3300€ kostende killswitch.

de slash sig van gibson heeft ook geen killswitch maar een piezo...