PDA

View Full Version : oelala.. sexy :)



Acap
10 december 2007, 23:32
vandaag dus toch langs de gitaarwinkel geweest en mij zelf getrakteerd op mooi stuk hout :)

een nieuwe epiphone les paul standard:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
August 2007
Production Number: 01990

hij is dus redelijk nieuw, iedergeval hij klinkt perfect(voor mij gevoel) en ben erg blij mee. ff dank aan alle die advies hebben gegeven :)

nu nog een versterkje kopen, ik kijk wel ff rond op de forum anders horen jullie het wel.

voelt goed om een eigen gitaartje te hebben. mijn eerste en kom maar met die lessen nu :P (bleh pas na de kerstvakantie)

en wat is een post zonder foto ... niets.. dus hier een foto(geen high quality foto ofzo) volgen vast wel meer fotos tijdesn dag licht

http://i14.photobucket.com/albums/a316/acp123/IMG_3415.jpg

robert-gitarist
10 december 2007, 23:36
Gefecilicteerd!
Leuke plank :) Heerlijk die Epiphone LP's. Ik heb er 3 van *verschillende* en blijf ze geweldig vinden en mooi afgewerkt. En nja dat ie in China is gemaakt kan ie ook niks aan doen maar als de gitaar prettig speeld etc is er niks mis mee. Ik heb ook een Chinese tussen zitten, goedzijdank een goede Chinese, en merk eigelijk geen verschil met mijn Koreaanse.
Leuk om mee te beginnen en een gitaar waar je heel lang mee voort kan. Wat voor versterker heb je eigelijk?

Acap
10 december 2007, 23:38
dank je ;)

en nope ik heb nog geen versterker. ik heel goed aan het sparen om een mooi huis/oefen versterkertje te kopen voor thuis. 15 watt missch 30 watt maar die zijn ietsie te duur voor thuis gebruikt. of anders word het wel 2dehands.

als het maar rond de 100/150 euro zit :)

robert-gitarist
10 december 2007, 23:42
Ah kijk gewoon na een tweedehands Roland Cube. Die kosten niet veel, nieuw overgens ook niet, en zitten leuke effecten bij op. Kun je daar tevens ook eens mee klooien. De sound is ook niet slecht en bovendien, idiaal voor thuis ivm volume en het formaat.

Succes!

catmanx28
11 december 2007, 00:12
zoals ze wel eens zeggen : "black is beautifull" .
Da's een knap gitaartje, persoonlijk zou ik door sparen
voor een gibson.

she's sexy.

Acap
11 december 2007, 00:13
zoals ze wel eens zeggen : "black is beautifull" .
Da's een knap gitaartje, persoonlijk zou ik door sparen
voor een gibson.

she's sexy.


tis mijn eerste gitaar :) gibsons volgen vast wel een keer :P

catmanx28
11 december 2007, 00:19
tis mijn eerste gitaar :) gibsons volgen vast wel een keer :P

Nope, hup naar buiten jij en koop een gibson :D.
Nee, ga zo lang mogelijk genieten van je gitaar man.

Jouwe is een gitaar met humbuckers man, ik moest
beginnen op een goedkope telecaster kopie. en
nog een slechte ook.

Orpheo
11 december 2007, 00:26
voor 150 euro zou ik gaan voor een epi valve junior of de fender champion600. ik vind transistor-ampies zo kut. liever een kleine buizenbak.

Lexvandoef
11 december 2007, 00:27
een 2dehands vox ad30 should do the trick.

Acap
11 december 2007, 08:49
voor 150 euro zou ik gaan voor een epi valve junior of de fender champion600. ik vind transistor-ampies zo kut. liever een kleine buizenbak.

geen freaking idee wat een buizenbak is, denk dat i kdat maar ga op zoeken ff:P

marter544
11 december 2007, 09:03
voor 150 euro zou ik gaan voor een epi valve junior of de fender champion600. ik vind transistor-ampies zo kut. liever een kleine buizenbak.

Miss wel, maar als je net begint weet je nog niet zo goed wat je wil, en zo'n ding is erg eenzijdig, dus kun je beter voor een Cube gaan.

Kim Wilson
11 december 2007, 09:05
+1. Wat moet iemand, die niet eens weet wat een buizenamp is, nou met een Epiphone VJ? Dan kun je beter een Vox AD** of Roland Cube** hebben, en daarmee je eigen voorkeur leren kennen.

Acap
11 december 2007, 09:30
http://link.marktplaats.nl/134112135

is dit wat? hangt een mooi prijsje aan denk ik :)

Kim Wilson
11 december 2007, 09:31
Dat is zeker een mooi prijsje. Ook wel een leuk versterkertje, zeker om mee te beginnen. :)

Acap
11 december 2007, 09:33
Dat is zeker een mooi prijsje. Ook wel een leuk versterkertje, zeker om mee te beginnen. :)

en die is ook geschikt voor de ruige werk :P rock/metal enzo ?

schizo910
11 december 2007, 09:36
Ja hoor, dat kan hij prima aan. Zeker als je net begint zul je er heel erg veel plezier van hebben.

Acap
11 december 2007, 09:37
Ja hoor, dat kan hij prima aan. Zeker als je net begint zul je er heel erg veel plezier van hebben.

mooi. dan maar contact op nemen met de eigenaar:)

dank u

Baker
11 december 2007, 10:31
ik zou nog eens nadenken over dat tweedehandsje.
Zo groot is zo'n 30 watter nou ook niet.
En je kunt er wel wat langer mee vooruit zeg maar.

Vroeg of laat komen er "voorspeelavonden" of "eindexamen optredens" of ga je spelen met andere muzikanten.

En dan heb je een 15 watt niet zoveel....

edit: hee verrek, heb je nu je post aangepast waarin je zegt voor een 15 watt cube te willen gaan??!?!

Baker
11 december 2007, 10:34
wel een mooie gitaar trouwens!
lijkt sprekend op mijn allereerste gitaar. (een crappy hohner LP kopie met exact dezelfde kleuren)

Ik had daar destijds een 10 watt marshall ampje bij. Die bleek al snel te klein. vandaar mijn advies uit mijn vorige post.

Acap
11 december 2007, 10:35
haha yup, toen ik de afmetingen zag van 30 watt versterkers d8 ik bij mij zelf:P laat ik het snel maar weg halen. sloeg nergens op maar je hebt gelijk ;)

mr-02
11 december 2007, 15:28
Ja ik heb ook een 30Watter 2dehands, 30W is voor mij meer dan genoeg.
En pak toch niet veel plaats in.

Ik ga begin volgend jaar ok zo'n epi LP standard ebony kopen :satisfie:

Acap
11 december 2007, 19:52
ik zag ergens op dit forum een foto van een gitaar met alle bijschriften van wat welke onderdeel was;O kan het niet meer vinden bleh:P

http://www.donhofstee.nl/images/Overzicht.jpg

al gevonden:)

Tupelo
11 december 2007, 20:12
Niets mis met een Roland Cube 20X.
Altijd buizenamps gespeeld, en een beetje laagdunkend (snobbistisch) gedaan over alles dat dat niet is.
Cube 20X was echter een verassing voor me.
Helemaal niets mis mee.
Diversiteit en belangrijker, thuis bruikbaar, zelfs om 03.00h nachts zonder je buren wakker te maken.
En de sound.. nou dat valt reuze mee, ik merk zelfde verschillen tussen gitaren, en gebruikte snaren als op mijn AC30.

hendrix_appendix
11 december 2007, 20:40
Ghehe, die drie pijlen bij die hals...

Acap
11 december 2007, 20:47
ok ok ik heb wat zitten kloten met me nieuwe speeltje zonder amp lol haha maar de vraag is:

ik heb een tijdje(2jaar) heel lang geleden een turkse snaar instrument gespeeld, de saz, werkt het bij gitaar het zelfde dat je vlak voor de fret van een noot moet drukken? iedergeval zo klinkt het best volgens mij na wat gekloot:P en als je net achter een fret drukt dat je dan een heel vals geluidje krijgt?(volgens mij raakt de snaar dan de volgende fret ook).

ik kan niet w8en op gitaarles lol, lijkt me geweldig :)