PDA

View Full Version : To night, is the night... Tommy E.



JanB
11 december 2007, 09:41
Vanavond mijn jaarlijkse dosis TE.
In.... Stadskanaal, of all places.....

Iemand anders ook?

Jan

ps. volgens mij zijn er nog wel kaarten.

remcol
11 december 2007, 09:46
Zaterdag in Hengelo!

Laser
11 december 2007, 12:36
Dedjuu,
ik wist dat niet.
Hmmm... geniet ervan!!!!

Harald
11 december 2007, 15:44
Vrijdag Eindhoven, Zaterdag Hengelo :)

JanB
11 december 2007, 16:28
Pardon?? Berichten over gitaarbijeenkomsten in Salland, verwijzingen naar sounds of youtube en kerstfilmpjes met semi-commerciele inslag blijven allemaal staan, en dit berichtje wordt verplaatst?
"Acoustische gitaren" is de enige rubriek die ik lees op dit forum, en volgens mij velen met mij. Een verplaatsing is een soort doodvonnis.
Einde thread.

Bassbitch
11 december 2007, 16:33
Hey Jan, er staan hier regelmatig topics over Tommy, dus zo dood zal het nou ook weer niet gaan. Misschien eens wat verder kijken dan Acoustisch?

JanB
11 december 2007, 16:52
Vrijdag Eindhoven, Zaterdag Hengelo :)
Twee keer Harald? Tjonge.

Wat denk je zouden we weer oordopjes nodig hebben?

Jan

Harald
11 december 2007, 19:59
2 keer, tja, even de kans waarnemen zolang het kan. Ben ondertussen de tel kwijt, qua concerten die ik live gezien heb (en dan nog het nodige aan audio en video in de kast), maar ben altijd weer wat blijer als ik de man gezien heb. Dat, en de inspiratie ervan is onbetaalbaar.

Oordoppen, heb ze tegenwoordig, damn, ik word oud ;) Maar bij sessies heb ik er veel plezier van. Vreselijk als ik zelf speel, en contraproduktief. Ik ga namelijk harder spelen als ik ze in heb. Maar als anderen spelen (ook als ik ze goed vind) doe ik ze in, en kom een stuk frisser thuis. Laatst een optreden met onze bluesband in een kroeg waar de muziek kei en keihard stond. (Zonde, was nog leuke muziek ook, maar zo niet van te genieten) was ik mijn doppen vergeten. Zeer snel ingepakt en wegwezen na de gig, en in de pauzes maar buiten gaan staan, ondanks de temperatuur... De dag erop speelden we in een sportcentrum (of all places) waar de zaal kil, maar het publiek juist heel enthousiast was. Na het optreden kwam er een uitstekende driegangen maaltijd op tafel. (waanzinnig lekker toetje, omdat de kok het hoofdgerecht simpel moest houden, ook niet minder lekker trouwens) daar hebben we denk ik anderhalf uur zitten natafelen... zo kan het dan ook weer :)

Neem mijn doppen wel mee. iig voor Initiation wel handig. (Hoop wel dat hij die doet in Eindhoven. Ga met wat vrienden die hem nog nooit gezien hebben. En dat is een nummer dat je live moet meemaken. Op dvd blijft er niks van over, dan is het vooral wat delay gepiel. De sfeer komt op de Sheldon Hall dvd niet mee helaas. Dat maakt het net een bijzonder nummer.) Voor de rest zie ik wel. Hangt ook van de installatie af hoe hard het gaat heb ik het idee.

Lineke
12 december 2007, 08:16
Hij was goed, hè !!!
Zaterdag in Hengelo. Er zijn nog een paar kaarten.

Negative K3 fan
12 december 2007, 15:34
zaterdag in hengelo dus :)

Bouke
12 december 2007, 15:59
Hey,

K'naol was mijn 'TE-ontmaagding' (dit nav. zijn eigen grapje...)

Tsja, wat moet ik zeggen. Ik heb gisteravond na thuiskomst meteen al mijn gitaarspullen op marktplaats gezet: 'Gratis af te halen' 'ruilen tegen volledige collectie lego-dakjes bespreekbaar'...

Man, wat is die gast goed. Alles is raak wat hij doet, erg mooi. Soms belachelijk snel maar meestal meer dan meesterlijk goed. Erg mooie liedjes zaten er tussen. 'Initiation' (het Abo-nummer toch?) is erg tof. Meer fx dan gitaarspelen, maar wat kan hij toch mooie sounds uit zijn gear (gitaar icm. ampje en delays) halen. Erg leuke uitvoeringen van Beatle-liedjes ook. 'Guitar Boogie' kende ik natuurlijk al van internet, maar dat klonk ook te gek!

Maar wat met dus het meeste opviel was zijn trefzekerheid. Als muzikant luister je toch (ongewild!!) soms wat anders naar muziekmakers en vallen fouten/missers je makkelijker op. Maar bij TE kon ik gewoon lekker naar de muziek luisteren :D Mooi zuiver ook alles (soms is 'ie wel even met stemmen bezig, maar hij vertelt er gelukkig ook bij waarom (oude gitaar, E-snaar naar D geeft een wat eigenwijze stemming op alle snaren :D )

Heerlijk percussief is hij ook. Van kleine losse grapjes in de percussie tussendoor tot complete slagwerkpartijen en nog eens erg goed en overtuigend gespeeld ook.

Staande ovatie na afloop uiteraard en een toegift op de koop toe (Walzing Mathilda uiteraard!). Klein beetje tam publiek (wel veel waardering, maar het klappen beperkte zich voornamelijk tot een dik applaus na de nummers) helaas, maar om naar luisterliedjes te kunnen luisteren een prima omgeving. Ik ben bluespubliek gewend en dat gaat in veel gevallen lekker mee in de liedjes. Eigenlijk maar goed dat dat niet gebeurde hier want dan had ik veel gemist...

Op het laatst een kaartje gekocht en net op tijd blijkbaar want ik zat echt op de allerlaatste rij, perfect in het midden, best mooi geluid. Misschien iets te ver weg voor de mooiste beleving, maar het klonk prima!

Volgende keer weer? Ja zeker, maar dan moet ik wel dichterbij zitten, dan beleef ik het misschien iets meer.

TOP!

Bouke

JanB
13 december 2007, 10:33
Hey,
Op het laatst een kaartje gekocht en net op tijd blijkbaar want ik zat echt op de allerlaatste rij, perfect in het midden, best mooi geluid. Misschien iets te ver weg voor de mooiste beleving, maar het klonk prima!
TOP!
Bouke
Dan hebben zo'n beetje naast elkaar gezeten.

Het optreden in Stadskanaal was eerlijk gezegd wat mat. Uiteraard is hij vakman genoeg om een goede show neer te zetten, maar ik vond hem duidelijk minder enthousiast dan bij eerdere concerten. (misschien vond hij het niet leuk dat hij niet, zoals dit voorjaar in Groningen mocht optreden maar naar Stadskanaal moest. Maar dat zal mijn vooroordeel zijn. Er zaten trouwens wel 500 mensen in de zaal, dus goede opkomst) Korte sets ook, solo's wat minder dan anders. Misschien is hij moe, en al met zijn gedachten bij de kerst-break in Australie. Met veel moeite tot een toegift te bewegen, en dan maar 1 klein nummertje. Nee, hij had zijn avond niet.

Paar nieuwe nummers gehoord. Het blijft verbazen hoe deze man mooie gitaarstukken kan componeren.

Desalniettemin, geweldig om hem weer te zien, zeker inspirerend, en een aanrader voor iedereen. Het geluid was deze keer prima, ondanks dezelfde geluidsman die dit voorjaar mijn slakkenhuis mishandelde.

Jan

Otje
13 december 2007, 10:59
Tommy is ziek en de show in Utrecht van woensdagavond 12/12 is afgeblazen. Ben benieuwd wat er met de laatste 4 shows gaat gebeuren....

Bouke
13 december 2007, 11:04
Dan hebben zo'n beetje naast elkaar gezeten.

ik zat rij 16, stoel 15, voor het raam van de lichtmensen... (m'n benen, knieen en rug doen nog pijn van de krappe plek daar :D

Tam ben ik wel met je eens ja, ik heb hem op z'n video's nog wel enthousiaster gezien. Maar desondanks was diet nog steeds heel erg leuk om te zien. Echt een pro inderdaad. Lees net dat hij de avond erop ziek was dus misschien kwam het 'tamme' daar vandaan. Dan is het helemaal pro wat hij heeft laten zien de avond ervoor!

Geluid was niet te hard gelukkig (meestal heb ik doppies in bij concerten), helemaal daar achterin niet.

Ik hoop hem nog eens te zien van wat dichterbij, liefst in een wat kleinere zaal, volgens mij is dat helemaal te gek!

Gr.

Bouke

JanB
13 december 2007, 11:30
Tommy is ziek en de show in Utrecht van woensdagavond 12/12 is afgeblazen. Ben benieuwd wat er met de laatste 4 shows gaat gebeuren....
Dat verklaart het dan!



Ik zat rij 16, stoel 15, voor het raam van de lichtmensen... (m'n benen, knieen en rug doen nog pijn van de krappe plek daar :D
Bouke
Ik zat met mijn vrouw aan het begin van die rij. Kon gelukkig schuin zitten...



Tam ben ik wel met je eens ja, ik heb hem op z'n video's nog wel enthousiaster gezien. Maar desondanks was diet nog steeds heel erg leuk om te zien...

...Ik hoop hem nog eens te zien van wat dichterbij, liefst in een wat kleinere zaal, volgens mij is dat helemaal te gek!

Gr.

Bouke
Was absoluut leuk om hem te zien, helemaal met je eens. De Oosterpoort in Groningen (kleine zaal) is veel intiemer, en trouwens ook Raalte is een erg leuke, kleine zaal.

Jan

Laser
13 december 2007, 21:20
Ik kreeg net deze mail - anderen onder ons ook waarschijnlijk.
Alle europese conceten zijn afgezegd.

"
Dear Friends and Fans of Tommy,

Due to a case of extreme exhaustion brought on by illness and a very demanding tour schedule, Tommy has cancelled the remainder of his dates in the Netherlands that were to conclude on December 16th. These dates will all be rescheduled for early next year.

Those of you who are familiar with his touring schedule would no doubt totally
understand why this has happened.

He will spend time now recovering and resting in anticipation of further upcoming touring.

If you wish to send well wishes, please do so by writing to the guestbook, which he reads frequently. He would welcome your love and prayers.

There is no other information for you about this matter other than what you are reading right now, so I would appreciate it if no one reply to this message with any further questions. I probably won't be able to answer. Thank you for your understanding.

Have a happy holiday season.

Regards,

Gina
"

Spijtig.

Megalomanian
14 december 2007, 07:58
WTH,
Ik zou naar Hengelo en nar Venlo maar ik heb tot op heden nog nergens mail van gekregen en op websites kon ik ook niets vinden. Maar eens gauw op onderzoek uit..
Bedankt voor de melding

Otje
14 december 2007, 08:57
Jammer jammer jammer. Laten we hopen dat 'ie er snel bovenop komt. Het is me toch al een raadsel hoe hij 't zo lang heeft volgehouden. Zijn tourschema is gewoon idioot en hij doet dat al jaaaaaaaaaren.

Harald
14 december 2007, 13:11
Megalomaniam even sites van de theaters bekijken. Vervangende data zijn zo te zien al bekend. 16 maart voor Hengelo iig. Venlo weet ik niet...

Megalomanian
14 december 2007, 13:55
Bedankt Harald,
Had vanmorgen al even gekeken ( stond toen nog niets op, maar zit ook op werk dus niet continue te kijken ) iig bedankt

stawn
14 december 2007, 15:33
eindhoven wordt zo te zien 2 april...


Wegens ziekte gaat het concert vanavond niet door. Nieuwe datum: woensdag 2 april 2008.

Herman
14 december 2007, 16:25
Phoeh, ik zie wel al dat ik geluk heb gehad. Ik was er ook in Stadskanaal bij. Ik kwam de dinsdag ervoor thuis, met de verassing dat mijn broer kaartjes had besteld, erg leuk :).

Desalniettemin, het mag voor hem dan niet zn beste avond geweest zijn als ik dit zo lees, maar ik vond het echt super gaaf! Ik vond alleen Classical Gas wat misplaatst als 3e nummer (maar nu was dit eerlijk gezegt ook een van de weinige uitvoeringen die ik kende van deze man), maar had van mij iets later in de set gemogen. Voor de rest was het gewoon ook echt heel gaaf, en misschien met hoogtepunt wel Initiation. Heel appart, maar ik heb er van genoten. Wat die man allemaal wel niet kan met een instrment. Acoustisch ook nog! Blij dat ik hem gezien heb, en dat deze show gewoon door gegaan is! :)

Otje
14 december 2007, 18:17
Ik ben een paar jaar geleden naar een klein, rokerig zaaltje in Zaandam gesleurd door een collega van me. Ik had griep, voelde me rot en had totaal geen zin. Ik zie mezelf nog staan in dat rookhol. Hoe dan ook, sindsdien ben ik fan (en niet zo'n beetje ook). Absoluut de meest talentvolle gitarist die ik ken, onvoorstelbaar.

Ben bezig Classical Gas te leren en daar ben ik nog wel even zoet mee :D.