PDA

View Full Version : Vox 847 soundalikes



Shaggy
11 december 2007, 13:29
Van de wah's vind ik de vox 847 het beste klinken. Waarom koop ik er dan niet een? ...

Omdat het een notoire tonesucker is als hij uit staat en met gain neigt het effect te verzuipen.

Er zijn enkele opties voor mij;

1 v847 modden, true bypass maken + evt een bas mod

2 Andere, wellicht boetiek, wah die als de v847 klinkt



Welke wah klinkt als de vox v847?

Nielsje
11 december 2007, 13:30
Tja, probeer eens een Vox 848, (clyde) is al TB etc. 2e hands voor eurootje of 100 wellicht te vinden, anders een RMC?

10Man
11 december 2007, 14:05
als je een beetje handig bent en de kosten wilt drukken zou ik een tweedehands v847 kopen, en die modden

Fuhgawz
11 december 2007, 14:56
Is zo'n Fulltone Clyde wah niet iets voor jou? Wel duur volgens mij..

Dastard
11 december 2007, 23:46
Ik heb de Vox 847 wel eens tot mijn beschikking gehad, althans de versies die nog uit Engeland kwamen, en die vond ik op zich wel fijn klinken alleen in een keten met nog 3 pedalen klonk ie bagger.
Nu weet ik dat de huidige 847's in China worden gemaakt, weet iemand of die nog net zo zuigen als die oude 847's ?

RedBuell
12 december 2007, 01:05
Ik heb een V847 gehad en moet zeggen dat ik hem met een bak gain ook niet lekker vond klinken, ik heb nu een Crybaby from hell en die is helemaal in te stellen, er zit ook een inschakelbare boost op die je met je voet kan bedienen. Ik vind het een fijne wah en heb er bij Thomann €160 voor betaald...

Shaggy
12 december 2007, 12:31
Is zo'n Fulltone Clyde wah niet iets voor jou? Wel duur volgens mij..


Is er een soundsample van ergens ofzo?

Als het nu te koop is kan ik hem bijvoorbeeld uitproberen in de winkel. Ik ben er niet zo'n voorstander van.

Nielsje
12 december 2007, 12:43
Als het nu te koop is kan ik hem bijvoorbeeld uitproberen in de winkel. Ik ben er niet zo'n voorstander van.

Dit is een hele rare zin, weet je zeker dat je dit wil zeggen?

up-guitarman
12 december 2007, 13:13
Check de Budda BudWah !!! Klinkt behoorlijk Vox-achtig en ik vind die eigenlijk nog een stuk beter !!!

Shaggy
12 december 2007, 13:29
Klinkt een clyde 2 of 3 net als de 847?

Shaggy
12 december 2007, 14:36
Dit is een hele rare zin, weet je zeker dat je dit wil zeggen?


Ben jij forum-moe ofzo? Ik loop al langere tijd mee en weet wat ik zeg!

Ik hou er niet van om in een winkel iets uit te proberen zonder afgezondere ruimte hiervoor! Naar feedback r'dam rijden heb ik ook geen zin in'

Kortom: ik ben er geen voorstander van!!

Dirk_Hendrik
12 december 2007, 14:41
Shaggy.
Of je gedraagt je normaal, en kijkt nog eens hoe het komt dat iemand je niet begrijpt, of je zegt niets. Ik begreep ook geen flikker van wat je zei en forummoe ben ik zeker niet. Dit soort lange-tenengedrag doe je maar lekker thuis.

Nielsje
12 december 2007, 15:10
Ben jij forum-moe ofzo? Ik loop al langere tijd mee en weet wat ik zeg!

Ik hou er niet van om in een winkel iets uit te proberen zonder afgezondere ruimte hiervoor! Naar feedback r'dam rijden heb ik ook geen zin in'

Kortom: ik ben er geen voorstander van!!

Hoepel maar mooi een eind op. Als je wil weten hoe iets klinkt, moet je het proberen. Zeker als je al een langere tijd mee draait, moet je toch weten dat een beschrijving van een ander slechts een indicatie is. Succes met je zoektocht naar een wah, en ik ben maar wat blij dat ik figuren zoals jij nooit tegenkom in een muziekzaak.

Shaggy
12 december 2007, 15:27
Dit soort reacties en sancties achtige reacties van zo'n dirk hendrik (de vriendjes politie) is de reden dat ik elders mijn heil ben gaan zoeken eerder in mijn forumcarriere. Nu kom ik na jaren weer terug hier (lid sinds 2004) en krijg ik op mijn flikker.

Nu weer zo'n reactie van die Nielsje of ik even mijn antwoord wil herzien alsof ik onzeker ben. Je moet niet denigerend doen! Ik heb ook geen zin om me te ergeren binnen een forum.

Dus ban me maar weer want hier komt de nuance;


FUCK YOU MET JE AUTORITEIT EN JE KANKERFORUM WAAR JE ALS POLITIEAGENTJE MIJ EEN BEETJE ZIT TE CORRIGEREN

FORUM-MOE .. TJONGE TJONGE ZEG !! ERG HOOR

GET A LIFE AND GET REAL!!

Nielsje
12 december 2007, 15:33
Begrijpend lezen is moeilijk. Ik vraag je helemaal niet of je je antwoord wil herzien, en ik ben ook niet denigrerend.

Een denigrerende opmerking zou zijn:

"Je bent zeker te bang om pedalen te testen in een muziekzaak, bang om uit gelachen te worden omdat je wellicht niet eens een pentatonische ladder kan spelen, en daarom koop je alles maar op het internet, en wil je van ons weten het het klinkt"

Maar dat zeg ik niet, ik zeg alleen maar dat ik je zin niet begreep, en dat ik een beetje moe wordt van types zoals jij, dat mag ik toch zeggen?

Verder moet je het 'forum-leven' niet zo serieus nemen shaggy. Er zijn hier zat mensen die je willen helpen, maar het is de toon die de muziek maakt!

Wicked Willy
12 december 2007, 15:41
Euh Mods.............grijp eens ff in....beetje kinderachtig gedoe hierboven!

Dirk_Hendrik
12 december 2007, 15:53
Jammer. Klaarblijkelijk heb je het moeilijk. Ga je maar lekker ergens anders doen.