PDA

View Full Version : Wat zijn de mooiste covers?



koen90
10 december 2007, 22:24
Hallo,
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten, ik post het hier omdat het hier sowieso gelezen wordt.
Het gaat om het volgende, we spelen nu een tijdje met onze band, maar we hebben gauw de neiging om maar van 1 soort muziek nummers te coveren. Ik denk dat het juist veel nuttiger is om veel verschillende soorten muziek te spelen. Hierdoor vindt ook iedereen wel iets leuk bij een optreden, lijkt mij.
Nu vraag ik me af, wat zijn nou de leukste nummers om te spelen?,
het hoeft niet makkelijk te zijn, want we spelen al wel een tijdje. We zijn vooral ook op zoek naar de klassiekers, zoals bijvoorbeeld Hey Joe, en Hotel California. We zijn benieuwd naar wat voor nummers jullie speelden, toen jullie covers deden (of misschien nog doen).
We spelen nu nummers van Arctic Monkeys, The Kooks, Hey Joe, en nog wat nummers, maar we vallen met het zoeken naar nieuwe nummers vaak weer terug op deze bands(arctic monkeys en the kooks vooral). Dat vind ik een beetje jammer, en ik zou graag meer verschillende muziek willen spelen, waardoor we geen "Arctic MOnkeys Coverband" worden.
Koen

Jay75
10 december 2007, 22:28
ik zeg fuk de standaard covers zoals altijd weer de eeuwige melissa en zombie.
Kijk in je eigen platenkast en speel gewoon wat je zelf leuk vind!

Lexvandoef
10 december 2007, 22:32
Wij zijn gewoon een keertje met de hele band bij elkaar gaan zitten en leuke nummers verzinnen, en in de playlists van een van gitaristen gaan zitten scrollen. Kom je vanzelf wel wat leuks tegen.

iWishmaster
10 december 2007, 22:50
Zoek op internet naar wat top 40 coverbands en kijk naar hun lijstje van nummers. Nadeel is wel dat je dan hetzelfde bent als de rest van de 1 miljoen coverbandjes ...

Ander idee: neem 1 van die standaard nummers en maak er wat origineels van, ander ritme en/of tempo, wat ingewikkeldere riffs, voeg een solo'tje toen ... Niet makkelijk om goed te doen, maar ik vind soms eigen intrepetaties van coverbands wel leuk om te horen.

chubbyfan
10 december 2007, 23:04
Dit speelden wij met de scheepsband 8 jaar geleden,toevallig heb ik de casettebandjes nog bewaard :)
hey joe (hendrix)
black magic woman (santana)
never tear us apart (inxs)
wish you were here (pink floyd)
nothing else matters(metallica)
roadhouse blues (status quo versie)
word up (cameo,maar dan anders)
cocaine (eric clapton)
fbi (the shadows,als intro en outro)
country boy (tesla)
you shook me (acdc)
ligtning crashes (pearl jam)
another 45 miles (golden earring)
sweet child o mine (guns n roses)
bloedend hart (de dijk)
used to love her (guns n roses)
every rose has his torn(poison)

Orgasmocaster
10 december 2007, 23:14
Ik heb vrij veel coverbands in verschillende landen gezien, en ieder land heeft zijn eigen set list from hell!! altijd weer dezelfde kut nummers!
en ja, ik heb zelf ook (in NL) in een coverband gezeten, en dezelfde kut nummers gespeeld...

robert-gitarist
10 december 2007, 23:19
Ik vind nothing else matters een orgineel nummer om te coveren.
Niemand die dat nummer nog heeft gecoverd...


:D ;)


En nu serieus, er zijn een aantal nummers van Bon Jovi die ik wel mooi vind om te coveren. Niet You give love a bad name maar Wild in the streets, Wanted etc. Die hoor je stukken minder terwijl dat ook leuke nummers zijn om te spelen! En verder zijn er nog wel tal van nummers op te noemen die ook leuk zijn.

bass blom
10 december 2007, 23:25
covers van covers is ook leuk.
dus nummers opzoeken die door anderen gecoverd zijn..

JeroenSchaaf
10 december 2007, 23:30
En nu serieus, er zijn een aantal nummers van Bon Jovi die ik wel mooi vind om te coveren. Niet You give love a bad name maar Wild in the streets, Wanted etc. Die hoor je stukken minder terwijl dat ook leuke nummers zijn om te spelen! En verder zijn er nog wel tal van nummers op te noemen die ook leuk zijn.

Met de band spelen we nu 3 van bon jovi

Have a Nice Day
You Give Love a Bad Name
Wanted dead or alive ( meestal doe ik wanted op de Richie Sambora manier ) lekker bleusy

robert-gitarist
10 december 2007, 23:33
Have a nice day is inderdaad ook een leuk nummer om te doen.
Wanted, speel je die ook eerst akoustisch en switch je naar elektrisch?
Ik heb het een tijdje gedaan dmv een ab box er tussen maar die is helaas stuk :( dus nu eerst clean en vervolgens de solo vol gas :D

Ohja, nummers van Green Day doen het ook altijd wel lekker vind ik. American idiot etc. Heerlijk, lekker raggen.

Verbaasd me min of meer dan niemand nog Slayer heeft gezegt :D

JeroenSchaaf
10 december 2007, 23:50
Helaas heb ik nog geen goeie acoustic! dus dat gaat helaas niet ( moet het nu doen met standje acoustic van de vox ad60vt.)

maar zodra ik er 1 heb wil ik dat wel doen jah ;)

altijd wel in voor een showtje! het is echt een solo waar ik helemaal in op kan gaan!

Lexvandoef
11 december 2007, 00:10
Helaas heb ik nog geen goeie acoustic! dus dat gaat helaas niet ( moet het nu doen met standje acoustic van de vox ad60vt.)

maar zodra ik er 1 heb wil ik dat wel doen jah ;)

altijd wel in voor een showtje! het is echt een solo waar ik helemaal in op kan gaan!

ff offtopic, maar wat vind je van die ad60vt?

almarvk
11 december 2007, 07:50
Verkeerd geplaatst en overbodig.

Vragen? -> PM!