PDA

View Full Version : Ibanez jem777 series vragen



catmanx28
11 december 2007, 00:09
Hi allemaal

Ten eerst, stel ik ga sparen voor een Ibanez jem777lng, wat kost
ie nu tegenwoordig realistisch gezien?. Is ie echt helemaal niet meer
betaalbaar?. Of moet ik heel veel geluk hebben en 'r met 3000.-
'r mee weg komen?

Ik heb al een Ibanez jem777dsy '92 en Jem777sk, dus deze
ken 'r ook wel bij.


Nu we 't toch over laatst genoemde gitaren hebben, wat zijn de
beste middelen om die nekken weer echt lekker schoon te maken?
Of ken ik het beter aan Patrick Koopman vragen :)

Alvast bedankt voor de reactie's. En gelieve geen reactie's van
Jems zuigen of zijn klote, die kenne we nu wel :p ;)

Jiboom
11 december 2007, 01:22
Ten eerst, stel ik ga sparen voor een Ibanez jem777lng, wat kost
ie nu tegenwoordig realistisch gezien?. Is ie echt helemaal niet meer
betaalbaar?. Of moet ik heel veel geluk hebben en 'r met 3000.-
'r mee weg komen?

€3000 of $3000?
Hoe dan ook, ik denk dat je als je weinig geduld hebt je wel zoiets mee moet nemen. Ik neem aan dat je bekend bent met Jemsite? Als je daar bij de Classified (http://www.jemsite.com/forums/forumdisplay.php?f=31) zoekt, is het aanbod in ieder geval een stuk groter dan in Nederland/Europa. Op marktplaats zie ik er 1 a 2 per jaar, en dan wellicht nog wel dezelfde ook ;)
De dollar staat laag, dus doe er je voordeel mee, zou ik zeggen :)


Nu we 't toch over laatst genoemde gitaren hebben, wat zijn de beste middelen om die nekken weer echt lekker schoon te maken?
Of ken ik het beter aan Patrick Koopman vragen :)

Lees ff hier (http://www.ibanezrules.com/tech/grunge/grunge_3.htm). Het is best goed zelf te doen, lijkt me zo.

harrie-beton
11 december 2007, 09:35
nek schoonmaken - wasbenzine daarna lijnolie.

jemke
11 december 2007, 19:52
hehe, je wil een mooi reeksje met de 3 neonkleuren! (Jems sucken niet:))
Is je SK nog in goede toestand of al hevig verkleurd? Ze staan er bekend voor erg gevoelig te zijn voor licht.

Zoals je weet is de LNG de zeldzaamste van alle neons. Er zijn er maar 777 van gemaakt. Er zijn dus veel mensen die een 777DY laten herpainten naar LNG en vind het dus riskant om daar veel geld aan uit te geven.
Zoals steeds geduld hebben brengt op.
Op ebay US staan er 2 en gezien de goede koers kan dit wel eens meevallen.

LP_CL
11 december 2007, 20:55
3000 knotsen voor een jem????

bah, ik zou voor geen enkele Jem meer dan 1000 willen betalen. Niet eccht mijn ding. Maar 3000 is toch wel heel veel hoor. En waarom per se een JEM? IMO is een RG prestige toch nog altijd een veel leukere gitaar voor minder geld (als je dan toch een ibanez wil)

catmanx28
11 december 2007, 21:18
@jemke

Gelukkig is me sk nog niet verkleurd, dus die gaat nog wel ff
mee. Ze is gelukkig nog in goede staat op een paar krajses
en deukjes na. En ze blijft nog verrassend lang in stemming,
mede dankzij die tegekke edge tremolo.

@LP_CL

"r zijn nu eenmaal mensen die 'r plezier in hebben die
krengen te bespelen en dan te sparen. Maar soms een rg'tje
slaan we ook nie uit de weg.

a darker shade of grey
12 december 2007, 14:29
Hi allemaal

Ten eerst, stel ik ga sparen voor een Ibanez jem777lng, wat kost
ie nu tegenwoordig realistisch gezien?. Is ie echt helemaal niet meer
betaalbaar?. Of moet ik heel veel geluk hebben en 'r met 3000.-
'r mee weg komen?

Ik heb al een Ibanez jem777dsy '92 en Jem777sk, dus deze
ken 'r ook wel bij.


Nu we 't toch over laatst genoemde gitaren hebben, wat zijn de
beste middelen om die nekken weer echt lekker schoon te maken?
Of ken ik het beter aan Patrick Koopman vragen :)

Alvast bedankt voor de reactie's. En gelieve geen reactie's van
Jems zuigen of zijn klote, die kenne we nu wel :p ;)


Het spijt me zeer, maar eerst zeggen dat je een JEM wilt kopen, en daarna zeggen dat je al twee JEM's hebt en je POST GEEN FOTOOS!! dat is echt een misdrijf! Dus hup, foto's hierin graag :D

steph
12 december 2007, 14:52
Jems zuigen of zijn klote
Voor dat geld zeker :stop:

catmanx28
12 december 2007, 15:09
Het spijt me zeer, maar eerst zeggen dat je een JEM wilt kopen, en daarna zeggen dat je al twee JEM's hebt en je POST GEEN FOTOOS!! dat is echt een misdrijf! Dus hup, foto's hierin graag :D

*ahum .. Ahum..
Gaat ge alleen 'r maar lekker voor zitten, Hier benne een paar foto's.

Van links naar rechts ->
Ibanez jem7vwh '03
Ibanez jem777sk '87
Ibanez jemdsy '92 w/ Gk-2 synth element
En 'r daar hangt ook nog een Ibanez js100blk, mijn "smijt 'r maar
in de hoek gitaar"...maar die telt ff nie mee.

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1431_thumb.jpg

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1432_thumb.jpg

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1441_thumb.jpg

TimoSomers
12 december 2007, 15:27
Haha, je hebt de 2 foutste jems ever :p. Wel gaaf.
Die 7vwh blijft altijd mooi natuurlijk.
Ff offtopic: Waarom loopt iedereen te zeiken dat Jems minder goed zijn dan RG's?
Ik heb mening Jem en Rg bespeeld, en vind de Jems in bijna alles beter. (Vooral de pick ups zijn fantastisch, Rg's hebben meestal die stock ibanez pick ups, die vind ik persoonlijk niks).
Als mensen nou eerst een Jem en Rg vlak na elkaar bespelen, en dan hun mening geven, ok.
Good luck met je zoektocht, mooie gitaartjes die 777lng's.

Azrael
12 december 2007, 15:31
Haha, je hebt de 2 foutste jems ever :p. Wel gaaf.
Die 7vwh blijft altijd mooi natuurlijk.
Ff offtopic: Waarom loopt iedereen te zeiken dat Jems minder goed zijn dan RG's?
Ik heb mening Jem en Rg bespeeld, en vind de Jems in bijna alles beter. (Vooral de pick ups zijn fantastisch, Rg's hebben meestal die stock ibanez pick ups, die vind ik persoonlijk niks).
Als mensen nou eerst een Jem en Rg vlak na elkaar bespelen, en dan hun mening geven, ok.
Good luck met je zoektocht, mooie gitaartjes die 777lng's.

Een beetje RG speelt even lekker als een JEM, heeft goede pickups van Dimarzio en kost aardig wat centen minder. Ibanez maakt high-end RG gitaren. Niet alleen prul. Je moet alleen even weten wat je wil kopen.
Ik had zelf een RG 3120. Dat was geen goedkoop gitaartje en daar heb ik zelf voor moeten dokken. Scheelde mij 400 euro vergeleken met dezelfde gitaar in NL en nog heel wat euro's meer vergeleken met een JEM. Ik vind JEMs er gaaf uit zien (hoewel.....eigenlijk allen de 7VWH), maar ze zijn overpriced omdat de naam Steve Vai erop staat. Extra diepe tremolo cavity hoogstens en die "klauw" maar het is niet echt iets schokkends.

TimoSomers
12 december 2007, 15:36
Een beetje RG speelt even lekker als een JEM, heeft goede pickups van Dimarzio en kost aardig wat centen minder. Ibanez maakt high-end RG gitaren. Niet alleen prul. Je moet alleen even weten wat je wil kopen.
Ik had zelf een RG 3120. Dat was geen goedkoop gitaartje en daar heb ik zelf voor moeten dokken. Scheelde mij 400 euro vergeleken met dezelfde gitaar in NL en nog heel wat euro's meer vergeleken met een JEM. Ik vind JEMs er gaaf uit zien (hoewel.....eigenlijk allen de 7VWH), maar ze zijn overpriced omdat de naam Steve Vai erop staat. Extra diepe tremolo cavity hoogstens en die "klauw" maar het is niet echt iets schokkends.

Ik zeg ook zeker niet dat Ibanez slechte Rg's maakt.
In tegendeel, ik vind de Rg's echt fantastisch, heb zelf een hele goeie, vrij oude met dimarzio erin gepleurd, al gaat de dikke overbuurvrouw van 300 kg op de tremolo zitten, hij ontstemd niet.
Maar, ik vind de Jem's vaak net ietsje meer hebben qua afwerking, en nogmaals de pick-ups vind ik fantastsisch. (Nou ben ik zowiezo al verliefd op dimarzio's).
Misschien dat het niet het extra geld waard is, maar als je niet naar geld hoeft te kijken heb ik togh liever een Jem.

d'oh
12 december 2007, 15:39
Het zal wel aan mij liggen, maar geen van die gitaren daarop die foto's lijkt mij een bedrag van 3000 euro, dollar, roepie of roebels waard te zijn.

Wat maakt deze gitaren zo bijzonder?

Azrael
12 december 2007, 15:40
Ik zeg ook zeker niet dat Ibanez slechte Rg's maakt.
In tegendeel, ik vind de Rg's echt fantastisch, heb zelf een hele goeie, vrij oude met dimarzio erin gepleurd, al gaat de dikke overbuurvrouw van 300 kg op de tremolo zitten, hij ontstemd niet.
Maar, ik vind de Jem's vaak net ietsje meer hebben qua afwerking, en nogmaals de pick-ups vind ik fantastsisch. (Nou ben ik zowiezo al verliefd op dimarzio's).
Misschien dat het niet het extra geld waard is, maar als je niet naar geld hoeft te kijken heb ik togh liever een Jem.

Dan had ik zeker een hele goede RG? Je moet de prestige RG gitaren uit Japan hebben. Niet de nieuwe meuk met Ibanez pickups. Een dure Japanse RG heeft gewoon dimarzio en een afwerking die echt flawless is.

a darker shade of grey
12 december 2007, 15:49
Die roze is lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

catmanx28
12 december 2007, 16:15
Het zal wel aan mij liggen, maar geen van die gitaren daarop die foto's lijkt mij een bedrag van 3000 euro, dollar, roepie of roebels waard te zijn.

Wat maakt deze gitaren zo bijzonder?

De Ibanez jem777 Lng is erg gewild bij diegene die
jems sparen omdat r zo weinig van gemaakt zijn.
Iets van 777 exact.

En de bespeelbaarheid van die gitaren, die nek is
zo lekker soepel en comfortabel. En 'r zitten Dimarzio
paf-pro's in. Ook lekker.

Die gele had ik 2e hands voor iets van 900.-
en die roze was 1100.- ...Net iets zeldzamer en zo.
Maar die groene takes the cake, "t zeldzaamst.

Soulflyhigh
12 december 2007, 23:51
Een beetje RG speelt even lekker als een JEM, heeft goede pickups van Dimarzio en kost aardig wat centen minder. Ibanez maakt high-end RG gitaren. Niet alleen prul. Je moet alleen even weten wat je wil kopen.
Ik had zelf een RG 3120. Dat was geen goedkoop gitaartje en daar heb ik zelf voor moeten dokken. Scheelde mij 400 euro vergeleken met dezelfde gitaar in NL en nog heel wat euro's meer vergeleken met een JEM. Ik vind JEMs er gaaf uit zien (hoewel.....eigenlijk allen de 7VWH), maar ze zijn overpriced omdat de naam Steve Vai erop staat. Extra diepe tremolo cavity hoogstens en die "klauw" maar het is niet echt iets schokkends.
Sorry maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb twee Jems bespeeld. 7v en floral pattern. Ik vond ze beiden zo veel beter bespeelbaar dan high end RG's. het is waar je betaalt waarschijnlijk te veel voor Jems maar ik vind ze persoonlijk wel in een hele andere league zitten dan de high end RG's. Ik zou altijd nog een keer een 7v willen hebben 8)

prinspatrick
5 januari 2008, 12:57
En niet vergeten, Jem's (de meeste toch) hebben een dikkere nek dan de wizard nek van RG's.

[byakuya]
5 januari 2008, 13:37
Dan had ik zeker een hele goede RG? Je moet de prestige RG gitaren uit Japan hebben. Niet de nieuwe meuk met Ibanez pickups. Een dure Japanse RG heeft gewoon dimarzio en een afwerking die echt flawless is.
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Zelf heb ik een RG2550'prestige' en die klinkt heerlijk. Geweldige pickups, die Dimarzio's :cooler:

Braindead
5 januari 2008, 14:48
Wow , kijk dat is nog eens een collectie!
JEM's sucken echt niet.
Ik vind juist die neon's de vetste die ze gemaakt hebben, haha. ach smaak.....


*ahum .. Ahum..
Gaat ge alleen 'r maar lekker voor zitten, Hier benne een paar foto's.

Van links naar rechts ->
Ibanez jem7vwh '03
Ibanez jem777sk '87
Ibanez jemdsy '92 w/ Gk-2 synth element
En 'r daar hangt ook nog een Ibanez js100blk, mijn "smijt 'r maar
in de hoek gitaar"...maar die telt ff nie mee.

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1431_thumb.jpg

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1432_thumb.jpg

http://img.villagephotos.com/p/2006-2/1146018/IMG_1441_thumb.jpg