PDA

View Full Version : Gaat het dan wellicht toch gebeuren?



mikeyaxeman
11 december 2007, 02:48
Ik hoop het :rockon::

Led Zep:
http://www.youtube.com/watch?v=m9Vew-YcMZo

mikeyaxeman
11 december 2007, 03:09
Nieuwsbericht over de gig van gisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=xv-lW7K66M0

edit:
beelden van de gig hier te vinden in het forum van de officiele site:

http://forums.ledzeppelin.com//index.php?showtopic=1505

World tour please! :rockon:

Orgasmocaster
11 december 2007, 15:49
en langzaam stromen de clips binnen op youtube!! :)
ze klinken veel beter dan ik had verwacht!
heb ze paar keer gezien als page & plant (4 x) en de laatste keer was niet echt om over naar huis te emailen...

ik hou mijn vingers gekruisd voor een world tour!!

mikeyaxeman
11 december 2007, 16:00
De recensies zijn ook goed op het internet.
En de filmpjes klinken idd erg vet... :)

toneblo
11 december 2007, 16:06
.... ik ga bijna zeggen dat dit misschien wel de eerste reunie is die wel geslaagd en muzikaal in orde is....

Ik zeg ook bijna........ ben benieuwd naar meer beelden, wat ik hoor en zie smaakt ZO naar VEEL, VEEL MEER!!!!!!!:lp: :blast:

....kippenvel...geen andere woorden voor...

jasper159
11 december 2007, 17:23
Ik ben zooo jaloers
aaa
zooooo cool
Black dog!!
fff
fff
fff
ooehoeh, adem! :D




Dat betekent : Ik hoop dat ze een tour maken :D

Squier4ever
11 december 2007, 19:33
holy fuck klinkt nog steeds erg goed!
ik wil zeppelin on tour!

Rude Perception
11 december 2007, 19:58
wereldtour!!!
en Nederland dan aub niet aandoen in een galmbakstadion....

toneblo
11 december 2007, 20:22
Led Zeplin!.eplin!..eplin!...eplin!......eplin!....... ....eplin!:seriousf:

Squier4ever
11 december 2007, 20:25
Led Zeplin!.eplin!..eplin!...eplin!......eplin!....... ....eplin!:seriousf:

Led Zeppelin!
leer typen, eerst lesby's verkrachten en daarna Led Zeppelin?
dacht het dus mooi niet verdomme!

JeeBee
11 december 2007, 20:32
De relatief weinigen die erbij konden zijn, schijnen een fantastisch concert te hebben meegemaakt van de inmiddels 60 plussers (!!!). Ik kwam in De Volkskrant een zeer aardige recentie tegen van een NL popjournalist, die dacht een buitenkansje te hebben om het concert mee te mogen maken....Nou dat viel ff tegen.....

Led Zeppelin in Londen: een historische avond met een echt bandje
Door Menno Pot

LONDEN - Tijdens een absurd verblijf in een bedompte persruimte vermoedde recensent Menno Pot het al, toen hij eenmaal de zaal in mocht wist hij het zeker. Het reünieoptreden van Led Zeppelin dinsdag in Londen was steengoed. En het mooiste was: het was geen spektakel van buitenaardse proporties, maar juist een gewoon rockconcert van een écht bandje.


Robert Plant, Jimmy Page en John Paul Jones speelden maandag met Jason Bonham, zoon van de overleden John, voor de eenmalige reünie van Led Zeppelin. (Getty Images)
Niet echt een omgeving om lekker in de sfeer te komen, die O2 (voorheen Millennium Dome), een enorme omgekeerde wokpan op de zuidoever van de Theems, in het verre oosten van Londen. In de concerthal die zich in de buik van deze kolos bevindt, de O2 Arena, gaat straks Led Zeppelin optreden. Voor het eerst sinds 1987. Het optreden is een onderdeel van een eerbetoon voor Ahmet Ertegun (1923-2006), de oprichter van Atlantic Records van wie Led Zeppelin in 1968 een contract kreeg aangeboden.

Exclusief
Wanneer je de verhouding tussen de vraag naar kaarten en het aantal beschikbare plaatsen als criterium neemt, is dit verreweg het meest exclusieve rockconcert ooit.

Onder het dak van de O2 bevindt zich niet alleen een popzaal. Er zijn ook attracties als een kunstijsbaan en een bioscoopcomplex, plus het horeca-aanbod van een middelgrote stad. Die Led Zeppelin-reünie? Stond daar laatst niet iets over in de krant? Is dat vanavond al?

Ja, dat is vanavond, en het belooft een vreemde avond te worden. 20,2 miljoen mensen probeerden via internet een kaartje te reserveren; slechts 19 duizend van hen werden ingeloot. Ik hoorde níet tot die 19 duizend, en zelfs het aanbod van platenmaatschappij Warner Music (een toegangspasje voor de media room bij de O2 Arena) bleek niet te zijn wat je zou denken: ik mag de media room in, maar níet de zaal. Te veel persaanvragen, vandaar.

Grotesk
Het optreden zal in de persruimte op beeldschermen te zien zijn, al is de organisatie voornemens om groepjes van tien journalisten vanuit de media room even de zaal in te begeleiden, om kort de sfeer op te snuiven en een nummertje of twee live te horen.

Absurd. In tien jaar popjournalistiek nog nooit zoiets idioots meegemaakt, maar op de één of andere manier past het bij dit groteske evenement. Bovendien: het was dít of niets.

De media room blijkt een nog vreemdere plek dan gedacht. Het betreft drie bedompte, witte klaslokalen zonder ramen, diep in de ingewanden van de O2. Blinde, witte muren, tl-verlichting en niets te eten of drinken verkrijgbaar (alleen kraanwater in het toilet). De aangekondigde ‘beeldschermen’ blijken gewone televisietoestellen, zonder extra luidsprekers. Boven de tv’s hangt een vel papier: ‘Please do not film the TV screens. You will be asked to leave.’ Het moet niet maller worden. Voorlopig kunnen ze de krengen trouwens niet eens aan de praat krijgen, ook al is het inmiddels 19.15 uur en zijn ceremoniemeester Bill Wyman en zijn band The Rhythm Kings de zaal al aan het opwarmen.

19.31 uur. We hebben beeld! We zien leden van de band Yes op het podium staan, maar geluid is er nog niet.

19.35 uur. Een man met walkietalkie komt uitleggen waarom er geen geluid is: ‘De organisatie is bang dat jullie illegale geluidsopnamen zullen maken, dus jullie zullen het met alleen beeld moeten doen. Of is jullie beloofd dat jullie ook geluid zouden krijgen?’

Een Led Zeppelin-reünie zonder geluid? Wat doe ik hier?

19.45 uur. De dreigende muiterij in de media room heeft zijn effect niet gemist: er is geluid. Weliswaar wordt de muziek overstemd door een luide bromtoon (‘wordt aan gewerkt’), maar we horen de optredens van Maggie Bell en Foreigner vanuit de O2 Arena.

20.59 uur. Op het tv-scherm zien we de zaallichten doven. Gejuich. Tijd voor Led Zeppelin. De meeste journalisten in de media room hebben zich verzoend met hun lot en zitten in een halve kring op de grond rond het tv-toestel. Zo moet het in de jaren vijftig geweest zijn, tijdens de kinderserie Dappere Dodo.

Jimmy Page slaat de openingsakkoorden van Good Times, Bad Times (1968), en daar staan ze, in stemmig zwart, vol in het licht: heel dichtbij, maar toch ook heel ver weg. Frontman Robert Plant heeft nog steeds een woeste bos blonde krullen. Gitarist Jimmy Page heeft zilveren engelenhaar. Het geluid uit het lullige luidsprekertje van de tv is waardeloos. Wat een puinhoop. Wanneer mogen we even de zaal in, zoals beloofd?

21.06 uur. Led Zeppelin komt op stoom met Ramble On, en daarna Black Dog. Ik dénk dat hiernaast een steengoed optreden aan de gang is, maar zeker weet ik het niet: hier in deze peesbunker vol journalisten, die hameren op hun laptops, voel ik er in elk geval niets bij.

Er komt weer een mannetje met een walkietalkie binnen. ‘Er was een plekje in de zaal gereserveerd waar we jullie in groepjes even naar toe wilden brengen, maar dat plekje is weg, dus jullie kunnen de zaal niet in. Zie het maar zo: jullie zien tenminste nog íets, hier op tv. Denk eens aan die miljoenen fans die helemaal niets te zien krijgen.’

De pot op met deze flauwekul! Hemelsbreed nog geen honderd meter verderop staat Led Zeppelin te spelen, maar op deze manier hadden ze net zo goed in Mongolië kunnen staan.

21.22 uur. In My Time Of Dying. Daar is de wandelende walkietalkie weer. ‘Jullie mogen tóch naar binnen.’

We mogen wát? De meute veert op en de stemming slaat om: verontwaardiging maakt plaats voor opwinding. We rennen door de gangen van de O2, richting de orkaan van geluid die ons vanuit de openslaande zaaldeuren tegemoet komt.

* * *

In de media room twijfelde ik nog, maar hier weet ik het zeker: dit gaat werkelijk de historische avond worden waar we allemaal op hoopten. Het geluid is knoerthard, veel harder dan bij het gemiddelde concert in Ahoy’ of de Music Hall. De gitaarriffs van Jimmy Page grommen kraakhelder en wat zingt Robert Plant voortreffelijk! Zijn gekrijs heeft niets aan kracht ingeboet. Wanneer hij tijdens een overdonderend Dazed & Confused met de gitaarsolo van Page mee huilt, gaat een siddering door de zaal. Zó moet het gevoeld hebben, in de gloriejaren van Led Zeppelin.

Het allermooiste is echter dat hier geen spektakel van buitenaardse proporties plaatsvindt, maar juist een gewoon rockconcert van een écht bandje: Robert Plant, Jimmy Page en bassist John Paul Jones houden het podium klein. Ze staan vaak dicht bij elkaar, pal voor het drumstel van Jason Bonham. Ze hebben veel oogcontact, lachen veel, raken elkaar vluchtig aan tussen de nummers door. Pas na vier songs richt Robert Plant zich even tot het publiek. Hij houdt het bij ‘good evening’. Led Zeppelin wil verder.

Spelplezier
De trots op het bandje van vroeger, en vooral de liefde voor dat legendarische songmateriaal, straalt er twee volle uren van af. Zelfs Stairway To Heaven wordt zo liefdevol, warm en intens door Plant gezongen dat het stukgedraaide opus in één klap in zijn oude, majestueuze glorie is hersteld. Als het lied is afgelopen, kijken Page en Plant elkaar aan. Een stralende lach breekt door op de gezichten van beide mannen. Wat een spelplezier; het is gewoon aandoenlijk.

‘We hebben gehoord dat er vanavond mensen uit wel vijftig landen zijn,’ zegt Plant. Hij weet zelf eigenlijk niet wat hij voor conclusie moet verbinden aan één van zijn zeer weinige praatjes van de avond, en knikt dus maar naar zijn band: niet lullen, maar doorspelen.

Inderdaad: ik ben Amerikanen tegen gekomen. Canadezen, Brazilianen, Japanners en Australiërs. Ze betaalden vaak duizenden ponden om hier vanavond te zijn. Maar wat deze avond zo prachtig maakt, is het feit dat om me heen eigenlijk alleen maar echte fans staan, soms met hun vrouw of een zoontje in Zeppelin-shirt.

Glanzende ogen
Gewone Zep-fans: plastic bekers bier en glanzende ogen van euforie. Bandleden van Oasis, de Arctic Monkeys en Metallica? Sterren als Paris Hilton, Kate Moss en Pete Doherty? Ze zíjn er wel, in de vip-loges op de tweede ring, maar als een poenerig evenement voelt het hier beneden beslist niet.

Begeleid door fenomenaal mooie decorbeelden van de bandleden bereikt Led Zeppelin de climax: de oriëntaalse rockriffs van Kashmir daveren door de zaal, waarna de band zich nog twee keer laat terugroepen, één keer voor Whole Lotta Love en één keer voor een kolkende uitvoering van Rock And Roll: ‘It’s been a long time/ been a long time/ been a long lonely, lonely, lonely time.’

Toen Led Zeppelin in 1980 voor het laatst in Nederland speelde, was ik vijf jaar. Ik heb het allemaal gemist. Hun platen heb ik al vijftien jaar in huis, maar pas nu begrijp ik écht waarom Led Zeppelin gedurende een vol decennium de grootste band ter wereld was, en algemeen geldt als één van de meest genadeloze live-bands ooit. Gelukkig worden de geruchten over een op handen zijnde reünietournee steeds hardnekkiger. Stel je voor dat Led Zeppelin het bij dit ene optreden zou laten... Het zou haast een misdaad zijn.

DE SETLIJST

Good Times Bad Times
Ramble On
Black Dog
In My Time Of Dying
For Your Life
Trampled Under Foot
Nobody's Fault But Mine
No Quarter
Since I've Been Loving You
Dazed And Confused
Stairway To Heaven
The Song Remains The Same
Misty Mountain Hop
Kashmir

Toegift 1:
Whole Lotta Love

Toegift 2:
Rock And Roll

toneblo
11 december 2007, 20:39
...wow.....!

Mitch
11 december 2007, 21:01
Die setlist !!!!!!!!!!!!!!!!! :chicken: :rockon: :cooler:

Jaar of twaalf geleden Page & Plant gezien met een uitstekend optreden in Ahoy. Geweldig, mijn helden !


Afijn, misschien een idee om hier goede youtube linkjes neer te kwakken ?

EDIT:
De kick off met Good Times, Bad Times: http://www.youtube.com/watch?v=rsHcUwtw5H0&NR=1
Kashmir: http://www.youtube.com/watch?v=QZxukPZ0pjA
Stairway: http://www.youtube.com/watch?v=3G_JTMuHOQk&NR=1
Since I've Been Loving You YYYYYYYEEEEEEEEEEAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH
http://www.youtube.com/watch?v=rd2L_mb3AMY
The Song Remains the Same (2e helft, met stukje Misty Mountain hop): http://www.youtube.com/watch?v=8V2KiBNSgw8&NR=1
No Quarter: http://www.youtube.com/watch?v=ipbM_9KG-yQ&NR=1
Fragmenten Trampled Underfoot, In My Time of Dying en For you Love (staan nog twee clips op dezelfde site): http://q107.com/media/?id=cilqfm&category=derringer%20-%20video

artnaz
11 december 2007, 21:12
Had het ook al gelezen... Als ze binnen een straal van 300km optreden ben ik 99% van de partij!!! :rockon:

Acoustic
11 december 2007, 21:22
Led Zeppelin = Heilig

mikeyaxeman
11 december 2007, 21:56
Gave recensie!
Alleen als je dan leest dat zo'n Paris Hilton er ook bij aanwezig mag zijn :sneaky: bah!
Laten we hopen op een tour! :rockon:

artnaz
11 december 2007, 22:01
Wat ik superdepupergraag zou willen zien:

- Led Zeppelin
- Pink Floyd
- Black Sabbath/Heaven And Hell (met Dio)
- Whitesnake (al gezien, maar dat wil ik nog wel 100x zien)
- Deep Purple (idem als Whitesnake)
- Rainbow

Voor die laatste wil ik zelfs een moord plegen...

EDIT: Erg offtopic dit...:roll: Mijn fantasie en enthousiasme sloegen gewoon op hol door het wellicht goede nieuws van Zeppelin... :chicken:

JeeBee
11 december 2007, 22:03
Gave recensie!
Alleen als je dan leest dat zo'n Paris Hilton er ook bij aanwezig mag zijn :sneaky: bah!
Laten we hopen op een tour! :rockon:

Ach, Paris zat achter glas in de vip lounche....zou toch veel liever in de zaal zelf gezeten/gestaan hebben....maar ja dat is moeilijk voor zo'n celebrity, dus toch een nadeel bij een voordeel lol.....

Er wordt al druk gespeculeerd over een tour, zeker nu de heren er zelf ook een immense lol aan beleefden en er zo enthousiast op wordt gereageerd.....
Ik zal het zeker in de gaten houden want dat wil ik wel meemaken!!

Wickerman
11 december 2007, 22:15
Wat ik superdepupergraag zou willen zien:

- Black Sabbath/Heaven And Hell (met Dio)

Gezien mofo !! ;)

mikeyaxeman
11 december 2007, 22:26
Ach, Paris zat achter glas in de vip lounche....zou toch veel liever in de zaal zelf gezeten/gestaan hebben....maar ja dat is moeilijk voor zo'n celebrity, dus toch een nadeel bij een voordeel lol.....

Er wordt al druk gespeculeerd over een tour, zeker nu de heren er zelf ook een immense lol aan beleefden en er zo enthousiast op wordt gereageerd.....
Ik zal het zeker in de gaten houden want dat wil ik wel meemaken!!

Idd, trouwens voor Paris zal het ook wel niet meer zijn geweest dan een mooie gelegenheid om haar kop weer eens te laten zien en om te kunnen zeggen dat ze er ook bij was, want dat is volgens mij het enigste waar ze het voor doet...

JeeBee
11 december 2007, 22:27
Idd, trouwens voor Paris zal het ook wel niet meer zijn geweest dan een mooie gelegenheid om haar kop weer eens te laten zien en om te kunnen zeggen dat ze er ook bij was, want dat is volgens mij het enigste waar ze het voor doet...

Dat zal dan een afknapper voor haar geweest zijn want ik denk dat die ouwe koppies veeeel meer bekijks hadden 8-)

artnaz
11 december 2007, 22:28
Gezien mofo !! ;)Ja, maar ik wil ze "echt" zien. Dus niet de 90% troep van het festival (in mijn ogen), en 10% echt iets geniaals. Bovendien mis je hun eigen sfeer, fatsoenlijke show, volledige set, etc.

Maargoed, ik had ze ook graag gezien... :p

Marc Oblivian
12 december 2007, 13:32
Had het ook al gelezen... Als ze binnen een straal van 300km optreden ben ik 99% van de partij!!! :rockon:

Maak daar wat mij betreft maar 800 van.....

Helter Skelter
12 december 2007, 13:44
Ik hoop op een tourtje. Ook al is het in die amsterdamse galmbak, ik ben van de partij!

mikeyaxeman
12 december 2007, 14:12
De Arena zou idd wel minder zijn, maar dan nog ga ik erheen....
En als het meteen uitverkocht zou zijn dan maar desnoods naar Germany, het ruhrgebied is net zover als Amsterdam voor mij.

Acoustic
12 december 2007, 16:51
Ja waarschijnlijk zou 't dan Arena zijn, of wie weet Goffert ? :noob:

toneblo
12 december 2007, 17:07
of zullen we eens beginnen met paradiso? tivoli? of iets in die geest, lekker knus en zeer goed te volgen???

Ralph_L
12 december 2007, 23:00
haha, een nederlandse club tour, wat dacht je daarvan hahahaha, yeah, when hell freezes over

Helter Skelter
22 december 2007, 19:10
In het AD van Vandaag (22-12) valt te lezen dat Led Zeppelin op wereldtournee gaat nadat Robert Plant zijn tour met Alison Krauss heeft beëindigd. Het startschot voor de 18 maanden (!) durende Led Zep wereldtournee zal gegeven worden op het Glastonbury festival (27, 28 & 29 juni 2008 )

artnaz
23 december 2007, 00:24
In het AD van Vandaag (22-12) valt te lezen dat Led Zeppelin op wereldtournee gaat nadat Robert Plant zijn tour met Alison Krauss heeft beëindigd. Het startschot voor de 18 maanden (!) durende Led Zep wereldtournee zal gegeven worden op het Glastonbury festival (27, 28 & 29 juni 2008 )ECHT?! ECHT?! ECHT?!?!?! :o :cheerup: :D

Goddamn, dat is misschien het beste nieuws van dit jaar!!!

toneblo
23 december 2007, 09:31
meer! meer! meer!:rockon:

Borus van den Brand
25 december 2007, 22:04
Dat wordt n nachtje voor t postkantoor liggen dacht ik zo! :rockon:

Mitch
26 december 2007, 16:40
ECHT?! ECHT?! ECHT?!?!?! :o :cheerup: :D

Goddamn, dat is misschien het beste nieuws van dit jaar!!!

Exact diezelfde info heb ik ook al ergens anders gelezen, maar daar was het meer een gerucht.... ik wil er nog niet vanuit gaan dat het ook écht gaat gebeuren. Zelfbescherming :D

Squier4ever
26 december 2007, 16:47
Exact diezelfde info heb ik ook al ergens anders gelezen, maar daar was het meer een gerucht.... ik wil er nog niet vanuit gaan dat het ook écht gaat gebeuren. Zelfbescherming :D

hier dus ook, ik zou er zooooo graag heenwillen.

rickert
26 december 2007, 19:17
Ik ga huilen als ik daarbij kan zijn:seriousf: Van vreugde welteverstaan!

Borus van den Brand
27 december 2007, 15:25
Ik ga huilen als ik daarbij kan zijn:seriousf: Van vreugde welteverstaan!

Het wordt sowieso huilen dus: of omdat je er wel bij kan zijn, of omdat je er niet bij kan zijn...

toneblo
27 december 2007, 15:42
Het wordt sowieso huilen dus: of omdat je er wel bij kan zijn, of omdat je er niet bij kan zijn... ..wat kan twee dagen kerstrust een mens toch scherp maken!!:D

artnaz
27 december 2007, 18:26
Potverdikke, er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan een concert van Zeppelin denk... Laat ze eens aanmaken met het (goede) nieuws!!!

rickert
27 december 2007, 19:29
Het wordt sowieso huilen dus: of omdat je er wel bij kan zijn, of omdat je er niet bij kan zijn...
Als het gaat gebeuren ben ik erbij, anders ga ik gewoon Page en Plant stalken voor een kaartje!

Borus van den Brand
29 december 2007, 21:50
Als het gaat gebeuren ben ik erbij, anders ga ik gewoon Page en Plant stalken voor een kaartje!

Nou ja, dan ben je er sowieso bij, en wordt het alsnog sowieso janken. Ik mag alleen hopen dat de voorverkoop niet begint als ik op vakantie ben. :satisfie:

stonerdaf
30 december 2007, 14:04
Mmmmyyyyeeeaahhh, daar wil ik ook wel naartoe !!!

En te bedenken dat bepaalde minkukels uit de Vlaamse politiek aanwezig waren in Londen....