PDA

View Full Version : Hulp met solderen!



jappiej
11 december 2007, 16:52
Goed, ik heb dus de brughumbucker van mijn Ibanez vervangen door een GFS cruchy PAF ik heb hem gesoldeerd volgens dit schema: [URL=http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_2s_1v_1t_5w_pp] ik heb het groene en zwarte draadje wel omgewisseld, dat leek me logischer, maar er zijn nog wat problemen:
1. het geluid is veel zachter dan eerst (aarde?)
2. de elementen zijn niet goed geschakeld, dat zal wel aan de switch liggen, maar ik weet niet precies waar welk draadje moet, het is een switch met alle 8 "dingetjes" aan een kant, in de 1ste stand hoor je niks enz.
3. de tonepot werkt niet.


zijn dit standaard probleempjes die een duidelijke oorzaak hebben of moet ik nog een foto posten?

alvast bedankt, jasper

Orpheo
11 december 2007, 17:13
Goed, ik heb dus de brughumbucker van mijn Ibanez vervangen door een GFS cruchy PAF ik heb hem gesoldeerd volgens dit schema: [URL=http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_2s_1v_1t_5w_pp] ik heb het groene en zwarte draadje wel omgewisseld, dat leek me logischer, maar er zijn nog wat problemen:
1. het geluid is veel zachter dan eerst (aarde?)
2. de elementen zijn niet goed geschakeld, dat zal wel aan de switch liggen, maar ik weet niet precies waar welk draadje moet, het is een switch met alle 8 "dingetjes" aan een kant, in de 1ste stand hoor je niks enz.
3. de tonepot werkt niet.


zijn dit standaard probleempjes die een duidelijke oorzaak hebben of moet ik nog een foto posten?

alvast bedankt, jasper

de link doet 't niet goed. wat wilde je hebben qua wiring?

bij GFS is de zwarte aan de bare gesoldeerd, en zo aarde. Ik heb die los gehaald, en groen aan aarde gedaan, net als seymour duncan. wellicht is dat de oplossing van je probleem.

Tonepot niet werken is vaak een aardeprobleem -> goed nakijken en meten dus!!

over die 5 weg: je meot gewoon eens dat ding doormeten, kijken in welke standjes hij wat doet. meet waar je output zit, meet in welk standje hij wat schakelt, en dan gewoon combineren. "ah, dus in dit standje heb ik lug1 en 3, in standje lug 1, dus dan is hier brug, en daar mid' etc etc. ik weet niet precies wat voor soort gitaar je hebt


het meten doe je met een multimeter, en die kost je 10 euro, dus daar kan je je geen buil aan vallen.

jappiej
11 december 2007, 17:31
oké, waar ik naartoe wil is gewoon, een hum met split, 2 singles, 5way, master volume(push-pull) en master tone.

in ieder geval bedankt, ik ga het proberen