PDA

View Full Version : wah



ben79
11 december 2007, 11:51
wat is nu het verschil tussen een behringer en een crybaby wah?
ik weet wel dat behringer niet jullie favoriet is maar is er werkelijk 60€ verschil in sound?
of heeft ie een grotere tonesuck? want hij moet voor de versterker komen dacht ik he?of mag ie ook in de fx loop?

jimihattricks
11 december 2007, 12:02
er zijn meer verschillen dan gelijkenissen tussen een behringer en crybaby wah...

Nielsje
11 december 2007, 12:08
Je hebt echt ontzettend goeie (dure) gear, en je gaat eventueel bezuinigen op 60 euri?

crybaby's(dunlop, vox whatever) zijn gewoon goed. Of het je geluid is, is 'n 2e. Ze hebben een fatsoenlijke behuizing, fatsoenlijke hardware (switch, inputs). alleen per merk zijn de gebruikte onderdelen wat anders (potmeter, spoel, wat weerstandjes).

behringer is plastic. Ooit afgevraagd wat er langer mee zal gaan? Probeer ze eens zou ik zeggen..

Thijssie
11 december 2007, 12:14
wat is nu het verschil tussen een behringer en een crybaby wah?

De crybaby is wahher maar de behringer is meer wahzzig.

ben79
11 december 2007, 12:15
het gaat me niet zozeer over 60euro maar eerder over is het het waard?
ik ben inderdaad een gearfreak en wil er niet op bezuinigen, ik vroeg me gewoon af wat het verschil is..
het zit zo, na gitaren en versterkers begin ik meer en meer interesse te krijgen in fx.
maar ik ken er geen zak van voorlopig.
daarom wil ik voorlopig wat experimenteren en als ik dan weet wat ik wil, verder beginnen investeren..
als een behringer echter echt crap is dan koop ik em niet, als een crybaby echter een overroepn ding is dan kies ik liever een ander..
Men sound zit nu echt wel goed, hoe kan het ook anders, maar ikwil gewoon af en toe iets extras zoals een wah.
de wah mag dus men geluidskwaliteit absoluut niet naar beneden halen dat is een must maar ik ga de wah maar sporadisch gebruiken, dus het moet niet the top of te bill zijn...

Wickerman
11 december 2007, 12:25
Als die behringer echt zuigt ben je er niks mee, en ga je misschien een fout idee krijgen van fx.

Btw; jullie optreden in Mol laatst was machtig ;)

EuroCinema
11 december 2007, 13:10
Ik heb ooit drie van die plastic Ibanez wah's versleten voordat ik eindelijk aan de Crybaby ging. :chicken: Ik heb die Behringer wah nooit geprobeerd. Weet wel dat hun gear nou niet het stevigste van het stevigste is. Overigens staat de Crybaby ook bekend als een tonesucker (al weerhoudt dat mij er niet van om er een te gebruiken).

MarkS
11 december 2007, 13:25
Ik heb die Behringer een tijdje te leen gehad. Tonesucker van jewelste, hoogfrequente bijgeluiden icm adapter, en ziet/voelt heel fragiel aan.
Negeren dus!

Nielsje
11 december 2007, 13:27
crybaby's zijn eenvoudig naar niet-tonesuck om te bouwen, maar ik zou gewoon lekker eens een hoop wah's proberen (check even de RMC wah's, ik vind ze erg fijn, maar wel wat duur)

ben79
11 december 2007, 17:37
Als die behringer echt zuigt ben je er niks mee, en ga je misschien een fout idee krijgen van fx.

Btw; jullie optreden in Mol laatst was machtig ;)


dank je wel
zaterdag staan we in retie MC heracles om 20h ;-)

Silco
11 december 2007, 17:48
wat is nu het verschil tussen een behringer en een crybaby wah?
ik weet wel dat behringer niet jullie favoriet is maar is er werkelijk 60€ verschil in sound?
of heeft ie een grotere tonesuck? want hij moet voor de versterker komen dacht ik he?of mag ie ook in de fx loop?

Ik heb een Behringer multistompbox liggen (weliswaar geen wah), maar deze valt al uitelkaar na een jaar normaal thuis gebruik.

Van Vox (die ik getest heb) weet ik dat deze niet uitelkaar kan vallen omdat ie van metaal is. Die Cry Baby is ook zeker niet slecht.

Ga gewoon naar de winkel en test die Behringer en nog 2 andere (Vox en Dunlop). Merk het verschil op in materiaal gebruik, merk op hoe soepeltjes alle knopjes zijn enz enz. Als je dit doet, zal je zien dat de behringer minder van kwaliteit is.

Of die 60 euro verschil in de sound zit, kan je dan ook horen.

Dirk_Hendrik
11 december 2007, 19:24
idd. Zet ze eens naast elkaar.


Vraag van tevoren aan de muziekhandelaar of hij er mee accoord gaat dat je em ook uitprobeert op "normaal" (niet pukspringen) podiumgebruik en niet aansprakelijk bent als je em aan gort trapt ;)

serieus,
Als een pedaal de muziekwinkel al niet overleeft zou de verkoper blij moeten zijn. Dan weet hij zelf ook dattie die zut niet moet verkopen.

Ook belangrijk,

Hoe blijft ie overeind met een dito scheur. Een beetje funky slagjes met clean trekt elke wah...