PDA

View Full Version : Audigy 2 Platinum Ex geluidskaart?



Icefreak1
3 februari 2003, 01:05
Ik zit erover te denken om een Audigy Platinum 2 EX op mijn toekomstige pc te zetten. Iemand ervaring ermee???
Ik speel via een GT6, het lijkt me ideaal om de Audigy ernaast te zetten, minder gedoe met kabels en minder gehannes achter de pc.

Icefreak1
5 februari 2003, 13:41
Niemand???
Mischien is het ook errug vroeg om al naar ervaringen te vragen, volgens mij is ie nog niet/net verkrijgbaar.

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 17:57
als je echt wilt opnemen schijnt het dat je beter geen Creative kaart kunt kopen


als je wilt gamen echter...

Icefreak1
5 februari 2003, 23:22
Over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld, ik hoef geen profesionele kwaliteit hoewel Creative dit wel claimt.
Ook leuk: de gt6 heeft een digitale uitgang 24bits/96kHz en de audigy heeft een digitale ingang van 24bits/96kHz.

Joe_scumbag
6 februari 2003, 14:00
Ik heb momenteel mijn GT-6 aangesloten op een Guillemot Maxima Fortissimo soundkaart. Is eigenlijk ook een gamekaart, met veel minder foefkes dan die audigy, maar de line in is van erg goede kwaliteit (voor een recreatieve geluidskaart). Het resultaat is echt behoorlijk, zeer naturel, quasi ruisloos, etc. Een vriend van me, die ook GT-6 heeft, sluit deze aan op een RME Hammerfall kaart, dit is nog wel een serieus verschil. Het geluid behoudt zijn dikte enzo, maar ja, die hammerfall is ook een professionel kaart en kost een veelvoud van de audigy. Als ik jou was zou ik toch eens kijken naar Ediroll. Zij hebben voor een dikke 200 euro al een opnamekaart. Ook guillemot hefet in die prijscategorie en kaart met 4 (!) line in's, de maxima isis; maar deze is haast nergens meer te krijgen.

Luuk
21 mei 2003, 20:21
Je kunt ook de Hercules Theatre XP 7.1 kopen zie http://europe.hercules.com/showpage.php?p=57&b=0&f=1

Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik ben van plan aankomende maand wanneer het vakantie geld binnen is, ga ik een GT6 en een Hercules Theatre XP 7,1 halen, kost samen

559,- GT6
119,- Hercules
----- +
678,-

Maar dat is denk wel de moeite waard.

De Hercules bied ook midi in. en deze hercules is een stuk goedkoper.

Luuk
21 mei 2003, 20:24
Ik heb op de http://www.ravivo.nl/ site gekeken, daar staan enkele dinge over de gt-6 maar nix over het gebruik van de digitale uitgang.

Wel heeft de jonge op mijn vraag gereageerd of het betere qualiteit is bij digitaal opnemen, daar wist hij helaas nix over te zeggen maar hij d8 het wel, ook vermelde hij dat het kopen van een Coax digitaal kabeltje moeilijk verkrijg baar was.

Ic3gl0vE
21 mei 2003, 23:30
kabeltje is altijd wel te krijgen bij http://www.conrad.nl lijkt me

bert k
22 mei 2003, 12:11
Op 2003-05-21 19:24, schreef Luuk:
Wel heeft de jonge op mijn vraag gereageerd of het betere qualiteit is bij digitaal opnemen, daar wist hij helaas nix over te zeggen

Digitaal van je GT6 naar je computer is veel beter! Ga maar na anders, Je GT6 werkt digitaal, dan moet hij het geluid eerst omzetten in analoog, dan krijg je al meer ruis, en in de computer wordt het meteen weer omgezet in digitaal, dus nog meer ruis. Kabeltje kan optisch zijn of coax, dat is dus gewoon koperdraad. Allemaal goed te krijgen, maar de GT6 en de geluidskaart moeten wel dezelfde aansluiting hebben. Je kan niet van optisch naar coax

Luuk
22 mei 2003, 16:02
Thanx voor de goeie uitleg,

urezna
22 juli 2004, 16:14
ik heb net van de week wat zitten proberen, op dezelfde manier.... gt6 digi uit, naar digi in van de AudigyII break out box....
wat een heerlijkheid, zo weinig ruis in de stiltes... :-)

Hempo
22 juli 2004, 16:35
vintage topic

bert k
22 juli 2004, 17:10
Ja, maar wel leuk om te horen dat het goed werkt.

urezna
22 juli 2004, 17:25
vintage topic?
kun je die ook relicen? :lol:

Horus
22 juli 2004, 18:12
nee die zijn al gerelict, zie je die afgeragde lakranden dan niet? :)