PDA

View Full Version : Welk Pedaal



Coolcat
11 december 2007, 14:53
Ik zou graag eens wat experimenteren met effectjes, maar ik twijfel welke multi effect ik zou kopen. Er is niet echt een budget voor voorzien dus het kan niet echt duur zijn.
Ik was aan het twijfelen tussen de Digitech RP 80 PS en de ZOOM G1. Het is geen high end, maar dat is ook absoluut niet de bedoeling. Het is maar een probeersel, eens een effectje proberen is wel leuk. Ik dacht dat de RP80 wel handig was met die pedaal, maar als ik reviews lees vinden de meesten de G1 wel beter, dus nu ben ik nogal verward. Iemand die deze al gebruikt heeft/getest?

Nielsje
11 december 2007, 15:02
Welkom Coolcat!

Er zit een functie op dit forum, waarmee je heel veel informatie je kan vinden!
Je bent nog nieuw, dus word je gespaard:)

Iedereen hier wil je wel helpen, maar je moet wel aangeven wat je wil!
Zo kunnen wij geen (multi)pedaal aanraden, als je niet aangeeft wat je versterker, gitaar, budget en muzieksmaak is.

succes!

Niels

Wickerman
11 december 2007, 15:08
Welkom Coolcat!

Er zit een functie op dit forum, waarmee je heel veel informatie je kan vinden!
Je bent nog nieuw, dus wordt je gespaard:)

Iedereen hier wil je wel helpen, maar je moet wel aangeven wat je wil!
Zo kunnen wij geen (multi)pedaal aanraden, als je niet aangeeft wat je versterker, gitaar, budget en muzieksmaak is.

succes!

Niels

Jij bent niet nieuw, dus word je niet gespaard ;)

Coolcat
11 december 2007, 15:10
sorry, zie het nu pas dat ik nogal schaars met info ben geweest. Ik ben dus eerder beginneling in het gitaar spelen, ik speel op een squier strat (beginner dus), als versterker gebruik ik gewoon zo een ouwe aparte versterker, geen idee wat het precies is, maar kom.. ik heb geluid. Ik speel zowat alles aan de kanten van lichte rock, indie enzo. arctic monkeys/bloc party en ook wat oudere nummers (joy division) meeste dingen zijn probeerseltjes, maar ik zou dus graag een beetje effect hebben om mee te spelen.

Marshallover
11 december 2007, 15:21
Ik heb nog wel een Korg AX1000G voor je in de aanbieding.

M Kactus
11 december 2007, 15:21
sorry, zie het nu pas dat ik nogal schaars met info ben geweest. Ik ben dus eerder beginneling in het gitaar spelen, ik speel op een squier strat (beginner dus), als versterker gebruik ik gewoon zo een ouwe aparte versterker, geen idee wat het precies is, maar kom.. ik heb geluid. Ik speel zowat alles aan de kanten van lichte rock, indie enzo. arctic monkeys/bloc party en ook wat oudere nummers (joy division) meeste dingen zijn probeerseltjes, maar ik zou dus graag een beetje effect hebben om mee te spelen.

En welk soort effect had je graag gewild ? Een overdrive, een distortion/fuzz, een delay, een chorus, een pitchshifter... Er zijn veel soorten effecten en als het je om één soort gaat, lijkt het me overbodig om een multi-effectenpedaal te kopen. Dan kan je genoeg hebben aan één pedaaltje.
Als het je toch om verschillende effecten gaat, is zo'n kleine digitech geen slecht idee. Ze komen erg goed uit de verf tegenover duurdere tegenhangers. Het zijn natuurlijk geen topgevalletjes, maar ze voldoen meer dan goed. Die Zoom moet ook aardig zijn, hoewel ik alleen zijn grotere broer heb getest, en die lag helemaal niet in mijn straatje. Zoals je ziet hangt het van je eigen smaak af... Testen is de boodschap, en misschien wachten op een paar forummers die er ervaring mee hebben.

Nielsje
11 december 2007, 15:24
Jij bent niet nieuw, dus word je niet gespaard ;)

Touché! :)

Wickerman
11 december 2007, 15:32
Touché! :)

Niet te serieus opnemen eh ;)

@ TS; Koop misschien gewoon een nieuwe amp ? Een digitaal voxje met wat effectjes in ofzo.

Nielsje
11 december 2007, 15:34
Ik zeg Cube 15 of 30. Leuk begin, wat effectjes e.d. Kan je haast niet mee fout gaan.

Coolcat
11 december 2007, 15:34
ja, gewoon een beetje dingen om mee te spelen. zodat hij een beetje echt klinkt zoals de liedjes, en niet gewoon accoustisch. daarmee dat ik multi zocht, dan kan ik wat prutsen en ondervinden :)

EuroCinema
11 december 2007, 15:48
Ik zeg: koop op marktplaats een tweedehands Zoom multi-effect voor een euro of 35, 40. Je kunt dan kennis maken met de verschillende types effecten. Als je later gaat upgraden naar serieuzere apparatuur kun je er vast nog een of twee tientjes voor krijgen.

Kim Wilson
11 december 2007, 15:50
Ik zeg Vox AD30VT-XL. Beter geschikt IMO voor lichte rock dan de Cubes. :)

M Kactus
11 december 2007, 15:52
Ik zeg:

En ik geef je gelijk. Die zoom of die Digitech maakt uiteindelijk niet veel verschil. Een ander erg onderschat en bijzonder leuk apparaatje om alles te leren kennen is de Korg Pandora PX5. Perfect voor jouw doeleinden, als je nog niet aan een nieuwe amp toebent.

Coolcat
11 december 2007, 16:23
ok, bedankt voor de hulp :)