PDA

View Full Version : Dr. Z amps Maz jr



Eko
11 december 2007, 17:21
Is er iemand hier die een Dr. Z amp in gebruik heeft? Ik ben benieuwd naar de maz 18 jr met een reverb en een Tone Tubby speakers ( 2 x 10). De dealer zit in Nuerenberg dus dat is nogal een ritje om alleen maar even te proberen.
Dat ze duur zijn weet ik wel, dat is niet het probleem. Ik wil hem met een goede tele proberen.

gitaarfan
11 december 2007, 19:56
De dealer zit in Nuerenberg dus dat is nogal een ritje om alleen maar even te proberen.



Ik wil hem met een goede tele proberen.

je spreekt jezelf een beetje tegen...

stratestic
11 december 2007, 19:58
Hoeft natuurlijk niet, hij wil gewoon de amp testen met een tele maar heeft geen zin om daar helemaal voor naar Nuerenberg te rijden. Daarom dacht hij laat ik het hier eens vragen....

Eko
11 december 2007, 21:24
Precies. De amp gaat eigenlijk alleen met een tele bespeeld worden, vandaar. Ik vind het niet erg dat ik er een eind voor moet rijden om hem op te halen. Als je zoveel uitgeeft voor een amp kan een nachtje in een hotel met de vrouw er ook wel vanaf.

JeeBee
11 december 2007, 21:28
Precies. De amp gaat eigenlijk alleen met een tele bespeeld worden, vandaar. Ik vind het niet erg dat ik er een eind voor moet rijden om hem op te halen. Als je zoveel uitgeeft voor een amp kan een nachtje in een hotel met de vrouw er ook wel vanaf.

Lol, da's een goede tactiek imo: jij blij, vrouw blij.... 8-)

Tristan
11 december 2007, 23:30
Ik ken ze...
Ik ben daar in Neurenberg geweest en ik vond het helemaal niks, dus tsja, het zegt niet veel maar ik zou er niet helemaal voor naar Neurenberg rijden...
Matchless en Bad Cat zijn i.m.o. toch nog wel een stapje omhoog hoor, in dat segment (Voxachtigen) ben ik nog geen betere amps tegengekomen...
Goedkoper? Valvetech Hayseed, ook erg goed...
Of de nieuwe Vox "Handwired" series, geen idee of het wat is, maar het is wel het uitproberen waard denk ik...

Pepe
12 december 2007, 01:29
Ik heb een Maz gehad. Cute little thing met een eigen karakter, zoals alle Dr.Z's trouwens. Je zal mij nooit horen over goed, beter en best, tis maar wat je wil horen uit een amp maar het was samen met een Bruno Underground mijn favoriete amp, kwa voxie ladies. Organischer en minder massief dan een Matchless (waar ik dan weer niks mee heb) en hoewel een beetje een 1 trick pony (maarja, dat zijn een plexi, een deluxe en AC15 natuurlijk ook) een zeer herkenbare toon die overal doorheen prikt.
Buddy Whittington (gitarist John Mayall) speelt over een Maz en die haalt daar een wereldsound uit.
Niettemin, misschien zou je inderdaad eerst eens een Valvetech moeten proberen, goedkoper en dichterbij, geen gek advies.

Tristan
12 december 2007, 14:55
Haha, grappig, die Underground vond ik ook helemaal niks, veel te Amerikaans van toon, lijkt i.m.o. niet eens op een Vox...
Organischer, okee, dat kan ik wel begrijpen, hij is gewoon wat weker van feel, heeft wat minder ballen...
Wat ik zo goed vind aan met name de Vox en Matchless en in mindere mate de Bad Cat en Valvetech is dat ze precies de juiste hoeveelheid punch hebben, ze zijn genadeloos maar wel dynamisch...
Als je zacht aanslaat gaan ze echt fluisteren en sla je hard aan dan krijg je 'm ook voor je kloten, dat hebben die Dr Z's en Bruno's een stuk minder...
Buddy Whittington heeft een lekkere sound, dat vind ik ook, maar de feel van de amp kan je meestal pas beoordelen als je er zelf op speelt...

Pepe
12 december 2007, 15:35
Haha, grappig, die Underground vond ik ook helemaal niks, veel te Amerikaans van toon, lijkt i.m.o. niet eens op een Vox...
Buddy Whittington heeft een lekkere sound, dat vind ik ook, maar de feel van de amp kan je meestal pas beoordelen als je er zelf op speelt...

Ja, da's waar, de Underground klinkt meer richting dumble dan britrage. Ik ben dan ook niet bij uitstek een voxlover en daarom is Matchless ook niet mijn eerste keus, maar het zijn goeie amps natuurlijk.

Als een Vox het vertrekpunt is dan gaan Dr.Z's meer de diepte in waar een Matchless het breder zoekt.. beetje vaag maar ik kan het niet anders zeggen.

Eitherway, beiden goeie amps. Matchless is wel erg prijzig. De valvetech heeft een relatief lage prijs omdat ze weinig kosten hebben aan marketing. Kwa sound loopt ie meer richt Matchless dan Maz maar niet zo veel koolhydraten als de grote broer.

Eko
12 december 2007, 16:54
Ik heb de dealer in Nuerenberg gevraagd om een opgave te doen. Ik wil weten of de 2 x 10 met de Tone Tubby speakers op voorraad is.
Ik wil er met alleen een tremelo ( Dunlop) op spelen als effect en voor de rest helemaal niets. Ik zoek een amp die dus uit zichzelf een meer dan uitstekende toon heeft. Van hyperclean ( Fenderachtig ) tot een crunch.
Het is of dit , of een nieuwe Marble Roadking er bij. Die heb ik al uitgeprobeerd en beviel zeer goed. Met 4 x 10 Jenssen of 4 x 10 Webers.
De reissue Vox AC 30 ( niet de CC`s) zijn niet goed genoeg van tone. Zelfs een dealer gaf aan dat de nieuwe handwired serie te afhankelijk is van de leverbare buizen. Zelfs in de nieuwe series zitten onderling zoveel verschillen dat hij hem liever niet aan mij verkoopt. Hij kent mij misschien een beetje te goed. Ik ben een zeur als het om service gaat. ( ik betaal niet voor niets een hoop geld, zullen we maar zeggen.)

Tristan
12 december 2007, 17:58
Ik begrijp het niet helemaal, een nieuw setje buizen hoeft je je kop niet te kosten toch, bovendien zijn die Vox amps een stuk goedkoper en je moet ook niet verwachten dat er top (NOS) buizen in die Dr.Z's zitten hoor...
Die Tone Tubby's schijnen overigens niet echt geweldig te zijn, vrij weak van sound...
Jensens vind ik verschrikkelijk, dan zou ik eerder voor Webers gaan...
Waarom ga je dan niet gewoon voor die Roadking als je 'm zo te gek vindt?
Een Dr.Z is gewoon een heel ander ding, evenals een Vox trouwens...

Pepe
12 december 2007, 18:56
Tone Tubie's..... die maken het ook niet goedkoper en je moet van dat geluid houden... beetje doffig in mijn oren. Webers, celestion blue's of Red fang zou ik dan eerder overwegen.
Maar ik dacht dat de Dr.Z's standaard toch celestions heeft?

Eko
12 december 2007, 19:11
DR. Z heeft inderdaad standaard de keuze uit Celestions ( standaard ) of TT`s ( meerprijs). De prijzen van de Roadking en de Maz 18 jr liggen dicht bij elkaar. Het geluid van Buddy Withington vind ik helemaal te gek. Ik heb al een Marble en die gaat nooit weg. De Roadking zou alleen voor een tele zijn. Een 10 inch speaker ( of een veelvoud er van) levert meer punch ten opzichte van een 15 inch.
Voor diegene die ooit een Maz gehad hebben, wat doet de cut knop?

Tristan
12 december 2007, 20:30
Een Cut knop, dat zal wel een soort presence knop zijn die op de eindbuizen werkt, net als bij een Vox, doet niet zo veel, helemaal linksom is 'ie lekker fel en helemaal rechtsom wat doffer...
Voor een meerprijs ten opzichte van Celestions zou ik zeker niet voor Tone Tubby's gaan...

Eko
13 december 2007, 16:24
Voor een ieder die input leverde, dank! Ik zal een ritje Nuerenberg maken tijdens de kerstvakantie.

Tristan
13 december 2007, 16:39
Nou, okee, veel plezier daar...
Het zijn rare gasten hoor, ik zeg het maar even...
Best kans dat 'ie oeverloos gaat lullen over van alles en nog wat (over "tone" enzo, yeah right)...
Beter kan je een setje oordopjes meenemen voor als 'ie gaat spelen, dat klinkt namelijk ook niet helemaal lekker, haha... :D
En niet te diep voorover bukken he... :seriousf:

Quink
13 december 2007, 17:02
Beter kan je een setje oordopjes meenemen voor als 'ie gaat spelen, dat klinkt namelijk ook niet helemaal lekker, haha... :D
En niet te diep voorover bukken he... :seriousf:

:o Hij zou er beter aan doen niet alleen dopjes voor zijn oren mee te nemen???

Tristan
13 december 2007, 17:10
Nou het was maar een geintje hoor maar die gast had wel bepaalde neigingen waarvan ik het mijne dacht om het zo maar eens te zeggen, ach ja, wat maakt het ook uit, het is best een aardige gast hoor...

Eko
13 december 2007, 19:03
Als je de foto`s van hem ziet knalt het er al vanaf. Ben gewaarschuwd dus. Het grootste probleem is de manier waarop er wordt gereageerd op mijn mail. Het antwoord was:

Kijk maar op mijn site.

Ja, en daar ga ik 6 uur voor sturen! Flikkert toch op ( letterlijk). Ik vraag niet om een Stagg ( met excuses voor gebruikers) maar om een amp van 2200+. De dollar is in een jaar zo wat gehalveerd en hij houdt de prijs vast als een huis. Dat mag van mij ook nog wel , maar behandel je klant dan even netjes. Doe ik namelijk ook alle dagen.

Quink
13 december 2007, 22:25
Dus het retourtje Neurenberg is voorlopig van de (Auto)bahn? :D