PDA

View Full Version : London City Bulldog, vertraging tussen switchen van kanalen



Maurits84
11 december 2007, 12:12
Hallo,

Gister heb ik een London City Bulldog stack gekocht. Hier zat geen footswitch bij. Thuis heb ik mijn marshall switch erop gezet en kwam ik erachter dat er vertraging zat tussen de switch van clean naar distortion. Is dit op te lossen door een origineel London City swith te gebruiken (bestaan deze?).

Is er een andere oplossing voor om de vertraging te verkomen (naast het gebruiken van effecten/overdrive/distortion pedaaltjes)?

Hopelijk is dit mogelijk. Kunnen jullie mij meer vertellen hierover? Tnx, mailen kan ook (njambulla@hotmail.com).

Bedankt, Maurits

www.worldwideponyride.com
www.myspace.com/mauritsweb

Rormo
11 december 2007, 13:21
Ik had daar met de originele footswitch nooit last van...

Nielsje
11 december 2007, 13:29
typisch, meestal ligt zoiets niet aan de switch, heb je het ook in de winkel geprobeerd, en had ie het daar ook?

Of niet geprobeerd: stom. Wel geprobeerd en had het niet: terug brengen.

Maurits84
11 december 2007, 16:18
Heb hem via marktplaats gekocht. Die gozer had geen footswitch. Ik dacht dat vertraging alleen bij digitaal spul mogelijk was dus heb er ook verder niet aangedacht.

Maar als jij er geen last van had met de originele footswitch, ligt het dan aan de versterker? Want die is verder als nieuw.

ben vanhoof
11 december 2007, 17:19
Daar zit inderdaad een beetje vertraging op. Mij heeft het nooit niet veel gehinderd eigenlijk, en zo veel minder vertraging heeft mn nieuwe JVM nu ook weer niet.
Maak er gewoon een gewoonte van, speel veel je overgangen en na een tijdje raak je het wel gewoon.

Btw, wat heb je betaald voor je bulldog?

Rormo
11 december 2007, 18:31
Heb hem via marktplaats gekocht. Die gozer had geen footswitch. Ik dacht dat vertraging alleen bij digitaal spul mogelijk was dus heb er ook verder niet aangedacht.

Maar als jij er geen last van had met de originele footswitch, ligt het dan aan de versterker? Want die is verder als nieuw.

Tsja dat ik er geen last van had met de orignele footswitch wil niet zeggen dat als jij een originele footswitch hebt dat je er ook geen last van hebt. Het kan ook aan je amp liggen...

Maurits84
11 december 2007, 20:37
Tsja dat ik er geen last van had met de orignele footswitch wil niet zeggen dat als jij een originele footswitch hebt dat je er ook geen last van hebt. Het kan ook aan je amp liggen...

hoezo kan dat per amp verschillen dan? Deze amp heeft niets digitaal, dus zou er geen vertraging in moeten zitten. Hoe kan dat dan toch? Is dat te maken? Met het afstellen van een paar dingen ofzo?

Heb er 400 euro voor betaald, niet slecht opzich. Maar als die vertraging blijft vind ik het toch minder. Daar kan (en wil) ik niet mee optreden.

Trouwens bedankt voor de snelle reacties, echt een relaxed goed forum :).

Rormo
11 december 2007, 20:55
Ik heb er geen verstand van, maar het kan natuurlijk simpelweg een defect aan de versterker zijn.

Als er een vertraging in zit raak je daar ook wel aan gewend lijkt me. Gewoon een fractie eerder trappen.

Kaïn
11 december 2007, 21:01
Maat van me had het zelfde probleem. Idd de andere footswitch checken en anders er echt mee terug.

ben vanhoof
11 december 2007, 21:24
Heeft niets te maken met een defect, zijn wrsch gewoon goedkope relais. Er zijn versterkers die zo goed als geen schakeltijd hebben, de enige die ik ken is de fender 5150 III. Heb je 400 betaald voor de head, of voor de head en het cabinet?

Maurits84
12 december 2007, 00:24
Heeft niets te maken met een defect, zijn wrsch gewoon goedkope relais. Er zijn versterkers die zo goed als geen schakeltijd hebben, de enige die ik ken is de fender 5150 III. Heb je 400 betaald voor de head, of voor de head en het cabinet?

eerder in dit topic zei iemand met dezelfde versterker hier geen last van te hebben(met originele footswitch, alhoewel ik nog nergens london city footswitches ben tegengekomen).

verder is er niets digitaal dus er zou geen vertraging mogen zijn. de versterker is als nieuw dus een defect lijkt me sterk.

is het uberhaupt mogelijk om dit op te lossen?
heb btw 400 betaald voor top met kast

Hardguitar
12 december 2007, 08:21
Als het goed is heb ik deze versterker binnenkort met origenele London City footswitch en dan zal ik eens testen hoe het dan bij die is :)

Zal ook eens bij de winkel vragen of het mogelijk is die footswitch los te bestellen(zal denk ik toch wel).

Maurits84
12 december 2007, 12:53
Ben net naar feedback utrecht geweest. Daar vertelde ze mij dat het idd aan de top ligt, niet aan de switch. Hij had zelf ook een amp met vertraging. Hij heeft toen 2 kleine condensators uit zijn top verwijderd. Deze zorgde voor de vertraging. Ze zaten er in om een 'plop' bij het overschakelen van clean naar overdrive te voorkomen.

Hardguitar
12 december 2007, 16:09
Ik heb trouwens even een vraagje, weet dat het hier niet thuis hoort etc maar kan er geen speciaal topic over vinden.
Ik wil dit weekend eens gaan kijken voor een london city bulldog(2e hands) en nu wil ik graag weten waar ik op moet letten om te kijken of hij goed is.

Bijvoorbeeld, hoe kan ik zien als er iets mis is met de buizen? of misschien wel horen.

Graag jullie advies hierbij, en nogmaals sorry dat ik het hier plaats maar vond het geen eigen topic waard en wil het toch even weten voor ik dadelijk een miskoop bega :)

Rormo
12 december 2007, 16:50
Kwestie van gewoon lekker spelen. En vooral de versterker even flink open draaien als je geen rare geluiden ofzo hoort en het geluid is goed, dan zal het wel goed zijn.

Wat je nog kunt doen is na een tijdje even naar de achterkant kijken. De meeste buizen gloeien op als ze warm worden. Logischerwijs zullen ze dit allemaal moeten doen en allemaal er ongeveer hetzelfde uit moeten zien.

Maar als er echt iets mis is met de buizen hoor je het wel aan het geluid hoor.

ben vanhoof
12 december 2007, 17:13
Ik heb trouwens even een vraagje, weet dat het hier niet thuis hoort etc maar kan er geen speciaal topic over vinden.
Ik wil dit weekend eens gaan kijken voor een london city bulldog(2e hands) en nu wil ik graag weten waar ik op moet letten om te kijken of hij goed is.

Bijvoorbeeld, hoe kan ik zien als er iets mis is met de buizen? of misschien wel horen.

Graag jullie advies hierbij, en nogmaals sorry dat ik het hier plaats maar vond het geen eigen topic waard en wil het toch even weten voor ik dadelijk een miskoop bega :)
U 've god PM!

minoin
13 december 2007, 14:09
Heb ook een Bulldog en ben er heel tevreden mee! Heb meerdere Laney's gehad en vind de Bulldog toch heerlijk scheuren!
Ik heb geen last van vertragingen, maar wel van de "plop" als ie ver open staat. Ik maak me er niet echt druk om, maar misschien toch eens naar kijken.
Ik heb de originele footswitch, maar gebruik mijn FCB1010 om te switchen, wat perfect gaat! Schakelen met mijn G-major gaat net zo snel.

The_Darkness
13 december 2007, 15:06
In ieder apparaat zitten schakel vertragingen omdat het onmogelijk is om iets oneindig nel te schakelen. Maar bij goede relais is de schakel tijd zo klein dat hij nauwlijks hoorbaar is

ben vanhoof
13 december 2007, 21:14
Heb ook een Bulldog en ben er heel tevreden mee! Heb meerdere Laney's gehad en vind de Bulldog toch heerlijk scheuren!
Ik heb geen last van vertragingen, maar wel van de "plop" als ie ver open staat. Ik maak me er niet echt druk om, maar misschien toch eens naar kijken.
Ik heb de originele footswitch, maar gebruik mijn FCB1010 om te switchen, wat perfect gaat! Schakelen met mijn G-major gaat net zo snel.

Die plop zit er inderdaad vrij hard bij, maar als je de amp op stand by zet en je schakelt enkele keren je kanalen wordt het plop geluid wel zachter. Ik deed dit altijd vlak voordat ons optreden begon.