PDA

View Full Version : Apparte tracks in cool edit pro 2.1



B108
11 december 2007, 05:16
Hallo,

Ik ben net begonnen met cool edit en wat ik wil is:
1) drumlijn inspelen in track 1
2) deze drumlijn laten afspelen en in track 2 gitaarlijn inspelen
Dus op track 1 zou ENKEL drum mogen staan en op track 2 ENKEL gitaar.

Nu, mijn probleem: ik speel deus mijn drumlijn in(track1). Hierna laat ik de drumlijn afspelen en speel mijn gitaarlijn in (track2). MAAR track 2 is nu gitaar EN drum, terwijl het enkel gitaar zou moeten zijn.

Kan iemand me AUB helpen om alle instrumenten in apparte tracks op te nemen. Met al die Pro's hier ben ik er wel gerust in dat iemand de (waarschijnlijk simpele, en voor-de-hand-liggende) oplossing weet.

Dank bij voorbaat
Bart

harrie-beton
11 december 2007, 09:34
Waar komen die drumtracks vandaan? Van een externe drum computer ofzo?

In cool edit moet je de multitrack view aanzetten. Dat heb je waarschijnlijk.

Om je snel op weg te helpen zou je eerst in Windows mixer moeten kijken wat de opname instellingen zijn. De opname bron moet onder geavanceerd "wat je hoort" zijn als je vanuit de pc de drums doet. Hij moet als je gitaar gaat opnemen staan op "LINE IN" ook wel eens AUX genoemd.

Thoom42
11 december 2007, 19:33
Altijd handig is een koptelefoon te gebruiken! Laat je drumtrack gewoon aanstaan maar plug een koptelefoon in zodat je kunt meespelen maar het niet ook op track 2 komt.

B108
12 december 2007, 01:28
De volledige drum was reeds opgenomen en die had ik dan in track 1 gezet.
Maar het lag dus aan de windows-mixer(niet aan hoofdtelefoon, want die gebruik ik altijd), en nu werkt het zoals ik het wilde.

Hartelijk bedankt voor de reacties
Bart

Put
12 december 2007, 13:32
je track 2 haalt dan waarshcijnlijk ook signalen van je geluidskaart op ( waar op het moment van opnemen die drumtrack te horen is als het ware)

anuspoep

Thoom42
12 december 2007, 20:24
Dat zou inderdaad ook het geval kunnen zijn!

bass blom
12 december 2007, 20:53
volgens mij was het al opgelost, 2 heren boven :D